Yamaha RBX 270 J to bas, który zakupiłem w 2006 roku i służy mi do dzisiaj. Charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, dużą różnorodnością brzmień i jest niezwykle wygodny w użytkowaniu.
Rozważając przejście z gitary akustycznej na bas, autor artykułu zastanawia się nad wyborem odpowiedniego instrumentu firmy Cort. Poruszony jest dylemat między elektroniką pasywną a aktywną oraz prosba o pomoc w wyborze konkretnego modelu.
Zmodyfikowałem swoją starą basówkę Career na fretlessa i odkryłem, że w porównaniu z moją wysokiej klasy basówką GMR, Career ma dużo głębsze i cieplejsze brzmienie. Teraz zastanawiam się nad zmianą pickupów w GMR.
Artykuł zapewnia kompleksowe wprowadzenie do budowy i charakterystyki różnych elementów gitary basowej, od korpusu przez struny po elektronikę.
Maciek rozważa usunięcie preampu z jego Ibaneza SR505 wyposażonego w przystawki Bartolini MK1 oraz 3-pasmowy equalizer. Uważa, że wbudowany equalizer jest niepotrzebny i zastanawia się nad możliwością konwersji na system pasywny.
Rozważam zamówienie niestandardowego basu o nazwie 'precel' u lokalnego lutnika. Będzie to instrument o pasywnej elektronice, z pickupem dostosowanym do mojego gustu, mający brzmieć nisko i mrucząco.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich przystawek pickupów do basów fretless, skupiając się na różnych konfiguracjach jak jazz bass, music mann czy precel. Autor zaapelował do społeczności forum o wskazówki, podkreślając złożoność wyboru między elektroniką aktywną a pasywną.