Fender Precision Bass 1961′ [Vintage white]
www.i346.photobucket.com/albums/p403/Krzysiek_M/66clnowpb2fm2.jpg Precel w najbardziej kozackim kolorze.
Co znajdziesz w dziale Vintage w Basoofka_NET?Nasz dział Vintage to skarbnica wiedzy i fascynacji dotyczących basów i sprzętu basowego, które zasłużyły na miano klasycznych. Skupiamy się na zbieraniu artykułów, recenzji, i historii związanych z instrumentami, które nie tylko były świadkami historii muzyki, ale często ją kształtowały. Znajdziesz tu informacje o basach takich marek jak Fender, Gibson czy Ernie Ball Music Man, ale także mniej znanych, które zrobiły ogromne wrażenie na scenie muzycznej.Oprócz klasycznych modeli basów, nasza kolekcja obejmuje także vintage kolumny głośnikowe, wzmacniacze, pedały efektowe i inne akcesoria, które mają unikalny dźwięk i charakter. Naszym celem jest nie tylko zachowanie wiedzy o tych legendarnych przedmiotach, ale także pokazanie, jak mogą one być wykorzystane w nowoczesnej muzyce.Poruszamy również tematykę reedycji klasycznych modeli, co daje naszym czytelnikom możliwość porównania starszych wersji ze swoimi nowszymi odpowiednikami. Dzięki temu każdy miłośnik dźwięków basowych – od kolekcjonera po początkującego basistę – znajdzie coś dla siebie. Zapraszamy do eksploracji! Dział Vintage w Basoofka_NET to miejsce, gdzie zgromadziliśmy najciekawsze informacje i artykuły na temat sprzętu basowego z epoki. Od klasyków po rzadkie perełki – wszystko, co musisz wiedzieć o vintage.
www.i346.photobucket.com/albums/p403/Krzysiek_M/66clnowpb2fm2.jpg Precel w najbardziej kozackim kolorze.
zapozajcie się z moimi okazjami do grania na naprawdę vintage sprzęcie, totalnym oldskoolu! ktoś z Was w ogóle jakoś sentymentalnie to jeszcze wspomina? 😀
Po 10-miesięcznej przerwie w posiadaniu basu nadszedł czas na małe zakupy😉 Oto prezentuję mojego Basia! Jam jest so excited i zadowolony! Squier Vintage Modified JB V Taurus BL300H Noisy Box 410 😉
Basy: Music Man, Ibanez, Vintage. Wzmaki: Mesa and Gallien , Markbass, Hartke. Datą proszę się nie sugerować po prostu nie ustawiłem na aparacie.
Znalezione w sieci. Coś dla fanów tró vintaż! *możliwe że było, jeśli tak proszę usunąć.
Dla znacznej części basowej braci to pewnie tylko pierdzipudełka ale miwystarczają 😉 Więc po kolei: – Vintage ICON Series z elektroniką wzorowaną na Fenderze Esquire ( DIMARZIODP120 MODEL ONE pod gryf jeszcze czeka na zamontowanie), a w planach jeszczejazz pod mostek i będzie bas marzenie 🙂 – struny Fender flaty – ZooM 506 – parktycznie […]
To ja też się pochwalę:] Mój 2 tyg. nabytek, śliczny Vintage Modified Jazz Bass 70′, ciesze się jak smok. Pięknie mruczy i jak dla mnie wygląda obłędnie. Docelowo myślę założyć jeszcze blachy.
Seria Vintage ’62 Precision Bass- chyba nie ma piękniejszych Fenderów(oczywiście moim zdaniem). Długo szukałem Fenderowskiego odpowiednika(jeżeli chodzi o kolor) tego białego precla od Squiera z serii VintageModified i w końcu znalazłem. Może kiedyś takiego sobie sprawię. 😛 EDIT: Dodałem coś od siebie, żebyście nie stękali – mazdah
Squier jazz bass vintage modified z „blaszką”, Squier precision bass japan,gmr bassforce V fretless, akai head rush(delay, looper), snarling dogs bawlbuster:) i to wszystko tylko moje:D
Mój nowy nabytek 🙂 dlaczego ten model? spełnienie trzech marzeńjednocześnie 🙂 zawsze chciałem : -piątkę -bas w kolorze „natural” -jazz bassa po lekturze paru tematów na forum, zagranicznych serwisów i w końcu(najważniejsze!) ogrania w sklepie stwierdziłem, że ten bas to jestwłaśnie to pozdrówki 🙂
Za śmieszne pieniądze mam kawał porządnego basu! Musiałem jedynienaoliwić klucze bo ciężko się nimi stroiło. Akcję można dość niskoopuścić, zero problemów z gryfem czy menzurą. Uważam, że brzmi bardzodobrze. Nie uwierzyłbym że jest 'made in china’ 🙂
ktoś kiedyś napisal na forum, ze do 500zł poleca m.in. basy marki Slammer, aze znalazłem model 'Blitz’ za niecale 3 stówy toteż zakupilem.
