Nowy efekt z mojej stajni
Prezentuję efekt typu lekki overdrive, przypominający brzmienia lat 60-70-tych, nagrany przy wykorzystaniu basu Fender model Squier. Propozycje nazwy mile widziane, a za najciekawszą przewidziana jest nagroda.
Wprowadzenie do OverdriveOverdrive to efekt muzyczny stosowany przede wszystkim do zniekształcania sygnału dźwiękowego, by nadać mu bardziej 'grzmiące’ brzmienie, idealne dla fanów basu. Dzięki naszej szerokiej kolekcji artykułów na `Basoofka_NET`, poznasz wszelkie tajniki overdrive’u, od jego definicji, przez różnorodne pedały, takie jak TWA Octoverdrive, 1981 Inventions LVL Overdrive, aż po bardziej specyficzne urządzenia jak Tritonlab Equinox Preamp/Overdrive.Oprócz tego, dowiesz się, jak efektywnie wykorzystać overdrive w różnych kontekstach muzycznych, sprawdzając zastosowanie pedałów takich jak Mattoverse Electronics Solar Sound Desktop Saturator, Bergantino Audio Systems Super Pre, czy Fuzzrocious Pedals Dark Driving v3. Z naszą pomocą, twoje basowe brzmienie nabierze zupełnie nowego wymiaru. Dowiedz się, jak overdrive może odmienić Twoje brzmienie basowe, eksplorując obszerne kolekcje artykułów na `Basoofka_NET`. Przyjrzymy się różnorodnym pedałom, technikom oraz tajnikom tej techniki.
Prezentuję efekt typu lekki overdrive, przypominający brzmienia lat 60-70-tych, nagrany przy wykorzystaniu basu Fender model Squier. Propozycje nazwy mile widziane, a za najciekawszą przewidziana jest nagroda.
Efekt Polish Love, znany także jako Helter Skelter czy Lil Jovi, to dzieło pana Bogdana, które zyskało ogromną popularność dzięki wspólnocie Talkbass. Ceniony za swoją minimalistyczną, ale solidną konstrukcję oraz unikalne brzmienie w kategorii overdrive.
Niemiecka firma Behringer z modelem BOD100 prezentuje interesującą alternatywę dla klasycznych bass overdrive'ów. Mimo kilku wad, jak plastikowa obudowa czy utrudniony dostęp do baterii, efekt ten oferuje doskonałe brzmienie i wszechstronność za rozsądną cenę.
Electro-Harmonix Nano Muff Overdrive to reedycja klasycznego efektu Muff Fuzz z 1969 roku. Oferuje ostre brzmienie dostosowane do dynamiki gry, minimalistyczny design i jest przyjazny zarówno dla gitarzystów jak i basistów.
Darkglass Electronics debiutuje ze swoim pierwszym wzmacniaczem basowym - Microtubes 900, wprowadzając na rynek urządzenie z mocą 900 watów i innowacyjnym układem sterowania. Zobacz, co oferuje ten sprzęt.
Ernie Ball zaprezentował na targach Summer NAMM dwa nowe pedały ekspresji dla basistów i gitarzystów: Overdrive i Ambient Delay. Zostały one zaprojektowane z myślą o dynamicznym kontrolowaniu brzmienia w trakcie gry.
Ampeg na targach Winter NAMM Show wprowadził na rynek dwie nowe pedały basowe: klasyczny przedwzmacniacz basowy analogowy oraz Scrambler basowy overdrive. Obie nowości oferują szerokie spektrum tonów Ampega, przy zachowaniu analogowej konstrukcji.
Vintage Ultra Pedal to najnowsze dzieło Darkglass Electronics, łączące w sobie czyste i nasycenie dźwięku w wygodnym, przenośnym preampie. Szczegółowo analizujemy jego możliwości.
Crazy Tube Circuits Locomotive to nowy efekt overdrive do gitary basowej z prawdziwą lampą w środku. Zapewnia ciepłe, organiczne brzmienie z doskonałą dynamiką i czułością na dotyk.
