Tag: Wzmacniacz basowy

Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.

Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.

Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.

Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.

w starym stylu

Wzmacniacz 100W wyprodukowany w marcu 1982r, przez Pana Tosika z Pabianic.Pełna lampa. Zrobiony na schemacie Fendera Bassmana 135. W roku 2006 dostałnową obudowę i nowe kolumny (2X4 głośniki 10″). Remont polegał jedynie nawymianie wszystkich elektrolitów i potencjometrów. Dostał oczywiście nowelampy i po ustawieniu biasu śmiga jak nowy. od tego czasu zero awarii.Miesiąc temu zamontowałem mu […]

Music Man?

Mam go od 8 lat, schowanego na uboczu. Używałem dość długo. Nie mam pojęcia o pochodzeniu tego pieca. Słyszałem opiniię że topodróbka, ale jeśli ktoś wie coś więcej na jego temat to fajnie byłobycoś się dowiedzieć. Jeśli podróba to przerabiam go na head i kolumnę.Jeśli oryginał to wiadomo że należałoby go podreperować. Nie działadrugi EQ […]

Zestaw do wkurzania sąsiadów.

Wreszcie skompletowałem i obfotografowałem sprzęt, który pozwoli mi nawydatne wkurzanie sąsiadów. Na zdjęciu, oprócz znanych Wam gratów, kolumnapoczyniona przez kolegę Demanufacture, na dwóch głośnikach 10″ EminenceDelta oraz tweeterze Selenium ST304.

tc electronic

Chciałem się pochwalić moim obecnym zestawem. Wzmacniacz tc rh450 oraz dwiededykowane do niego kolumny rs 210. Zestaw w obecnej formie mam od tygodnia.Wcześniej grałem na jednej takiej kolumnie, ale było trochę za mało dołu.Teraz jest ok. Brzmienie bardzo mi się podoba Podłączam do niego mojegofendera jb MIJ.

Czort Custom i Marszałek

wzmacniacz Marshall mb4410.. nic dodac nic ujac. Cort Action V w wersji mojego autorstwa (malowanie), po szlifie kieszeni gryfui uporaniu się z paroma detalami brzmi az za dobrze jak na te polke cenowa…btw basik na sprzedaz, wybieram subtelne 4 struny.

nowy sprzet :P

no coz, gitara mayo forum pi, wzmacniacz Taurus BL300H, kolumna DMNF, Exar BassCompressor, kot „Niunia” perski, brakuje mi jeno kompetentnego gitarula 😛

jeszcze jedna zabawka

Trochę się zastanawiałem, czy wypada to zdjęcie umieszczać bo zestawtypowo gitarowy, ale niech tam. Jak NASZE GRATY to NASZE GRATY. Jest to 100W PARABOL robiony gdzieś, kiedyś i przez kogoś w Polsce. Nawet nie wymagał wielkiej naprawy. Kolumna własnej roboty.

Takie tam… Graty ;]

Moje obecne sprzęciwa. Ibanez SR 506, Acoustic 220, Noisy Box 212 naCelestionach TV1225 i kopia Fulltone Bass Drive sprodukowana przez Pinia. Zostaje ćwiczyć, do czego właśnie wracam :p

Jest radość :D

Czyli dostałem nową zabawkę. Pierwsze zdjęcie czyli Trace Elliot GP12 SMXAH350- jest starszy ode mnie 😛 (wyprodukowany 27 lutego 1992 roku, jaurodziłem się w lipcu :P). Jedna lampa na preampie, trochę obić, brak„trzymadełka” na świetlówkę, brak przykrywki na pot od gain’a… Ale i taksię cieszę! Drugie zdjęcie to to co w tle- Music Man Stingray […]

Jackson Ampworks Behemoth

Jackson Ampworks Behemoth – czyli dwukanałowy, w pełni lampowy superampegMADE IN USA, za ułamek ceny CHIŃSKIEGO oryginału. Dwa kanały – B-15 i SVT, możliwość mieszania, 3 stopnie końcówki mocy –30/60/120 wat. Tylko ten odpustowy wygląd… Więcejinformacji na tronie producenta. (www.jacksonampworks.com/product/amplifiers/behemoth/)

JacekOverKill – taki mały zestawik

Tak jak obiecywałem, wstawiam fotki nowego sprzętu. Lodówka Kustom G810H JMJOHN MOYER, head MG Bass 100. Pierwsze wrażenia, ZAJEBIŚCIE !!! Trzęsię murami, head odkręcony na 3/4mocy na tej paczce próbuje wyrwać ściany i wypaść podłogą. Miłozaskoczył mnie 100W wzmacniacz MG, na tej paczce, bez większego problemuprzebija się, po przez gitary nie odkręcając go nawet na […]

Wzmacniacze ale jakie?

