Wprowadzenie do ćwiczeń legato na basie, które mają za zadanie urozmaicić grę i wzmocnić lewą rękę. Ćwiczenia, przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych basistów, są proste do wykonania i zajmują około 20 minut dziennie.
Slapping to technika gry na basie, która wydaje się trudna i dostępna tylko dla zaawansowanych. Jednak z odpowiednim podejściem i ćwiczeniami, każdy może osiągnąć w niej znaczące postępy.
Posiadam basówkę NT, która serwuje wyśmienity sustejn i świetnie odpowiada moim wymaganiom. Zastanawiam się, czy wymienić jeden próg, spiłować wszystkie, czy może wymienić je wszystkie, zwłaszcza że przerzucam się na cieńsze struny i zacząłem grać djent.
Muzyk z zespołu weselnego doświadczył niepokojącego bólu między barkiem a łopatką po długich godzinach gry na basie i noszeniu ciężkiego sprzętu. Ból ten, nieustępujący mimo stosowania maści, może być związany z obciążeniem wynikającym z trzymania gitary i transportu wzmacniacza.
Historia Tomka, który po 25 latach przerwy rozważa powrót do gry na basie. Opowiada o swoich wcześniejszych doświadczeniach z samodzielną budową gitar i aktualnym zainteresowaniu rynkiem instrumentów.
Autor dzieli się swoją pasją do gry na basie i swoją historią związaną z forum, na którym jest obecnie aktywny. Opisuje również swoje inne zainteresowania oraz zawód.
Autor wyraża frustrację dotyczącą trudności z używaniem swojego basu Olp (MM2), szczególnie z problemem strun obijających się o przystawkę oraz niewygodą spowodowaną przez założoną maskownicę.
Artykuł opisuje różne techniki tłumienia strun podczas gry na basie, skierowany do początkujących basistów poszukujących porad na temat kontrolowania dźwięku swojego instrumentu.
Autor opisuje problem z ustawieniem strun w swojej gitarze basowej Mensfeld, zmagając się z dylematem, czy ustawić je nisko z charakterystycznym trzeszczeniem, czy wysoko, co utrudnia grę. Rozważa również zakup nowego instrumentu w przypadku znalezienia odpowiednich funduszy.
Początkujący basista z małego miasta mierzy się z wyzwaniem nauki gry palcami, mając ograniczone źródła wiedzy i doświadczenia. Zwraca się z pytaniem o poprawną technikę uderzania w struny.
Egzaminy pochłonęły cały mój czas, przez co zabrakło mi chwil na grę na basie. Po dwóch tygodniach przerwy zauważyłem, że mój Trelle Rapter brzmi inaczej - ostrzej, co było zaskakujące, lecz szybko się przyzwyczaiłem.
Poznaj moje doświadczenia z basówką G&L L2500 Premium Tribute. Ten instrument może zmienić Twoje podejście do gry na basie.
Jako początkujący basista zakupiłem używany sprzęt - Mensfeld Special Bass. Mimo dobrego stanu gitary, mam problemy z brzęczeniem struny E podczas gry kostką.
Podjęcie wyzwania przekształcenia basu Epiphona Toby w bezprogowca okazało się zaskakująco satysfakcjonującą pracą, mimo początkowych trudności. Przeróbka ta nie tylko pokazała, że gra na instrumencie fretless z markerami jest możliwa, ale również, że taka konwersja może znacząco zwiększyć przyjemność z gry, nie obciążając przy tym zbytnio portfela.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat porównania własnej gry na basie do znanych basistów, wyrażając podziw dla Flea i Claypoola, mimo różnic w brzmieniu i technice.
Autor opisuje problem bólu i drętwienia kciuka podczas gry na gitarze basowej kostką. Mimo różnych metod prób zapobiegania i leczenia, problem ten wpływa na jego wydajność i komfort gry.
Po roku grania na basie Cort GB35 z rozstawem strun wynoszącym 19mm, zacząłem zastanawiać się nad zmianą instrumentu z powodu krótkich palców, które utrudniają grę na niższych strunach. Rozważam bas z mniejszym rozstawem strun, opcjonalnie 5-strunowy z humbuckerem.
Rozważam technikę grania na basie używając trzech palców, szczególnie w kontekście przejść między strunami o różnej grubości. Zastanawiam się nad optymalnymi metodami w specyficznych sytuacjach, jak szybkie przejścia między sąsiednimi strunami.
Poszukiwania idealnego comba basowego dla początkujących i średniozaawansowanych bazujące na moim doświadczeniu z Ibanezem SR505. Rozważam opcje takie jak Fender Rumble 30, Laney RB2, Hartke A35, oraz Peavey Max 112.
