Fuzzrocious Pedals zaprezentowało dwa nowe produkty - Baxstabber i Blast Furnace, które wnoszą świeże spojrzenie na kształtowanie tonu i efekty dla gitar basowych.
Podczas używania przesteru wbudowanego w preampik MXR na mocniejszym zestawie warwick pro fet 5.1 + marshall mbc410, pojawił się problem z brzmieniem - brak czystości i nadmierne dudnienie.
Autor opisuje swoje zmagania z okresowym brakiem motywacji do gry na basie, który trwał prawie miesiąc. Zastanawia się nad możliwymi rozwiązaniami tego problemu i prosi o rady.
Autor zakupił bas gitarowy i zastanawia się, jak najlepiej go nagłośnić w domowych warunkach. Rozwiązaniem wydaje się być preamp, idealnie pasujący do lampowego comba z głośnikiem Celestion V30.
Autor wprowadza się jako wokalista, gitarzysta i basista z duszy, pasjonując się szerokim spektrum gatunków muzycznych od doom przez metal po polski rap. Nie posiada obecnie basu, ale ma zamiar kupić nowy instrument i szuka porad na forum.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako początkujący gitarzysta, wyrażając chęć nauki tworzenia piosenek i zastanawia się, czy istnieją jakieś konkretne zasady komponowania muzyki na gitarze.
Po trzech latach grania na gitarze elektrycznej, autor artykułu zdecydował się na przeniesienie na gitarę basową, gdzie napotkał problem szurania palcami po strunach. Zastanawia się, czy problem leży po jego stronie, czy też wadliwe mogą być struny lub używany sprzęt.
Jestem Jacek i gram na basie od końca lipca tego roku. Używam Squiera Precla i Cube-30 Rolanda, aby dostarczyć potężne brzmienia, pomimo małej mocy tego sprzętu.
Jako nowy użytkownik forum dzielę się moją podróżą jako gitarzysta traktujący bas jako hobby. Z rozmyślań przed zakupem mojej pierwszej basowej 'czwórki' aż po plany nabycia przyzwoitego basu w niedalekiej przyszłości - oto moja historia.
Jako gitarzysta zdecydowałem się na rozwijanie swoich umiejętności i podjęcie gry na basie. Analizuję wybór basu Fender Mustang, biorąc pod uwagę jego krótką skalę i brzmienie.
Maciek poszukuje idealnego Comba Basowego na próby z zespołem grającym Hard Rock/Metal. Rozważa zakup Laney RB3 lub Hartke A70, lecz dysponuje budżetem 750zł.
Opowieść Kubolskiego o miłości do basu i eksplorowaniu różnych gatunków muzycznych, z rockiem i funkiem na czele. Mimo bycia głównie gitarzystą, jego serce także i cała dusza leży przy basie.
Autorka, będąca basistką głównie weekendową, wspomina o swojej pasji i inspiracji, takich jak Carles Benavent. Zdradza również swoje zainteresowania muzyczne i gdzie można znaleźć więcej informacji na jej temat.
Chcąc wybrać bas i wzmacniacz w cenie 1500-1700 zł, mamy kilka interesujących opcji na rynku, w tym modele od Washburn i Cort. Gitarzysta z pewnym doświadczeniem szuka sprzętu pasującego do stylów takich jak postpunk, nowa fala czy indie.
Artykuł zaczyna się od prowokacyjnego wprowadzenia, sugerującego darmowe piwo i towarzystwo, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Następnie przechodzi do tematu gry na gitarze i pytań dotyczących ilości dźwięków na akord.
Dyskusja dotyczy znaczenia wyglądu artystów oraz wpływu akcesoriów gitarowych na percepcję przez publiczność. Zawiera kontrowersyjne opinie na temat potrzeby zmiany wizerunku gitarzysty.
Niniejszy tekst porusza tematykę poszukiwań uniwersalnego basu, który sprawdzi się zarówno w szybkich funkowych, jak i wolnych kompozycjach. Autor rozważa wymianę swojego Fendera Marcus Miller IV na model Marcus Miller M7, zastanawiając się nad charakterystyką brzmienia i komfortem gry.