Squier vintage modified jazz bass, Ampeg SVT 410 HLF zakupiona od Puciaka,Ampeg SVT4 pro i gro! zdjęcie robione telefonem w Polskim Radiu Katowice, gdzie 16 maja mieliśmyprzyjemność nagrywać minidemo, którym niezwłocznie się podzielę jaktylko dostanę je w moje parszywe łapy. Do zestawu w tym roku dołączy jeszcze jakaś piątka, ale nie do końca wiemjakie wiosło […]
Chciałbym się pochwalić moimi gratami;) Więc gitarą na której najczęściej gram jest Squier Vintage Modified JazzBass 😉 Kocham To wiosło 😉 Precla używam sporadycznie 😀 Wszystko to jest napędzane przez głowę Ampega SVT 4 i pakę 8×10;) Jestem wielce zadowolony z tego zastawu 😉
nudzilo mi się, a slyszalem kiedyś o gotowaniu strun więc postanowilemwypróbowac i pomimo niedowierzania co do poprawienia się dźwieku efekt mniezadziwil ;o struny się blyszcza i dają bardziej metaliczny dźwięk 😉
Trzeba by go jeszcze pod jakąś mocną lampę wrzucić żeby się szybciejzestarzał, oraz założyć maskownice w kolorze tortoise shell 🙂
Witajcie Pożyczyłem od znajomego (nota bene świetny basista, gra w Tortilli iOpenBlues – dzięki Tomku za wypożyczenie sprzętu) paczkę Taurusa na testynowego zakupu czyli Ashdowna ABM EVO III. Oczywiście w teście mruczeńwszelakich i muzyki kociej asystował Filemon :]. Przy okazji chciałbym się przywitać na forum. Jakieś sugestie co do przyszłej kolumny pod Asha? Brzmieniowo mi […]
Co tu dużo opowiadać, jak wszystko widać – mój nowy stack. Fender BassmanVintage 215 napędzany głową Orange Bass Terror 500. Na zdjęciu załapałsię Ashdown MAG300 EVOIII, który jest na sprzedarz 😉 Do tego podpinam niedawno nabytego Sterlinga SUB Ray 5, wszystko gra jaknależy. Aktualnie poluję jeszcze na jakiś fenderowski albo Squierowskikorpus typu precision, żeby wskrzesić […]
Stary, ale jary Jazz Bass Columbus 84' z nowymi pickupami Merlin i mosiężnym siodełkiem zachwyca nie tylko wyglądem, ale i brzmieniem. Porównując z MM Stingray 5, oferuje unikatowe doznania.
Niedawno zamieniłem swój meksykański pięciostrunowy Jazz Bass na japońskiego Santanę z lat 70. Bas ten wyróżnia się nietypowym układem trzech przetworników, w tym dwóch minihumbuckerów oraz jednego typowego singla jazzowego.
Teisco NB-64 to nietuzinkowy model gitary basowej, który zachwyca swoim designem i historią. Przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale także znakomitymi muzykami, którzy na nim grali.
Opisuję doświadczenie nagrywania basu Squier Vintage Modified Jazz Bass za pomocą miksera Alto AMX 180. Testuję różne ustawienia i techniki gry, aby zbadać zakres brzmień oferowanych przez ten instrument.
Opisuję swoją muzyczną podróż z vintagowym zestawem, składającym się z basu Fender oraz combo Trace Elliot. Sprzęty te, z lat 80., wnoszą unikatowy charakter do mojego grania, tworząc głęboki, męski dźwięk idealny do rocka i reggae.