Jako początkujący basista, dzielę się swoją pasją i doświadczeniem związanych z grą na basie, którą odkryłem dzięki utworowi Re-Arranged od Limp Bizkit. Od dziewięciu miesięcy niemal codziennie ćwiczę, choć jeszcze nie mam własnego instrumentu, aktualnie korzystam z LTD B-50.
Dyskusja na temat roli basisty w zespole, koncentrująca się na rytmicznym ruchu, takim jak kiwanie głową czy bujanie się, w celu utrzymania rytmu. Podnoszone jest pytanie, czy takie zachowania są korzystne, czy przeciwnie, rozpraszają i oddalają od skupienia na grze.
Posiadam bas Ibanez SR 305 od ponad pół roku, początkowo wymagał regulacji, jednak ostatnio zauważyłem denerwujące zmiany w profilu gryfu, które utrudniają grę.
Autor zauważa, że basiści zespołów death metalowych, takich jak Cannibal Corpse, grają inaczej niż nauczył się sam, a mianowicie całkowicie wyprostowanymi palcami i prawie pionowo do gitary. Zastanawia się, czy to jest kwestia ćwiczenia czy też możliwe jest osiągnięcie podobnego efektu grając inaczej.
Wiktor, muzyk z zamiłowaniem do instrumentów dętych, postanowił zapoznać się z basem. Zastanawia się nad wyborem modelu gitary basowej Mayones, poszukując idealnego brzmienia i komfortu gry.
Paweł, młody basista z Jeleniej Góry, dzieli się swoją pasją i doświadczeniami muzycznymi. Gra na bassie około półtora roku i ma za sobą fascynującą kolekcję sprzętu oraz zamiłowanie do cięższych brzmień.
Omawiam zagadnienia związane z mocnymi i słabymi częściami taktu w muzyce, oraz jak uniknąć dysonansów, poruszając specyficzne przykłady związane z grą na basie i gitarze.
Będąc samoukiem na basie od 1,5 roku i grając w kapeli powermetalowej, zastanawiam się nad tym, co mogę poprawić w swoim graniu i podejściu. Codzienne próby, eksperymentowanie z technikami i aranżacja utworów klasycznych to elementy, nad którymi pracuję.
W artykule przedstawiona jest technika trójpalczasta, popularna wśród basistów, w tym Billy'ego Sheehana. Opisano jej podstawy, wskazówki do ćwiczeń i metody na poprawę koordynacji i szybkości gry.
Dyskusja na temat preferencji dotyczących wysokości, na której muzycy preferują trzymać swoje basy, wraz z rozważaniem plusów i minusów zawieszania instrumentu wysoko lub nisko.
Siedzenie w miejscu i czekanie na swój moment może być naprawdę stresujące, ale czy staje się łatwiejsze z czasem? Przyjrzyjmy się, dlaczego tak wiele osób boi się tej chwili i jak można przezwyciężyć własne obawy.
W „Ścieżce improwizatora” Damian Erskine dzieli się nie tylko swoją techniką, ale przede wszystkim podchodzi do harmonii i rytmiki w sposób, który ożywi twoją kreatywność. Ponad 180 stron wiedzy i ćwiczeń, które zabiorą Twoją grę na zupełnie nowy poziom.
Technika trzech palców prawej ręki to nie tylko ciekawostka, ale potężne narzędzie w rękach basisty. Oto, jak możesz ją zastosować, grając utwory, które już znasz.
Explorowanie nowych technik gry na basie może być porównywane do szukania alternatywnych dróg w zatłoczonym mieście. Oto kilka wskazówek, jak uniknąć muzycznych korków i wnieść świeżość do Twojej gry.
Pięciominutowe sesje ćwiczeń na basie mogą wydawać się zbyt krótkie, aby osiągnąć jakikolwiek postęp, jednak nawet krótki czas spędzony ze swoim instrumentem może znacząco wpłynąć na twoje umiejętności i relację z instrumentem.
Doug Stegmeyer to postać, którą każdy entuzjasta basu i muzyki rockowej powinien znać. Oto historia basisty, który wyznaczał tony dla utworów Billy'ego Joela i nie tylko.
Improwizacja jest istotnym elementem w różnych gatunkach muzyki, jednak nie zawsze jest kluczem do sukcesu. Ten artykuł omawia, jak znalezienie równowagi między improwizacją a wiernym trzymaniem się basowych linii może prowadzić do bogatszego doświadczenia muzycznego.
Poprawa gry na basie wymaga nie tylko ciężkiej pracy, ale także umiejętnego balansowania pomiędzy oczekiwanym wynikiem muzycznym a świadomością własnego ciała podczas gry. Oto porady, jak maksymalizować swoje postępy.