Witam mam problem na powyzej zaznaczonych wzmacniaczach na zdiecu znam tylkoglowe ze to jest hiwatt a kolumny już nie znam wiec mogli byscie mi powiedzicjaka to jest oczywuscie chodzi o sprzet Harrisa z Mejdenów.A i jeśli nie widacich dokladnie to na tym filmikow lepiej je widac

Sprzęt Droopera-stan aktualny

Wygląda zacnie, ale żeby poczuć pełną radość muszę kupić kabel zwtykami speakon i jack. Byle do poniedziałku i będę mógł powiedzieć jakto się sprawuje razem. Spector po przeróbce, dodane switche rozłączające cewki. Jako JB brzmi owiele lepiej.

SWR 750x

Takie maleństwo przyleciało dziś do mnie ze stanów. Jak porządnie obadam to na pewno recka będzie napisana.

Po upgrejdzie sprzętu…

No to przyszła kolej i na moje chwalenie się :). Bas to ręczna robota bliżej nie znanego lutnika na pickupach Merlin. Wzmacniacz to Ampeg, a „Ampeg to Ampeg”. Kolumna to Demanufacture (DMNF) 4×10, 8ohm, 800W :). Demanufacture (DMNF) to moc!

Cort C4,Hartke HA 3500, Kustom G410 H

Oto mój basowy dobytek: gitara Cort C4 Head Hartke HA 3500 Kolumna Kustom Groove Bass G410 H Heada kupiłem w ubiegłym tygodniu, kolumnę zaś wczoraj. Warto byłooszczędzać na ten sprzęt! Wcześniej posiadałem 100 Watowe combo Boxa z początków lat 90., zatemzmiana jest kolosalna 😉

pure vintage adventures!

zapozajcie się z moimi okazjami do grania na naprawdę vintage sprzęcie, totalnym oldskoolu! ktoś z Was w ogóle jakoś sentymentalnie to jeszcze wspomina? 😀

Mój obecny zestaw GMR Bassforce V+Ashdown set

Nareszcie porządny sprzęt, który mnie zaspokaja i myślę że chwileposłuży 🙂 GMR bassforce V na dwóch humbuckerach EMG zasilanymi przez 18V..elektronikapasywna vol/vol/ton… Wzmak Ashdown MAG 300 Evo II… Kolumna Ashdown ABM 414t UK 600W 4Ohm :))

Moje graty :P

Basy: Music Man, Ibanez, Vintage. Wzmaki: Mesa and Gallien , Markbass, Hartke. Datą proszę się nie sugerować po prostu nie ustawiłem na aparacie.

KOCURRRRO Bass Rig

Wreszcie po prawie 5 latach gry dorwałem swój niemalże wymarzony zestaw.Ibanez SR505 z tego roku, którego mam od 2 miechów i Hartke HA3500 + Ashdown410 Deep. Ta dwójka zawędrowała do mnie dzisiaj. Dotychczas najmocniejszymój sprzęt to combo 150 watowe, więc pierwsza głowa z taką paką są dlamnie skokiem (i szokiem) wydajnościowym. Czuję się spełniony, bo […]

GK mroka

coś wczoraj przyszło;d Teraz zrozumiałem niektórych basistów. Jak ktoś gra na takim dynamicznymwzmacniaczu jak GK na codzień ma prawo powiedzieć, że Ashdown, czy hartkemuli(chociaż wcale nie mulą, tylko ash jest przy nich taki szybki) Wzmacniaczbaaaaaaaardzo suchy i szorstki, ale to dobrze. Oddaje jakby to ująć….„więcej dźwięków z basu” każde otarcie strun, wszystkie wyższe rejestrybardzo wyrazisty […]

