Recenzja efektu basowego Jim Dunlop 105Q, pokazująca zarówno jego mocne strony, jak i drobne niedoskonałości. Efekt cechuje się solidną konstrukcją, dużą wrażliwością na artykulację i klasycznym brzmieniem.
Trace Elliot prezentuje Transit B – preamp basowy w formie pedału, będący hołdem dla nowoczesnego dźwięku basu. Urządzenie łączy w sobie klasyczny kształt EQ, dwuzakresowy kompresor, sekcję drive oraz półparametryczny 5-pasmowy EQ.
Po 12 latach przerwy wróciłem do grania na basie, tym razem na basie Charvette z przystawką P i nieco podbarwionym dźwiękiem przesterem własnej produkcji. Wideo z mojej gry umieściłem na YouTube, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość ze względu na moje ponowne uczenie się.
Hipoteza sprawdzenia, czy efekty MarkBass Super Synth, Chorus Flanger, Riverbero są takie same pod kątem sprzętowym i można między nimi wymieniać ustawienia za pomocą prostego hacku. Dotyczy możliwości wgrania ustawień jednego efektu do drugiego i stworzenia kombinowanego pedału 3w1.
W ramach projektu Zrób to sam, zdecydowałem się na budowę kilku efektów-przesterów bazujących na dostępnych materiałach. Spośród nich, klon MXR El Grande Bass Fuzz okazał się być moim faworytem, choć jego budowa nie była pozbawiona wyzwań.
TWA wprowadza na rynek pedał Octoverdrive, będący połączeniem klasycznego overdrive z nietypowymi komponentami. Idealny zarówno dla gitarzystów, jak i basistów, oferuje niezwykłe możliwości kształtowania dźwięku.
Boss wprowadza na rynek NS-1X Noise Suppressor, zaawansowany tłumiacz szumów i ultra-szybką bramkę dla gitary i basu. Wykorzystując technologię Multi-Dimensional Processing (MDP), NS-1X obiecuje szybką i przejrzystą eliminację szumów bez wpływu na dynamikę gry.
Caveman Audio właśnie ogłosiło wypuszczenie na rynek pedału kompresora basowego BC1, kompletnie analogowego urządzenia, które odmieni sposób, w jaki postrzegasz efekty basowe.
SolidGoldFX odnowiło swoją ofertę pedałów basowych, prezentując model Beta-V – preamp, który zdecydowanie daje kopa. To kontynuacja ich pierwszego pedału specyficznie dla basu, zachowując ciepło i szorstkość vintage'owych lampowych wzmacniaczy.
Odkrywamy nowy świat dźwięków z Geddy Lee YYZ Shape-shifter Signature SansAmp, godnym następcą limitowanej edycji MP40.
Eventide Audio rozszerza swoją linię efektów o TriceraChorus, inspirowany legendarną Tri-Stereo Chorus. Pedał ten łączy stereofoniczny chorus w stylu bucket brigade z mikrodetunacją, oferując bogate i głębokie modulacje.
Fuzzrocious dodaje do swojej oferty nowy pedał efektów o uroczym imieniu i monstrualnym brzmieniu. Li’l Fella to kompaktowy i niezwykle wszechstronny pedał typu overdrive/distortion/fuzz, który początkowo powstał jako nowa wersja innego ich modelu.
Damnation Audio przedstawia nowy pedał dystorsji dla basistów - Curmudgeon 2. To solid-state’owa przesterowana potęga, która podnosi Twój sygnał na nowy poziom.
Wampler Pedals wprowadza na rynek pedał Ratsbane Distortion, czerpiąc inspirację z klasycznego pedału z lat 80. Łączy on w sobie pełny zakres dynamiki i kontrolę filtracji z kilkoma nowymi funkcjami.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek Ripped Speaker, pedał fuzz, który jest hołdem dla początków zniekształconych dźwięków gitary i basu. To urządzenie łączy w sobie nowoczesność z klasycznym brzmieniem.
Amptweaker wprowadza na rynek nową wersję swojego pedału TightFuzz we współpracy z basistą Timem Lefebvre. Limitowana edycja Lefebvre TightFuzz jest dostosowana do ulubionych ustawień artysty, zapewniając unikatowy ton.
Fuzzrocious i Electro-Faustus po raz kolejny udowadniają, że w dziedzinie tworzenia efektów gitarowych nie ma im równych, prezentując pedal Maggotor – urządzenie, które łączy w sobie efekty Baby Furnace i Blackfly, oferując niesłychane możliwości brzmieniowe.
Deep Space Devices wprowadza na rynek nowy efekt o nazwie Radio Bright, łączący w sobie modulator pierścieniowy i opóźnienie. Efekt ten, z sześcioma pokrętłami umożliwiającymi szczegółową kontrolę, otwiera przed muzykami nowe horyzonty kreacji dźwiękowej.
