W artykule omówiono kryteria wyboru gitary basowej i multiefektu do domowego studia muzycznego specjalizującego się w produkcji hip-hopu i trip-hopu. Autor przedstawił swoje oczekiwania odnośnie brzmień oraz budżet.
17-letni Rafał z Częstochowy marzy o graniu na basie, ale jeszcze nie posiada własnego instrumentu. Pracuje nad tym i ma nadzieję wkrótce dołączyć do świata muzyki z własnym sprzętem.
Artykuł zabawnie i stereotypowo przedstawia subkultury muzyczne i ich zwolenników, zdając się z nich droczyć, ale również wskazując na różnorodność muzycznych gustów. Od techno, przez metal, punk-rock, hip-hop i rap aż po pop, dance i grunge, każdy gatunek ma swoje unikatowe cechy oraz charakterystycznych fanów.
Divinity Roxx, niegdyś basistka Beyonce, da niesamowity koncert w Free Blues Club w Szczecinie. Będzie to okazja, aby usłyszeć na żywo jej unikalne połączenie rocka i hip-hopu.
Bartek, nowy na scenie basowej, dzieli się swoją pasją do gry na bajeranckiej Yamahy RBX-170 i planach przesiadki na Peavey Grind 5. Opowiada też o swoim muzycznym uniwersum, łączącym hardcore punk, metalcore, hip hop i muzykę elektroniczną.
Wydarzenie muzyczne, które odbyło się w klubie Ucho w Gdyni, łączące elementy hip-hopu i rock'n'rolla poprzez występy na żywo zespołów, DJ-ów, raperów oraz tancerzy breakdance. Cała impreza, zorganizowana przez muzyków Jurrasic Pipe, miała na celu pokazanie, jak różne gatunki muzyczne mogą się łączyć i tworzyć wyjątkowe wrażenia.
Opisuję swoje doświadczenia z sieciową wersją magazynu "Basista", doceniam jego ogólną jakość, ale nie ukrywam również drobnego zgrzytu związanego z moderacją komentarzy. Jestem także krytyczny wobec stanu polskiej sceny muzycznej, w szczególności względem hip-hopu.
Autor szuka inspiracji na aranżacje na żywe instrumenty, głównie bas, do utworu mającego na celu przeproszenie pewnej osoby. Utwór ma łączyć różne gatunki muzyczne, takie jak rock, reggae, funk i hip-hop.
Paul Jackson, amerykański basista jazzowy i członek formacji The Headhunters, zasłynął ze współpracy z Herbie Hancockiem i wprowadzenia na scenę muzyczną niezapomnianych jazzowo-funkowych dźwięków. Urodzony w 1947 roku, w swojej karierze koncertował na wielu znanych festiwalach jazzowych, a jego muzyka przyczyniła się do ewolucji hip-hopu.
Moja przygoda z muzyką basową zaczęła się od 4-strunowego Corta, a obecnie gram na pomarańczowej Yamahy. W międzyczasie kupiłam piec basowy 50 watów oraz 10 metrowy kabel.
Shane Cooper & MABUTA w swoim drugim pełnometrażowym albumie „Finish the Sun” zabierają słuchaczy w muzyczną podróż po kontynencie afrykańskim, przekraczając granice gatunków. Album jest mieszanką afrobeatu, funk, hip-hopu, z subtelnymi akcentami psychodelii lat 70.
Jon L. Smith wraz z producentem Simonem Martinezem przedstawiają album „Sueños”, który jest połączeniem lo-fi hip hopu, jazzu i R&B. Album wyróżniają różnorodne tekstury dźwiękowe przenoszące słuchacza w nierealny świat marzeń.
Erick „Jesus” Coomes, współzałożyciel zespołu Lettuce i ceniony basista, dzieli się z nami pięcioma basowymi liniami, które jego zdaniem każdy powinien znać. Wśród nich znajdują się klasyczne utwory i jedna z jego własnych kompozycji.
TASCAM wprowadza na rynek nowy model słuchawek monitorujących TH-06 Bass XL, zaprojektowanych z myślą o wyjątkowej reakcji na niskie tony. Te słuchawki są skierowane do miłośników głębokiego basu i gatunków takich jak EDM, Hip Hop, Metal oraz R&B.
Świeżo z fabryki Fender, Precision Bass Midnight Hour to limitowana edycja basu, która łączy klasykę z hip-hopowym dziedzictwem. Jest to unikatowa kombinacja stylu retro z nowoczesnym brzmieniem, dedykowana zarówno fanom Fendera, jak i miłośnikom hip-hopu.
Bernard Edwards, współzałożyciel grupy Chic wraz z Nilem Rodgersem, zostawił trwały ślad na scenie muzycznej dzięki swoim charakterystycznym liniom basowym. Zdefiniował on funk i disco, a jego utwory pomogły ukształtować hip-hop.
Artykuł opisuje wyzwania wynikające z różnic w podejściu do muzyki między basistą a perkusistą, oraz rozwiązania, które mogą pomóc w osiągnięciu muzycznej harmonii między nimi. Dotyka tematu adaptacji i wzajemnego słuchania w zespole.