Seria basów Fender/Squier HM z przełomu lat 80-tych i 90-tych, ukierunkowana na gatunek heavy metal, pozostaje niedoceniona i zapomniana. Mimo różnic między wersjami Fendera i Squiera, użytkownicy uznają je za bardzo komfortowe i pożądane instrumenty.
Autor dzieli się doświadczeniem ze zmiany strun w swojej gitarze basowej Cort model PJ, z D'Addario EXL165 na EXL170. Po wymianie strun pojawił się problem nieprzyjemnego brzęczenia.
Stoję przed wyborem między basem Ibanez SR600 a Spectorem Legend Custom 4. Obecny bas, Ibanez SR600 z pasywnym układem PJ MIJ i przesterem sansamp, służył mi dobrze, ale szukam czegoś z więcej 'pazurem'. Spector zawsze mnie przyciągał swoim wyglądem i brzmieniem, ale ciekaw też jestem, jak Ibanez poradzi sobie z aktwyną elektroniką i preampem EMG.
Autor rozważa stworzenie własnego, spersonalizowanego basu z pomocą lutnika. Rozważa różne opcje konstrukcji, od liczby strun, przez elektronikę, aż po szczegóły wykończenia.
Relacja z intensywnej pracy nad moją gitarą basową, która była pełna wyzwań, ale przyniosła ogromną satysfakcję. Zmiany wprowadzone w instrumencie sprawiają, że jest on teraz dla mnie jeszcze bardziej osobisty.
Fender rewolucjonizuje swoje klasyczne modele, tworząc nową linię instrumentów Offset, w tym zupełnie nową wersję basu Mustang. Z modernizacją przystawek, profilu szyjki i odważnymi kolorami, ten model ma wszystko, aby zrobić furorę.