Podzielam się moimi pierwszymi wrażeniami po zakupie i przetestowaniu amerykańskiego Fendera Jazz Bassa, modelu American Vintage 62. Bas wyróżnia się doskonałym wykonaniem i materiałami, oferuje tradycyjny, ale zarazem wszechstronny vintage'owy ton.
W swojej kolekcji posiadam wyjątkowy, zamówiony i wykonany na indywidualne zamówienie w maju fretless Maruszczyk Elwood 5a-24 oraz doskonale dopracowany Fender Jazz Bass MIJ '96 od Mateusza. Dodatkowo, mój najnowszy nabytek, Peavey T-40 z '83 roku, doskonale współgra z zestawem Genz-Benz Streamliner 600 i paczką Ampeg PF-210, tworząc perfekcyjny zestaw.
Recenzja rzadko spotykanej, pełnolampowej głowy basowej Eden E 300 T, która zaskakuje mnogością funkcji i charakterystycznym brzmieniem. Wartością dodaną jest możliwość chałupniczego biasowania lamp, co przemawia za praktycznością modelu.
Bas Kawai F II B z 1982 roku, wykonany w Japonii, robi piorunujące wrażenie swoim unikalnym brzmieniem i budową. Jego charakterystyka, od stalowych progów, przez konstrukcję NTB, aż po zaawansowaną elektronikę, stawia go w zupełnie innym świetle niż inne basy.
Defil Romeo to mój pierwszy bas, kupiony za symboliczną sumę od woźnego. Instrument ten, pochodzący z przełomu lat 70. i 80., jest nie tylko dekoracją, ale nadal sprawny i gotowy do gry.
Sklep BASS BROTHER w Bielsko-Białej specjalizuje się w basach, gitarach, nagłośnieniu oraz sprzęcie vintage. Posiada unikatową kabinę odsłuchową, profesjonalne zaplecze techniczne i współpracuje z czołowymi muzykami.
Jestem posiadaczem AMPEG B 100 R i postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Combo to oferuje ciepłe i mocne brzmienie, z możliwością ustawienia szerokiej gamy tonów.
Peavey T-40 to kultowy bas elektryczny z 1983 roku, cieszący się uznaniem zarówno dzięki swojej wszechstronności brzmieniowej, jak i wyjątkowej budowie. Odkrywam jego zarówno plusy, jak i minusy, nie pomijając jego masywnej masy i unikatowej elektroniki.
W swojej kolekcji witałem nowego członka - Ibaneza Blazera z 1981 roku, który świetnie komponuje się z moim fuzzem. Mam nadzieję znaleźć zespół grający stoner/doom/sludge we Wrocławiu.
Po dwóch miesiącach od porozumienia zamiany basów, otrzymałem długo oczekiwany Fender Jazz Bass Made in Japan z 1989 roku. Instrument zaskoczył mnie swoją jakością i brzmieniem, mimo konieczności przeprowadzenia niełatwego serwisu.
Przedstawiam moją ostatnią nabytkę - Fender "Lightnin' Rod" Precision Bass z 1993 roku, wyprodukowany w Japonii z niezwykłym wykończeniem 'flamed cherry burst' i aktywnym pickupem Seymour Duncan APB-2 Lightnin' Rod. Bas łączy w sobie klasykę z niezwykłą funkową brzmieniem, ale wymaga jeszcze kilku modyfikacji, by stać się idealnym.
Vintage V1005 Tiger Eye to bas, który łączy w sobie piękno wykonania, jakość dźwięku i uniwersalność brzmienia w przystępnej cenie 1700zł. Posiada korpus z mahoń, gryf pięciowarstwowy, elektronikę aktywną i hardware pozłacany.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Fender Bassman 135 to wzmacniacz pełen historii i unikalnych cech, wyprodukowany między 1978 a 1983 rokiem. Pomimo swojej niskiej popularności i kontrowersji, oferuje on niezrównany vintage sound, który nie jest łatwo znaleźć w dzisiejszych modelach.
W tym artykule opowiadam o mojej pierwszej recenzji gitar basowych, skupiając się na Tobias Renegade, basie, który odmienił moje podejście do muzyki. Bas przeżył wiele, ale dzięki swoim unikatowym cechom konstrukcyjnym i brzmieniowym, pokochasz go tak samo jak ja.