Ten przewodnik pokazuje, jak za niewielkie pieniądze można poradzić sobie z brakiem akcesoriów do gitary. Proste kroki, począwszy od zdobycia 5 złotych, aż po wykorzystanie kapsli z piwa jako elementów montażowych, otwierają przed nami drzwi do ekonomicznych rozwiązań.
Autor zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze basówki, jako gitarzysta szuka instrumentu do 2 tys. zł, który łatwo się gra na tle różnych gatunków muzycznych. Wymienione są modele Epiphone, Ibanez i Schecter, a autor prosi o radę i dodatkowe propozycje.
Autor opisuje swój ciągły problem z opuchlizną i schodzącym naskórkiem z palców, spowodowany niezwykłymi okolicznościami. Szuka skutecznych sposobów na radzenie sobie z bólem i łuszczeniem się skóry.
Jako gitarzysta, który niedawno zaczął grać na basie w domu za pomocą interfejsu Focusrite 2i4, stanąłem przed wyzwaniem zapewnienia odpowiedniego nagłośnienia basu na próbach nowo składającego się zespołu, bez posiadania wzmacniacza basowego. Rozważałem wykorzystanie swojego domowego setupu, aby zaoszczędzić na kosztach zakupu nowego sprzętu.
Autor wraca na forum basowe po długiej przerwie, wyznając, że pomimo bycia gitarzystą, zakupił niedawno swój pierwszy bas. Z humorem wspomina również problemy z avatarem na forum.
Weronika, kontrabasistka, dzieli się swoją muzyczną podróżą, zaczynając od gitar klasycznych i elektrycznych, przez perkusję, aż po kontrabas. Wkrótce rozpocznie naukę na wydziale instrumentalistyki klasycznej.
Stałem się niedawno posiadaczem głowy Ampega - B2R i teraz szukam odpowiedniej paczki głośnikowej. Interesuje mnie sprzęt o małych gabarytach i wadze, odpowiedni do grania w niewielkich klubach lub w domu.
Rozpoczynałem jako gitarzysta elektryczny, ale przejście na bas pozwoliło mi odkryć swoją prawdziwą pasję. Teraz, skupiając się na grze w zespole rock/metal, bas stał się moim priorytetem.
Maciek, gitarzysta z Krakowa, postanowił zmienić swój sprzęt i skupić się na grze na basie. Ma nadzieję poszerzyć swoją wiedzę i pokazać się na scenie z nową pasją.
Michał, od dawna zapalony miłośnik basu, wraca do swojej pasji po 25 latach przerwy, wyposażony w bas Squiera Jazz Bass i 'kieszonkowy' wzmacniacz Vox AmPlug.
Autor zastanawia się nad zakupem rozdzielacza zasilania Warwick RockCable do swojego pedalboardu, składającego się z equalizera Boss GE-7B i planowanego zakupu Bass Big Muff Pi oraz tunera Boss TU-3. Opisuje swoje dylematy związane z zasilaniem starszych i nowszych efektów gitarowych.
Autor dzieli się swoją historią o niespodziewanym odkryciu urządzenia Rocktron Xpression wśród sprzętu gitarzysty z zespołu. Opisuje swoje początkowe zmagania z poszukiwaniem informacji na temat urządzenia oraz zaskoczenie, gdy dowiaduje się, że gitarzysta, z którym gra od miesięcy, posiada ten efekt.
W tekście Bartłomiej opowiada o swoich początkach z gitarą, rozpoczynając od niefortunnego zakupu akustycznej gitary SkyWay, przez fascynację basówkami, aż po zakup Touring Bassa i pieca Electro Box BA-100. Opisuje również swoje muzyczne inspiracje i hobby.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich strun do gitar basowych i elektrycznych strojonych w bardzo niskie stroje. Autor, będący gitarzystą, dzieli się swoim doświadczeniem w poszukiwaniu idealnych strun do strojenia A standard i Drop G, a także rozważa alternatywy dostępne na rynku.
Po pół roku nieformalnego grania na gitarze basowej, postanowiłem wziąć się za serio do ćwiczeń. Korzystając z aplikacji Mobile Metronome na telefonie z Androidem, ćwiczę codziennie co najmniej godzinę, pomimo napotkanych wyzwań związanych z koordynacją i dynamiką gry.
