Ibanez Roadster RS-924 TV to bas z niesamowitymi mo偶liwo艣ciami kreacji d藕wi臋ku, 艂膮cz膮cy w sobie zar贸wno oryginalny design, jak i niezwyk艂膮 funkcjonalno艣膰. Wyposa偶ony w mnogo艣膰 cech, kt贸re czyni膮 go idealnym narz臋dziem do eksploracji muzycznych przestrzeni od funky po death metal.
Jako wielki fan Red Hot Chili Peppers, zakup strun GHS Bass Boomers z sygnatur膮 Flea by艂 dla mnie wyj膮tkowym momentem. Struny te oferuj膮 charakterystyczne metaliczne brzmienie, kt贸re odzwierciedla specyficzn膮 technik臋 Flea, zw艂aszcza przy uderzaniu slapem.
Prezentuj臋 moje spostrze偶enia na temat gitary basowej Ibanez ATK310, instrumentu o indonezyjskim rodowodzie i niekonwencjonalnych cechach. Sprawd藕, dlaczego sta艂 si臋 dla mnie tak wyj膮tkowy.
Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osi膮gni臋ciem mi臋kkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetwornik贸w. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensator贸w i rezystor贸w, mo偶e radikalnie poprawi膰 brzmienie i atak przy grze palcami.
Artyku艂 wyja艣nia technik臋 gry klangiem na gitarze basowej, 艂膮cz膮c dwa podstawowe sposoby: slap i pop. Zawiera r贸wnie偶 autorsk膮 interpretacj臋 tabulatury utworu 'Zamki na piasku' zespo艂u Lady Punk.
Basista z zespo艂u Hermetic Evolution, pochodz膮cy z Rzeszowa, dzieli si臋 swoj膮 pasj膮 i sprz臋tem, kt贸ry wykorzystuje do tworzenia muzyki. Przedstawia r贸wnie偶 swoje inspiracje i osi膮gni臋cia musicalne.
Szukaj膮c heada basowego za oko艂o 3000z艂, napotka艂em na szereg wyzwa艅, w tym brak lokalnych sklep贸w muzycznych i dalekie dystanse do pokonania, aby przetestowa膰 interesuj膮cy sprz臋t. Jako艣膰 brzmienia slapowego oraz ciep艂e, klarowne tony podczas gry funkowej s膮 dla mnie kluczowe.
Basista graj膮cy od p贸艂 roku, posiadaj膮cy do艣wiadczenie w graniu szarpaniem, popingiem i kostkowaniem, szuka porad dotycz膮cych slapingu na basie. Zadaje pytania o w艂a艣ciwe ustawienia wzmacniacza, technik臋 uderzania palcem oraz optymalne napi臋cie strun.
Gra na basie to moja pasja od p贸艂 roku, znam klucz basowy i potrafi臋 ju偶 gra膰 r贸偶nymi technikami. Teraz moim celem jest opanowanie slapingu, ale napotykam na trudno艣ci zwi膮zane z ustawieniem wzmacniacza i w艂a艣ciw膮 technik膮.
Fabian, 15-letni basista, dzieli si臋 swoimi do艣wiadczeniami z gr膮 na basie Spector q4 pro i amplifikatorem Warwick take 12. Jego muzyczne zainteresowania oscyluj膮 wok贸艂 Red Hot Chili Peppers, pomimo rozczarowania innymi zespo艂ami.
Autor rozwa偶a zakup nowego zestawu: combo lub head+kolumna, zgodnego z aktywnym basem Ibanez BTB400. Jego bud偶et wynosi 10 tys. z艂, a cel to sprz臋t o du偶ej mocy, dobrym brzmieniu, odpowiedni do nag艂o艣nienia ma艂ych miejsc i koncert贸w.
Amy Humphrey wyr贸偶nia si臋 na scenie muzycznej nie tylko dzi臋ki u偶ywaniu basu Rickenbacker, ale tak偶e nieortodoksyjnym podej艣ciem do gry na tym instrumencie. Wraz z zespo艂em Clatter tworzy unikalne brzmienie, 艂膮cz膮c r贸偶ne gatunki muzyczne.
Autor skupi艂 si臋 na nagraniu i por贸wnaniu brzmienia swoich gitar basowych w jednakowych warunkach, zapewniaj膮c unikaln膮 perspektyw臋 na ich charakterystyki. Pr贸bki obejmuj膮 r贸偶ne techniki i ustawienia, co pozwala na g艂臋bsz膮 analiz臋 d藕wi臋ku.
