Tak o.
klucze i kawałek główki mojego basidła i najnowszy wynalazek, czyli preampświecowy, brzmi lepiej niż lampa! 😀
Przedwzmacniacz to urządzenie służące do wzmocnienia słabego sygnału elektroakustycznego przed dalszym przetwarzaniem. Poznajemy jego istotną funkcję w torze audio oraz różnorodność dostępnych na rynku modeli. Przedwzmacniacz to elektroniczny wzmacniacz, który przede wszystkim ma za zadanie wzmocnić wstępny sygnał elektroakustyczny, zanim zostanie skierowany do właściwego toru fonicznego – do konsolety lub stołu mikserskiego. Jest odpowiedzialny za pierwszy etap obróbki sygnału ze źródła.
Po kolei
Na samym początku następuje wybór właściwego źródła, ponieważ do przedwzmacniacza najczęściej można podłączyć więcej niż jedno urządzenie. To w nim zachodzi regulacja wzmocnienia, chociaż pełni on też inne dodatkowe funkcje regulacyjne, w zależności od wyposażenia danego modelu. Przetwarza on początkowo dość słaby sygnał elektryczny na sygnał wyjściowy wystarczająco mocny, by nadawał się do dalszego przetwarzania i do przesłania do głośników. Równocześnie jest on na tyle mocny, by był odporny na wszelkie zakłócenia.
Jakie możliwości daje nam jeszcze korzystanie z przedwzmacniacza?
Zadaniem przedwzmacniacza jest również regulacja głośności, wysterowanie końcówki mocy i wprowadzenie ewentualnych korekcji. Przewagą odseparowania przedwzmacniacza od końcowego elementu toru wzmacniającego jest możliwość oddzielenia obwodów małosygnałowych, czyli tych z małym jak i dużym napięciem. Odpowiedzialny za regulację barwy (wzmocnienia niskich i wysokich częstotliwości), zrównoważenie kanałów czy filtry zmieniające charakterystykę przenoszenia – np. loudness lub filtr subsoniczny. Najczęściej przedwzmacniacz jest zintegrowany wewnątrz większego urządzenia np. mikser, wzmacniacz instrumentalny czy elektroakustyczny. Jednak może być też niezależnym elementem toru elektroakustycznego. Wtedy ma własną obudowę z zasilaczem. Takie rozwiązanie najczęściej spotkamy w segmencie high-end takiego sprzętu, czyli na rynku z towarem „bardziej luksusowym”.
Najbardziej znane na rynku są cztery główne rodzaje przedwzmacniaczy
Stereo
To idealne rozwiązanie dla zestawu dwóch kolumn. Najpopularniejszy rodzaj przedwzmacniacza, jeśli chcemy poprawić nasz system audio brzmieniowo i zwiększyć jego funkcjonalność.
Mikrofonowe
Służy do podłączenia mikrofonu do naszego systemu. Jest niezbędny, bo same mikrofony wpięte bezpośrednio do głośników, mogłyby bardzo łatwo uszkodzić ich przetworniki i powodować dużo przesterowań.
Kina domowego
Wykorzystywany przy systemach wielokanałowych. To rozwiązanie dla osób, chcących stworzyć zestaw kinowy wysokiej klasy.
Gramofonowe
Często zdarza się, że gramofony mają już bezpośrednio wbudowane przedwzmacniacze. Niestety te układy są dość słabe i nie dają dobrego dźwięku.
Jak zatem wybrać odpowiedni przedwzmacniacz?
Nie jest to proste zadanie, aby znaleźć sprzęt, który w każdym aspekcie nas usatysfakcjonuje. Przy wyborze powinniśmy kierować się ilością wejść – czyli ile urządzeń – źródeł dźwięku chcielibyśmy do niego podłączyć. Trzeba też zwrócić uwagę na rodzaj gniazd wejściowych oraz liczbę i rodzaj gniazd wyjściowych. Istotne są też funkcje dodatkowe – np. regulacja barwy tonu, możliwość podłączenia gramofonu z wkładką, wbudowanym wyjściem słuchawkowym czy przetwornikiem.
klucze i kawałek główki mojego basidła i najnowszy wynalazek, czyli preampświecowy, brzmi lepiej niż lampa! 😀
Prezentuję efekt typu lekki overdrive, przypominający brzmienia lat 60-70-tych, nagrany przy wykorzystaniu basu Fender model Squier. Propozycje nazwy mile widziane, a za najciekawszą przewidziana jest nagroda.
Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.
Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osiągnięciem miękkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetworników. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensatorów i rezystorów, może radikalnie poprawić brzmienie i atak przy grze palcami.
Przeanalizowałem preamp Dunlop MXR M80 d.i.+ po pół roku poszukiwań idealnego urządzenia. MXR M80 okazał się być solidnym i wszechstronnym narzędziem, pomimo kilku drobnych wad.
SansAmp Bass Driver DI od Tech 21 jest zaawansowanym przedwzmacniaczem, który oferuje znakomite brzmienie w wygodnej formie. Możliwość zapamiętywania ustawień czy elastyczna regulacja tonacji to tylko niektóre z cech, które czynią go niezwykle atrakcyjnym dla basistów.
Nowy Bass od Pana Langowskiego 😀 na pokładzie 2x Merlin Bassblaster Active 5oraz preamp od Merlina.
Sadowsky wprowadza na rynek unikalny model basu – Spruce Core Single Cut, stanowiący połączenie świerku i twardego drewna zarówno w górze, jak i w dole instrumentu. Ta wyjątkowa konstrukcja obiecuje niezrównane brzmienie.
Podczas tegorocznych targów NAMM, Ampeg przedstawił swoje nowości, w tym zupełnie nowy pedał basowy SCR-DI. Jest to połączenie przedwzmacniacza Ampeg, sekcji EQ oraz efektu Scrambler Overdrive.
Ampeg na targach Winter NAMM Show wprowadził na rynek dwie nowe pedały basowe: klasyczny przedwzmacniacz basowy analogowy oraz Scrambler basowy overdrive. Obie nowości oferują szerokie spektrum tonów Ampega, przy zachowaniu analogowej konstrukcji.
MXR ujawnia nowy pedał przedwzmacniacza Thump zaprezentowany na targach Winter NAMM Show. Ten kompaktowy, zielony pedał bazuje na słynnym przedwzmacniaczu Echoplex i oferuje trójzakresowy korektor z możliwością regulacji częstotliwości średnich.
Fender prezentuje nową serię basów American Elite. Seria oferuje najnowocześniejsze technologie i innowacje, które odmienią Twoje postrzeganie na dźwięki basu.
Mistrz lutnictwa Gerald Marleaux prezentuje swój najnowszy model basu - Tiuz, nazwany na cześć mitologicznego niemieckiego boga. Bas ten wyróżnia się lekkością, możliwością personalizacji oraz niezwykłą elastycznością brzmienia.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek nowy model w swojej ofercie - Alpha Omega Ultra, opisywany jako najbardziej wszechstronny przedwzmacniacz basowy, jaki kiedykolwiek zaprojektowali. To urządzenie łączy w sobie rozbudowane opcje modelowania dźwięku z nowoczesnymi funkcjonalnościami potrzebnymi każdemu basiście.
Ampeg wypuścił na rynek dwa nowe pedały dla basistów: klasyczny przedwzmacniacz i overdrive Scrambler. Oba analogowe efekty wyprowadzone prosto z większego SCR-DI, stanowią kompaktowe, ale potężne narzędzia do kształtowania tonu.
Tech 21 wprowadza do sprzedaży pedal SansAmp VT Bass DI, łączący w sobie przedwzmacniacz VT Bass z funkcjonalnością bezpośredniego pudełka (DI). Przekonaj się, jakie możliwości oferuje to unikatowe urządzenie.
Markbass wprowadza na rynek przedwzmacniacz w formie pedału Mark Vintage Pre, który zawiera mnóstwo funkcji oraz został zaprojektowany z myślą o potrzebach muzyków. Obejmuje on czteropasmowy EQ, trójpozycyjny przełącznik z presetami EQ, sekcję drive z dwoma rodzajami distortion oraz wiele opcji podłączeń.
Tech 21 wypuścił na rynek Q/Strip, wszechstronne urządzenie działające jako przedwzmacniacz i bezpośrednia skrzynka w formacie DI, o cechach konsol nagraniowych z lat 60. i 70. prezentowane na targach NAMM 2017.
