Artykuł zajmuje się analizą gitary basowej Sterling Ray 35, porównywaną do oryginalnego Musicman Stingray 5. Omawia cechy konstrukcyjne, wrażenia z użytkowania i relację ceny do jakości, sugerując, że gitara może stanowić przystępną alternatywę dla droższego oryginału.
Podczas próby nagle przestał działać mój zestaw Ashdown MAG300h + paka DIY 450W/4Ohm. Wszystko było podłączone prawidłowo, kable i gitara sprawne, a jednak nastała cisza.
Opisuję moje doświadczenia z naprawą legendarnej głowicy basowej Acoustic 370, którą udało mi się zdobyć za symboliczną kwotę. Szukam specjalistów w Warszawie, którzy przyjmą wyzwanie naprawy.
W artykule Mikołaj Spendel dzieli się swoimi doświadczeniami oraz opiniami na temat swoich ulubionych instrumentów basowych. Opisuje charakterystykę i unikalne cechy czterech różnych basów: CS Winner Precision Bass, Ibanez Musician MC940, elektryczny kontrabas Kania oraz Squier Vintage Modified Telecaster Bass.
Autor tekstu poszukuje dwóch głośników 15" do zbudowania własnej paczki do gitary basowej, wspominając przy okazji o swoim sprzęcie: Fender Precision Bass i wzmacniaczu Traynor Mono Block B. Szuka również specjalisty w Warszawie, który pomoże złożyć projekt.
Opisuję swoje doświadczenia z dwoma basami: YAMAHA RBX 6 JM i Washburn XB-600 Bantam, z których szczególnie drugi, po serii modyfikacji, stał się wyjątkowym instrumentem. Washburn XB-600 Bantam, zakupiony w 2003 roku, przeszedł znaczące zmiany, w tym wymianę mostu na mosiężny TAKEUCHI, preampu na ARTEC SE3P-A, oraz kluczy na Semi-Lock Jin-Ho, co znacząco podniosło jego klasyfikację jako instrumentu.
Posiadacz Ampeg BA600 - 210 opisuje problem z wibrującą obudową podczas grania, pomimo prób rozwiązania problemu. Zastanawia się nad przyczyną techniczną i rozważa skorzystanie z gwarancji.
Autor dzieli się swoją pasją do muzyki basowej, opowiadając o swojej drodze muzycznej, która zawiodła go od gry na instrumentach w dzieciństwie do zostania basistą w zespole Vagadilerha. Opisuje także swój wybór sprzętu, skupiając się na gitarze Ibanez SR oraz wzmacniaczu Peavey Headliner 600.
Artykuł omawia sposoby na osiągnięcie wyjątkowego brzmienia basowego, skupiając się na kwestiach technicznych związanych z używaniem bostera i kompresji efektów Fuzz. Zawiera doświadczenia z używania MXR BassBlowtorch, a także rozważania na temat ulepszania czytelności brzmienia na scenie.
Niedawno stałem się właścicielem niezwykłego basu, wykonanego przez Krzysztofa Kanię. To instrument, który łączy w sobie styl jazz bass i Rickenbackera, mający za sobą fascynującą historię współpracy z muzykami i udział w teledysku.
Kuba Qbass Wojciechowski to wszechstronnie uzdolniony basista, kompozytor, producent i manager. Ma na swoim koncie udział w wielu projektach muzycznych i dyskografię obejmującą różne gatunki muzyki.
Autor tekstu opisuje swoje marzenie o posiadaniu trzech niezwykłych basów, w tym jednego w szczególnie oryginalnej odsłonie - basu Precision w kratkę Burberry. Po nieudanej próbie oklejenia Squiera winylem, autor zamierza spróbować metodą oklejania materiałem.
Rozważając zakup mobilnych kolumn, zwróciłem uwagę na Ampegi z serii Portaflex. Choć moje poszukiwania nadal trwają, odkryłem, że nowe modele mogą być bardziej opłacalne niż używki, mimo początkowych obaw dotyczących braku przenośności.
Przed zakupem nowego basu warto zwrócić się o opinię do osoby niebędącej specjalistą muzycznym, ale mającej wyczucie stylu. Tak nietypowa rada zakupowa sprawdziła się, gdy szukałem informacji o mniej znanym modelu basu.
Opisuję mój bas Defil Mambo z 1972 roku, który przetrwał dekady i mimo swojego wieku, wciąż brzmi świetnie. Zmieniony pickup na Humbuckera Merlina dodaje mu świeżego brzmienia, chociaż instrument ma swoje uroki i wady.
Podstrunnica mojego basu VintageAv4 z palisandru zaczęła wykazywać oznaki zużycia, z zagłębieniami i szparami, zwłaszcza bliżej mostka. Zastanawiam się nad koniecznością konserwacji i poszukuję domowych sposobów na rozwiązanie problemu.
Kacper, basista z okolic Poznania, opowiada o swojej pasji do gry na basie i sprzęcie, którym się posługuje: bas esp ltd b-50 i wzmacniacz Ashdown 330 touring 210h.
Szukam mocnej głowy basowej jednokanałowej, idealnej do mojej paczki Galien-Krueger 410 RBH. Stoję przed wyborem między TC electronic BH 500 a Line 6 LowDown HD 750, obie oferujące różnorodność i możliwość zapisu ustawień. Zastanawiam się, która z nich lepiej sprosta moim wymaganiom muzycznym łączącym ciężkie gitarowe riffy z metal-core i Vaderowym brzmieniem.
Brad Houser, znany z zespołu Edie Brickell & the New Bohemians, może nie znajduje się na czołówkach list przebojów, ale zasługuje na uwagę dzięki swoim wyjątkowym umiejętnościom basowym. Gra również na saksofonie barytonowym oraz klarnecie, a jego wkład w album 'Shooting Rubberbands at the Stars' to prawdziwe basowe dzieło sztuki.
Roland Cube xl20 to świetne rozwiązanie dla basistów, którzy potrzebują małego, ale funkcjonalnego wzmacniacza do użytku domowego. Jego kompaktowy rozmiar idealnie pasuje do półki, a liczne wbudowane efekty oferują wiele możliwości eksperymentowania z brzmieniem.
Rozważając zakup pierwszego basu, porównuję dwa popularne modele: Squier Vintage Modified Precision Bass i Sterling SUB Series Ray 4. Oba modele mają swoje zalety, ale decyzja nie jest łatwa ze względu na różnice w brzmieniu, cenie i dostępności.
W artykule opisuję proces przemalowania mojego starego basu J&D JD-100 na fioletową perłę. Proces ten był możliwy dzięki pomocy przyjaciela lakiernika, a końcowy efekt nie wpłynął znacząco na dźwięk, lecz zdecydowanie poprawił wygląd instrumentu.
Michał przedstawia swoją muzyczną podróż z basem, od początkowego braku zaangażowania do ponownego odkrycia pasji i planów na przyszłość. Poznajemy historię jego Squier Affinity P-Bass z pickupami DiMarzio oraz kilka słów o wzmacniaczu LDM BA 100.