Equipment początkującego basisty. Czyli coś z niczego :D

Tak więc (nie zaczyna się zdań od tak więc, ale kij z tym) 2 tygodnie temustałem się szczęśliwym posiadaczem tego oto przedstawionego na powyższychfotkach pieca. Jest to handmejdowy piec o mocy teoretycznie 50 wat na 12″głośniku firmy Beyma, który powoli przestaje współpracować… Całośćbrzmi całkiem przyzwoicie.Myśle że za ta cenę to mi się okazja trafiła.Przez ten […]

Fenderki

Niedawno dotarły do mnie fenderki. Narazie jestem na etapie pierwszego wrażenia, można wykręcić naprawdęróżnorodne brzmienia. Problem jest tylko jeden z tym zestawem, najprawdopodobniej przełącznik odHorna padł i nie mogę go narazie uruchomić, w przyszłym tygodniu po 29-tym(gram wtedy w łomży) oddam go do serwisu. Sprzęt ten to: Fender Rumble 350 Head Fender Rumble 410 cabinet […]

Moje graty

Kramer XLVII, Hartke 410tp i Laney Pro-Bass. Oto na czym aktualnie pogrywam.Nowością nie grzeszy ale ja jestem zadowolony z moich gratów. Kramerek jestcholernie wygodny, a wszystko razem się całkiem fanie dogaduje. Zdjęciarobione taboretem 😛

wzmacniacz gitarowy

Jest to wzmacniacz, który miał być zastępczy do mojego zestawu a okazałsię gitarowym. Kupiłem go za „psie” pieniądze jako uszkodzony. okazało się,że poprzedniemu włascicielowi „udało” się wsadzić lampy nie za bardzoprawidłowo. Zrobiłem nową obudowę. Jest to jakiś Marszałek(oczywiścierobiony w naszym kraju), tylko jeszcze nie rozgryzłem jaki.

Squier jazz bass vintage V

To ja też się pochwalę:] Mój 2 tyg. nabytek, śliczny Vintage Modified Jazz Bass 70′, ciesze się jak smok. Pięknie mruczy i jak dla mnie wygląda obłędnie. Docelowo myślę założyć jeszcze blachy.

Burns Shadows

No siema! Już 21 miesięcy posiadam to wiosełko. W trakcie doszedł jeszcze wzmacniaczi kolumna. Myślałem o recenzji dla Was, ale pomyślałem że bez próbekbrzmienia jest to trochę bezsensowne. Jeżeli jednak jesteście zaintrygowaniwyglądem i zastanawiacie się czy instrument posiada więcej zalet niżnietuzinkowy wygląd chętnie skrobnę kilka zdań w wolnej chwili. Pozdrawiam 600

Moje małe co nie co.

Czas się pochwalić! Mój bieda LTD ESP B-55 z którego jestem prawiezadowolony, Boss LMB-3 który chętnie sprzedam, i najnowszy nabytek: tcelectronic BG500. Wzmak na dwóch dziesięcio-calowych głośnikach. Z tegoakurat jestem jak na tą cenę zadowolony. 500W, zacny kompresor, tuner, isymulator lampy który daje piękne mruczenie.

Lampowa „mikrofalówka” do ćwiczeń:]

Lodówka to nie jest i raczej już nie urośnie, a wielkością przypominabardziej kuchenkę mikrofalową:) Do niedawna typowo gitarowy wzmacniacz lampowy o mocy 5W, pracujący w klasieA. Dzięki wiedzy, sugestiom i kosmicznej wprost cierpliwości w odpowiadaniu namoje pytania basoofkowicza Morphin88 (dziękuję za wszelką dotychczasowąpomoc, a jeśli będziesz w Krakowie to stawiam piwo) został zmodyfikowanytak, aby poszerzyć […]

No i nakupiłem…

…sprzętu jak małpa kitu. Za cenę tego stacku można by całkiem dobre autokupić. Powód i przyczyna – za poważnie podchodzę do piłowania na tymbadylu z pięcioma strunami, zapominając że to tylko hobby. Ale przynajmniejjest się czym polansić 🙂