Trickfish Amplification wprowadza na rynek nowy pedal przedwzmacniacza Trilobite, który oferuje podwójne kanały i bogate możliwości kształtowania brzmienia
Marzenie o przesterowanym brzmieniu lampowego Ampega SVT stało się moją obsesją. Przeszukałem różne emulatory, ale jedynie nieprodukowany już przedwzmacniacz Ampega 'SVP pro' przykuł moją uwagę swoim brzmieniem.
Zastanawiam się nad modyfikacją mojego wzmacniacza Peavey Mace, aby wykorzystać go zarówno do gry na basie, jak i gitarze. Szukam głośników, które świetnie poradzą sobie z rockowym soundem i będą wszechstronne.
Autor zastanawia się, jak skompresować sygnał z preampa w kostce bez dostępnej pętli, sugerując, że standardowe metody mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.
Autor rozważa zakup sprzętu do użytku zespołu hardrockowego/metalowego, z budżetem 1200zł. Rozważane są opcje combo, head+kolumna i preamp+końcówka mocy+kolumna, z wskazanym zainteresowaniem markami Trace Elliot/Peavey i EBS.
Podczas przeglądania internetów, natrafiłem na interesującą stronę firmy Monolith Loudspeakers, która oferuje preamp Magma 1.0 będący klonem Sunn Beta Lead. Jest to interesująca opcja dla miłośników przesterowanego brzmienia basu, zwłaszcza że cena jest atrakcyjna.
W artykule dyskutowane są opcje wymiany lamp 12AX7 w przedwzmacniaczu wzmacniacza Orange Bass Terror 500 w celu uzyskania bardziej okrągłego punchu i zrywu. Autor pyta o rekomendacje i wyraża frustrację brakiem informacji oraz zamknięciem tematu związanych z lampami na forum.
Autor rozważa zakup preampa Sadowsky DI do swojego przerobionego Fendera Jazz Bass z przystawkami EMG, ale ma wątpliwości, jak urządzenie zareaguje na aktywne przystawki. Rozważa również zakup TECH 21 SansAmp RBI jako alternatywę.
Autor pyta o poradę dotyczącą wyboru sprzętu do nagłośnienia wokalu w zespole muzycznym. Rozważa zakup mikrofonu z akustycznym combo lub kombinację mikrofonu, przedwzmacniacza i kolumn. Ma budżet 600-700 złotych i pyta o marki, których powinien unikać.
Autor zakupił bas gitarowy i zastanawia się, jak najlepiej go nagłośnić w domowych warunkach. Rozwiązaniem wydaje się być preamp, idealnie pasujący do lampowego comba z głośnikiem Celestion V30.
Pomysł usunięcia preampu w Spectorze Rebopie narodził się z powodu nieprzyjemnego pisku przy ustawieniu wysokich tonów na maksimum. Rozważam różne opcje naprawy, w tym wymianę na sprawny preamp lub przeprowadzenie modyfikacji na pasywny układ.
Posiadacz pasywnego Fendera Jazz Bass szuka ciekawego preampu outboard, aby wzbogacić jego brzmienie. Do tej pory grał na Radialu Bassbone i jest pod wrażeniem możliwości tego urządzenia, jednak poszukuje czegoś z bypass-em oraz rozważa Taurusa T-DI i Sadowsky preamp outboard.
Rozważam zakup sprzętu, który ulepszy jakość dźwięku mojego basu przy obecnym zestawie - pakiecie z wbudowaną końcówką mocy i głośnikach. Stoję przed wyborem między preampem a głową wzmacniacza.
W poszukiwaniu idealnego przedwzmacniacza basowego natknąłem się na nowy model od SWR, nazwany na cześć legendarnego Marcusa Millera. Przedstawiam moje wrażenia dotyczące tego urządzenia, mimo że nie miałem jeszcze możliwości osobiście na nim zagrać.
Stoję przed wyborem między przedwzmacniaczami Ampeg SVT 2P a Sansamp RBI. Oba urządzenia oferują jakość i funkcjonalność, ale różnią się charakterem dźwięku i możliwościami.
Autor rozważa instalację aktywnego preampa do swojego basu, przy czym zależy mu na osiągnięciu optymalnej jakości bez przepłacania. Rozważa wybór układów marki Noll i szuka dodatkowych rekomendacji opartych na doświadczeniach innych.