Po intensywnej grze na no艂nejmowym instrumencie, postanowi艂em zainwestowa膰 w nowy bas. Z bud偶etem oko艂o 1000 z艂 szukam basu, kt贸ry 艣wietnie sprawdzi si臋 w r贸偶nych gatunkach muzycznych, a tak偶e nadaje si臋 do techniki slap.
Stoj膮c przed wyborem nowego wzmacniacza do mieszkania oraz do pr贸b, zastanawia艂em si臋 nad modelami o mocy 100/150 wat. Z jednej strony potrzebuj臋 sprz臋tu, kt贸ry b臋dzie dobrze brzmia艂 nie tylko w warunkach domowych, ale tak偶e spe艂ni oczekiwania na pr贸bach zespo艂u.
W artykule poruszona jest kwestia wyboru odpowiednich przystawek dla gitary basowej modelu sq vm 70jb. Autor rozwa偶a opcje wymiany na przystawki zar贸wno od Fendera, jak i Seymour Duncan, zwracaj膮c szczeg贸ln膮 uwag臋 na potrzeb臋 poprawy brzmienia slapu.
Artyku艂 porusza problem s艂abego brzmienia techniki slap na basie elektro-akustycznym marki Harley Benton. Autor, maj膮cy wcze艣niejsze do艣wiadczenie z basem elektrycznym, szuka sposobu na popraw臋 brzmienia slapu na swoim nowym instrumencie.
W tek艣cie opowiedzia艂em o swoich do艣wiadczeniach i refleksjach jako basista, kt贸rego ograniczenia techniczne nie przeszkadzaj膮 w realizacji jego muzycznych pasji. Jednak podkre艣li艂em, 偶e ka偶dy zawodowy basista powinien opanowa膰 r贸偶norodne techniki, aby nie zamyka膰 przed sob膮 drzwi do muzycznych mo偶liwo艣ci.
Niedawna rozmowa z koleg膮 sk艂oni艂a mnie do refleksji na temat zmian w roli gitary basowej i technik gry. Wspominam tak偶e o swoim do艣wiadczeniu z r贸偶nymi technikami i jak szybko to, co niegdy艣 by艂o nietypowe, sta艂o si臋 norm膮.
Otrzyma艂em swojego nowego basa Cort GB 99B i jestem pod ogromnym wra偶eniem zar贸wno wygl膮du, jak i brzmienia instrumentu. Gitara oferuje szeroki zakres ton贸w, od g艂臋bokich i mi臋kkich, po dynamiczne i strzeliste, idealne do slapu.
Autor dzieli si臋 do艣wiadczeniami na temat techniki slapu, u偶ywanej w muzyce takiej jak rockabilly, psychobilly, bluegrass, czy gipsy jazz. Wymienia r贸wnie偶 swoje preferencje sprz臋towe, w tym kontrabas moskiewski, struny jelitowe, oraz wzmacniacze takie jak Ampeg BA-115 czy Gallien-Krueger MB-100.
W artykule opisuj臋 moj膮 fascynacj臋 i poszukiwania dotycz膮ce techniki gry na basie, kt贸r膮 zauwa偶y艂em u basisty Novego, znanego z takich zespo艂贸w jak Behemoth, Vader i Virgin Snatch. Technika ta, wykorzystuj膮ca g艂贸wnie kciuk, przypomina co艣 mi臋dzy slapem a zupe艂nie nowym brzmieniem.
Dziel臋 si臋 z Wami tabulatur膮 basu do piosenki 'Na Wyspach Bergamutach' z filmu Akademia Pana Kleksa. Utw贸r ten, pochodz膮cy z 1983 roku, prezentuje interesuj膮ce aran偶acje i jest dowodem na wczesne u偶ycie slapu w Polsce.
Odwiedzi艂em sklep muzyczny szukaj膮c nowego wzmacniacza basowego i szczeg贸lnie zainteresowa艂 mnie Fender Rumble 150 z nowej serii. Zastanawiam si臋, czy jego 150 watowej mocy wystarczy na scen臋 i czy umo偶liwi uzyskanie jasnego, klarownego d藕wi臋ku potrzebnego do slapu.
Autor dzieli si臋 refleksjami na temat swojej bas贸wki Vision jb-8 oraz hartke A70, nabytych 3 miesi膮ce temu. Do艣wiadczenie z r贸偶nymi strunami i efektem u偶ycia procesora BOSS ME-20B rzuca nowe 艣wiat艂o na jako艣膰 d藕wi臋ku.