Gallien Krueger MB500 i NoisyBox 4×10 SICA

Witam, od około 3 miesięcy stałem się posiadaczem tego heada i paczki.Jestem zadowolony. Wszystko gra dynamicznie, czysto. Brzmienie GK fajnie siędogaduje z paczką. Head waży tylko 1.36 kg, paczka 29kg. Moc głowy to 500Wna 4ohm, paczka ma 1000W na 4ohm. Nie wiem, czy istnieje lżejszy wzmacniacz.Jak go podnoszę chce mi się śmiać, jak podłączam płakać […]

Pa Pa Pa Poker trejs

Witam, od niedawna jestem posiadaczem zestawu TE (fabryka) Jest to jeden z pierwszych GP12 (początek lat 80, przed serią SMX) Paczka TE 2×10 jest prawie 10 lat młodsza Zdjęcia odkurzaczem wykonuję na zamówienie

Green Matamp GT1 + Simms Watts 412

EBS HD350 razem z paczką od Demanufacture poszedł w świat, dzisiaj dostałempaczkę Simms Watts 412 na zacnych głośnikach Fane od Śledzia – zatemaktualizacja sprzętu.

Moj zestaw

Moj aktualny zestaw Ampeg svt3 pro USA DMNF 4×10 bez BR G&L L2000 tribute Ten g&l w sumie nie był przemyslany, miałem kupowac jakiegoś sansampazamiast niego, ale jednak. Sansamp w przyszłości (niedalekiej mamnadzieję) Podziekowania dla Demanufacture (DMNF) za pakę Podziękowania dla Zakwasa za pomoc ze sprzedającym gitarkę :*

A power to groove:D

Mruczy, warczy, a jak trzeba to i pogryzie:P Dziś przyszła do mnie główka (dzięki Draken;)) I ogólnie: JESTRADOŚĆ!!! ;D Sorry, że zdjęcie takie trochę z d*py, ale w momencie jak je zrobiłem,padła mi bateria w aparacie i niestety o żadnych poprawkach nie było mowy😉

Taki tam sprzęcik ;c

A to mój taki sprzęcik, nic specjalnego 😉 – Flame CS4 (2003) – Taurus BL300h – Noł nejm paczka na Beymie (Na sprzedaż!) Flejm czeka na wymianę przystawki – mam zamiar wpakować tam, że SD SMB 4A –mam nadzieję, że będzie warto i pozytywnie się zaskoczę 😉 Póki co jeszcze przyzwyczajam się do aktywa i […]

Mój Sprzęt

Zestaw:Peavey tour 450(w racku warwicka) kupiony od Adama Ofierskiego,kolumnaod bppb,Squier Precision bass od użytkownika pzza z przystawkami seymourduncan SPB-3,Polish Love overdrive od użytkownika Void,i nieszczęsny StroikBehringera który w niedalekiej przyszłości planuje zmienić

OLPka + Taurus

do pitolenia w domu i tłuczenia się na chałturkach 🙂 basik: OLP mm2 head: Taurus BL 300h paka: Taurus TF210 2×10

GK 700rbII + paka od Demanu

Fotke miałem wrzucić wcześniej ale tak wyszło i wrzucam teraz Paczuszka sprawuje się bardzo dobrze(urywa dupsko) w połączeniu z tymwzmachem. Jak widać jest to 2×10 na emi deltach + tweeterek (700w 4ohm). Tonie jest recenzja więc nie wymagajcie ode mnie jakiś obszernych opisów ;p atu macie link do mojej gitarki https://basoofka.net/galeria/moj-gmr-ek/

Orange AD200 Bass Mk3

Nie jest to de facto sprzęt mój, bo zakupiłem go na sprzedaż.Zainteresowanie jest jednak nikłe, więc może tak się stanie, że zostanie wdomu na zawsze 😉

Skromny zestawik

Poskładało się tę szafkę w kilka miesięcy. Oby służyło. Esze tylkojakieś dobre wiosło Ibaneza do kompletu.

