Opowieść o wyjątkowych występach Zespołu Pieśni i Tańca Jagódki, podczas których zimno i niefortunne pozycjonowanie na scenie stawiało przed muzykami nietypowe wyzwania. Mimo trudności, kontrabas zespołowy zawsze pozostawał w centrum uwagi, nawet jeśli był popękany i głuchy.
Koncert zespołu Lipali, który odbył się 17 lutego w Płockim Ośrodku Kultury i Sztuki, był wyjątkowym wydarzeniem dla wszystkich fanów rocka. Niesamowita energia zespołu, fantastyczny kontakt z publicznością oraz świetnie dobrana setlista zrobiły z tego wieczoru niezapomniane przeżycie.
Podczas wolnego weekendu postanowiłem wybrać się na imprezę Bassday UK w Manchesterze, gdzie miałem okazję doświadczyć występów wybitnych basistów i zobaczyć sprzęt różnych znanych firm. Wydarzenie zaskoczyło mnie pozytywnie swoją atmosferą oraz różnorodnością muzyków i sprzętu.
Projekt Nothingness, rozpoczęty 18 marca ubiegłego roku, to mój pierwszy krok na muzycznej drodze. Zespół, który zaczynał bez doświadczenia, ma już na swoim koncie kilkadziesiąt prób, dwa występy i dwie własne piosenki.
Artykuł opowiada o moim doświadczeniu w graniu w dwóch zespołach muzycznych, FARMA i Mentally Deranged. Mimo problemów z jakością nagrań FARMA i ograniczonego ruchu na scenie w przypadku Mentally Deranged, moje doświadczenia są cenne i warte podzielenia się.
Drugi dzień Krokus Jazz Festival przyniósł mnóstwo jazzowych wrażeń. Od polskich talentów, przez niemieckie zespoły, aż po niezapomniany występ MDM Trio, festiwal oferował różnorodność i wysoki poziom wykonawczy.
Autor opowiada o swoim doświadczonym i urozmaiconym muzycznie życiu, które obejmuje grę na gitarze basowej i tubie w różnorodnych zespołach i okolicznościach. Wspomina o swoich występach, od małych kameralnych składów po dixieland i zespoły dęte, podkreślając swoją uniwersalność i ciągłą pasję do muzyki.
W tekście opisano doświadczenia wspólnej gry z akordeonistami i pianistami. Ukazuje, jak odmienna szkoła gry akordeonowej wpływa pozytywnie na współpracę w zespołach rozrywkowych.
Opisuję swoje doświadczenia związane z byciem zastępowanym i zastępowaniem innych w różnych zespołach muzycznych. Jedna z najbardziej pamiętnych historii to zastępstwo na balu karnawałowym, gdzie występują niezwykłe postacie.
Perkusiści, znani z doskonałych umiejętności muzycznych, wydają się być również bohaterami wielu interesujących historii towarzyskich. Jeden z nich zaniknął na dwa dni przed ważnym występem, co prawie spowodowało katastrofę.
Opisuję fenomen muzycznego życia, skupiając się na roli 'managera' zespołu i jego niezwykłym powodzeniu u płci przeciwnej, kontrastując to z doświadczeniami muzyków. Wspominam także o stereotypie 'basoofkowiczów' i zachęcam młodych muzyków do niezrażania się brakiem sukcesów miłosnych.
Autor dzieli się osobistymi anegdotami związanymi z życiem muzyka i wpływem basu. Opisuje humorystyczne sytuacje, w których basowe dźwięki generowały niezapomniane, czasem zabawne chwile.
Autor dzieli się swoimi wspomnieniami związanych z wykonywaniem coverów w różnych językach na imprezach muzycznych, podkreślając humorystyczne pomyłki językowe i jak muzyka zbliża ludzi z różnych kultur.