14-letni Hubert dzieli się swoją pasją do basu i opowiada o swojej muzycznej drodze, od 8-letniej Yamahy po jesionowego Corta B4. Dzieląc się szerokim spektrum muzycznych preferencji, od Rage Against The Machine po RHCP, inspiruje swoim entuzjazmem do nauki i gry na basie.
Alteracja akordów to zmiana wysokości dźwięku o pół tonu, co znacząco wpływa na harmonię utworu. Stosuje się je, aby urozmaicić brzmienie oraz przejście między akordami, co jest szczególnie użyteczne dla basistów w tworzeniu linii basowych.
Ponadto opisuję proces restauracji starej basówki, którą odnalazłem w szafie. Przewiduję wykonanie wielu prac, w tym zrobienie gryfu, wymianę kluczy i stworzenie własnych pickupów.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat gry w alternatywnych strojeniach, szczególnie gdy bas jest strojony o pół tonu niżej. W artykule porusza kwestię, czy należy przearanżować skale, by pasowały do zmienionego stroju.
Z manufaktury 'Birdland' wyjechał kolejny bas, oparty na pickupie MM z rozstawem strun na mostku 19mm. Dzięki temu jest to unikalny MM5, na którym gra się niezwykle wygodnie, z użyciem pickupa marki 'Tesla', który zapewnia mocny i diabelski sygnał.
Zauważyłem, że podczas improwizacji bazuję na trikach zamiast prawdziwego polotu. Brakuje młodych, pełnych pasji muzyków, którzy podjęliby się wyzwania odświeżenia sceny muzycznej.
Artykuł odkrywa fascynujący świat współistnienia basu i instrumentów dętych. Autor dzieli się doświadczeniami dotyczącymi strojenia, brzmienia oraz zasad transponowania tonacji.
Po roku grania na basie Cort GB35 z rozstawem strun wynoszącym 19mm, zacząłem zastanawiać się nad zmianą instrumentu z powodu krótkich palców, które utrudniają grę na niższych strunach. Rozważam bas z mniejszym rozstawem strun, opcjonalnie 5-strunowy z humbuckerem.
Autor relacjonuje swoje negatywne doświadczenie z użytkownikiem o nazwie FRYTAS, z którym umówił się na wymianę basów i został oszukany. Mimo wysłania swojego instrumentu, nie otrzymał w zamian niczego i stracił z nim kontakt.
Podjąłem decyzję o eksperymencie z basem o krótszej skali - Samick MCR1. To bardziej eksperyment niż główna broń basisty, ale mam nadzieję, że nada niepowtarzalnego charakteru mojemu przyszłemu zespołowi między jazzem a funkiem.
Podczas niezapomnianej sesji nagraniowej z przyjaciółmi, zrodziła się nie tylko wspaniała sala prób, ale również 20 godzin nagrania prób basu i perkusji. Zdumiewające, jak muzyka łączy ludzi i pozwala im na wyrażenie siebie w najbardziej nieoczekiwany sposób.
Marcin opowiada o swojej muzycznej podróży, którą rozpoczął od gitary klasycznej, aż do znalezienia swojej pasji w grze na basie. Aktualnie gra na sprzęcie firmy Warwick i dzieli się swoimi muzycznymi preferencjami oraz doświadczeniami w grze na basie.
Autor dzieli się problemem związanym z ciągłym pękanim struny E na gitarze basowej Yamashke Rbx 374. Pyta o możliwą przyczynę problemu oraz prosi o poradę dotyczącą wyboru nowych strun.
Preamp w kostce staje się coraz bardziej popularnym urozmaiceniem wśród basistów. Interesuje mnie, jak i kiedy muzycy wykorzystują te urządzenia, biorąc pod uwagę, że wiele wzmacniaczy basowych już oferuje bogate opcje brzmieniowe.
Artykuł porusza problem słabego brzmienia techniki slap na basie elektro-akustycznym marki Harley Benton. Autor, mający wcześniejsze doświadczenie z basem elektrycznym, szuka sposobu na poprawę brzmienia slapu na swoim nowym instrumencie.
Autor opowiada o swoim dylemacie związanym z wyborem odpowiedniego wzmacniacza do swojego kontrabasu elektrycznego STAGG EDB. Wyjaśnia swój brak wiedzy na temat sprzętu i prosi o pomoc w zrozumieniu różnicy między wzmacniaczami basowymi a kontrabasowymi.
Po 12 latach przerwy wróciłem do grania na basie, tym razem na basie Charvette z przystawką P i nieco podbarwionym dźwiękiem przesterem własnej produkcji. Wideo z mojej gry umieściłem na YouTube, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość ze względu na moje ponowne uczenie się.
Podczas gry tapingiem na basie napotkałem nieoczekiwany problem związany z wydobyciem niepożądanych dźwięków przy użyciu techniki tappingu. Problem nasila się zwłaszcza przy naciskaniu struny na 12 progu, gdzie struna produkuje dodatkowe dźwięki z obu stron naciśnięcia.
Tekst stanowi życiowe refleksje autora dotyczące przeżyć, doświadczeń i teorii muzyki, niewiążąc się stricte z tematem basów. Porusza zagadnienia różnic pokoleniowych, podejścia do życia oraz muzyki, a także wprowadza w świat teorii muzycznych, które, jak twierdzi autor, nie są wynalezionymi zasadami, a uporządkowaną wiedzą na temat tego, co w muzyce naturalnie już istnieje.
Rozpoczynając przygodę z basem, ważne jest, by nauczyć się odpowiedniego używania palców prawej ręki. Wybór techniki wpływa na brzmienie i wygodę gry.
Niedawno zakupiłem gitarę basową Epiphone Toby IV Deluxe, co zainspirowało mnie do podzielenia się moimi początkowymi doświadczeniami i rozterkami dotyczącymi tego instrumentu. Mimo pewnych wątpliwości dotyczących podręczników do nauki i drobnych problemów technicznych, moja pasja i determinacja do grania rosną.
Kontynuacja serii poświęconej sztuce improwizacji na instrumentach basowych, eksplorująca różne techniki i podejścia do tworzenia solówek. Autor podkreśla znaczenie wrodzonego talentu, ale też pracy i ćwiczeń w osiąganiu poziomu pozwalającego na wykonanie przyzwoitych solówek.
Autor artykułu przedstawia problem związany z wyborem odpowiedniej przystawki do swojego basu Jazz Bass, dążąc do osiągnięcia brzmienia podobnego do basów Warwick P+J oraz Fodery Victora Wootena. Zastanawia się nad dodaniem odwróconej przystawki precision, podkreślając swoje unikalne preferencje brzmieniowe i niechęć do tradycyjnych przystawek.
Artykuł skupia się na wyjaśnieniu, jak wybrać odpowiednią skalę podczas improwizacji na basie. Znajomość kilku podstawowych skal i zrozumienie zasad ich budowy są kluczowe dla efektywnej improwizacji.