Ernie Ball zaprezentował na targach Summer NAMM dwa nowe pedały ekspresji dla basistów i gitarzystów: Overdrive i Ambient Delay. Zostały one zaprojektowane z myślą o dynamicznym kontrolowaniu brzmienia w trakcie gry.
Ampeg wypuścił na rynek dwa nowe pedały dla basistów: klasyczny przedwzmacniacz i overdrive Scrambler. Oba analogowe efekty wyprowadzone prosto z większego SCR-DI, stanowią kompaktowe, ale potężne narzędzia do kształtowania tonu.
Massive Unity wprowadza na rynek przedwzmacniacz 1964, zaprojektowany z myślą o basistach i gitarzystach szukających profesjonalnej alternatywy dla wzmacniaczy. Urządzenie łączy w sobie nowoczesną technologię z analogowym doświadczeniem.
Artykuł opisuje problem związany z występowaniem niepożądanego efektu "pierdzenia" głośnika przy wyższym gainie na kostce overdrive w połączeniu z basami i combami. Autor testuje różne konfiguracje sprzętu, w tym basy Ibanez sr-955, Mayones B5 oraz comba EBS Classic Session 120 i Tonsil Bass 100, dociekając przyczyny problemu.
Marzenie o przesterowanym brzmieniu lampowego Ampega SVT stało się moją obsesją. Przeszukałem różne emulatory, ale jedynie nieprodukowany już przedwzmacniacz Ampega 'SVP pro' przykuł moją uwagę swoim brzmieniem.
Po zakupie Behringera BDI i próbie włączenia overdrive'a, napotkałem problem powodujący spalenie elektroniki w urządzeniu. Overdrive nie działał, a z urządzenia wydobywał się dym.
Autor poszukuje overdrive'u, który podkreśli agresję w jego progresywno-rockowym brzmieniu, wzorując się na Big Muff Germanium 4. Oczekuje pojedynczego efektu, bez dodatkowych funkcji, otwarty jest również na sprzęt gitarowy.
Autor rozważa rozpoczęcie produkcji wyrobów elektronicznych takich jak kostki, wzmacniacze i preampy, dedykowanych basistom. Propozycja zawiera wykonanie efektów na zamówienie, w tym efekty overdrive na lampach.
Autor przedstawia dylemat dotyczący kolejności podłączania efektów dla gitary basowej, takich jak Boss GEB-7 (equalizer), Darkglass Microtubes B7K oraz Tech21 SansAmp Bass Driver DI. Zastanawia się, czy EQ powinien być umieszczony przed czy za efektami overdrive/distortion, które posiadają własne pokrętła do regulacji tonów.
Autor szukał informacji o połączeniu efektów Behringera z urządzeniem Hot Hand, planując zbudowanie pedalboardu złożonego z EQ, octavera, overdrive/distortion oraz synthesizera. Rozważa możliwość sterowania wszystkimi efektami za pomocą Hot Handa oraz szuka porad dotyczących konfiguracji i potencjalnych alternatyw.
Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego kombosa basowego po tym, jak jego poprzedni sprzęt przestał działać. Szuka modelu o odpowiedniej mobilności i mocy, zdolnego do obsługi efektu sidechain i overdrive, zastanawiając się nad kilkoma opcjami.
W artykule poświęconym przyszłości gitar basowych rozwijamy dyskusję na temat potencjalnych innowacji i ulepszeń, które mogą pojawić się w ciągu najbliższych 50 lat. Od indywidualnych equalizerów dla każdej struny, przez basy z wbudowanym efektem overdrive, aż po unikalne rozwiązania strojenia - przyszłość wygląda obiecująco.
Mefisto to nowy efekt stworzony przez Bogdana, twórcę Helter Skelter / Polish Love Overdrive, który wyróżnia się interesującą funkcją distortion/fuzz nie tracąc przy tym niskich tonów. Produkt jest jeszcze w fazie testów, ale już teraz zachwyca możliwościami i elegancką konstrukcją.
Zastanawiałem się, jak poprawić jakość brzmienia mojego basu, nie wydając majątku. Postanowiłem inwestować w efekty w kostkach od Boss, które zapewniają znakomite brzmienie w przystępnej cenie.