Autor przedstawia swoje muzyczne podr贸偶e, zaczynaj膮c od trudnych pocz膮tk贸w na niewygodnym PrestLangu, przez do艣wiadczenia z Cortem B4 i Ashdownem FiveFifteen, a偶 po bie偶膮c膮 dzia艂alno艣膰 w nieznanym jeszcze projekcie. Podkre艣la swoje eklektyczne inspiracje, w tym RHCP, RATM, Franz Ferdinand, a tak偶e klasyk臋 ameryka艅skich hit贸w lat 60' i wiele innych.
Autor opisuje swoj膮 wieloletni膮 przygod臋 z gitar膮 basow膮, poczynaj膮c od lat 70. przez r贸偶ne muzyczne epoki, a偶 do wsp贸艂czesno艣ci. Podkre艣la sw贸j zwi膮zek z muzyk膮 i wytwarzaniem instrument贸w, jak r贸wnie偶 dzieli si臋 do艣wiadczeniami na temat gry.
Double Thumb, technika gry na basie popularna dzi臋ki Victorowi Wootenowi, polega na u偶ywaniu kciuka w spos贸b przypominaj膮cy dzia艂anie pi贸rka, przy jednoczesnym zachowaniu brzmienia zbli偶onego do slapu. Problem polega na znalezieniu odpowiedniego miejsca na podstrunnicy, gdzie kciuk m贸g艂by si臋 zmie艣ci膰 i jednocze艣nie umo偶liwi艂 uzyskanie oczekiwanego efektu.
Artyku艂 omawia technik臋 gry na basie zwan膮 Klang, 艂膮cz膮c膮 techniki slap i pop. Wyja艣nia jak u偶ywa膰 technik slap i pop na r贸偶nych strunach, wraz z przyk艂adem utworu 'Zamki na piasku' zespo艂u Lady Punk.
Discover Double Bass wprowadza na rynek nowy kurs "Slap That Bass!", prowadzony przez znanego muzyka z Nashville, Slick Joe Ficka. Kurs obejmuje wszystkie techniki niezb臋dne do opanowania sztuki gry slap na kontrabasie.
Dunlop wprowadza na rynek struny basowe Super Bright, stworzone z my艣l膮 o basistach graj膮cych technik膮 slap. Charakteryzuj膮 si臋 one l偶ejszym naci膮giem oraz zapewniaj膮 jasne, wyra藕ne wysokie tony w balansie z mocnym fundamentem.
W艂oski producent strun, D'Orazio, zapowiedzia艂 wprowadzenie na rynek nowych strun do kontrabasu nazwanych Spyrachrome. S膮 one zaprojektowane specjalnie dla wykonawc贸w slapowych psychobilly i wyr贸偶niaj膮 si臋 mi臋kko艣ci膮 w dotyku oraz wysok膮 odpowiedzi膮 magnetyczn膮.
Zmiana stylu gry z palcowego na slap w trakcie utworu mo偶e by膰 wyzwaniem dla basist贸w. Oto kilka rad, jak utrzyma膰 sta艂e, mocne brzmienie podczas tych zmian.
Rezonans strun podczas slapowania mo偶e by膰 irytuj膮cy, ale istnieje wiele technik pozwalaj膮cych sobie z tym poradzi膰. Artyku艂 przedstawia praktyczne metody kontrolowania niechcianych d藕wi臋k贸w.
Rosn膮ca liczba pyta艅 dotycz膮cych techniki i brzmienia slapu na basie sk艂oni艂a mnie do zg艂臋bienia tego tematu. Mimo ograniczonego do艣wiadczenia, podziel臋 si臋 wiedz膮 na temat uzyskania charakterystycznego d藕wi臋ku slapu.
Marshall Lytle to ikona, kt贸ra wyznaczy艂a standardy gry na kontrabasie w rock'n'rollu. Jego styl i techniki pozostaj膮 inspiruj膮ce dla basist贸w na ca艂ym 艣wiecie.
Zmiana stylu gry z palcowej na slap na basie cz臋sto prowadzi do utraty g艂o艣no艣ci i zrozumia艂o艣ci partii basowej. W artykule omawiamy, jak za pomoc膮 prostych technik i regulacji sprz臋tu, mo偶emy temu zaradzi膰.