Autor rozważa zakup multiefektu lub poda, który ułatwi ćwiczenia na basie przy użyciu słuchawek oraz umożliwi nagrywanie partii basowych i gitarowych w dobrej jakości. Preferencje to wbudowany tuner, kompresor, prostota obsługi i ograniczenie zbędnych efektów, z limitem cenowym 400 zł.
Dyskusje na forach o efektach do basu zwykle zdominowane są przez miłośników ciężkich brzmień, jednak ostateczny efekt często pozostawia wiele do życzenia. Nasze dążenie do brzmieniowego ideału jest zrozumiałe, ale początkujący basiści nie muszą od razu inwestować fortuny w rozbudowane zestawy efektów.
Spotkanie z Krzysztofem Ścierańskim na GRAJ[MI]DOLE wskazało na złożoność rytmów latynoskich i ich wpływ na percepcję rytmu u polskich gitarzystów i basistów. Mistrz Ścierański skupił się na niuansach rytmicznych charakterystycznych dla muzyki latynoskiej, takich jak przesuwanie akcentu, co stwarza wyzwania przy polirytmicznych układach.
Podczas warsztatów na GRAJ(MI)DOLE, Krzysztof Ścierański omówił kilka kluczowych zagadnień muzycznych, takich jak rytmy latynoskie, wykorzystanie skali lokryckiej półzmniejszonej oraz substytuty trytonowe. Ta wiedza, choć nie zapewnia sukcesu artystycznego, jest niezmiernie ważna dla wszechstronnej edukacji muzycznej.
Czytelnik zgłasza problem z regulacją krzywizny gryfu basowego, który może wskazywać na poważne uszkodzenie. Pomimo próby korekty, niestandardowe zachowanie strun oraz potencjalne problemy z nakrętką zasługują na dalszą diagnostykę.
Autor opisuje swoje przeżycia po powrocie z wydarzenia muzycznego GRAJ(MI)DOŁ, podkreślając wyjątkową atmosferę i zgrany kolektyw basistów. Wspomina również o interesujących spotkaniach i wspólnych znajomych z Mistrzem Ścierańskim.
Artykuł prezentuje fascynujące spojrzenie na rolę basistów w instrumentalnych triach rockowych, wskazując na ich niezaprzeczalne znaczenie i unikalny talent.
Arek Suchara to uzdolniony basista z Lublińca, pogłębiający swoją pasję nie tylko poprzez występy, ale i edukację młodych muzyków. Swoją muzyczną drogę zdobi współpracami z wybitnymi artystami, tworząc własny projekt, gdzie eksploruje różnorodność gatunków muzycznych.
Maciek, gitarzysta z Krakowa, postanowił zmienić swój sprzęt i skupić się na grze na basie. Ma nadzieję poszerzyć swoją wiedzę i pokazać się na scenie z nową pasją.
Warsztaty instrumentalne dla pasjonatów gry na basie, gitarze, klawiszach i perkusji organizowane w ramach Bruk Festival 2012. Wojtek Pilichowski, jeden z najlepszych basistów w Polsce, odpowiada za nie.
Agnieszka Kural, znana jako Djatri, obroniła swój dyplom muzyczny w Katowicach, prezentując własne opracowania utworów Coltrane'a i Beatlesów. Wywiad z nią rzuca światło na wartość ćwiczeń, ulubione utwory i znaczenie jazzu dla muzyków.
Przedstawiam moją przygodę z odrestaurowaniem starego, sklejkowego basu marki McMar oraz planami na stworzenie całkowicie nowego basu. Projekt zakłada nie tylko renowację, ale i konstrukcję nowego instrumentu z drewna jesionowego.
EXPLOZER to zespół z Trójmiasta grający w stylu MetalCore, w którym gram od roku. Zespół wydał czteroutworowe demo, a ja zagrałem na basie Schecter Stiletto oraz Mayones Zak fretless.
Staję przed wyborem między combo Sessionette SB 100 4X10 a Taurusem b-215. Pierwsza opcja oferuje cztery głośniki 10-calowe i 100w mocy, druga to pojedynczy 15-calowy głośnik z mocą 200w.
Tomek Pierzchniak, talent z Jeleniej Góry, to wszechstronny basista, którego przyszłość w muzyce rysuje się w jasnych barwach. Mieszkaniec Jeleniej Góry i absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach oraz we Wrocławiu, na co dzień gra na kontrabasie w Filharmonii Dolnośląskiej, a po godzinach udziela się w różnych jazzowych i rozrywkowych projektach.
Wakacje to dla mnie czas na wielki projekt: własnoręczne wykonanie pasywnego fretlessa. Chcę osiągnąć głębokie brzmienie, inspirowane basami TSA i Warwick.
Prezentujemy wyjątkowy bas lutniczy przestrojony na B-E-A-D, wyposażony w lipowy korpus, klonowy gryf z różaną podstrunnicą. Instrument wyróżnia się nie tylko nietypowym strojeniem, ale i unikalnymi cechami takimi jak jumbo progi czy pasywne humbuckery.
Autor poszukuje przetwornika do basu Washburn xb100, który nada bardziej okrągłe i mniej środkowe brzmienie. Celem jest osiągnięcie dźwięku lepiej wkomponowującego się w miks popowy, z budżetem do 500zł.
Po koncercie w zgierskim MOKu, miałem okazję przeprowadzić krótki wywiad z Wojtkiem Pilichowskim. Poruszyliśmy tematy jego obecnych projektów, przyszłych planów, a także powrotu kultowego Woobie Doobie.
Posiadacz LDM BA100 opisuje problem z głośnikiem, który 'pierdzi' przy niższych rejestrach. Rozważa zamiennik głośnika jako rozwiązanie budżetowe.
Michał, 17-letni basista, opowiada o swojej przygodzie z muzyką basową, począwszy od zbudowania własnego instrumentu, po zakup zestawu Kustoma DE300HD i paczki Marshalla MBC 410.
Szukając Music Man Sting Ray 5, natknąłem się na problem wysokich cen nowych modeli i trudności w znalezieniu atrakcyjnej używki. Przy okazji pojawiły się wątpliwości dotyczące stanu i niezawodności instrumentów z dłuższym stażem.
Rozpoczęty niedawno muzyczny maraton z basem skłonił mnie do poszukiwania instrumentu, który spełniłby moje niemałe oczekiwania. Zależy mi na gitara basowej, która jest uniwersalna, ale też podkreśli indywidualność kobiety za instrumentem.
Występuje nietypowy problem z głuchą struną E w basie Ibanez Blazer, pozostałe struny brzmią dobrze. Wymiana strun na inne nie rozwiązuje problemu.
Autor poszukuje basu, który będzie mógł sprostać jego wymaganiom z zakresu gothic/symphonic metal oraz hard rock. Szuka instrumentu z pięcioma strunami, wyścigowym gryfem, uniwersalnym brzmieniem i wąskim rozstawem strun.
Stojąc przed wyborem między zakupem nowego basu, a remontem swojego Mensfelda, nasz początkujący basista dostrzega wartość w niekonwencjonalnym podejściu. Rozważa on wyjęcie elektroniki z Mensfelda i zamontowanie jej w nowym korpusie z pomocą lutnika.