TWA wprowadza na rynek pedał Octoverdrive, będący połączeniem klasycznego overdrive z nietypowymi komponentami. Idealny zarówno dla gitarzystów, jak i basistów, oferuje niezwykłe możliwości kształtowania dźwięku.
Firma 1981 Inventions prezentuje nowy pedał - LVL. To stompbox typu low-gain overdrive, wyposażony w nowy i unikatowy obwód.
Solar Sound Desktop to nowość od Mattoverse Electronics, urządzenie zasilane energią słoneczną, przeznaczone dla miłośników nieszablonowego brzmienia. Wykorzystujące tranzystorowy obwód zysku i panel słoneczny, urządzenie obiecuje szeroki wachlarz tonalny - od łagodnego overdrive'u po gładkie zniekształcenia.
Bergantino Audio Systems wprowadza na rynek nowy sprzęt - Super Pre. Urządzenie to jest kompendium najnowszych technologii i funkcji w formie kompaktowej.
Fuzzrocious Pedals odświeża swoją ofertę o pedal Dark Driving v3. To co zaczęło się jako prosty stompbox, przekształciło się w wielofunkcyjne urządzenie tonalne.
Lounsberry Pedals wprowadza na rynek pedal Mo Bass, preamp/overdrive stworzony z myślą o basistach. Projektowany w współpracy z Derekiem 'Mo'Moore'em z zespołu Nektar, pedał obiecuje oferować overdrive z czystym basem i naturalną, lekką kompresją.
Firma Walrus Audio, znana z efektów gitarowych, wprowadza na rynek swój pierwszy produkt dedykowany basistom - preamp i DI Badwater. Urządzenie, pełne nowoczesnych funkcjonalności, jest odpowiedzią na potrzeby nawet najbardziej wymagających basistów.
Earthquaker Devices wprowadza na rynek pedał overdrive Special Cranker, który cechuje się całkowicie dyskretnym analogowym układem. Jest określany jako krewny modelu Speaker Cranker, jednak oferuje jeszcze więcej – przeczytaj recenzję.
Genzler Amplification wprowadza na rynek nową linię pedałów efektów basowych, z 4 On The Floor Classic Bass Overdrive na czele. Design, który łączy siły Jeffa Genzlera, Andy'ego Fielda i Scotta Andreasa, obiecuje rewolucję w brzmieniu basu.
Fuzzrocious dodaje do swojej oferty nowy pedał efektów o uroczym imieniu i monstrualnym brzmieniu. Li’l Fella to kompaktowy i niezwykle wszechstronny pedał typu overdrive/distortion/fuzz, który początkowo powstał jako nowa wersja innego ich modelu.
McGregor Pedals wprowadza na rynek swój drugi efekt, nazwany Crunch Plus Overdrive. Jako kontynuację swojego pierwszego produktu, firma dodaje trzeci etap zysku i drugi etap przycinania, zapewniając przejrzystość i siłę na nowym poziomie.
Firma Tone Electronix z Portugalii wprowadza do swojej oferty nowy pedal - Animalizzer. Urządzenie to zapewnia wszechstronny overdrive, distortion i fuzz zarówno dla basu, jak i gitary.
Way Huge Electronics wprowadza do swojej oferty pedal Pork & Pickle - połączenie dwóch znanych efektów: Pork Loin Overdrive oraz Russian-Pickle Fuzz. Sprawdźmy co oferuje to kompaktowe urządzenie.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek Nano Operation Overlord, kompaktowe urządzenie połączenie przesteru i overdrive'u. Dzięki wszechstronnej aplikacji i możliwościom kształtowania brzmienia, pedał ten stanowi interesującą opcję dla gitarzystów, basistów i klawiszowców.
Blackstar Amplification ogłosiło wypuszczenie na rynek amPlug 2 FLY, kompaktowego wzmacniacza słuchawkowego opracowanego specjalnie dla basistów. Urządzenie oferuje wybór między trzema charakterystycznymi brzmieniami oraz dodatkowe funkcje, które mogą znacząco wpłynąć na komfort ćwiczeń czy jam sessions.