Autor zastanawia się, czy wszyscy gitarzyści mają podobne cechy do współpracownika z jego zespołu, charakteryzujące się zarozumiałością i niechęcią do nauki. Opisuje swoje doświadczenia, konfrontując je z zachowaniem innych członków zespołu, w tym perkusisty.
Z przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu zorganizowanego przez Basoofka.net! Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie.
Rozważając zakup multiefektu, pojawia się dylemat między Zoom B2.1u a BOSS GT-6B. Oba urządzenia mają swoje plusy i minusy, w tym różnice w obsłudze, funkcjonalnościach oraz cenie.
Autor podziela swoją historię, jak z gitarzysty stał się miłośnikiem basu. Wyznaje również swoje uczucia do basu Epi Thunderbird IV, mimo jego wad.
Opisuję swoje doświadczenia związane z byciem zastępowanym i zastępowaniem innych w różnych zespołach muzycznych. Jedna z najbardziej pamiętnych historii to zastępstwo na balu karnawałowym, gdzie występują niezwykłe postacie.
Stojąc przed wyborem pierwszego piecyka basowego, nasz forumowicz boryka się z dylematem pomiędzy Hartke A25 a Orange Crush B20. W kontekście planów przyszłościowych i zakupu przesteru Elektro-Harmonix Russia Big Muff Pi, pojawiają się wątpliwości co do kompatybilności.
Jestem nowym użytkownikiem forum, pasjonatem gry na basie z przekrojem muzycznych zainteresowań od Death/Black Metalu po klasyczną muzykę. Poszukuję miejsca na wymianę wiedzy i doświadczeń, zachowując przy tym kulturalną atmosferę dyskusji.
III Letnie Warsztaty Bluesowe w Puławach to wyjątkowa okazja dla muzyków zainteresowanych bluesem, aby rozwijać swoje umiejętności pod okiem doświadczonych artystów. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli szansę na praktyczną naukę gry na gitarze elektrycznej, harmonijce ustnej, perkusji i gitarze basowej.
Otrzymując niespodziewaną wiadomość, dowiedziałem się, że perkusista i były gitarzysta z naszego zespołu nagle postanowili nagrać materiał bez naszej wiedzy. O całej sytuacji dowiedziałem się z aktualności szkolnych i Myspace.
Szukam filmu z lat 90., w którym bohater, młody gitarzysta, każdego wieczoru gra na tarasie z widokiem na miasto. Nie wie, że jego muzycznym partnerem jest pomywacz z baru.
Porównujemy dwa popularne basowe combo - Warwick Blue Cab 30 i Laney HCM 30B, mające służyć do ćwiczeń w domu i sesji z gitarzystą. Analizujemy ich moc, funkcje, i konstrukcję, aby pomóc Ci wybrać idealne dla siebie.
Zespół THE BREW, który jest sensacją na wyspach brytyjskich, zagra jedyny koncert w Polsce. Wydarzenie odbędzie się 14 listopada w Poznaniu, w klubie BLUENOTE.
Grzesiek opowiada o swojej przygodzie z gitarą basową, która zaczęła się w latach 70-tych i kontynuowana jest dzięki znalezieniu basu Ibanez Roadster z 1979 r. Mimo życiowych zmian, pasja do muzyki znów wróciła.
Pierwsze kroki zespołu w studiu nagrań rozpoczęły się od wielu przeszkód, ale ostatecznie udało się zarejestrować perkusję do dwóch utworów. Pomimo ograniczeń i śmiesznych sytuacji, poczucie humoru i pasja do muzyki pozostają niezmienne.
Artykuł opowiada o znaczeniu i niezastąpionym miejscu basisty w zespole, mimo że wiele osób podważa ich rolę. Autor dzieli się osobistymi doświadczeniami i refleksjami na temat tego, jak gitarzyści czasem lekceważą basistów, lecz podkreśla kluczową rolę basu w muzyce.
Opowiedziałem o naszej sali prób, znajdującej się na strychu, z ekstremalnymi temperaturami latem i zimą. Dołączone zdjęcia pokazują zarówno sprzęt, jak i członków zespołu w nietypowych sytuacjach.