Piotrek, znany jako Pewus06, dzieli się swoją pasją do muzyki, zaczynając od klawiszy, przez gitarę klasyczną, aż po bas. Swoją przygodę z basem zaczął w lipcu 2011, używając basu Mensfeld z aktywnymi pickupami, którego układ elektroniczny został odnowiony przez wujka elektronika.
Zastanawiam się nad sposobami transportu ciężkich kolumn basowych, szczególnie 4x10, na wyższe piętra. Rozważam użycie wózka do przewożenia sprzętu, by ułatwić sobie zadanie.
Rozważając wymianę uszkodzonego głośnika w combie basowym, pojawiła się propozycja zamiany głośnika 8ohm na 4ohm, aby wykorzystać pełną moc urządzenia bez potrzeby podłączania dodatkowej kolumny. Zastanawiamy się, czy taka zmiana jest możliwa i jak wpłynie na jakość dźwięku oraz ogólną funkcjonalność combo.
Autor dzieli się swoją drogą, jak z samouka doszedł do regularnych prób z zespołem, zastanawiając się, czy teoria muzyczna jest konieczna do 'poważnego' grania. Pomimo samodzielnej nauki i osiągnięcia pewnego poziomu umiejętności, pojawiają się wątpliwości co do znaczenia teorii muzyki w kontekście zespołu.
Autor wyraża frustrację dotyczącą uszkodzonego pickupa w swojej gitarze basowej i rozważa zmianę na Seymour Duncan SSB-5. Rozważa także pickupy MM oraz dylemat wyboru między materiałem alnico a ceramicznym.
Warsztaty Basowe organizowane w Gdyni przez Pomysłodalmię z Tomaszem Przyborowiczem jako prowadzącym. Odbędą się one w dniach 31.03-1.04.2012 w Gdyńskim Liceum Autorskim, oferując szeroki zakres tematyczny od nauki czytania nut, przez zasady muzyki na basie, po konserwację instrumentu.
Rozważam zmianę basu dedykowanego graczom praworęcznym na wersję leworęczną, przy czym głównym problemem jest konstrukcja główki podobna do Fender Precision. Jest to bas z 1991 roku, który mogę kupić za symboliczną kwotę, lecz obawiam się o możliwość uszkodzenia instrumentu.
Dawid, 19-letni basista, opowiada o swojej muzycznej podróży, przejściu z gitary na bas z powodu nieśmiałości i miłości do groove. Mimo że jest samoukiem i gra na tajemniczym modelu Ibanez Soundgear, znalazł swoje miejsce w muzyce, ucząc się i eksplorując różne gatunki muzyczne.
Po dziesięciu latach przerwy znalazłem się w posiadaniu basu Flame CS 4 Elite Series 2000 i już na początku napotkałem na pewne techniczne trudności. Potrzebuję pomocy w naprawie potencjometru i regulacji gryfu.
Autor dzieli się refleksjami na temat równowagi między życiem rodzinnym a pasją do grania na basie. Opowiada o swoich doświadczeniach, wyzwaniach oraz o tym, jak ważne jest, aby nie rezygnować z własnych pasji dla innych, nawet jeśli są to bliscy.
Michał, od dawna zapalony miłośnik basu, wraca do swojej pasji po 25 latach przerwy, wyposażony w bas Squiera Jazz Bass i 'kieszonkowy' wzmacniacz Vox AmPlug.
Podczas poszukiwań dokumentów dla dzieci, autor przypadkowo odnalazł pamiątki z czasów komuny, w tym szczególne dokumenty muzyka wojskowego. Dokumenty te świadczą o nietypowej służbie wojskowej autora, który przez dwa lata zajmował się grą na basie, zamiast tradycyjnego treningu wojskowego.
Basista z wieloletnim doświadczeniem w muzyce trashmetalowej doświadcza problemów z gubieniem rytmu po przejściu na lżejsze gatunki muzyczne. Zawodnik ten poszukuje porad i ćwiczeń, które pomogą mu odzyskać wewnętrzną precyzję rytmiczną.
Rozważam temat bycia klezmerem i współczesnego braku umiejętności dostępu do informacji w Internecie wśród młodszych pokoleń basistów. Podzielam także osobiste doświadczenia oraz zasoby nutowe dostępne na koncie 'tubas54' na WRZUCIE.PL dla aspirujących do profesjonalizmu klezmerów.
Omawiam znaczenie standardu AU PRIVAVE Charliego Parkera dla basistów chcących pogłębić swoje umiejętności jazzowe. Standard ten jest wprowadzeniem do gry be-bopowej i bluesowej z możliwością nauki na podstawie oryginalnych nagrań i transkrypcji nutowych.
Przymierzam się do zakupu basu Warwick Vampyre i stoję przed wyborem między wersją chińską a niemiecką. Analiza różnic i dylemat wyboru w kontekście brzmienia, konstrukcji i ceny.
Autor dzieli się swoimi rozważaniami na temat wyboru wzmacniacza basowego, zastanawiając się między małym combo a mocniejszym zestawem. Pod uwagę brane są modele Ampeg, w kontekście potrzeby użytkowania domowego i jakości brzmienia.
Graj[mi]dół 2012 to pierwszy zgierski festiwal gitary basowej, który odbędzie się w dniach 30 VI - 1 VII 2012 roku. Program imprezy obejmuje warsztaty prowadzone przez Krzysztofa Ścierańskiego, koncert, jam session, wystawę sprzętu basowego oraz inne atrakcje.
Autor przedstawia się jako nowy użytkownik forum pasjonatów basu, wyrażając swoją dotychczasową 'cichą miłość' do tego instrumentu i chęć rozpoczęcia przygody mimo braku wcześniejszego doświadczenia. Podkreśla zamiłowanie do ciężkich brzmień metali i prosi o rady dotyczące zakupu pierwszego basu, rozważając model ESP B-206.
Autor dzieli się swoją frustrującą walką z niechcianym brumieniem w swojej basowej gitary marki Warwick Corvette Std, mimo wielokrotnych prób naprawy i modyfikacji. Od wymiany przystawek po kompleksowe ekranowanie i zmiany w elektronice - nic nie pomogło.
Autor posta, 15-letni miłośnik muzyki, rozważa zakup swojego pierwszego basu. Zebrał 700zł i zastanawia się nad modelem Cort Action Bass BK, jednocześnie martwiąc się o brak wzmacniacza i własne umiejętności.
Nowa seria basów Fender BLACKTOP, Made in Mexico, oferuje lepsze osprzęt i ciekawe rozwiązania w postaci przystawek. Dwa modele, Jazz i Precel, wyróżniają się nietypowymi konfiguracjami, obiecując wyjątkowe brzmienie.
Tekst omawia wykonanie utworu 'Oye como va' w wyjątkowym składzie zespołu, z naciskiem na solo basowe Roberto Rodrigueza. Wyraża również preferencję autorskiego stylu nad słynnym brzmieniem gitary Carlosa Santany oraz podkreśla wartość prostoty i ekspresji w muzyce.