pozostałość epoki Gierka

Taka informacja dla tych co nie maja pieniędzy i narzekają, na braksprzętu. Co najmniej 100W tranzystorowa końcówka mocy wyprodukowana w czasachkomunistycznych w Zgierzu. Po wymianie elektrolitów (wcześniej grała nieczysto, poprawienia kilkulitów i po dokręceniu wszystkiego co było poluzowane odezwała się bardzopięknie i czysto. Pozostał jeszcze potencjometr do wymiany. Pewna instytucja wywalała ją na śmietnik. Przypadkiem […]

Moje graty sialala

Klamka zapadła, stałem się posiadaczem SVT 3 pro oraz kolumny polskiejmanufaktury, 4×10″ +1×15″ + horn, dziesiątki to fane, piętnastka – beyma,horn selenium. Kolumna ma 1200w, ale Ampeg spokojnie daje sobie z nią radę,za to ja gorzej, bo kolumna ma swoją wagę i w dwójkę na dłuższymdystansie można się zasapać. Na próbach do tej pory grałem […]

SWR

SWR workingman’s 4004 i paka SWR 410T W Case-pack. Kejsy na sprzedaż jakbyktoś był zainteresowany. Jak będę chciał sprzedać to sprzedam.

Niech moc będzie z Tobą

Nareszcie totalna zmiana sprzętu. Z handmade’owego wzmacniacza 250W i kolumny 2×15″400W przesiadłem na ten oto zestaw: Hartke HA3500, H&K 4×10″, H&K1×15″, SansAmp DI Box, Ibanez K5 (kupiony wcześniej), Yamaha RBX 775.

Moje graty: Crash

Takie oto graty udalo mi się zgromadzic, z reszta co tu dużo pisac, gitara jakajest każdy widzi 😉 Teraz trzeba by się na tym nauczyc grac, żeby wstydu niebyło ;D Zastanawiam się jeszcze tylko nad zmiana paczki na 2×10, glownie ze wzgledu namobilnosc, ale poki co chyba zostanie jak jest. Komentarze, sugestie,konstruktywna krytyka, itp mile […]

Graty kububaska

Squier vintage modified jazz bass, Ampeg SVT 410 HLF zakupiona od Puciaka,Ampeg SVT4 pro i gro! zdjęcie robione telefonem w Polskim Radiu Katowice, gdzie 16 maja mieliśmyprzyjemność nagrywać minidemo, którym niezwłocznie się podzielę jaktylko dostanę je w moje parszywe łapy. Do zestawu w tym roku dołączy jeszcze jakaś piątka, ale nie do końca wiemjakie wiosło […]

Sprzęcior

Nowy head Ampeg SVT 5 Pro, kolumna Gallien Krueger z lat 90-tych, Squier VM, iparę efektów, w tym jeszcze nie mój Big Muff. Niedługo dojdzie jeszcze BossDD-20 i będzie już szczęście totalne 😀 Wybaczcie za jakość zdjęć….kotem robiłem.

Gratowisko

Przedstawiam swoje graty: Ashdown MAG 300 Ashdown ABM 212T Rockbass Streamer i kawałek podłogi 🙂

Mój sprzęt na każdą okazję :]

Mój najnowszy nabytek, przybytek. Dostałem tegoż Squierka na 18-stkę 😉 Pomimo jak na razie sklepowego ustawienia i fabrycznych strun daje radę. Na drugim planie widzimy Marshalla MB 450h na paczce 4×10.. Efektów jak na razie żadnych nie używam.. Basik mogę ocenić 9/10, najwygodniejszy jazz, jakiego miałem w łapskach.Coś mi się wydaje, że ma u mnie […]

Moje graty :D

3 zdjęcia przedstawiające mój obecny dobytek sprzetowy : Głowa:Markbass R500 Kolumna: EBS Evolution Pro Line 4×10 Bas : Ernie Ball Music Man StingRay 5 ( rok 2000) wszystko gra i bucy tak jak trzeba 😉

Hałaśliwe pudełko, mały gigant i trochę jazzu

Jak na razie jestem happy z tego co mam. Może jeszcze pomyślę nad jakąśprzenośnią neodymową paką pod pachę, bo do 212 muszę składać siedzeniaw samochodzie. Ale nie jest źle. Czas zacząć się zastanawiać czy potrzebne mi są jakieś efekty. Aha, i muszę jakiś funky kabel skombinować. Bas to Fender Jazz Bass MIM 94 Wzmacniacz Ashdown […]

Nowa głowa – Acoustic 450

Nowy członek rodziny – Acoustic 450. Solidny, stary tranzystor – straszniedynamiczny, zwarty i ogromnej mocy 175 watów. Ale takich prawdziwych, starych– nie tych nowych, udawanych. Na 1/4 mocy głośniki w 300 watowej paczce chcą wyskoczyć na spacer iwrócić po graniu.

