Artykuł omawia znaczenie ekranowania basu w celu eliminacji niepożądanych szumów, szmerów i przydźwięków. Autor przedstawia własne doświadczenia z ekranowaniem, pokazując różnice w jakości dźwięku przed i po zastosowaniu tej metody.
W artykule opisuję mój dylemat dotyczący zmiany brzmienia mojego Squiera Jazz Bass na bardziej zbliżone do Precision. Rozważam zakup nowej przystawki w celu osiągnięcia tego celu.
Autor rozważa wymianę fabrycznych przystawek w swoim basie Yamaha RBX 250 na modele Seymour Duncan SPB 1 lub 3, aby zbliżyć brzmienie do stylu Steve'a Harrisa z Iron Maiden. Zastanawia się również nad przyszłym zakupem wzmacniacza Peavey Centurion Mark III, znany z używania przez Harrisa.
Autor artykułu przedstawia problem związany z wyborem odpowiedniej przystawki do swojego basu Jazz Bass, dążąc do osiągnięcia brzmienia podobnego do basów Warwick P+J oraz Fodery Victora Wootena. Zastanawia się nad dodaniem odwróconej przystawki precision, podkreślając swoje unikalne preferencje brzmieniowe i niechęć do tradycyjnych przystawek.
Autor dzieli się problemem niskiej dynamiki sygnału basowego nagranego przy użyciu kombinacji sprzętu - gitary Fender Jazz Bass MIN, wtyczki Ampeg, i zewnętrznej karty dźwiękowej Alesis IO2. Zastanawia się, co może być przyczyną i jak poprawić jakość dźwięku bez utraty klasycznego brzmienia Fendera.
Porównuję dwie opcje przystawek Fender do Jazz Bassa - Vintage Noiseless i Samarium Cobalt Noiseless. Zastanawiam się, który model lepiej odpowiada na moje potrzeby i jak parametry wpływają na brzmienie.
Autor zastanawia się nad remontem swojej obecnej gitary basowej marki Yamaha, której modelu dokładnie nie zna, rozważając wymianę przystawek, mostka i ewentualne szlifowanie progów. Rozważa także zakup nowego instrumentu, konkretnie model Cort Cubrow 4, z budżetem ograniczonym do 1500 zł.