EarthQuaker Devices wprowadza na rynek Plumes, innowacyjny pedal overdrive o niskim do średniego wzmocnieniu, oparty na kultowym, limonkowo-zielonym układzie. Zaskakuje swoimi unikalnymi funkcjami i jakością dźwięku.
Dwie znane firmy z Seattle, Verellen Amplifiers i wytwórnia płytowa Sub Pop, właśnie zaprezentowały efekt gitarowy Sub Fuzz Pop Drive. Urządzenie łączy w sobie dwa obwody: overdrive i fuzz, oferując niespotykaną dotąd wszechstronność i głębię brzmienia.
Peavey wprowadza do swojej linii MAX potężny wzmacniacz basowy MAX 300 o mocy 300 watt, łączący w sobie przenośność z zaawansowanymi funkcjami dźwiękowymi.
Tritonlab wprowadza na rynek pedal basowy Equinox, łączący w sobie preamp i overdrive. Używa technologii JFET, aby naśladować brzmienie lampowego preampa.
MXR we współpracy z znanym projektantem wzmacniaczy i efektów, Shinem Suzukim, stworzyło Raijin Drive - pedał, który od nowa interpretuje dwa kultowe japońskie stompboxy, dodając im więcej zakresu tonalnego. Pedał łączy w sobie overdrive i distortion, oferując nowoczesnym gitarzystom i basistom wyjątkową wszechstronność.
GR Bass rozszerza swoją linię sprzętu basowego wprowadzając pedał Pure Drive, łączący czterozakresowy ekwalizator z sekcją overdrive i wbudowanym tunerem. Pedał, zaprojektowany i produkowany we Włoszech, oferuje niezwykle elastyczne możliwości kształtowania dźwięku.
Gallien-Krueger ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej linii wzmacniaczy basowych - Legacy Series, która łączy w sobie pięćdziesiąt lat tradycji projektowania przez Boba Galliena. Seria zawiera modele o mocy 500, 800 oraz 1200 watów, wyposażone w sekcję mocy klasy D w celu redukcji wagi.
Firma GR Bass wprowadza na rynek nowe wzmacniacze basowe Dual800 i Dual1400, łączące lekkość z potężną mocą 800W i 1400W oraz innowacyjnym systemem dwukanałowym.
Firma Pirate Guitar Effects wprowadziła na rynek pedal Peg Leg Overdrive i Compressor, który łączy w sobie brzmienia wzmacniaczy z lat 60. i 70. z wszechstronnym kompresorem. Sprawdza się zarówno dla gitar, jak i basów.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek dwa nowe pedały basowe: Sovtek Deluxe Big Muff Pi i Nano Battalion Bass Preamp Pedals, łącząc klasyczne obwody fuzz z nowoczesną preampą.
Firma Ananashead Effects z Hiszpanii wprowadza na rynek nowy pedal basowy - Blend Bass Drive, będący połączeniem klasycznego overdrive'u z lat 70. z możliwością mieszania sygnału czystego.
Firma Zorg Effects zaktualizowała swój flagowy pedał basowy, przedstawiając Glorious Basstar 2. Nowy model cechuje się pionową obudową oraz możliwością dodania opcjonalnego miękkiego przełącznika bypass.
Zander Circuitry wprowadza na rynek dwa nowe pedały - Foxxton Woods Fuzz oraz Surplus Overdrive, łączące szeroką wszechstronność z łatwością użytkowania. Oba modele cechują się możliwością precyzyjnej regulacji.
Free The Tone prezentuje Black Vehicle, pedal overdrive do basu z okazji 15. rocznicy istnienia firmy. Urządzenie oferuje gamę brzmień porównywalną z amplitunerami dzięki unikalnemu obwodowi o nazwie Holistic Tonal Solution.
Alabama's Yellowcake Pedals łączy dwa ze swoich pedałów, tworząc dwukanałowy przester Furry and Fried. Po lewej stronie znajduje się Furry Burrito fuzz/overdrive, a po prawej - Fried Gold light/medium overdrive.