Wkoncu rodzinka w komplecie :]

No i udalo się! Wkoncu zebralem wszystko do kupy i pstryknalem fote. Moj basiorIbanez SR705 i stack Laney’a: RB9 + RB410 i RB115. No i to by było na tyle.Wszystko mam co potrzeba…jest radosc! Ostatnio doszedl do mnie AshdownFreeBass 😉 Teraz jest już miazga!

Mruczenie, czyli jak to powiedziała moja pani RetroBasCat…

Witajcie Pożyczyłem od znajomego (nota bene świetny basista, gra w Tortilli iOpenBlues – dzięki Tomku za wypożyczenie sprzętu) paczkę Taurusa na testynowego zakupu czyli Ashdowna ABM EVO III. Oczywiście w teście mruczeńwszelakich i muzyki kociej asystował Filemon :]. Przy okazji chciałbym się przywitać na forum. Jakieś sugestie co do przyszłej kolumny pod Asha? Brzmieniowo mi […]

Klejpullowe Klejbasy

Fragment mojego skromnego arsenału (nie chciało mi się ściągać wszystkichwzmacniaczy do zdjęcia 😛 ) Ibek i Zoom wciąż do nabycia! 😉

Trochę starych-nowych gratów :]

Co tu dużo opowiadać, jak wszystko widać – mój nowy stack. Fender BassmanVintage 215 napędzany głową Orange Bass Terror 500. Na zdjęciu załapałsię Ashdown MAG300 EVOIII, który jest na sprzedarz 😉 Do tego podpinam niedawno nabytego Sterlinga SUB Ray 5, wszystko gra jaknależy. Aktualnie poluję jeszcze na jakiś fenderowski albo Squierowskikorpus typu precision, żeby wskrzesić […]

1993 Custom Fender P-Bass MiJ

Oto już ostatnie fotki mojego precelka, więcej Was męczyć nie będę.😀 Pierwsze dwie fazy remontu – skończone. Trzecią będzie albo załatanie pęknięć albo wymiana maskownicy na taką wstylu Tele. Ale to nieprędko. Póki co, basóweczka pozostanie w takiej formie. Wciąż jestem w niejzakochany i chyba się to nie zmieni. Jest fantastyczna, mój GAS zelżał ipóki […]

Fender Twin Reverb made in poland

Nie wytrzymałem. Jestem tak podjarany, że muszę się pochwalić. Mam nastepną sztukę (ta to akurat perełka) do moich gratów. Dzisiaj doszła do mnie polska replika wzmacniacza jak w tytule. WSZYSTKO JESTIDENTYCZNE JAK W ORYGINALE!!!! Tyle, ze na polskich częściach. Siedziałem bitą godzinę i porównywałem ze zdjęciami w internecie. Duży szacunek dla gościa co to zrobił. […]

Zestaw do grania w domu [DMNF 4×10 + 2×10 + Markbass LMII]

Zestaw do grania w domu. Zainteresowanych zapraszam na ogledziny do koncatygodnia w mieście Łodzi (centrum). A w skład zestawu wchodzi: Markbass Little Mark II DMNF 2×10 +H 400W DMNF 4×10 +H 800W Ibanez Roadstar RB620 ’83 (na zdjeciu) Ibanez Musician 2924 ’86

Teisco NB-64

Teisco NB-64 to nietuzinkowy model gitary basowej, który zachwyca swoim designem i historią. Przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale także znakomitymi muzykami, którzy na nim grali.

zabaweczki

Z przyjemnością dzielę się moją kolekcją muzyczną, która składa się z różnorodnych basów i wzmacniaczy. Szczególnie wyróżnia się tu zestaw od Ampega oraz niezwykłe modyfikacje moich instrumentów.