Autor opisuje plan podłączenia wewnętrznego preampu WSC RBA-04M do swojego basu typu Thunderbird, po wcześniejszej modyfikacji elektroniki i wymianie przetworników na Merliny Bassblaster. Rozważa usunięcie potencjometru blendu w zamian za instalację preampu z dodatkowymi potencjometrami.
Rozważając zakup preampa do gitary basowej, szczególnie w kontekście muzyki jazzowej, autor zwraca uwagę na kilka kluczowych aspektów. Koszty, wygoda użytkowania oraz wpływ na jakość dźwięku przy pracy z interfejsami do nagrywania są głównymi motywacjami za wyborem preampa WSC Me-3 montowanego w basach Flame, oferowanego za około 150 zł.
Otrzymałem bas jako prezent od żony i zastanawiam się nad instalacją wewnętrznego preampa do poprawy charakterystyki brzmienia, szczególnie dla przetwornika EMG 40 DC. Instrument wymaga solidnej renowacji, zaczynając od rozebrania go na części, usunięcia starych warstw lakieru, po wymianę nieoryginalnych elementów jak klucze czy siodełko.
Recenzja i instruktarz krok po kroku dotyczący instalacji preampu Olp MM3 od Music Man w basie Squier Deluxe Jazz Bass Active 5, z którym oryginalnie ktoś wyciągnął fabryczny preamp.
Autor rozważa różne opcje modyfikacji swojego basu, w tym dodanie preampa. W tekście wspomina o różnych modelach i markach, które go zainteresowały, w tym o 'Mings Preamp' znalezionym na AliExpress.
W poszukiwaniu idealnego brzmienia basu, autor analizuje możliwość zastąpienia preampa kombinacją już posiadanych efektów - boostera, kompresora, i (potencjalnie) equalizera. Dyskutuje o zmianach brzmienia w zależności od kontekstu muzycznego i zespołu.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i problemami z ustawianiem EQ w swoim sprzęcie, składającym się z aktywnej gitary z 3-pasmowym EQ, preampu z 3-pasmowym EQ i wzmacniacza z 4-pasmowym EQ. Szuka porad, jak poprawić jakość brzmienia oraz jak dostosować EQ do różnego stylu gry i warunków akustycznych.
Autor dzieli się doświadczeniami związanych z problemami jakości nagrywania basu, korzystając ze Squiera VM 70's Jazz Bass oraz interfejsu Line6 Pod Ux1. Zastanawia się, czy kluczem do uzyskania lepszego brzmienia jest użycie preampu, na co wskazuje filmik demonstrujący użycie EBS MicroBass.
Autor opisuje swoje doświadczenia z wpinaniem swego instrumentu bezpośrednio w linię podczas koncertów i dzieli się swoimi obawami dotyczącymi braku wzmacniacza. Zastanawia się, czy zakup preampa mógłby poprawić jakość dźwięku i które urządzenie wybrać.
Przedstawiam propozycję wspólnego projektowania i budowania własnego preampa basowego prezentującego alternatywę dla drogich rozwiązań rynkowych. Idea bazuje na połączeniu osobno preampa i osobno końcówki mocy, co daje bardziej elastyczne rozwiązanie dla basistów.
Preamp w kostce staje się coraz bardziej popularnym urozmaiceniem wśród basistów. Interesuje mnie, jak i kiedy muzycy wykorzystują te urządzenia, biorąc pod uwagę, że wiele wzmacniaczy basowych już oferuje bogate opcje brzmieniowe.
Rozważania na temat budowy paczki głośnikowej na bas opartej na głośniku Eminence Kappa 15. Autor analizuje wymagania związane z objętością obudowy, charakterystyką frequencyjną i możliwością doposażenia w dodatkowy driver w kontekście pięciostrunowego basu.
Ostatnio stanąłem przed problemem zakrycia dziur w korpusie basu po wyciągniętych potencjometrach. Szukam kreatywnego rozwiązania, które nie tylko zasłoni, ale i doda unikalnego charakteru mojemu instrumentowi.