Zastanawiasz się, czy granie na pustych strunach na basie to dobry pomysł? Sprawdź, dlaczego może to być kluczowe dla Twojego brzmienia.
Autor opisuje swoje doświadczenia z improwizacją podczas prób i sesji jamowych, podkreślając trudności i satysfakcję płynącą z jazzowej improwizacji. Zaznacza, jak ważna jest znajomość harmonii i umiejętność szybkiego dostosowania się do dynamicznych zmian w muzyce.
Właściciel basu MEG electric guitars 81421 postanowił wymienić przystawki w swoim instrumencie na modele Bartollini MME i Dimarzio Ultra Jazz, zastanawiając się nad dźwiękiem i dopasowaniem do swoich potrzeb. Wymiana wymagała również zmian w pokrętełach na push/pull.
Gitarzysta poszukuje taniego basu do nagrywania utworów w ekstremalnie niskich strojach, preferując 4-strunowe rozwiązania. Szuka używanego instrumentu w kwocie około 400-500 zł, który dobrze wpasuje się w miks z ciężkimi gitarowymi riffami.
W tekście opowiedziałem o swoich doświadczeniach i refleksjach jako basista, którego ograniczenia techniczne nie przeszkadzają w realizacji jego muzycznych pasji. Jednak podkreśliłem, że każdy zawodowy basista powinien opanować różnorodne techniki, aby nie zamykać przed sobą drzwi do muzycznych możliwości.
Rozważając powrót do gry na basie po dziesięciu latach przerwy, postanowiłem kupić kompletny zestaw basowy, składając się zarówno z gitary, jak i małego wzmacniacza - idealnego do ciasnego pokoju i sporadycznego grania. Ostatecznym wyborem były zestawy Cort i Washburn dostępne na allegro.
Autor artykułu podzielił się osobistą historią, jak w wieku 30+ zdecydował się nauczyć grać na basie. Opowiada o poszukiwaniu instrumentu, znalezieniu nauczyciela i wpływie muzyki rockowej na jego decyzję.
Autor dzieli się doświadczeniem dotyczącym problemów ze zwiększaniem szybkości grania na basie pomimo intensywnych ćwiczeń. Opisuje swoją frustrację brakiem postępów i bólem rąk, pytając o porady.
Justyna, gitarzystka z kilkuletnim doświadczeniem, postanowiła odkryć świat basów. Poszukuje ona swojego pierwszego basu, jednak nie chce wydawać więcej niż 350zł, zastanawiając się, czy granie na nim dostarczy jej tyle samo radości, co słuchanie dolnych dźwięków.
Autor, będąc leworęcznym, zmaga się z dylematem wyboru między gitarą leworęczną a praworęczną. Doświadczenia i rady innych wprowadzają chaos i zastanawia, jak znaleźć optymalne rozwiązanie.
Rozprawiam się z nieśmiertelnymi mitami otaczającymi świat basu, takimi jak strojenie basóweczki, wyższość pewnych strun, tabulatur nad zapisem nutowym i przydatność wiedzy muzycznej. Warto dodać, że te tematy wracają na forum dyskusyjnym jak upiory, pomimo braku uzasadnienia ich ciągłego poruszania.
Czytelnik opisuje proces decyzji o zdarciu starego, pękającego lakieru z jego basu w celu nałożenia nowego, transparentnego lakieru. Szuka porad na temat techniki zdejmowania starego lakieru, przygotowania miejsca pracy, wyboru odpowiedniego lakieru i uzyskania efektu transparentności.
Autor dzieli się życzeniami na Nowy Rok 2012, wspominając o różnych aspektach życia, w tym o finansach, relacjach i zwierzaku domowym. W tekście znajdują się również humorystyczne spostrzeżenia na temat polityki, ekonomii i społeczeństwa.
Autor szuka unikalnych, smutnych linii basu i kontrabasu, które tworzą atmosferę niepowtarzalnych emocji. Nie interesują go riffy grane unisono z gitarą, tylko te, w których bas ma główną rolę.
Jako najstarszy użytkownik na konkurencyjnym forum dotyczącym basu, zaskoczyłem wielu swoją znajomością komputerów oraz doświadczeniem muzycznym. Zwróciłem uwagę na powszechną nieumiejętność korzystania z komputerów wśród młodszych użytkowników.
Użytkownik forum pyta o możliwość znalezienia używanego basu w cenie 300-400 zł, który będzie odpowiedni dla początkującego muzyka nagrywającego własne utwory w domowych warunkach. Szuka modeli basów, które nadają się do gatunków takich jak post-grunge i death metal, oferujących ciepłe, mruczące brzmienie a także selektywność.
Odkryłem fascynującą dyskusję na temat podejścia do teorii muzycznej, korzystając z niespodziewanej nocy bez snu. Zainspirowany wymianą poglądów na forum, podzieliłem się wnioskami na blogu, podkreślając wartość intuicji i naturalnego podejścia do muzyki.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z wymianą elektroniki w instrumencie basowym marki Cort GB99B na model z aktywnej elektroniki, odkrywając tym samym potencjał ukryty w swoim instrumencie. Dokonuje przemyśleń na temat tego, co lepiej wymienić na początku, aby uzyskać znaczącą różnicę w brzmieniu, oraz rozważa możliwość poszerzenia miejsca na elektronikę.
Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.
Opowiadam o swojej przygodzie z różnorodnymi sprzętami do wzmacniania dźwięku basu, zaczynając od ręcznie modyfikowanego radia z lat 50., przez własnoręcznie skonstruowany wzmacniacz, po profesjonalne zestawy basowe. To podróż przez dekady mojego życia z basem, która pokazuje, jak bardzo zmieniła się dostępność i jakość sprzętu.
W tym roku Warwick wypuścił nowe modele basów z serii ProSeries, na którą teraz składają się modele Streamer LX, Thumb i StarBass. Seria ta jest znana z wysokiej klasy materiałów, wykończenia i ogromnego stosunku jakości do ceny.
Autor opisuje problem z nowo zakupionym combo do basu marki Laney, zakupionym na Allegro. Po podłączeniu instrumentu, dźwięk był zniekształcony, a gdy odłączał rękę od strun, pojawiał się brum i strzelanie.
Autor opisuje swoje osobiste doświadczenia związane z efektywnością w pracy, podkreślając, jak jego zdolność do szybkiego i skutecznego wykonywania zadań często prowadziła do niedoceniania jego pracy. Ponadto, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zmagań z wykonywaniem muzyki basowej, kiedy doświadczenie staje się przeszkodą w eksploracji nowych stylów.
Zauważyłem, że z wiekiem moje podejście do życia i muzyki uległo znacznej zmianie. Zamiast złośliwych komentarzy, teraz skupiam się na pozytywnych cechach ludzi i muzyków, doceniam również edukację muzyczną.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich strun do gitar basowych i elektrycznych strojonych w bardzo niskie stroje. Autor, będący gitarzystą, dzieli się swoim doświadczeniem w poszukiwaniu idealnych strun do strojenia A standard i Drop G, a także rozważa alternatywy dostępne na rynku.