Mały apgrejd ;]

Dokonałem zmian w moim zestawie: z paczki noł nejm 215 na Noisy Boxa 410 z nagłośnikami Celestion i headem Taurusa BL300H. Ekscytacja jest ogromna, zwłaszcza że dopiero jutro przetestuję nowy kabel.

Nowa konkurencja żony 2×10″ ;]

Postanowiłem rozbudować mój zestaw głośnikowy o kolumnę 2x10", aby mój wzmacniacz pracował z pełną mocą. Wybrałem sklejkę brzozową do konstrukcji i zainwestowałem w głośniki Celestiony BL10-100 16 Ohm.

Marshall Dynamic Bass System 7200 + 715 [ 1×15″]

Sprawdzam Marshall Dynamic Bass System 7200 + 715, odświeżony klasyczny zestaw dla basistów z lat 90. Nie tylko historia, ale i głębokie przemyślenia na temat jakości brzmienia oraz porównania z nowoczesnym sprzętem.

Moje uniwersum..

Zapraszam Was do świata moich basowych rozmyślań, gdzie opowiadam o swoich doświadczeniach z wybranym sprzętem. Specyfikacje, opinie i personalne doświadczenia dotyczące basów Ibanez oraz stacka SWR, na koniec wzmianka o tunerze i pedale od EBS.

Kolejny update sprzętu :]

W swoim najnowszym zestawie używam Fender Precision MIJ z 1985 roku oraz Squier P/J fretless z 2009 roku, wszystko to nagłaśniane przez Orange Terror Bass 500 i dwie paczki 115 oparte na głośnikach Electro Voice 400W. Do tego dołącza klasyczny duet efektów: EHX Big Muff i Morley Power Wah Volume.

Głowa basowa Eden E 300 T – pełna lampa

Recenzja rzadko spotykanej, pełnolampowej głowy basowej Eden E 300 T, która zaskakuje mnogością funkcji i charakterystycznym brzmieniem. Wartością dodaną jest możliwość chałupniczego biasowania lamp, co przemawia za praktycznością modelu.

Ampeg SVT6 Pro

Recenzję Ampeg SVT6 Pro rozpoczynam od przygody z poszukiwaniem idealnego sprzętu basowego, który zakończył się na wyborze tego wzmacniacza. SVT6 Pro zaskakuje 1100W mocy, unikalnym brzmieniem i niezwykłą wytrzymałością na dużym wolumenie.

Hughes & Kettner Bassmaster – lampowy przedwzmacniacz do basu

Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.

Warwick BC150

Warwick BC150 to wzmacniacz basowy, który zaskakuje swoją wszechstronnością i mocnym brzmieniem. Umożliwia wydobycie zdecydowanych tonów zarówno na koncertach, jak i podczas prób, sprawdzając się w różnych gatunkach muzycznych.

Fender Precision Bass 920D Custom Shop

Recenzja Fender Precision Bass z 920D Custom Shop, po 2 miesiącach użytkowania. Instrument z mexykańskim korpus i gryfem Fendera Precision, z niestandardowymi częściami takimi jak mostek Babicz eCAM, przystawki Seymour Duncan SJB-3 oraz customowy hardware i pickguard perłowy, co skutkuje wyjątkowym dźwiękiem i wyglądem.

AMPEG B 100 R

Jestem posiadaczem AMPEG B 100 R i postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Combo to oferuje ciepłe i mocne brzmienie, z możliwością ustawienia szerokiej gamy tonów.

Hardkorowy sprzęt Droopera

Basista Drooper aktualizuje swój sprzęt muzyczny, dodając unikalne modyfikacje do swojego Ibaneza oraz rozważa sprzedaż Spector Legend Custom. To nie wszystko, jego kolekcja obejmuje również pianino cyfrowe, automat perkusyjny, potężny wzmacniacz basowy i brutalne brzmienie Fender Blender.

Moje fanty z pokoju ;]

Artykuł przedstawia kolekcję muzycznego wyposażenia autora, w tym gitary basowe, wzmacniacze, efekty i akcesoria. Przybliża specyfikacje i marki konkretnych elementów zestawu.