Zorg Effects przedstawia uproszczoną wersję swojego flagowego pedal Glorious Basstar, nazwaną Small Basstar. Zaprojektowany zarówno dla basu, jak i gitary, oferuje precyzyjne, drapieżne brzmienie z dużym zyskiem i czystością ataku.
Royal Jelly to ręcznie robiony efekt typu overdrive i fuzz blender od Beetronics, który umożliwia pracy dwóch obwodów równolegle. Pięć cech głównych modelu od Beetronics.
Firma Alexander Pedals poszerza swoją serię Neo o Defendera, pedał, który łączy w sobie wiele cyfrowych efektów przesterowania w jednym urządzeniu. Efekty są kontrolowane za pomocą pełnego panelu efektów wtórnych.
Blackstar Amplification wprowadza na rynek swoją pierwszą serię wzmacniaczy basowych Unity. Przedział mocy modeli to od 30 do 500 watów, a także oferują one szeroką gamę opcji dźwiękowych i połączeń.
Way Huge Electronics zapowiedziało swój pierwszy efekt przeznaczony specjalnie dla basistów - Pork & Pickle Bass Overdrive and Fuzz. Pedal łączy dwa znane efekty - Pork Loin overdrive i Russian-Pickle Fuzz w jednej obudowie.
Earthquaker Devices wprowadza na rynek Westwood, pedał opisany jako 'łagodny manipulator przejrzystego overdrive'a o średnim wzmocnieniu'. Z sekcją EQ, która oferuje do 20 dB przycinania/podbijania oraz sekcją Drive, Westwood oferuje bogactwo tonów.
KHDK Electronics Abyss Bass Overdrive to najnowsza propozycja od KHDK Electronics, zaprojektowana we współpracy z Kirkiem Hammettem. Pedal oferuje ciepłe, lampowe brzmienie oraz wszechstronność dzięki technologii bi-amp.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek pedal Platform, który łączy w sobie funkcje kompresora/limitatora stereo z sekcją overdrive oraz funkcją swell. Urządzenie przystosowane zarówno do gitary, jak i basu, oferuje pełną kontrolę nad kompresją.
Old Blood Noise Endeavours, firma z Oklahomy, zaprezentowała pedał Fault, elastyczne urządzenie overdrive/distortion. Zapewnia dwa etapy wzmocnienia oraz trójpasmowy aktywny korektor.
Greuter Audio rozszerza swoją ofertę efektów o pedał Fuller Drive, który charakteryzuje się wyjątkowo ekspresyjnym overdrive'em od niskich do średnich zakresów. Pedał wykorzystuje dyskretny projekt układu JFET, co sprawia, że zachowuje się jak wysokiej jakości lampowy wzmacniacz.
Pionierska marka efektów, Biltworth, debiutuje na rynku swoim pierwszym produktem - pedałem BW-1, oferującym trzy efekty dla basu i gitary. Overdrive, delay i reverb w jednym urządzeniu obiecują nową jakość dźwięku.
Pigtronix zaprezentował mikrowersję swojego popularnego pedału Disnortion, oferującą wszystkie zalety 18-woltowego zapasu mocy oryginalnych analogowych obwodów Fuzz i Overdrive, ale w mniejszej jednostce działającej na 9 woltach. Pedal ten posiada kilka ulepszeń, które z pewnością zainteresują basistów w poszukiwaniu idealnego brzmienia.
Na scenę muzyczną wkroczył nowy bohater basistów - pedał Grombass V2 od OnkartGromt, łączący w sobie overdrive i distortion z unikalną możliwością modyfikacji.
Crazy Tube Circuits wprowadza na rynek nowy pedał overdrive dla basu o nazwie Planet B, inspirowany klasycznymi wzmacniaczami lampowymi lat 70'. Pedał charakteryzuje się prostotą obsługi dzięki pokrętłom Gain, Master Volume, Blend i Tone oraz przełącznikowi, który pozwala na wzmocnienie średnich częstotliwości.
Fuzzrocious Pedals prezentuje pedał M.O.T.H., który łączy w sobie overdrive, fuzz, tremolo i oscylator sygnału szumnego. Wszystko zamknięte w jednej, kompaktowej obudowie.
