Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.
Po dwóch latach gry na gitarze basowej z progami, planuję przejście na instrument fretless. Szukam modelu do 2000 zł, koniecznie 5-strunowego, i moje poszukiwania skupiły się na dwóch modelach: ESP/LTD B205SM oraz Warwick RB Streamer.
Autor artykułu zmaga się z problemem przerobienia wzmacniacza Gallien Krueger 1001RBII na 230V i spotyka się z nieoczekiwanym wyzwaniem - znalezieniem miejsca dla pozostałego białego kabla.
W drugim etapie odświeżania starego Presto Langa, skupiłem się na szlifowaniu krawędzi i eliminacji zadziorów, co zajęło mi około 2 godziny. Efekty tego można zobaczyć na dołączonych zdjęciach - naturalny kolor coraz bardziej mi się podoba.
Bas Yamaha RBX 374, który dostałem po synu, początkowo brzmiał kiepsko, lecz kilka modyfikacji znacząco poprawiło jego brzmienie. Teraz rozważam dodatkowe zmiany, aby uzyskać dźwięk zbliżony do jazzowego basu.
Autor rozważa zmianę swojej gitary Ibanez SR505 na wersję fretless, zastanawiając się nad szczegółami, takimi jak wybór strun i potencjalny stroik. Prosi również o opinie na temat brzmienia gitar fretless.
Autor opisuje plan przebudowy swojego 5-strunowego basu w styl Strings-Thru-Body, rozważając wywiercenie otworów w korpusie i stosowanie specjalnych rurek. Prosi o porady ekspertów, szczególnie tych, którzy już wykonali podobny projekt, oraz informacje o miejscach, gdzie można nabyć wymagane materiały.
Z nudów zrobiłem kilka tapet na telefon z motywem gitary basowej, zmniejszając i przycinając już istniejące duże tapety. Nie jestem autorem tych tapet, znalazłem je na www.deviantart.com i przerobiłem na format komórkowy.
Autor rozważa możliwość dodania przetwornika piezo do swojego basu MM SR 5, opierając się na wcześniejszych doświadczeniach z instrumentami piezoelektrycznymi i dyskusjach na forach.
Eksploruję możliwości wykorzystania Roland Micro Cube jako głośnika basowego. Zastanawiam się nad budowaniem nowej obudowy i dodaniem lepszego głośnika, by nie przekroczyć budżetu 150zł.
Ponownie zdecydowałem się na przeróbkę mojego basu Epi Thunderbird, tym razem instalując pickup Merlin BassBlaster, co znacznie poprawiło jakość jego brzmienia. Przeróbka pozwala na łatwy powrót do oryginalnego wyposażenia bez pozostawienia śladów.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
Przypadkowo odnaleziony tekst o przygodach futrzaka z nagłośnieniem dostarcza rozmaitych anegdot związanych z poszukiwaniami idealnego dźwięku. Autor dzieli się swoją pasją, eksperymentami i perypetiami związanymi z muzyką i sprzętem.
Autor tekstu opowiada o swojej przygodzie z przerabianiem gitary basowej Adelita na wersję fretless, nazywając efekt końcowy 'Stratofretką'. Zajmuje się też kupnem kolejnej Adelity jako zabezpieczenie, zderza się z różnymi problemami podczas procesu, a w końcu cieszy się z wyjątkowego brzmienia swojego nowego instrumentu.
Przekształciłem swój stary bas J&D, wyjmując większość elektroniki, pozostawiając tylko jedną przystawkę przymostkową i potencjometr głośności. Spotkałem się z problemem: po podłączeniu instrumentu do wzmacniacza, sygnał jest bardzo słaby i zagłuszany przez szumy.
Opowiadam o swoim unikalnym projekcie wzmacniacza słuchawkowego, który umożliwia ćwiczenie na basie z podkładem muzycznym lub metronomem bez potrzeby korzystania z klasycznego pieca. Projekt ten został zainspirowany przeróbką starego walkmana.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Przeżyłem niesamowitą przygodę, kupując na Allegro basówkę SkyWay za 300zł, która wymagała sporej modyfikacji, aby osiągnąć zamierzone brzmienie. Wprowadzenie elektroniki z Musicman Stingray odmieniło wszystko.
Autor opisuje swoje najnowsze nabytki – bas z stajni DEFIL, model Rytm 2, oraz dołącza do niego żartobliwą historię zakupu. W planach ma przerobienie tego instrumentu, zastanawia się nad kolorami i potencjalnym przekształceniem w fretless.