Fender Enigma P-Bass 1993 MiJ

Przedstawiam moją ostatnią nabytkę - Fender "Lightnin' Rod" Precision Bass z 1993 roku, wyprodukowany w Japonii z niezwykłym wykończeniem 'flamed cherry burst' i aktywnym pickupem Seymour Duncan APB-2 Lightnin' Rod. Bas łączy w sobie klasykę z niezwykłą funkową brzmieniem, ale wymaga jeszcze kilku modyfikacji, by stać się idealnym.

Epifani PS600 i Epifani PS410

Autor recenzji podzielił się swoimi doświadczeniami z użytkowania wzmacniacza Epifani PS600 oraz kolumny Epifani PS410, które spełniły jego oczekiwania w niemal 95%. Sprzęt ten, mimo wysokiej ceny i kilku niedogodności, okazał się doskonałym wyborem dla basisty, poszukującego zawodowego sprzętu o wyjątkowym brzmieniu.

Ibanez ATK310

Ibanez ATK310 wyróżnia się niesamowitym kolorsem Mint Green oraz innowacyjnym triplebuckerm, który zapewnia szeroką gamę brzmień. Model ten zdecydowanie wyróżnia się na tle innych basów, oferując unikalne opcje brzmienia oraz świetną jakość wykonania.

Ampeg SVT-15E

Ampeg SVT-15E to jedna z najmniejszych paczek basowych z serii Classic, która mimo swoich niewielkich wymiarów i mocy, dostarcza klasyczne i bogate brzmienie Ampega. Idealna dla tych, którzy cenią sobie kompaktowe rozmiary, nie chcą jednak rezygnować z jakości brzmienia.

Próbka Lampiaka

Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.

MG & Kustom G810H JM JOHN MOYER

Podzieliłem się swoimi wrażeniami na temat użytkowania wzmacniacza MG wraz z kolumną Kustom G810H JM JOHN MOYER. Wnioski mogą zaskoczyć, zwłaszcza fanów marki Ampeg.

Line 6 LowDown HD 750

Line 6 LowDown HD 750 to wzmacniacz basowy oferujący imponujące 750 Watt mocy, wbudowane efekty i modele ampflikacji. Ze względu na swoją wszechstronność, wzmacniacz jest doskonałym wyborem zarówno do użytku domowego, jak i koncertowego.

Moje cudeńka :]

W tym artykule podzielę się z wami moim doświadczeniem z nowym rigiem basowym. Yamahy BBT-500H, paczka Warwicka 1x15", paczka Yamahy 410s oraz bas Ibanez SR500 zaspokoją nawet najbardziej wybredne gusta.

SWR SM-900 [1991]

SWR SM-900 to wzmacniacz basowy, który dzięki swojej rozbudowanej sekcji korektora, lampowemu preampowi i ogromnemu zapasowi mocy zapewnia wyjątkową klarowność i definicję brzmienia. Niestety, mimo swoich zalet, posiada kilka konstrukcyjnych niedociągnięć, które potencjalni nabywcy powinni wziąć pod uwagę.

Ampeg B2R

Ampeg B2R to wzmacniacz basowy klasy entry-level, który pomimo swojej prostej konstrukcji i ograniczonej funkcjonalności oferuje zadowalające brzmienie charakterystyczne dla marki Ampeg. W swojej klasie cenowej okazuje się być najlepszym wyborem, szczególnie dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grą na basie.

Komplet :]

Z pasji do muzyki i dążenia do perfekcji w brzmieniu niskich tonów, przetestowałem połączenie heada Head TE GP12 SMX AH350 (pre gibson) z unikatową paczką i głośnikiem Celestion. Efekty przerosły moje oczekiwania, oferując potężne, ale czyste brzmienie basu, które jest trudne do uzyskania w konwencjonalnych ustawieniach.

Kustom KBA 210C

W mojej pierwszej recenzji przybliżam combo basowe Kustom KBA 210C - urządzenie wyróżniające się znakomitym stosunkiem ceny do jakości oraz bogatym zestawem funkcji. Zakupiłem go w promocji, znacznie taniej niż oczekiwałem, co tylko podkreśla jego atrakcyjność.