Merlin przedstawił na swojej stronie najnowszy model pickapa basowego - Bassblaster Active. Jest to nowoczesny, aktywny humbucker wykorzystujący zaawansowane technologie opracowane przez Merlin Pickups.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
Rozważam stworzenie muzyki i nagrywanie bez większego zobowiązania, jednak mój obecny bas pozostawia wiele do życzenia - od jego pochodzenia, przez brzmienie, po elektrykę. Zastanawiam się nad pożyczką, naprawą, a nawet zakupem nowego instrumentu, a także potrzebuję urządzenia do połączenia basu z komputerem.
Łukasz Mazurowski, basista z dwudziestoletnim doświadczeniem, dzieli się swoim imponującym zestawem sprzętu, który obejmuje głównie produkty renomowanych marek takich jak Fender, Ampeg, Boss i inne.
Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.
Przedstawiamy koncepcję budowy preampa do basu, wykorzystującego lampy EF86 oraz EM84 w celu osiągnięcia regulowanego wzmocnienia i implementacji kompresji. Ponadto, proponujemy innowacyjny układ barwy dźwięku bazujący na pięciu filtrach z regulowaną częstotliwością graniczną, który oferuje niespotykaną dotąd kontrolę nad ostatecznym brzmieniem.
Prezentujemy zupełnie nową, ulepszoną wersję BPL - Basoofkowego Preampa Lampowego 2.0, który teraz zawiera oddzielny blok drive i zaawansowany routing sygnału. Dzięki współpracy z fantastycznym zespołem twórczym, preamp może generować aż sześć niezależnych sygnałów w różnych miejscach układu, co stawia go w awangardzie rozwiązań dla gitarzystów basowych.
Opisuję poszukiwania preampu basowego idealnego do użytku w kościołach i na małych przyparafialnych scenach, zarówno do występów na żywo, jak i do nagrań. Doświadczenia z dotychczasowym sprzętem katolickich basistów pokazują, że wielu z nich ma problemy ze znalezieniem odpowiedniego sprzętu, a rozważane są opcje takie jak Soundman i Taurus.
Rozważam zakup kolumny basowej z preampem Radial ToneBone BassBone, idealnej do koncertów rockowych z czterema głośnikami 10" i tweeterem, w budżecie 2500 zł. Zastanawiam się między modelem Hartke 4.5XL, Box BS-10, Warwick WCA 411-4 Pro, a EBS EBS-410CL.
Autor zastanawia się nad zakupem preampa do swojej gitary basowej OLP MM2, znalezionego na Allegro. Pyta społeczność o opinie, wartości i potencjalne efekty takiego urządzenia.
Mam pytanie, zastanawiam się nad kupnem preampa i końcówki mocy zamiastheada. Na ile to dobry pomysł, jakie rozwiązanie polecicie?
Sterling By Music Man wraz z Darkglass Electronics wprowadzają na rynek model DarkRay, unikatową fuzję klasycznego StingRay z nowoczesnym przedwzmacniaczem Darkglass z obwodami Alpha-Omega.
Witam. Potrzebuje doradztwa w zestawieniu preampu z pickupami. Chcę uzyskacpodobne brzmienie https://www.youtube.com/watch?v=CA2DzxQc8bE https://www.youtube.com/watch?v=0cU2grJts7s Myślicie, że aguilar obp-3 + któreś Bartolini dadzą rade ? albo preampJohn East U-Retro Deluxe, Bardzo proszę o poradę. Pozdrawiam
Sushi Box Effects wypuszcza na rynek Venus X, lampowy przedwzmacniacz opracowany we współpracy z basistą Tony'm Puleo, zapewniający stały ton niezależnie od sytuacji. Pedal posiada dwa kanały – czysty i boost, które dzielą czteropasmowy equalizer.
Powinien być chyba oddzielny dział dla preampów, ale jak nie ma to wrzucam wefekty 🙂 całkiem spoko urządzenie, zdarzyło mi się wielokrotnie grac na nim koncertbez pieca, prosto w linię i zawsze dał radę 🙂 w sumie to cała nowa płyta Testora jest na nim nagrana (przestery)
Origin Effects prezentuje dwa nowe pedały inspirowane kultowym przedwzmacniaczem UA 610. DCX Boost i DCX Bass są pedałami przeznaczonymi dla gitarzystów i basistów, oferujące analogowe brzmienia vintage z precyzyjnym EQ.
orange ad 200B 2 kanały : AD200B oraz OR120 ze wspólna regulacja eq preamp lampy 3x 6n2p-ew końcówka mocy 4x el 34 EH moc troche ponad 120 watt
Firma Genzler Amplification wprowadza na rynek nowy model w swojej ofercie, analogowy przedwzmacniacz basowy i bezpośredni box - Magellan Pre. Urządzenie przenosi funkcje przedwzmacniacza z popularnych wzmacniaczy basowych Magellan do przenośnego formatu pedału.
