Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat użycia syntezatorów gitarowych przez bassmanów, wspominając o swoich trudnościach ze znalezieniem dedykowanego urządzenia. Zwraca uwagę na model Roland GR-55, pokazując przykład jego zastosowania przez basistę Snoop Dogga, Bubby'ego Lewisa.
Autor porusza temat odtwarzania specyficznego brzmienia lat 80'. dla zespołu muzycznego. Omawia wykorzystanie różnych efektów, takich jak reverb i delay, jak również wspomina o użyciu syntezatorów VST na próbach.
Robert, zapalony entuzjasta basu, wraca do swojej pasji po nadzwyczajnej przerwie. Pomimo pewnych technicznych trudności z poprzednim sprzętem, nie traci nadziei na dalszy rozwój i dzieli się swoimi przemyśleniami oraz planami na przyszłość.
Autor szuka unikalnych, smutnych linii basu i kontrabasu, które tworzą atmosferę niepowtarzalnych emocji. Nie interesują go riffy grane unisono z gitarą, tylko te, w których bas ma główną rolę.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami z grania na weselach oraz obserwacjami na temat rozwoju muzyki weselnej, krytycznie odnosząc się do zastąpienia żywych muzyków automatami MIDI.
Basista i producent elektroniczny NICKO prezentuje swój drugi album „CONTEXT I”, eksplorując dźwięki ambient. To innowacyjne podejście do tworzenia muzyki, które oddala się od jego wcześniejszych prac.
NICKO właśnie wypuścił swój solowy debiutancki album, zatytułowany "NICKO_1", który jest pełen basu i inspirowany klasycznymi ścieżkami dźwiękowymi z gier wideo. Przyjrzeliśmy się, jak brzmi ta mieszanka retro syntezatorów i współczesnej popowej energetyki.
Pigtronix Resotron to pedał efektowy bazujący na analogowych filtrach, inspirowanych syntezatorami klawiszowymi z lat 70'. Ofiaruje charakterystyczne brzmienia zarówno dla gitary, basu, jak i innych instrumentów.
Mattoverse Electronics wprowadza na rynek Inflection Point, pedał modulacyjny zaprojektowany dla gitar, basów lub syntezatorów. Oferuje osiem form falowych, tempo wbudowane w urządzenie, wejście zegar/synchronizacji, kontrolę rezonującej przestrzeni (space) oraz prawdziwe obwody przełączania (true bypass).
Argentyńska firma Dedalo Fx prezentuje ALU9 Aliaser, pedał z reduktorem próbkowania, który może być modulowany przez tryb oscylatora i tryb trigerowego. Efekt ten znajduje zastosowanie w wielu rodzajach instrumentów, nie tylko w gitarach i basach, ale także w maszynach perkusyjnych i syntezatorach.
Electro Harmonix rozszerza swoją ofertę o pedał SYNTH9, przeznaczony zarówno dla gitarzystów, jak i basistów, który emuluje klasyczne brzmienia elektronicznych syntezatorów za pomocą dziewięciu ustawień.
W odnowionej edycji na rynek wraca legendarny efekt - DOD Meatbox Subharmonic Bass Synthesizer, dzięki DigiTech. Z nowymi funkcjami, takimi jak true bypass, wyjście TRS, zasilanie 9-volt i nowa niebieska dioda LED, DOD Meatbox znów staje się dostępny dla nowej generacji basistów.
Misa Tri-Bass to nowoczesny kontroler MIDI projektowany z myślą o basistach pragnących połączyć świat elektroniczny z tradycyjnym brzmieniem basu. Oto dlaczego każdy basista powinien zwrócić na niego uwagę.
Przyjrzyjmy się trzem ulubionym basowym liniom Flea, które obejmują ikoniczne brzmienia syntezatora, basu elektrycznego i akustycznego. Dowiedz się, dlaczego śledzenie muzycznego diety swoich idoli jest kluczowe w opanowaniu ich stylu.
Poznaj Zacha Rizera, mieszkańca Portland, który zaskakuje swoimi umiejętnościami gry na basie oraz wykorzystaniem efektów dźwiękowych. Odkryj, jakie możliwości otwierają przed basistami pedały efektów.