Autor dzieli się swoimi doświadczeniami jako początkujący basista, wskazując na wyzwania w zrozumieniu teorii muzycznej i jej praktycznym stosowaniu. Udziela porad, jak wykorzystać teoretyczną wiedzę do realnego grania na basie.
Autor dzieli się swoją pasją do gitary basowej, wyrażając miłość do konkretnej marki, przeżywając swój muzyczny rozwój. Historia pokazuje, jak przeszedł od posiadania gitar aktywnych do uznania wartości gitary pbass, z dodatkiem osobistych anegdot.
Gram na basie od 3 miesięcy i mimo zmiany z gitary elektrycznej, odczuwam ból nadgarstków. Próbowałem różnych ustawień, ale problem pozostaje.
Autor opisuje swoje doświadczenie związane z graniem na basie, zwracając uwagę na problem wolnych palców na początku sesji grania, co prowadzi do frustracji. Mimo to, z czasem jego palce nabierają szybkości, pozwalając na płynną grę.
Rozpoczynając przygodę z basem, ważne jest, by nauczyć się odpowiedniego używania palców prawej ręki. Wybór techniki wpływa na brzmienie i wygodę gry.
W artykule poruszony został temat techniki gry na basie przy wykorzystaniu dwóch lub trzech palców. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami oraz pytaniami dotyczącymi popularności tej metody, jej wpływu na grę w przyszłości oraz możliwości łatwego przestawienia się na nową technikę.
Autor podzielił się swoim doświadczeniem w grze na basie, będąc leworęcznym i grając na instrumencie praworęcznym w stylu McCartneya. Zastanawia się, czy warto nauczyć się grać na leworęcznej basówce, do czego pragnie przejść po latach grania w niekonwencjonalny sposób.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z różnicami w dźwięku generowanym przez poszczególne palce podczas gry na basie. Szczególnie zauważalne jest to na przegryfowym pickupie jego Corta B5, gdzie dźwięk z palca środkowego jest bardziej basowy, a z wskazującego brzmi jakby był grany kostką.