Gravedigger Bass to projekt customowego basu inspirowanego szpadlem, którego koncepcja pojawiła się na blogu artysty z Hawajów. Instrument jest w fazie projektowej i zapowiada się jako unikatowy dodatek dla basisty szukającego czegoś więcej niż przeciętności.
Próby nagrane na basie Vintage V1005 za pomocą miksera Alto AMX-180 i karty dźwiękowej Realtek ukazują wyjątkowy charakter i wszechstronność instrumentu. Nagrania obejmują różne techniki i ustawienia, pokazując jak Vintage V1005 brzmi w praktyce.
Przedstawiam recenzję mojego Squier Precision Bass z 1983 roku, wykonanego w Japonii. Bas łączy w sobie klasyczny design z lat '60, znakomitą jakość wykonania i unikalne brzmienie, dzięki czemu stał się moją dumną posiadłością.
Przegląd i doświadczenia związane ze starym, japońskim basem Ibanez RB620 BS z lat 80. Instrument, mimo swojej 'budżetowości' i wieku, zachwyca jakością wykonania, brzmieniem i potencjałem.
Artykuł opisuje moje doświadczenia z basem Kalamazoo KB, który jest budżetową wersją Gibsona EB 0, z dodatkami, które czynią go nieco podobnym do modelu EB 3. Modyfikacje obejmują minihumb od Gibsona, nowe pokrętła, pickguard, i gniazdo, a instrument charakteryzuje się krótką menzurą i potężnym sygnałem przesterowującym współczesne wzmacniacze.
Fender prezentuje serię wzmacniaczy Bassman TV, która łączy klasyczny wygląd z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. W ofercie znajdziemy comba o różnych mocach i wielkościach głośników, wszystkie w tradycyjnym tweedowym wykończeniu.
Ibanez RS 824 to rzadko spotykany model basu, który pomimo pewnych konstrukcyjnych nedoskonałości, oferuje świetne brzmienie i solidne wykonanie. Gitara ta, wyprodukowana w Japonii w 1981 roku, okazuje się być instrumentem wymagającym, ale dającym dużo satysfakcji z gry.
W artykule opisuję proces transformacji Squiera JB VM w instrument, który niewiele ustępuje Fenderom MIM pod względem jakości dźwięku, dzięki wymianie przystawek na SD SJB-3 i mostka na Badass II. Pokazuję również, jak nieznaczne zmiany w wyglądzie mogą wpłynąć na całokształt odczucia z gry na tym basie.
Rocznik 1987 bas guitar, z olchowym korpusem i wytrzymałym lakierem, który przetrwał próbę śrubokrętem bez szwanku. Mimo uszkodzeń przez poprzednich właścicieli, z odpowiednimi naprawami wróci do świetności.
Squier Vintage Modified Tele Bass to model, który przyciąga uwagę swoją jakością oraz brzmieniem nawiązującym do lat 70. W recenzji znajdziemy szczegóły dotyczące jego budowy, brzmienia, oraz wrażeń z grania, zarówno w domowych warunkach, jak i podczas prób z zespołem.
Ibanez JTKB200 [JetKing] to bas z elektroniką pasywną i mahoniowym ciałem, wyposażony w przetworniki Artcore Humbucker ACHB-2. Jego brzmienie oceniam jako fenomenalne, a opracowanie zapewnia znakomitą wygodę użytkowania.
Recenzja Fender '51 Reissue Precision Bass pokazuje historię miłości do instrumentu oraz dokonane modyfikacje. Od oryginalnego dźwięku i stylu, przez zmianę przetwornika, mostka po założenie flatów - każda zmiana wnosi coś nowego.
W tekście przedstawiam szczegółową analizę ikonicznego basu Fender Precision z 1962 roku, jego historię, specyfikację techniczną oraz własne wrażenia jako użytkownika tego modelu. Instrument, dzięki któremu legendy takie jak James Jamerson czy Jaco Pastorius mogły przekazać światu swoje unikatowe brzmienia, nadal zachwyca swoją jakością wykonania, ergonomią oraz niezrównanym dźwiękiem.