Aguilar Amplification z dumą prezentuje AG Preamp, pedał, który łączy kultowe brzmienie AG z wygodą kompaktowego rozmiaru. Zapewniając wyjątkową precyzję i wszechstronność tonalną, staje się niezbędnym narzędziem dla każdego basisty.
LusitHand Devices wprowadza na rynek nowy przedwzmacniacz basowy 800TS, który czerpie inspiracje z sekcji EQ wzmacniacza GK800RB. Wmontowany w format Jazzplate, obiecuje mocne brzmienie w zakresie wysokich i niskich częstotliwości.
Caveman Audio zmniejszyło swój legendarny przedwzmacniacz basowy BP1, tworząc nowy, kompaktowy model BP1 Compact. Pedal zachowuje brzmienie swojego inspirującego poprzednika 1073, podczas gdy oszczędza miejsce poprzez ograniczenie pewnych funkcji.
Carvin zaprezentował nowy przedwzmacniacz dla basistów - BX1. Urządzenie łączy naturalne brzmienie basu z niezrównaną kontrolą i rozszerzonym zakresem dynamiki.
Fodera przedstawiła nowy sygnowany bas Ryan Martinie z zespołów Mudvayne i Soften the Glare. Model ten, znany jako Ryan Martinie Blondie Standard, łączy w sobie tradycyjne rzemiosło z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.
Witam serdecznie! Mam preamp mxr m80 z wbudowanym Di Boxem. Chciałbym nagrać z jego pomocąbass na komputer. Jestem TOTALNIE zielony w temacie, nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jakto wszystko podłączyć do komputera, jakich kabli użyć? Czy potrzebne jestjakieś specjalne oprogramowanie? Pozdrawiam serdecznie, z góry dzięki!
Mam fendera jazz bass’a, dobrą kartę muzyczną emu 0404 PCI i przedwzmacniacz Art Tube MP, moje nagrania są na dość dobrym poziomie ale chciałbym je znaczącopolepszyć. I tu zastanawiam się czy samym wejściem liniowym można osiągnąć znacząceprofesjonalne efekty. Nagrywam jeszcze trąbkę i bardzo dobry przedwzmacniaczby mi się przydał. Czy znacie jakieś preampy które znacząca zmieniłyby […]
Podlaczylem bas do preampa a ten do karty dzwiekowej. Nagrywanie wszystko idzie cacy ale nie mogę mieć odsluchu bo się robia lagi.Wiem ze na zintegrowanej karcie to norma, wiec pozyczylem od kolegiSoundBlaster Live! 24-bit. Problem jak był tak jest, a slyszalem ze na’dodatkowej’ karcie pod PCI nie powinno to wystepowac. Windows 7 Ultimate, SP1 SB […]
Tak jak w temacie. Mam pytanie gdyż zawsze podpinałem Hartke A100 pod przodywyjściem „preamp out” na tylnym panelu. Wiem, że jest wyjście zbalansowane„direct out” ale to nie gniazdo jack tylko męski XLR. I teraz pytanie czy mogę tym wyjściem poprowadzić sygnał zwykłym kablemmikrofonowym (XLR – XLR) do wejścia mikrofonowego miksera? (ZED 22Fx} Nie chcę niczego […]
Wszystkie próbki nagrywane w linie przez Bass POD ustawienie czysty preamp zlekkim kompresorem
Czy ktoś nagrywal przy pomocy preampa z w/w wzmacniacza (chodzi o sygnal, nieprzez mikrofon i kolumnę)? Jakie efekty, wrażenia? Sugestie, porady?
Acorn Amps przedstawia Solid State Preamplifier, łączący w sobie kanały normalny i nasycony z ich wzmacniacza Solid State w kompaktowym pedale przedwzmacniacza. Nie jest specyficzny dla basu, ale dodano przełącznik „thick” dla wzmocnionego niskiego zakresu.