Jako osoba dopiero zaczynająca przygodę z nagrywaniem basu zmagam się z problemem znikającego brzmienia w mixie. Pomimo optymalnych ustawień sprzętu, bas staje się niesłyszalny po dodaniu kolejnych ścieżek.
Autor szuka kolumn basowych dostępnych poniżej 1000zł dla początkujących basistów, biorąc pod uwagę różne opcje, w tym używki. Rozważa zakup pierwszego zestawu head + kolumna, zdecydował się na head Line6 HD400 i zastanawia się nad różnymi opcjami kolumn.
Autor podziela swoje doświadczenia i frustracje dotyczące problemu równego ataku podczas gry na basie, z jakim borykają się początkujący basiści. Opisuje swoje próby przezwyciężania tego problemu, ćwiczenia, długie godziny spędzone przy instrumencie oraz pytanie do społeczności o radę.
Po długiej przerwie wracam z projektowaniem unikalnego basu - fretless, sześciostrunowego, wykonanego z drewna mahoniowego (sapele) i padouka. W projekcie stawiam na DIY, oprócz drewna, i wykorzystuję pojedynczy pręt napinający oraz neodymowe, samodzielnie wykonane przetworniki.
Po powrocie z podróży, autor wpadł w wirusowe sidła, co uniemożliwiło mu udział w jazzowym festiwalu. Mimo zdrowotnych przeciwności, dzieli się wrażeniami z „jazzowej środy”, ujawniając pozytywną zmianę na scenie jazzowej.
W dniu 22.10.2011 r. mieliśmy zagrać w Łowickim Ośrodku Kultury. Występ był pełen niespodziewanych wydarzeń, od uszkodzenia struny basowej przez mojego syna do problemów technicznych na scenie.
Autor, chcąc zostać zawodowym basistą i zarabiać na grze na basie, dostrzega swoje braki w teorii muzycznej i chce je nadrobić. Znane linie basowe z tabulatury to jedno, ale brak znajomości skal, akordów, czy interwałów stał się problemem do pokonania.
Damian opowiada o swoich doświadczeniach jako początkujący basista, który nauczył się grać na basie będąc samoukiem. Zaczynał na akustycznym gitarze pożyczonym od kolegi, by ostatecznie przesiąść się na tanią używaną gitarę basową marki Cimar.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako basista w mieszkaniu i problemy z izolacją akustyczną. Poszukuje porad dotyczących izolacji ścian, aby uniknąć konfliktów ze sąsiadami i instytucjami.
Historia mojej podróży do serca londyńskiej sceny gitarowej, w tym wizyta w słynnym na cały świat Denmark Street oraz odkrycie kultowych basów i wzmacniaczy w zamkniętym od zewnątrz sklepie "The Gallery". Opowieść zakończona refleksjami na temat pamiątek z Camden Town oraz eksploracją sklepów muzycznych w poszukiwaniu unikatowych instrumentów.
Otrzymałem propozycję wymiany mojego basu Warwick Rockbass Corvette 4 Active na 50 letni bas Avon model SG z Japonii. Ten klasyczny instrument, mimo swoich lat i mankamentów, wciąż zachowuje niezmiennie doskonałą jakość dźwięku.
Autor, znany jako Kampress z Rabki, po 23 latach przerwy opowiada o reaktywacji swojej kapeli w oryginalnym składzie, w której z dumą gra na basie. Zainteresowania muzyczne oscylują wokół jazzu, klasyki, ale także punku, reggae czy funka, a ostatnio zakupił bas Squier JBVM 70, który spełnia jego potrzeby.
Porównuję dwa popularne wzmacniacze basowe: Marshall MB450H i GK Backline 600. Analizuję ich moc, konstrukcję oraz opinie użytkowników.
Paweł, pasjonat basu z Warszawy, dzieli się swoją historią i zestawem sprzętu. Od funk przez metal, z Mayones Be 5 Exotic w ręku, nie wyobraża sobie życia bez muzyki.
Musicollective, Ambit Music Shop oraz firma Audiostacja s.c. zapraszają na prezentację gitar i basów firmy Sandberg w Gdańsku. Specjalnym gościem będzie Holger Stonjek - założyciel i właściciel Sandberg.
Najnowszy nabytek to Washburn CB 4 SP, zakupiony 700zł taniej. Charakteryzuje się korpusom z mahońu i klonu, gryfem z klonu, podstrunnicą z hebanu, 24 progami, pasywną elektroniką oraz systemem Buzz Feiten Tuning.
Autor rozważa wymianę przetworników w swoim basie Hohner The Jack V na set Bartolini 59J1. Następuje problem z rozstawem strun, który może wpłynąć na jakość dźwięku.
Bartek, nowy członek forum, opowiada o swojej dwuletniej przygodzie z graniem na basie, wspomina o swoim zespole i planach nagrania nowych utworów. Wyraża także podziw dla ulubionych basistów i dzieli się szczegółami na temat swojego sprzętu basowego.
Autor dzieli się swoją pasją do muzyki, przybliżając czytelnikom swoje doświadczenia i miłość do perkusji oraz basu. Opowiada o przeszkodach, takich jak kontuzja i przeprowadzka, które wpłynęły na jego możliwość gry na ulubionych instrumentach.
Piotr, znany jako Rasted, opowiada o swojej krótkiej przygodzie z basem, począwszy od swych początków sprzed wielu lat do obecnego etapu ponownego odkrywania instrumentu. Przyznaje, że gra w szeroko pojętym gatunku rocka i metalu, pomimo problemów z szybko męczącą się ręką.
Przedstawiam swoje pierwsze wrażenia odnośnie taniego basu, który zakupiłem za 420 zł. W recenzji omawiam podstawowe cechy tego instrumentu oraz moje początkowe odczucia co do jego brzmienia.
Wspominam czasy, gdy grałem w big-bandzie i podziwiałem tańce latynoamerykańskie. Ostatnio słuchając muzyki Mambo Kings, zacząłem się zastanawiać, czy z moimi umiejętnościami basowymi nie byłbym w stanie dołączyć do takiego zespołu.
Jako początkujący basista, postanowiłem zacząć przygodę z basem Vision JB-8, bez wydawania dużej sumy pieniędzy. Moje muzyczne preferencje są różnorodne, ale szczególnie przemawia do mnie klasyczny hard rock oraz stoner metal/rock.
Hipoteza sprawdzenia, czy efekty MarkBass Super Synth, Chorus Flanger, Riverbero są takie same pod kątem sprzętowym i można między nimi wymieniać ustawienia za pomocą prostego hacku. Dotyczy możliwości wgrania ustawień jednego efektu do drugiego i stworzenia kombinowanego pedału 3w1.
Jako gitarzysta, który przesiadł się na bas, zastanawiam się nad wykorzystaniem gitarowej końcówki mocy Bash PA-50 do basu na próbach. Rozważam również opcje takie jak estradowa końcówka CREST CPX 900 czy tanie heady do racka, np. Kustom KXB200HR.