Providence rozszerza swoją linię przedwzmacniaczy basowych o model Brick Drive BDI-1. Urządzenie łączy w sobie 3-pasmowy EQ z regulowanymi środkami i kontrolą Presence, overdrive oraz DI z obwodem Vitalizer B.
Wounded Paw Effects właśnie wprowadziło na rynek nowy wzmacniacz basowy Bass701. To kompaktowe, lecz potężne urządzenie z imponującym 6-pasmowym overdrive'em.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek innowacyjną wersję swojego flagowego produktu, pedał Microtubes B7K Ultra. Pedał ten znacząco rozwija możliwości tonalne basistów, oferując szereg funkcji i ulepszeń względem wcześniejszego modelu.
Hudson Electronics wprowadza na rynek pedal Sidecar, oparty na klasycznym obwodzie 808 z germanowym klipowaniem. Zawiera również 2-pasmowy EQ inspirowany vintage'ową konsolą nagraniową Studer.
Maxon wprowadza na rynek BD10 Hybrid Bass Driver, overdrive do basu charakteryzujący się symetrycznym obwodem przycinania dla ciężkiego, ale wyraźnego zniekształcenia. Przy współpracy z japońskim basistą Masaki, udało się stworzyć efekt spełniający wymagania współczesnych technik gry.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek specjalną wersję swojego pedału Soul Food, zaprojektowaną z myślą o basistach. Model ten oferuje naturalne brzmienie przesteru i czystego wzmocnienia, zachowując esencję oryginalnego dźwięku instrumentu.
Creation Audio Labs przedstawia Grizzly Bass Pedal, łączący w sobie funkcje boost, overdrive/distortion i kształtowania tonu, wszystko bez używania lamp. Zaprojektowany specjalnie z myślą o basistach, pedal oferuje unikalną technologię analogowego kształtowania fali.
Ampeg wprowadza na rynek ulepszone wersje wzmacniaczy basowych BA-112 i BA-115, wyposażone w szereg nowych funkcji. Sprawdzamy, co oferują te urządzenia.
Fuzzrocious Pedals wprowadza na rynek nowy pedał „There Is No Dana… Only ZUUL”, inspirowany kultowym filmem Ghostbusters. Urządzenie łączy w sobie oscylator z overdrive, oferując unikalną mieszankę sygnałów.
Radial Engineering wprowadza nowość w serię ToneBone: pedał Bassbone OD, który jest preampem basowym z dwoma kanałami i wbudowanym overdrive'em. Pedał posiada także kilka innowacyjnych funkcji, które wyróżniają go na tle konkurencji.
EC Pedals połączyło siły z basistą Michaelem Bensonem, aby wprowadzić na rynek pedał FuzzDriver, kombinację efektów Bass Overlord i Angry Ape Gated Fuzz. Pedał oferuje rozbudowane możliwości brzmieniowe, umożliwiając aktywację efektów oddzielnie lub razem.
Source Audio wprowadza na rynek innowacyjny pedał efektów - SoundBlox 2 OFD Bass microModeler. Jest to urządzenie łączące overdrive, fuzz i distortion, które zostało wyposażone w 12 modeli dźwięków, zaprojektowanych z myślą o basistach.
Death By Audio wprowadza na rynek nowy pedał Germanium Filter, zainspirowany dźwiękiem oldschoolowych konsol. To urządzenie, które łączy cechy boostera, fuzza, distortion i overdrive z technologią z lat 60.
EarthQuaker Devices z entuzjazmem ogłasza ponowne wydanie klasycznego efektu White Light Overdrive. Limitowana edycja z nową obudową i innowacyjną technologią.
Pedal Lounsberry Mo Bass to nowy członek arsenału basowego, oferujący zarówno brzmienie overdrive, jak i czyste, potężne tony basowe. Urządzenie zaprojektowane z myślą o profesjonalistach, przynoszące gruntowną jakość dźwięku i wygodę użytkowania.
API LLX Bass TranZformer to pedał basowy, który wprowadza rewolucyjne zmiany w brzmieniu instrumentu, łącząc najwyższej klasy technologie w kompaktowej formie.