Ampeg wprowadza na rynek nową linię wzmacniaczy z serii Rocket Bass, obejmującą pięć nowych kombów o mocy od 30 do 500 watów. Każdy model łączy w sobie klasyczny styl firmy z nowoczesnymi funkcjami.
Sunnaudio wprowadza na rynek Nucleus NU-1 Dual Boost Distortion, analogowy przedwzmacniacz zaprojektowany zarówno dla basistów, jak i gitarzystów. Ten pedał oferuje możliwość płynnego przejścia od czystego sygnału do pełnego zniekształcenia.
potrzebuje takiej elektroniki a jakoś nie mogę znaleźć w necie może znaciejakieś sklepy, komisy czy coś w tym stylu ? www.myspace.com/positiveforprogress
Witam.Potrzebuję porady jak podłączyć preamp do gitary basowej.Jest toprawdopodobnie preamp z gitary basowej SX SBG2.Dostałem go bez schematupodłączenia,stąd moja prośba o pomoc.Dołączam zdjęcia preampu.
Firma Fodera świętuje swoje 37. urodziny, wypuszczając na rynek nowe, limitowane modele swojego flagowego basu – Monarch Deluxe. Basy będą dostępne w wersjach cztero- i pięciostrunowych.
Seamoon FX odrodziła legendarny pedał Seamoon Funk Machine, dzięki współzałożycielowi firmy, Neilowi Jasonowi. Nowa edycja łączy klasyczne brzmienie z nowoczesnym designem i funkcjonalnością.
Aguilar Amplification wprowadza na rynek pedal przedwzmacniacza basowego DB 925. Ten mikropedal, inspirowany modelem DB 924, otwiera nowe możliwości brzmieniowe dla basistów.
Fodera wprowadza do swojej oferty model Roasted Ash Emperor Standard Special Bass, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom fanów marki. Bas posiada korpus z prażonego jesionu i jest wyposażony w nowatorskie rozwiązania technologiczne.
Brubaker Guitars wprowadza na rynek model JXB-Standard, będący produkcją seryjną ich niestandardowego modelu JXB. Dzięki klasycznym linom i charakterystycznej technologii bolt-thru, ten bas spełnia wysokie standardy marki Brubaker.
Pare miesięcy temu wpakowałem cały set emg wraz z preampem bqc do spectorka,może miesiąc temu padła mi nagle bateria to wymieniam akurat miałem wszufladzie zapasowa ale lekko już używaną no nic mija tydzień bateriaumarła, może 9v to mało no to pakuje 18v nowe, dzis sprawdzam bateriewyładowane do 0 od wymiany minęły może 2tyg. Nie mam […]
Ashdown Engineering wprowadza na rynek Tone Pocket, kompaktowy przedwzmacniacz słuchawkowy zaprojektowany z myślą o praktykach, domowym studio i zastosowaniach scenicznych. Urządzenie oferuje możliwość podłączenia basu, 3-pasmowy korektor oraz wejście liniowe na smartfona i wyjście na słuchawki.
Zauważyłem, ze mój preamp pokładowy John East J-RETRO-01 w ciągu 6 dni jest w stanie rozładować nową baterię 9V. Podejrzewam błędnie oblutowane gniazdo (gitara była ostatnio w rekach różnych „lutników”). Chciałbym wrócić do stanu, gdzie bateria oddaje prąd tylko wówczas, gdy wtyczka jest w gnieździe. Prawdopodobnie obecna anomalia bierze sie z faktu, że preamp stale […]
TC Electronic rozszerza swoją ofertę dla basistów o SpectraDrive - przedwzmacniacz basowy i line driver, który firma określa jako potężne narzędzie dźwiękowe. Urządzenie posiada sekcję przedwzmacniacza zaczerpniętą z głowy BH800 oraz czteropasmowy equalizer razem z kompresją TonePrint z efektu SpectraComp.
Blackstar Amplification wprowadza na rynek swoją pierwszą serię wzmacniaczy basowych Unity. Przedział mocy modeli to od 30 do 500 watów, a także oferują one szeroką gamę opcji dźwiękowych i połączeń.