Początki
John Ro Myung urodził się 24 stycznia 1967 r. w Chicago, Illinois. Później,
jeszcze jako młody chłopiec przeprowadził się wraz z rodziną do Long
Island w stanie Nowy Jork, gdzie mieszka do dziś. Jego matka była wielką
miłośniczką muzyki klasycznej i za jej namową, w wieku pięciu lat, mały
John rozpoczął naukę gry na skrzypcach.
Nie wiadomo, jak potoczyłaby się kariera Myunga, gdyby nie ignorancja
sąsiada, który zaproponował mu posadę basisty w swoim zespole, gdy ten
miał 15 lat. Skrzypce, bas, jeden pies! – pomyślał ów roztropny człek –
Cztery struny to cztery struny, Myung nie będzie miał problemów z
opanowaniem gitary basowej. I tu, co najśmieszniejsze, nie mylił się. Mimo
że technika gry okazała się zupełnie inna, nauka szła Johnowi niezwykle
szybko, a instrument oczarował go do tego stopnia, że nigdy nie wrócił już
do skrzypiec. W tym okresie czerpał on inspiracje z basistów takich jak Geddy
Lee (Rush), Steve Harris (Iron Maiden) i Chris Squire (Yes).
Dream Theater
Pragnąc całkowicie poświęcić się muzyce, John Myung rozpoczął studia w
Berklee School of Music w Bostonie, gdzie poznał gitarzystę Johna Petrucciego
oraz perkusistę Mike’a Portnoya. Do trzech muzyków dołączył jeszcze
klawiszowiec Kevin Moore i w 1986 roku do życia powołany został zespół
Majesty. Wkrótce jednak okazało się, że w Las Vegas istniała już wtedy
grupa o takiej samej nazwie. Muzycy zdecydowali się przemianować swój
zespół na „Dream Theater” – od nazwy nieistniejącego już kalifornijskiego
kina. Od swojego debiutanckiego albumu When Dream And Day Unite z 1989 roku w
zespole miały miejsce wielokrotne zmiany klawiszowców, zmianie uległ
również wokalista. Pierwotni założyciele – Myung, Petrucci i Portnoy
wciąż jednak pozostają w składzie Dream Theater.
Inne projekty
Poza Dream Theater, Myung pracował nad projektem Platypus razem z perkusistą
Dixie Dregs – Rodem Morgensteinem, Ty’em Taborem z King’s X oraz byłym
członkiem Dream Theater – klawiszowcem Derekiem Sherinianem. Grał również z
Jelly Jam (ten sam skład co Platypus, ale bez Sheriniana) i na drugim albumie
Explorer’s Club (projekcie Trenta Gardnera).
Albumy z Dream Theater:
1989 – When Dream And Day Unite
1992 – Images And Words
1993 – Live At The Marquee
1994 – Awake
1995 – A Change Of Seasons
1997 – Falling Into Infinity
1998 – Once In A LIVEtime
2000 – Metrpolis Pt.2 (Scenes From A Memory)
2002 – Six Degrees Of Inner Turbulence
2003 – Train Of Thought
2004 – Live At Budokan
2005 – Octavarium
Wideo:
1993 – Dream Theater – Images And Words: Live In Tokyo
1996 – John Myung – Progressive Bass Concepts
1996 – Mike Portnoy – Progressive Drum Concepts
1998 – Dream Theater – 5 Years In A LIVEtime
1999 – Mike Partnoy – Liquid Drum Theater
2001 – Dream Theater – Metropolis 2000: Scenes From New York
2004 – Dream Theater – Live At Budokan
Projekty poboczne:
1994 – Various Guitar’s Practicing Musicians Vol. III
1998 – Platypus – When Pus Comes To Shove
1999 – Gordian Knot – Gordian Knot
2000 – Platypus – IceCycles
2002 – The Jelly Jam – The Jelly Jam
2002 – Explorer’s Club – Raising The Mammoth
Sprzęt
Na pierwszym albumie Dream Theater – When Dream and Day Unite Myung zagrał na
czterostrunowym Musicmanie Stingray’u. Następnie przerzucił się na bas
sześciostrunowy – najpierw na Tobiasa, później na instrument nieco mniej
znanej marki – Tung, na którym nagrał album Awake. W końcu podpisał
kontrakt z firmą Yamaha, która oferuje obecnie dwie wersje modelu sygnowanego
jego nazwiskiem. Ponadto gra również na Champman Stick’u. Korzysta ze
wzmacniaczy i kolumn Mesa Boogie.
Autor: Michał Urbański (Urban, Urbanosferatu)
Źródła: różne, kwadratowe i podłużne
Skargi i zażalenia (tudzież sugestie) proszę kierować na adres:
[email protected] lub nr gg: 5103575
A może wiesz jakich strun używa ??? PZDR
Teraz gra na 6-strunowym Bongo, o ile się orientuje 😛