Steve Bailey, jeden z moich ulubionych i najbardziej inspirujących basistów, sprawia, że mam motywację do długich sesji gry. Wskazuje, że najważniejsza jest intonacja, a jego kursy na bezprogowy bas zainspirowały mnie do pozbycia się progów również na basie akustycznym.
W tekście przedstawiony jest osobisty arsenał muzyczny autora, w skład którego wchodzą: kontrabas, akustyki, elektroakustyk, gitary, piecyk gitarowy, efekt gitarowy oraz pianino. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i uczuciami związanymi z używanymi instrumentami, zarówno pozytywnymi jak i nie.
List otwarty opublikowany przez krakowską scenę muzyczną ujawnia problemy, z jakimi borykają się muzycy negocjujący warunki współpracy z klubami. Wymagania niektórych lokali są wręcz powalające, o czym świadczy opowieść o klubie, który zażądał od zespołu zapłaty za promocję i korzystanie z usług ich akustyka.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako początkujący gitarzysta, wyrażając chęć nauki tworzenia piosenek i zastanawia się, czy istnieją jakieś konkretne zasady komponowania muzyki na gitarze.
Omawiam swoje doświadczenie w przesiadce z tradycyjnego zestawu head+paczka na sam preamp z uwagi na brak potrzeby przemieszczania sprzętu i preferencje akustyczne. Rozważam zakup preampa ze względu na jego funkcjonalność głównie jako EQ i pytam o polecenia sprzętu w budżecie około 1k zł.
Epiphone Zenith to innowacyjny bas, który otrzymał złotą nagrodę od magazynu Guitar World. Łączy klasyczny, elegancki profil z retro designem, charakterystycznymi otworami „f” i specyficznym wycięciem w korpusie dla wygodnego dostępu do wyższych pozycji na gryfie.
Podczas koncertu we wrocławskim klubie Liverpool, mimo ustawień akustyka, bas był ledwo słyszalny. Szukam sposobów na poprawę sytuacji na przyszłe koncerty.