Postanowiłem wykorzystać wolny czas i materiały, które miałem w domu, by zbudować własnoręcznie bas. Korpus z olchy, podstrunnica z alchy, gryf z trzyczęściowego buku, a do tego domowej roboty humbucker - całość brzmi jak jeden wielki eksperyment.
Autor tekstu, Theodor, przedstawia się i dzieli swoimi początkowymi doświadczeniami muzycznymi, wspominając o grze na gitarze akustycznej oraz na basie. Zaznacza także swoje zainteresowanie basem i chęć rozwoju w tej dziedzinie.
Właściciel Ashdown Electric Blue 12-180 dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi mocy i skuteczności wzmacniacza podczas prób i koncertów. Pomimo oczekiwań, 180W zdaje się nie wystarczać do przebicia się przez dźwięk perkusji, zwłaszcza przy niskich tonach.
Jako początkujący basista, stawiam pytania odnośnie techniki ułożenia prawej ręki oraz artykulacji podczas gry na basie. Rozważam dwa podejścia: klasyczne oraz 'pływający kciuk', poszukując wskazówek, która metodę wybrać i jak doskonalić równy dźwięk w artykulacji.
Wojtek, mimo że jest nowy na forum, dzieli się swoją pasją i historią związania się z basem. Zaginął na nim od grudnia zeszłego roku, szybko przyswajając wiedzę dzięki wcześniejszemu doświadczeniu z gitarą elektryczną.
Podczas wycieczki do Pragi miałem przyjemność doświadczyć niezapomnianych momentów dzięki muzyce na żywo. Spacerując po mieście, natrafiłem na kapelę dixielandową, której basista zaimponował mi swoimi umiejętnościami.
Autor dzieli się swoją historią dotyczącą tworzenia przewodników dla leniwych basistów oraz podróży do Pragi. Opowiada o technikach, które pomagają mu uzasadnić przed sobą lenistwo.
Moja przygoda z basem Cort GB35A rozpoczęła się od świetnego zakupu za pół ceny, który po regulacji okazał się być doskonałym wyborem. Gitara posiada mieszankę pasywnych przystawek oraz aktywny equalizer, oferując szerokie możliwości kształtowania brzmienia.
Podczas podróży przez życie pełne basowych doświadczeń, autor dzieli się refleksjami na temat sukcesu, granic osobistych i znaczenia zadowolenia z życia. Osobista podróż autora dotyczy znalezienia równowagi między aspiracjami a akceptacją własnych ograniczeń, z naciskiem na docenianie małych przyjemności.
W tym epizodzie przygarniam basa, który miał posłużyć za podpałkę do pieca, od mojego teścia. Nawlokłem struny i pomimo wyzwań, bas nawet stroi!
Kuba, basista z Łodzi, opisuje swoją przygodę z graniem na basie, począwszy od pierwszego instrumentu zakupionego w lombardzie, aż po obecnie używany Fender Jazz Bass. Opowiada także o swoich doświadczeniach ze wzmacniaczami i preferowanych technikach gry.
Po przejściu z gitary elektrycznej na bas przedstawiam mój plan ćwiczeń na bas oraz wyrażam obawy dotyczące nadmiernego obciążenia dłoni podczas rozgrzewki.
Artykuł porusza temat korzystania z pustych strun podczas gry na basie, podkreślając ich ważność i właściwe wykorzystanie. Autor wyjaśnia, jak świadome używanie pustych strun może poprawić artykulację i dodać unikalnego brzmienia do gry, zachęcając do eksperymentowania.
Autor podjął się ambitnego projektu zbudowania własnej paki basowej, biorąc pod uwagę ograniczony budżet i posiadane komponenty. Pyta o najlepszy układ głośników i budżetowe propozycje, które sprawdzą się na próbach i mniejszych scenach.
Bobicz, młody basista z okolic Chełma, dzieli się swoją muzyczną podróżą grając na Ibanezie SR505 i wzmacniaczu Ashdown Mag300H. W swojej opowieści zaprasza do wymiany muzycznych doświadczeń i poszukiwania głębi wiedzy teoretycznej.
Rozważam zmianę mojego obecnego sprzętu na Mesa Boogie Bass 400 wraz z nowymi paczkami głośnikowymi, ze względu na lepszą jakość dźwięku i elastyczność. Budżet, który mam na to przeznaczony to około 8000-9000 zł.
NoMeansNo, legendarna grupa z Kanady ciesząca się wielkim uznaniem wśród miłośników muzyki alternatywnej, zagra we Wrocławiu. Ich unikalne brzmienie jest rozpoznawalne od pierwszych sekund dzięki wiodącej roli basu i perkusji.
Erik Unsworth, znany profesor muzyki z University of Texas w El Paso, poprowadzi warsztaty basowe w Poznaniu w dniach 13-14 lipca 2011. Odbędą się one w Muzycznej Szwalni i oferują zarówno jednodniowe, jak i dwudniowe sesje po 150zł i 300zł od osoby.
Autor rozważa wybór pomiędzy gitarą basową a elektryczną, opierając się na opiniach znajomych i własnych wątpliwościach dotyczących możliwości wykonywania utworów. Wybór utrudniają różnice w brzmieniu i zastosowaniu obu instrumentów.
Jeroen Paul Thesseling, znany z występów w Obscura i Pestilence, otrzymał od Warwicka 7-strunową wersję bezprogowego basu Thumb NT. Instrument ten będzie wykorzystany do promocji najnowszego materiału Pestilence.
Dokonałem przekształcenia zwykłego instrumentu basowego w instrument inspirowany modelem Stingray, wprowadzając szereg modyfikacji, takich jak zmiana radiusu podstrunnicy, kształtu korpusu i montaż aktywnego przetwornika Seymour Duncan SSMB4 Alnico. Celem było stworzenie basu bardziej komfortowego w grze, z pasywnym systemem elektrycznym.
Ostatnio podjąłem się nauki partii basowej z utworu Schism zespołu Tool. Jest to kawałek dość wymagający, szczególnie motyw końcowy, którego tabulatura przysparza mi trudności.
Zaprojektowałem świat według własnego gustu - trzy wersje customowego basu Fender, w pełni wyposażone i dostosowane do moich potrzeb, mimo braku doświadczenia. Projekt bazuje na jesionowych korpusach, klonowych podstrunnicach, mostkach Fender HiMass Vintage oraz zestawie przystawek EMG J Set.
Bartek, 22-letni student z Wrocławia, niedawno zaczął swoją przygodę z gitarą basową. Obecnie poszukuje combo do domowych prób, jednocześnie dzieląc się swoimi muzycznymi zainteresowaniami i planami.
Autor opisuje swoje doświadczenie z basem w kontekście improwizacji na tematach standardowych. Wspomina o trudnościach związanych z solówkami w różnych stylach jazzu i o swoim podejściu do ćwiczeń.
Dyskusja na temat wyboru basu do kwoty 3000 zł dla bardziej zaawansowanych technicznie i stylistycznie gitarzystów basowych. Osoba szukająca porady rozważa modele takie jak ESP LTD B-415SM, ESP LTD B-5E NG, Ibanez z serii BTB, Dean Q5 oraz Schecter C-5 BCH, zwracając uwagę na jakość brzmienia, szybkość i wygodę gry, a także wygląd i funkcjonalność instrumentu.