Ashdown Envelope Plus to efekt basowy, który testowałem w różnych warunkach - w domu, na próbie, a nawet w kościele. Po solidnym wypróbowaniu, oto co na jego temat mam do powiedzenia.
Gitary basowe są dla wielu nie tylko instrumentami, ale i partnerami na scenie. Dziś przyjrzymy się modelowi Ibanez Blazer BL 800 - klasycznemu, lecz wciąż aktualnemu wyborowi dla basistów ceniących zarówno jakość, jak i historię.
Moim zdaniem najbardziej pro basista rockowy;) Cenię go za zajebiste vintagebrzmienie i fajne ruchy na scenie.
Zdecydowałem się na nówkę, Squier Squierowi nierówny a to udany egzemplarz.Według numeru seryjnego rocznik 2017 🙂
Malkontentom odpowiem, że z tym headem naku#wia to aż miło. Dean zestrojonydo pełnego A#. Na korgu ustawiona betoniarka. In Grind We Crust.
Mój Squier Vintage Modified Jazz Bass nie tak dawno temu kupiony odurzytkownika Wertey:) Cóż mogę powiedzieć… Cudo! W porównaniu do mojejpoprzedniej gitary… Niebo, a Ziemia!:) Dobrze leży w łapie i jakipiękny!:D Przed zdjęciami trochę go wypucowałem, ale efekt nie przyniósłdużej różnicy, bo on w ogóle jakoś słabo się kurzy;)
Fuzzrocious Pedals ujawnia swoją najnowszą inwencję, pedał LunaReclipse, z 12-pozycyjnym przełącznikiem oferującym dwanaście unikalnych sposobów na przycięcie sygnału.
Seria Rarities od Fendera zadebiutowała na targach Winter NAMM Show 2019, prezentując ekskluzywne modele wykonane w Corona, Kalifornia. Jednym z dziewięciu instrumentów serii jest Rarities Flame Ash Top Jazz Bass.
Fender ogłosił wprowadzenie nowej linii limitowanych instrumentów Made in Japan, w tym kilku nowych basów. Linia obejmuje tradycyjne specyfikacje, a także dwa modele hybrydowe: Hybrid 50s Precision Bass i Hybrid 60s Jazz Bass.
Warwick z dumą prezentuje nowy model basu Rockbass Idolmaker, będący przystępną cenowo wersją uwielbianego przez basistów Framus Idolmaker. Ta nowość została zaprojektowana, by zaoferować wysoką jakość dźwięku i niezawodność, jakiej oczekuje się od marki Warwick, ale w bardziej przystępnej cenie.
Aria Guitars zdaje hołd klasyce, prezentując model Aria Pro II 313-MK2 „Detroit” ze swojej kolekcji Hot Rod. Instrument dostępny jest w wersjach cztero- i pięciostrunowej, łącząc w sobie styl vintage, retro, boutique oraz nowoczesny.
Podczas targów Summer NAMM 2019, firma Fender wprowadziła do oferty dziewięć nowych modeli z serii Squier Classic Vibe, w tym cztery basy: Precision Bass lat 50., Precision Bass lat 70., Mustang Bass lat 60. oraz Jaguar Bass. Każdy z tych instrumentów czerpie inspiracje z vintage'owych modeli.
Schecter właśnie wprowadził na rynek bas Banshee, prezentowany na targach Winter NAMM Show 2020. Jest to instrument o krótkiej skali, vintage'owym stylu i wyjątkowych specyfikacjach.
Ernie Ball Music Man wprowadza na rynek limitowaną edycję basu z serii Ball Family Reserve - StingRay Retro ’76. Jest to wyjątkowy model łączący w sobie tradycję i nowoczesność, zaprojektowany z myślą o miłośnikach basu poszukujących niespotykanego brzmienia.
Reed James Engineering wprowadza na rynek unikalne przetworniki do gitary basowej - VVN NEOA5, łączące neodymowe magnesy z klasycznymi Alnico 5.
Serek Basses zaprezentował nową wersję swojego flagowego modelu, Midwestern 2, z nowymi udoskonaleniami zachowującymi charakterystyczne cechy poprzednika, takie jak lekkie ciało z mahoniu i krótką skalę.
