Aguilar Tone Hammer 500 to nowy tranzystorowy head basowy, który debiutował na Winter NAMM 2011. Oferując moc 500 watt na 4 omach, trzypasmową korekcję i kontrolę „Drive”, jest idealny dla często przemieszczających się muzyków, waży zaledwie 2 kg.
Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.
Autor zmagający się z przesterowaniem sygnału basu oraz jego słabą jakością podczas odsłuchu przez komputer zastanawia się nad zakupem interfejsu gitarowego w celu poprawy jakości dźwięku.
Od niedawna jestem posiadaczem basu OLP MM3 i napotkałem problem z przesterowaniem dźwięku podczas podłączania go liniowo do komputera. Sytuacja ta występuje nawet przy delikatnym ustawieniu potencjometrów głośności.
Autor porusza problem różnicy między sygnałem słyszalnym na słuchawkach a sygnałem nagranym przez interfejs Zoom B2.1U w Reaperze. Zastanawia się, gdzie i jak ustawić poziom nagrywania w sterowniku ASIO w systemie Windows 7 Professional x64.
Podczas ostatniej próby z zespołem zauważyłem przesterowanie na niektórych progach gitary basowej. Po wielu testach, które obejmowały różne ustawienia i sprzęty, zacząłem zastanawiać się, czy problem leży w gitarze czy wzmaku.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami po zakupie kolumny Ashdown ABM 414T z drugiej ręki. Po początkowym okresie bez problemów, zaczął doświadczać przesterowań dźwięku, które z czasem nasiliły się i objawiły trzeszczeniem przy niskich tonach.
Opisuję problemy związane z używaniem basu Spectora w połączeniu z ampeg svt4pro i Ampeg 810, gdzie po podłączeniu i odkręceniu potencjometrów na basie, dźwięk jest zbyt głośny i niewyraźny, a dodatkowo dioda limitu na wzmacniaczu świeci się przy każdym dźwięku.
Opisuję moje doświadczenia z komba Trace Elliot GP11 MkII 4*10, które nagle zaczęło grać znacznie ciszej niż zwykle, pomimo prób diagnozy problemu i wizyty u specjalisty wzmacniaczy. Przeróżne próby naprawy, w tym wymiana kabli czy basu, nie przyniosły żadnej poprawy.
Stoję przed wyborem kolumny do wzmacniacza Ampeg SVT 3Pro, kierując się poszukiwaniem ciepłego i płynnego basu, zbliżonego do brzmienia basu w Limp Bizkit, lecz cieplejszego. Analizuję kilka modeli, biorąc pod uwagę jakość dźwięku, pasmo przenoszenia i ryzyko przesterowania.
Opisuję moje doświadczenia z kompresorem AVT 302, zakupionym za 60zł. Pomimo wyzwania w konfiguracji i problemów technicznych, urządzenie wciąż w pewien sposób działa, zaskakując mnie swoją funkcjonalnością.
Dusky Electronics wprowadza na rynek zupełnie nowy efekt - Toasted. Jest to ulepszona wersja pedału Toasted Drive, oferująca szerszy zakres kontroli oraz bardziej satysfakcjonujące przesterowanie.