Podczas występu we Wrocławiu w lutym 2011 roku, tuż przed wejściem na scenę, zdarzył się nieoczekiwany wypadek z kontrabasem. Szczęśliwie, dzięki szybkiej reakcji muzyka, możliwe było znalezienie tymczasowego rozwiązania.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek nową serię kolumn basowych Elite, obejmującą modele DG810ES i DG412ES. Te dwa monstrualne kolumienki zaprojektowane zostały z myślą o największych scenach, oferując gigantyczną dawkę niskich tonów.
Opisuję moje pierwsze prawdziwe doświadczenie z koncertem, które wyróżniało się brakiem tremy i nietypowo małą sceną. Podkreślam również pozytywne recenzje i zgubienie kabla do basu.
Czytelnik szuka uniwersalnego multiefektu na scenę, który zaoferowałby zarówno symulacje basowe, jak i gitarowe, posiadałby looper i nie przekraczał kwoty 2000zł. Rozważał zakup Line6 POD HD 500, ale ten oferuje tylko jedną symulację basową, co wydaje się niewystarczające.
Artykuł opowiada o moim doświadczeniu w graniu w dwóch zespołach muzycznych, FARMA i Mentally Deranged. Mimo problemów z jakością nagrań FARMA i ograniczonego ruchu na scenie w przypadku Mentally Deranged, moje doświadczenia są cenne i warte podzielenia się.
W niecodziennych warunkach pogodowych miałam swój sceniczy debiut z zespołem, gdzie nasz występ wspierał Epifani potężny o mocy 1000W. Mimo deszczu i wiatru, udało nam się zagrać sześć kawałków, które widownia przyjęła bardzo pozytywnie.
2 czerwca w warszawskim domu kultury 'artbem' odbył się debiut mojej kapeli 'żywe kultury bakerii'. Mimo drobnych wpadek, to była podniosła chwila, którą postanowiłem podzielić się z wami.
W tekście omówiono problem zbyt mocnego dominowania wysokich tonów w brzmieniu na większych scenach, gdy sygnał jest wysyłany z linii do odsłuchu. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i poszukuje rozwiązania, by poprawić jakość dźwięku.
Organizatorzy szukali drugiego zespołu do wspólnego występu w klubie MetalCave w Warszawie, pod koniec stycznia. Oczekiwali zespołu z podobnym gustem muzycznym, orientującego się w muzyce metalowej, bez skomplikowanych podgatunków.
Phil Jones Bass zaprezentował nową wersję swojego flagowego combo basowego - Roadcase BG-800, łącząc ogromną moc z niewielkimi rozmiarami. Wyposażony w dwanaście 5-calowych głośników, oferuje potężne brzmienie zarówno na scenie, jak i w studio.
Nick Loporchio, basista i założyciel zespołu reggae Iya Terra, użył platformy Porter & Davies KT na festiwalu Cali Vibes w Long Beach w Kalifornii, sprawiając, że inni basiści tylko mogli mu pozazdrościć. Platforma ta przekazuje dźwięki przez Kinetic Transfer, umożliwiając muzykom odczuwanie i słyszenie tego, co grają, nawet przy użyciu jedynie monitorów dousznych.
Rockn Stompn wprowadza na rynek uaktualnioną wersję sekwencyjnego rozdzielnika mocy RS-4, wprowadzając trzy nowe tryby działania, które zrewolucjonizują sposób zasilania Twojego sprzętu.
Firma Luminlay, znana z produkcji luminescencyjnych oznaczeń pozycyjnych, rozszerza swoją linię produktów o serię pokręteł MA19. Wyposażone w luminescencyjne cyfry, zapewniają lepszą widoczność na ciemnej scenie.
Artykuł rozwija temat, w jaki sposób to, co ćwiczymy podczas praktyki, wpływa na naszą gry na instrumencie. Zawiera przemyślenia i techniki, które pomagają włączać nowe elementy do muzycznego słownika.
Poruszając temat pracy muzyka na scenie, nie można zapomnieć o ważności postawy i profesjonalizmu. Liczy się nie tylko umiejętność gry, ale również to, jak współpracujemy z innymi.
Analiza fenomenu noszenia czarnych ubrań przez muzyków podczas koncertów, z perspektywy zawodowego basisty. Dotykanie tematu anonimowości, jednolitego wizerunku zespołu i wygody.
Czym jest „bassowa mina” i czy jest akceptowalna na występach na żywo? Przeanalizowano różne opinie i stanowiska.
Dobra intonacja to nieustanne wyzwanie dla każdego kontrabasisty, zwłaszcza podczas występów na żywo. Przeczytaj, jakie są główne problemy i jak sobie z nimi radzić.
Współczesny świat muzyki czasami wydaje się być zdominowany przez pogoń za viralem na mediach społecznościowych. Artykuł zagłębia się w problem, jak obecność kamery wpływa na muzykalność i interakcję między muzykami na scenie.