próba

Share your love:

[combo] Fender Rumble 100/210

Niedawno kupiłem wzmacniacz Fender Rumble 100/210, który wypróbowałem zarówno na próbach, jak i na koncercie. Jego brzmienie, moc oraz funkcjonalność sprawiają, że jest doskonałym wyborem dla każdego basisty.

Ashdown EB-15 180 – Gra za cicho.

Podczas ostatniej próby zauważyłem, że mój wzmacniacz basowy Ashdown EB-15 180 grał znacznie za cicho i brzmiał bezpłciowo, brakując dolnego pasma. Mimo prób różnych rozwiązań, nie udało się przywrócić pełnej mocy.

Problem z Trace Elliot AH300 SMC GP7

Problem Z Trace Elliot Ah300 Smc Gp7
Na ostatniej próbie mój wzmacniacz Trace Elliot AH300 SMC GP7 znacznie się ściszył, spadając do około 1/4 swojej mocy. Mimo podejrzeń o wcześniejsze problemy z mocą, teraz sytuacja znacznie się pogorszyła.

Rozwiązanie mobilne – transport comba

Autor porusza problematykę transportu sprzętu basowego na próby zespołu, wyrażając swoje frustracje związane z ciężarem i brakiem środków transportu. Szuka lekkiego, mobilnego rozwiązania, które umożliwi łatwe przemieszczanie się do miejsca prób bez konieczności korzystania z samochodu.

Pudło padło [Behringer ba-210]

Podczas próby mój Behringer ba210 wydał ostatnie tchnienie, kiedy jeden z głośników zaczął rzęzić, uniemożliwiając grę. W toku poszukiwań rozwiązania natknąłem się na głośniki neodymowe Celestion BN10-200X, zastanawiając się nad ich adaptacją do mojej obudowy.

Ropa z pępka i inne takie – czyli wymówki muzyków.

W drodze na próbę zespołu, nasz perkusista zadzwonił, aby odwołać spotkanie, twierdząc, że cierpi na nietypowy problem zdrowotny – ropiejący pępek. Sytuacja ta zdemolowała plany związane z przygotowaniami do nadchodzącego koncertu, który ma się odbyć za miesiąc.

Problem brzmienia na próbie.

Problem Brzmienia Na Probie
Czytelnik zgłasza problem z brzmieniem basu podczas próby, gdy używa kolumny basowej Tc Electronic RS410 ze wzmacniaczem Tc Electronic RH750. Brakuje mu mocnego dołu, a dźwięk jest zamulający i traci się w mixie z zespołem.

Sprzęt się nie odzywa

Podczas próby nagle przestał działać mój zestaw Ashdown MAG300h + paka DIY 450W/4Ohm. Wszystko było podłączone prawidłowo, kable i gitara sprawne, a jednak nastała cisza.

Level Up!

Nagle stałem się częścią zespołu Post Scriptum, kiedy ich basista nagle zniknął tuż przed serią koncertów. Moja pierwsza próba już za mną, i jestem oficjalnie w zespole, zagrając na moim wymarzonym Ampegu SVT3 Pro.

Sala Prób – ZIELONA GÓRA

Posiadam do wynajęcia salę prób dla zespołu muzycznego w Zielonej Górze. Kompleks ma 95 mkw i oferuje trzy oddzielne pomieszczenia, w tym jedno idealne na czteroosobowy skład.

Kondensator! Pomocy!

Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z awarią wzmacniacza Hartke VX3500, spowodowaną przez spalony kondensator. Szuka pomocy w zidentyfikowaniu i zakupie nowego kondensatora, aby uniknąć konfliktu z kolegą.

tubas – manipulant…

Podczas próby w kawiarni, gdzie swingująca ekipa 'ramoli' miała przygotowywać się do koncertu, doszło do charakterystycznego incydentu z pewnym pianistą, który lubił pouczać innych. Mimo, że jestem spokojnym człowiekiem, znalazłem sposób, aby 'geniusz' pianisty nie przeszkadzał już więcej.

ampeg pr – przeróbka lodówy 810 na dwie 410tki

Podjąłem decyzję o radykalnej modyfikacji swojej kolumny Ampeg 810, dzieląc ją na dwie niezależne 410tki. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - zarówno wyglądowo, jak i brzmieniowo.

Problem z elektroakustykiem – sprzęganie

Od kilku miesięcy cieszę się posiadaniem elektroakustycznej gitary marki Hohner. Niestety, podczas próby na większej głośności zaczęła się pojawiać uciążliwa sprzężenia, szczególnie po zwiększeniu basu.

Jak zapewnić produktywną próbę?

W tym artykule dowiesz się, jak przygotować się do prób oraz jak zarządzać czasem i zasobami, by każda sesja była jak najbardziej efektywna.

Recenzja serii wzmacniaczy basowych Warwick Gnome

Seria wzmacniaczy basowych Warwick Gnome łączy w sobie kompaktowy rozmiar, łatwość użytkowania i funkcjonalność, stając się świetnym wyborem zarówno do domowego nagrywania, jak i koncertowania.

Próba: Traktuj ją jak prawdziwy występ

Przygotowanie do próby to klucz do sukcesu na każdym koncercie. Poznaj, dlaczego traktowanie próby jak prawdziwego występu ma kluczowe znaczenie dla każdego muzyka.
próba

Podsumowanie sekcji 'Próba’Znajdziesz tu wszystko, co musisz wiedzieć, aby uczynić swoje próby jak najbardziej efektywne. Od recenzji kompaktowych wzmacniaczy basowych Harley Benton i Fender Rumble do praktycznych wskazówek od profesjonalnych basistów jak Ryan Madora i praktyk z wieloletnim doświadczeniem w zespołach. Przyglądamy się gadżetom umożliwiającym nagranie prób bez wysiłku, a także analizujemy jak idealnie przygotować się do każdej próby.Przygotowanie do próbyPodkreślamy znaczenie perfekcyjnego przygotowania – zarówno sprzętu, jak i materialu do próby. Bardzo ważne jest, aby każdy muzyk pojawił się na próbie znał swój part. Warto również ustalić jasny plan i cele na próbę, aby maksymalizować efektywność spotkania.Wybór sprzętuZ recenzji wzmacniaczy basowych takich marek jak Harley Benton, Fender i Warwick, wysnuwamy wnioski o tym, jak ważny jest wybór odpowiedniego sprzętu. Podkreślamy, że kompaktowy rozmiar i wysoka funkcjonalność mogą znacznie ułatwić transport i zwiększyć komfort użytkowania podczas prób.Znaczenie próbyPróba jest nie tylko okazją do ćwiczenia materiału, ale także czasem na eksperymentalne poszukiwania i zgranie zespołu. Podchodzenie do próby z takim samym zaangażowaniem jak do koncertu może znacząco podnieść poziom wykonania.Definicja słowa 'próba’Próba jest to sesja ćwiczeniowa, podczas której zespół lub muzyk wykonuje materiał muzyczny w celu przygotowania się do występu bądź doskonalenia swoich umiejętności. Jest to czas na dopracowanie szczegółów, zgranie zespołu i eksperymentowanie z brzmieniem. Sekcja 'Próba’ na Basoofka_NET daje wgląd w najlepsze praktyki i urządzenia, które czynią każdą próbę jak najbardziej produktywną. Poruszamy tematy od kompaktowych wzmacniaczy basowych, przez efektywne podejście do prób, aż po kwestię przygotowania i organizacji.