Filip, pochodzący z Częstochowy basista, opowie o swojej muzycznej podróży od początku gry na gitarze aż po zakup ESP B155 i naukę gry na basie w UK. Opisuje swoje doświadczenia w różnych zespołach, inspiracje oraz decyzję o powrocie do muzyki po przerwie.
Nowy użytkownik forum z zamiłowaniem do muzyki basowej przywitał się z innymi użytkownikami i wyraził chęć nauczenia się gry na basie, pomimo że na razie nie jest w stanie sobie na niego pozwolić.
Opisuję doświadczenia i sprzęt naszego zespołu bluesrockowego składającego się z gitarzysty z eklektycznym smakiem, początkującego bębniarza, basisty ze słabością do klasyków oraz harmonijkarza. Poruszamy się po meandrach bluesrocka, dysponując ciekawą mieszanką sprzętu.
Karol, młody basista z zaledwie rocznym doświadczeniem, opowiada o swojej pasji do muzyki i drodze, jaką przeszedł, by zacząć grać na basie. Od pierwszych prób na klasycznej gitarze, poprzez zakup pierwszego basu - Ibaneza GSR 180, aż po plany założenia własnego zespołu.
Siema ludzie, zmagam się z problemem brzęczących przystawek i stukających strun spowodowanym kiepskim uziemieniem. Posiadam bas Yrbx 375 i napotkałem na problem szumów po dotknięciu przystawek z Hartke, co próbowałem niwelować regulacją tonów, ale to nie jest rozwiązanie.
Olga szuka specjalnego prezentu dla swojego chłopaka, wielbiciela muzyki, który gra na gitarze basowej. Zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze efektu do basu, mając budżet 200 dolarów.
Ibanez, kontynuując poszukiwania w serii Bass Workshop, wprowadza na rynek model SRC6MS Multi-Scale Crossover Bass, łącząc konstrukcję multi-scale z koncepcją Bass VI. To instrument, który znajduje złoty środek między gitarą barytonową a krótkoskalowym basem.
Mattoverse przedstawia pedał Just A Phase, który pomimo swej nazwy oferuje znacznie więcej niż typowy phaser. To trój-pokrętłowy efekt, w którym analogowy sygnał łączy się z ośmioma cyfrowo sterowanymi przebiegami.
Firma Morton Pedalboards prezentuje nowy system pedalboard, który pozwala użytkownikom na rozszerzenie i rekonfigurację swojego zestawu. Ten modułowy system składa się z 18 unikalnych części, które można łączyć w dowolnej konfiguracji.
GrooveTech rozszerza swoją linię wielofunkcyjnych narzędzi wprowadzając na rynek Mini-Multi, kompaktowe urządzenie, które zawiera zestaw narzędzi zarówno dla gitarzystów, jak i basistów. Umożliwia ono wykonanie większości regulacji, jakich potrzebuje twój instrument.
Mythos Pedals przedstawiło limitowaną edycję pedału Positron Collider Fuzz, inspirowanego rekwizytami z filmu Ghostbusters. Ten wyjątkowy efekt oferuje szeroki zakres brzmień fuzz, które zadowolą każdego gitarzystę i basistę.
Dunable Guitars we współpracy z Chicago Music Exchange wprowadza na rynek swój pierwszy efekt - SplatterBlaster. To dwuwymiarowy stompbox łączący w sobie fuzz i distortion.
Kilka lat temu ZVEX Effects stworzyło nietypowy efekt w stylu steampunk - Candela Vibrophase, zasilany świecą. Teraz wprowadzają na rynek ten efekt w bardziej praktycznym formacie - jako pedał.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek nowy pedał głośności, który oferuje dwa rodzaje impedancji, zapewniając maksymalną kompatybilność z instrumentami.
Phil Jones Bass z dumą ogłasza dołączenie do swojego grona nagrodzonego Grammy gitarzysty i multiinstrumentalisty Johna Jorgensona. Artysta wybrał wzmacniacz X4 Comb ze względu na jego wysoką jakość dźwięku, ton oraz wszechstronność.
Nagrywanie gitar akustycznych i elektrycznych otoczone jest wieloma mitami i niejasnościami. Zgromadziliśmy panel ekspertów, aby pomóc gitarzystom wskazać najlepsze praktyki w studiu nagraniowym.