Artykuł opisuje nostalgiczne wspomnienia związane z muzyką, od wykonań własnych wersji znanych utworów po niezapomniane występy w trudnych warunkach. Zawiera historię o wyjątkowym wykonaniu bez towarzyszenia elektryczności, co skończyło się owacjami na stojąco i niecodziennymi nagrodami dla muzyków.
Zostałem kontrabasistą w zespole Formacja na największym polskim festiwalu szantowym w Krakowie. Dwa tygodnie prób, energetyczne występy, niezapomniane wrażenia i tajemnicza choroba gitarowa.
Po długiej przerwie wracam z nowymi doświadczeniami. Otóż, zaangażowałem się w pracę jako montażysta wideo i fotograf na różnego rodzaju imprezach, a niedawno założyłem również zespół muzyczny, który szybko zgromadził kilka świetnych utworów i już szykuje się do pierwszego koncertu.
Autor opisuje swoje trudności z koordynacją ruchów nóg i rąk, co utrudnia mu występy sceniczne oraz granie na instrumentach, takich jak gitara czy perkusja. Mimo prób i ćwiczeń, problem nadal pozostaje niepokonany, co generuje frustrację i zniechęca do dalszego rozwijania umiejętności muzycznych.
Rozważając organizację koncertu w Polsce, kluczowym czynnikiem są koszty związane z angażem zespołów, zwłaszcza tych rockowych. Przedstawiamy orientacyjne ceny wynajęcia polskich zespołów muzycznych na podstawie danych sprzed 3 lat.
Muflony to nietypowa kapela złożona z trzech ludzi z gitarami i perkusją, która gra wszystko, co członkowie lubią. Ich muzyka jest inspirowana między innymi przez RHCP.
Grupa przyjaciół postanowiła zarobić na ulicach Zakopanego grając na żywo. Mimo początkowego sukcesu spotkała ich nieprzyjemna niespodzianka w postaci mandatu.
Steve Leggett, wszechstronny basista z Manchesteru, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem w branży muzycznej. Od żartobliwego zespołu ukulele po występy na całym świecie - oto jego historia.
Solo na basie często napotyka niezrozumienie, mimo pozytywnego odbioru w lokalnych kawiarniach. Dlaczego solowe występy na basie nie są tak akceptowane jak na innych instrumentach?
Stałe pytań dotyczących praktyki i występów podczas rozwoju muzycznego jest wiele. Czy pasja i regularne próby mogą zastąpić tradycyjny sposób nauki na instrumentach? Oto kilka przemyśleń na ten temat.
Autorefleksja to nieodzowny element postępu każdego muzyka. W tym artykule podzielę się osobistymi doświadczeniami na temat celów muzycznych i samooceny, które mogą być inspiracją dla basistów na każdym etapie zaawansowania.
Wpływ alkoholu na muzyków jest tematem delikatnym i indywidualnym. W artykule omawiamy, jak różne ilości mogą wpływać na umiejętności gry, podkreślając znaczenie umiaru i samoświadomości.
Odkrywanie własnego 'dlaczego' w muzyce to nie lada wyzwanie. Artykuł ten rzuca światło na różne aspekty motywacji stojącej za praktyką muzyczną, od występów na scenie po tworzenie oryginalnych kompozycji.
W świecie muzyki, gdzie ochrona sprzętu jest kluczowa, pokrowce Tuki i walizki na efekty Pedaltrain wydają się być naprawdę genialnym odkryciem. Te akcesoria zapewniają nie tylko wygodę, ale i bezpieczeństwo naszym instrumentom.
Dobra intonacja to nieustanne wyzwanie dla każdego kontrabasisty, zwłaszcza podczas występów na żywo. Przeczytaj, jakie są główne problemy i jak sobie z nimi radzić.
Każdy muzyk przeżywa w swojej karierze momenty, które przedefiniują sposób, w jaki postrzega muzykę. Te chwile inspiracji, kiedy po prostu musimy chwycić za instrument, są niezastąpione.