Opowiadam o moim pierwszym coverze piosenki Nightwish - Lagoon, zagranej na gitarze basowej. To mój początek muzycznej przygody, gdzie pomimo pewnych niedoskonałości chcę pokazać swój rozwój.
Autor wyraża tęsknotę za wpisami basistek na swoim blogu, wspominając o wpływie ich obecności oraz rozmyśla nad możliwymi przyczynami ich nieobecności, doszukując się winy po swojej stronie. Zastanawia się, czy zbliżające się wakacje przyniosą zmianę.
Opisałam kilka ćwiczeń, które odmienią Twoje podejście do grania na basie. Każde z nich ukierunkowane jest na poprawę techniki i wszechstronność w posługiwaniu się instrumentem.
Artykuł opisuje inicjatywę stworzenia polskiej bazy próbek basowych inspirowanej stroną Lakland i basstasters.com. Autor chce zgromadzić podkłady muzyczne i próbki brzmień basu w różnych stylach muzycznych, by ułatwić basistom techniczne sprawdzanie instrumentów.
Autor opisuje postępy w pracy nad instrumentem oraz pewien niefortunny incydent z królikiem miniaturką pozostawionym mu na opiekę przez sąsiadkę. Pomimo drobnych problemów z podstrunnicami i wierceniem, prace nad nowym projektem basu idą do przodu, a autor zaangażował się również w nietypowe hobby tworzenia drewnianych gałek do potencjometrów.
Jacek W., utalentowany basista, zabiera nas w podróż przez swoją muzyczną karierę rozpoczętą w 1990 roku, przedstawiając używany przez siebie sprzęt. Od pierwszego basu Defil, przez serię Ibaneza, aż po pełne lampowe wzmacniacze - Jacek dzieli się swoimi przemyśleniami na temat każdego kawałka sprzętu.
Patryk, młody basista, dzieli się swoją historią związku z basem, który zaczął grać półtora roku temu. Jego instrument to mieszanka gryfu od Fendera i korpusu roboty sklepowej przypominającego precla, a jego ulubiony gatunek muzyczny to thrash metal.
Autor opisuje swoje początki i wyzwania związane z nauką gry na basie, brak podstawowej wiedzy muzycznej i swoje doświadczenia z forum bassowym. Wyraża też swoje obawy i nadzieję na rozwój mimo przeszkód.
Autor wyraża frustrację spowodowaną koniecznością opuszczenia kuchni w święta. Szukając ucieczki, decyduje się na zajęcie muzyką w oddzielnym pokoju, gdzie rozmyśla o minionych i przyszłych projektach muzycznych.
Jarek dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze zmianami w swoim basowym sprzęcie, opisując swoją nieustającą potrzebę eksperymentowania z brzmieniem. Stawia pytanie o wartość ciągłych zmian w życiu muzyka.
Autor opisuje swoje wyzwania związane z nauką gry na basie, będące konsekwencją dwudziestoletniej pracy przy klawiaturze komputera. Eksperymentuje z codziennymi ćwiczeniami z książki Tomasza Grabowego, aby poprawić swoją technikę.
Podczas ćwiczeń na basie doszło do niefortunnego wypadku - złamał się klucz, zostawiając kawałek śruby w drewnie instrumentu. Autor zastanawia się nad możliwymi sposobami wydobycia pozostałości śruby i czy konieczna będzie wizyta u lutnika.
Waldemar, basista z 30-letnim doświadczeniem, opowiada o swojej muzycznej drodze i pasji do gry na basie. Podkreśla zmiany na scenie muzycznej, zwłaszcza wzrost liczby kobiet basistek.
W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.
Poszukiwania idealnego comba basowego dla początkujących i średniozaawansowanych bazujące na moim doświadczeniu z Ibanezem SR505. Rozważam opcje takie jak Fender Rumble 30, Laney RB2, Hartke A35, oraz Peavey Max 112.
Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.
Na moim blogu opisuję początek przygody z budowaniem własnego, unikatowego basu. Pokazuję, jak z pomysłu i pasji, przy ograniczonych środkach finansowych, można stworzyć coś wyjątkowego.
Seria basów ESP Ltd B-330, w tym modele B-334 i B-335, wprowadza nowe aktywne pickupy i trójpasmowy korektor ESP, zapewniając użytkownikom większą wszechstronność. Seria ta poszerzona jest również o ekskluzywne modele B-4B, B-4Z i B-204BM, oferujące unikalne materiały i konstrukcje, aby zaspokoić nawet najbardziej wymagających basistów.
Marcin, początkujący basista, po urodzinowym przypływie gotówki zastanawia się nad zakupem MXR M-80 i Presonus AudioBox. Ma kilka pytań dotyczących kompatybilności sprzętu i najlepszego sposobu połączenia.
Autor opisuje swoje doświadczenia w nauczaniu gry na basie, koncentrując się na technikach walking bass w jazzie. Podkreśla znaczenie słuchania sekcji rytmicznych znanych wokalistów jazzowych i poleca utwór 'St. Thomas' jako ważną 'etyudę' w edukacji jazzowej.
Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.
Najnowsze modele wzmacniaczy basowych od AER i TC Electronic przynoszą znaczące innowacje w brzmieniu i obsłudze. AER Amp Three oferuje wyraziste brzmienie za sprawą kluczowych rozwiązań takich jak parametryczny korektor, podczas gdy TC Electronic RH750 wzmaga możliwości kreowania dźwięku dzięki niezależnemu kompresorowi SpectraComp.
Autor dzieli się swoją osobistą historią ewolucji gustów muzycznych, skupiając się na wpływie, jaki granie na basie wywarło na jego preferencje. Opowiada o swojej podróży od punka, przez blues, aż do jazzu, podkreślając rolę teorii muzyki i praktyki.
Postanowiłem samodzielnie naprawić gryf mojego basu po tym, jak pręt regulacyjny uległ uszkodzeniu. Proces naprawy okazał się być prostszy niż myślałem i w tym artykule opisuję krok po kroku jak to zrobiłem.
FEA Labs przedstawiło Photon Fuzz, rewolucyjny przester korzystający z promieni podczerwonych. Charakteryzuje się unikalną możliwością mieszania sygnałów oraz szerokim zakresem kontroli nad brzmieniem.
Ostatnie dni przyniosły fanom basu kilka interesujących nowości, w tym sygnaturę Alexa Webstera od Spectora oraz krótkoskalowego Thunderbirda od Gibsona. Poprzez małe zmiany i ulepszenia, te modele mają szansę na zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki postrzegamy instrumenty basowe.
Zastanawiam się nad wyborem kolumny do wzmacniacza basowego Laney RB9. Rozważam różne możliwości, kierując się przede wszystkim głośnikiem wysokich tonów i mocą przynajmniej 200W, odrzucając marki takie jak Ashdown, Hartke i Behringer.