Tech 21 wprowadza na rynek combo VT Bass 200, łącząc preamp SansAmp z końcówką mocy klasy D i 12-calowym głośnikiem. To lekkie i przenośne, 200-watowe wzmacniacz oferuje zarówno klasyczne, jak i nowoczesne brzmienia basowe.
Orange Amplification wprowadza na rynek bas O Bass, inspirowany vintage'm. W artykule przyglądamy się jego specyfikacji oraz charakterystyce dźwiękowej.
Pedał Morley Cliff Burton Tribute Series Power Fuzz Wah, zaprezentowany na targach Winter NAMM, to hołd złożony legendarnemu basiście Metallica, Cliffowi Burtonowi. Łączy on w sobie cechy modelu z lat 70., używanego przez Burtona, z nowoczesnymi rozwiązaniami firmy.
Ibanez odświeża swoje basy linii Artcore, wprowadzając serię Vintage z półakustycznymi basami o krótkiej skali, wykończonymi w stylu vintage. Modele charakteryzują się korpusami z klonu i starannie dobranym osprzętem, aby nadać im charakter starych, sprawdzonych instrumentów.
Fodera szykuje się do targów Winter NAMM, na których zaprezentuje nowy model Monarch-P, oparty na swoim czterostrunowym basie Monarch. Ta wersja Standard ma na celu połączenie vintage'owego dźwięku split-coil z legendarną grywalnością Fodery.
Niemiecki artysta budujący basy, Jens Ritter, w 2017 roku zaprezentował światu dwa wyjątkowe modele basów: Isabella Princess Bass oraz Cora Concept, które szybko zyskały miano królewskich w jego kolekcji.
Firma Aguilar wprowadziła na rynek nowy model pedału - Fuzzistor. Jest to efekt fuzz dla basistów, który oferuje klasyczne, krzemowe brzmienie distortion, inspirowane retro dźwiękami lat 70.
Użytkownik podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z legendarnym basem Marlin Slammer z 1984 roku. Wymiana kluczy, pokręteł i plany dotyczące pickupów - to tylko niektóre z dokonanych zmian.
Po dłuższej przerwie wracam do gry na basie i szukam idealnego wzmacniacza, który sprosta moim oczekiwaniom. Orange CR-100-BXT wydaje się być kandydatem z potencjałem na czyste, vintage'owe brzmienie, idealne do domu i prób.
Napotkałem na starą gitarę basową firmy ORFEUS, która wygląda na ponad 20-letnią. Szukam informacji na jej temat i jej potencjalnej wartości.
Rozważam zakup kabla o vintage charakterze od Fendera, zastanawiając się, czy warto go kupić, czy może stworzyć własny kabel z dostępnych komponentów.
Zwracam się z prośbą do weteranów od Fendera, aby pomogli mi zidentyfikować tajemniczy model gitary basowej, który wydaje się być nietypowym 'skokiem w bok' Fendera.
Zamówiony na Thomannie Squier Jazz Bass początkowo nie dawał żadnego dźwięku, zarówno podczas pierwszego podłączenia, jak i na koncercie. Sytuacja następnie zmieniła się samoczynnie bez znanego powodu.
Podczas przeglądania internetu natrafiłem na niezwykłe basy firmy Kay, które charakteryzują się bardzo krótką menzurą i unikalnym, drewnianym brzmieniem.
Od grudnia jestem szczęśliwym posiadaczem gitary basowej od Pearl. Problem w tym, że nie mogę jej nigdzie dokładnie zidentyfikować, mimo że to oryginalny model japoński sprzed 20-30 lat.
Sunn SB160 to tranzystorowe combo basowe z 1982 roku, oferujące 60W mocy i ważące 30 kg. Zachwyca klasycznym brzmieniem i funkcjonalnościami, takimi jak przełącznik 'Brite', trójzakresowy equalizer, możliwość uzyskania leciutkiego, ciepłego overdrive'u.
Autor poszukuje pierwszego basu i comba, czytając forum i wybierając spośród modeli LTD B-50, Yamaha RBX374 i Vintage EST96 ze względu na design przypominający Stingraya. Rozważane combo to Marshall MB30, Laney RB2 i Laney RB3.
Od 2001 r. pasjonuję się graniem na basie, korzystając z różnorodnego sprzętu, od basów Sandberg, przez wzmacniacze Acoustic, po efekty BOSS. W mojej kolekcji znajdują się zarówno gitary basowe, jak i elektryczne, wzmacniacze, kolumny głośnikowe oraz efekty gitarowe.