Kanadyjska firma Retro-Sonic wprowadza na rynek pedał Flanger, inspirowany kultowym modelem „18v Electric Mistress” z lat siedemdziesiątych. Zaktualizowana wersja obiecuje wyeliminować problemy swojego poprzednika, zachowując klasyczne brzmienie.
Mattoverse Electronics wprowadza na rynek AirTrash, efekt gitarowy, który produkuje brzmienia, które można opisać mianem zupełnego śmiecia. Jego unikalny charakter to nie tylko fuzz, a eksploracja nieznanego obszaru brzmień.
Mastro Valvola, włoska firma zajmująca się produkcją efektów gitarowych, wypuściła na rynek nową wersję swojego multiefektu pogłosowego - Area MkII. Model ten zachowuje funkcje swojego poprzednika, wprowadzając jednocześnie innowacyjny system Timed Bypass System zarządzający pogłosem.
JOYO Audio wprowadza na rynek pedał O.M.B., łączący funkcje loopera i automatu perkusyjnego, tworząc idealne narzędzie dla muzyków poszukujących wszechstronnych możliwości brzmieniowych.
3Leaf Audio rozszerza swoją linię pedałów, prezentując Chromatron - filtr zmiennoprzepustowy będący wynikiem 10 lat doskonalenia. To optycznie sterowany analogowy filtr, który oferuje niezwykłe wrażenia dźwiękowe, od klasycznego quack po futurystyczną psychedelię.
Seymour Duncan wprowadza na rynek nowy pedał fuzz syntezy analogowej - Fooz, przeznaczony dla wszystkich instrumentów. Ten wysoce konfigurowalny obwód oferuje efekty fuzz i filtrów.
Kilka lat temu ZVEX Effects stworzyło nietypowy efekt w stylu steampunk - Candela Vibrophase, zasilany świecą. Teraz wprowadzają na rynek ten efekt w bardziej praktycznym formacie - jako pedał.
TC Electronic zaprezentowało miniaturową wersję popularnego efektu oktawowego, Sub ‘N’ Up Mini Octaver. Mały rozmiar, duże możliwości - oto, co kryje się w najnowszym urządzeniu.
Matthews Effects wprowadza na rynek The Alchemist, pedał efektów, który pozwala na rozdzielenie sygnału mono na dwa niezależne kanały lub sumowanie sygnału stereo do mono, co czyni go kluczowym narzędziem dla basistów ceniących czystość i jakość tonu.
FrantaBit, popularny efekt dla basistów stworzony przez Iron Ether Electronics, doczekał się gruntowanych zmian w 2016 roku. Udoskonalenia dotyczą głównie jakości dźwięku i reakcji na ekspresję, ale to nie wszystko...
Tech 21 ujawnia nową wersję swojego flagowego urządzenia SansAmp Bass Driver DI. Model Version 2 zachowuje wszystkie funkcje oryginału, dodając jednocześnie funkcje lepiej dopasowane do potrzeb współczesnych muzyków.
PandaMidi prezentuje Future Impact I, nową generację kultowego pedału syntezatora basowego, który odmieniając zasady gry, oferuje zaawansowane możliwości i nowoczesną technologię w nostalgicznej formie.
DOD wprowadza na rynek pedał Boneshaker - nowy rozdział w świecie distortion dedykowany dla basu, barytonów i gitar o rozszerzonym zakresie. Zaprojektowany przez Black Arts Toneworks, pedał ma na celu dostarczenie mocnych, głośnych i niskich brzmień.
Analog Alien wprowadza na rynek Alien Bass Station, pedał umożliwiający dostęp do trzech różnych efektów w jednym urządzeniu. Zapewnia on niezrównaną elastyczność brzmienia dzięki możliwości niezależnego lub równoczesnego stosowania efektów.
Keeley Electronics wprowadza na rynek Neutrino, innowacyjny filtr obwiedni przeznaczony zarówno dla basistów, jak i gitarzystów. Ręcznie budowany pedał łączy w sobie kompaktową konstrukcję z zaawansowanymi funkcjami.
TC Electronic wprowadza na rynek Ditto X2, rozwijając koncepcję kompaktowego pedału looper'a Ditto. Nowy model wprowadza dodatkowy przycisk start/stop, efekty looper'a oraz możliwość importu/eksportu pętli.
Po latach od wycofania oryginalnego modelu, DigiTech prezentuje odświeżoną wersję kultowego pedału Bass Whammy. Z optymalizacją pod gitary basowe, nowymi trybami i MIDI, pedał ten stanowi połączenie klasyki z nowoczesnością.
SolidGoldFX wprowadza swoją pierwszą kostkę efektów specjalnie dla basistów - SuperDrive Beta, oferując brzmienia od klasycznego stukotu po inspirowany Ampegiem drive.