Opisuję swoje pierwsze wrażenia i poszukiwania informacji o combo HH, zastanawiając się nad jego jakością i cechami charakterystycznymi. Nie mam pewności co do modelu, na którym grałem, jednak wspominam, że instrument miał 'wintyżowy' charakter dźwięku.
W tym artykule zastanawiamy się nad różnicami w brzmieniu między mostkiem typu Badass II a standardowym mostkiem Fendera, na przykładzie Fender Jazz Bass CIJ 1985. Przy użyciu szczegółowych filmów audio, pokazujemy subtelne, ale zauważalne różnice.
Posiadam Musima Action Bass od roku i jestem zadowolony z jego brzmienia, które przypomina mi kopię 'precelka'. Gitara rzekomo pochodzi z końca lat 80, niemieckiej produkcji, jednak ciężko jest to zweryfikować.
Odkryłem na strychu 18-letnią gitarę Precla produkcji Japońskiej, która mimo swojego wieku zachowuje niesamowitą jakość dźwięku i głębię basu. Jednak napotkałem problem związany z potencjometrem, który wywołuje sprzęganie przy określonych ustawieniach.
W artykule opisuję mój dylemat dotyczący zmiany brzmienia mojego Squiera Jazz Bass na bardziej zbliżone do Precision. Rozważam zakup nowej przystawki w celu osiągnięcia tego celu.
Analizuję różnice między Squier Vintage Modified Precision Bass a Vintage V4, biorąc pod uwagę dźwięk, wygląd i ich vintage vibe. Oba basy przykuwają uwagę swoimi estetycznymi walorami, jednak Vintage V4 wydaje się mieć lepsze opinie pod względem brzmienia vintage.
Autor rozważa wybór między trzema modelami basów: Virgo Vintage Celtic, Yamaha RBX374 i Yamaha RBX270J, planując grę w gatunku metalu. Prosi o opinie i ewentualne inne propozycje, zwracając uwagę również na wygląd instrumentów.
Analiza decyzji zakupowej pomiędzy basem Peavey T40 a Fender 51' Reissue Precision Bass. Obie gitary są porównywane pod kątem ich vintage charakteru, jasności dźwięku i cen, z szczególnym uwzględnieniem ich pochodzenia i popularności.
Rozważałem wymianę korpusu mojego Squiera Jazz Bass z 1994 roku zamiast kupowania nowej gitary. Czy warto inwestować w nowy korpus sprowadzony z USA, czy lepiej skorzystać z usług lutnika?
Przymierzam się do naprawienia starej gitary Mayones, która może być oryginalnym modelem z 1981 roku. Kontakt z firmą Mayones potwierdził, że instrument nie został wykonany w ich zakładzie, lecz przez Mariana Kubinę.
Przygoda z basem to nie tylko muzyka, ale i poszukiwanie idealnego instrumentu. Nasz czytelnik szuka basu o wyrazistym brzmieniu, który sprawdzi się w różnych gatunkach - czy to coś z rodzaju Rickenbacker, Jazz Bass?
Squier Katana to unikatowy bas produkowany przez Fender w latach 1985-1987, który z założenia miał podbić serca fanów heavy metalu. Krótki okres produkcji i nietypowy design sprawiają, że model ten jest obecnie rzadkim znaleziskiem.
Rozważając zakup basu w cenie 2000-2500 zł, zastanawiam się nad różnicami między nowoczesnymi a vintage basami, takimi jak Warwick Corvette i japońskie kopie P-bass. Wspominam o mojej miłości do klasycznego brzmienia, a jednocześnie wyrażam obawy dotyczące ergonomii i duszy instrumentów.
Po intensywnej grze na nołnejmowym instrumencie, postanowiłem zainwestować w nowy bas. Z budżetem około 1000 zł szukam basu, który świetnie sprawdzi się w różnych gatunkach muzycznych, a także nadaje się do techniki slap.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami i wątpliwościami dotyczącymi Squiera Vintage Modified Telecaster Bass Special, zastanawiając się nad zakupem tej gitary basowej. Porównuje ją z innymi modelami Fendera, które wcześniej testował.