MG & Kustom G810H JM JOHN MOYER

Podzieliłem się swoimi wrażeniami na temat użytkowania wzmacniacza MG wraz z kolumną Kustom G810H JM JOHN MOYER. Wnioski mogą zaskoczyć, zwłaszcza fanów marki Ampeg.

W skrócie:

Plusy

MG:
Cena, selektywność, brzmienie, wygląd, głośny i polski.

Kustom G810H JM JOHN MOYER:
Cena, brzmienie, głośniki Eminenca, regulacja drivera, wykonanie, porządne rączki do noszenia w kilka osób.

Minusy

MG:
Brak speekonów, tylko wyjście liniowe, niektórym może brakować equalizera graficznego, mi to nie przeszkadza. Tak jak w przypadku lamy rozmiary i waga.

Kustom G810H JM JOHN MOYER:
Waga, rozmiar: Jednak kupując takie paczki powinno zdawać się sobie z tego sprawę. Może ktoś znajdzie więcej wad, mi pasi taka jaka jest.

MG & Kustom G810H JM  JOHN MOYER kolumna kustom g810h jm
Witam serdecznie. Obiecałem, że skrobnę coś na temat sprzętu. Od razu
jednak podkreślę, że opinia ta jest móją opiniią, więc żeby nie było,
że ktoś prze ze mnie kupił i żałuje :P.

Otóż stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem pełnej lampy od MG i
lodówki Kustom G810H JM JOHN MOYER.

MG Bass (www.mgamp.com/bass200.html?PHPSESSID=3fe568d923b7ce8e1a4e19ff01a1e428&PHPSESSID=818b001bd1cfbdc8325273f69ec3d35a&PHPSESSID=d203f8da6d818d10cc6a08530468dd56)

Opis ze strony producenta:

“Bass 200 head ,Bass 100 head

Całkowicie lampowy wzmacniacz do gitary basowej o konstrukcji 1
kanałowej.Przedwzmacniacz zbudowany jest w oparciu o 3 lampy
12AX7(ECC83).Driver (inverter) końcówki mocy wykorzystuje 1 lampę 12AX7,a
końcówka oparta na czterech lampach 6550 SOVTEKA w wersji 200watowej lub
czterech lampach 5881 w wersji 100watowej. Preamp zawiera regulację GAIN
-czułość wejścia ,BASS- regulacja niskich częstotliwości, MIDDLE FREQ -do
wyboru 6 zakresow korekcji środkowego pasma
(100Hz,200Hz,400Hz,1kHz,3kHz,6kHz),MIDDLE LEVEL- poziom środkowego pasma,
TREBLE- regulacja wysokich częstotliwości , MASTER- poziom wyjścia
,COMPRESSOR-poziom kompresji dźwięku. Wzmacniacz posiada wyjście liniowe
oraz 4 wyjścia na kolumny (2x 4 OHM oraz 2x 8OHM).

Duże możliwości korekcji pozwalają na zastosowanie tego wzmacniacza
zarówno w jazz rockowych klimatach jak również w mocnym , metalowym graniu
zwłaszcza z powodu mozliwości przesterowania przedwzmacniacza .Dodatkowym
atutem jest maksymalna prostota obsługi i konstrukcji co czyni wzmacniacz
bardzo przyjaznym dla użytkownika.

Specyfikacja:

Dostępne warianty: Head (wkrótce wersja RACK 19″)

Lampy:4x 12AX7WA (Sovtek) & 4×5881-100W lub 4×6550-200W

Ceramiczne podstawki lamp

Moc: 100 watt ( lampy 5881) 200 watt (lampy 6550)

Końcówka mocy:push-pull ,klasa AB,stała polaryzacja siatek

Wejście gitarowe JACK(6,3mm)

Pętla efektów:szeregowa – send i return

Wyjścia głośnikowe:4xJack( 6,3mm);2x 4OHM ,2x 8 OHM

Wyjście liniowe (0dB)

Regulacja GAIN

Korekcja TREBLE, MID FREQ, MID LEVEL ,BASS

Regulacja MASTER (dla wszystkich kanałów)

Regulacja PRESENCE

Regulacja COMPRESSION

Terminale BIAS TEST do regulacji biasu lamp końcówki mocy

Wymiary:długość-666mm ,głębokość-232mm,wysokość-250mm

Waga: 21kg -100Watt , 28kg -200Watt.”

Kustom G810H JM JOHN MOYER

Power Handling: 2000 Watts

Speaker: 10″ Eminence®

Impedance: 4-Ohms

Horn Type: 1″ Eminence® Compression Horn

Horn Attenuator: Variable

Cabinet: 18mm Plywood

Castors: Wheels & Tilt Bar

Handles: Spring Loaded

Dimensions: 47H x 23.5W x 20D

Dimensions (mm): 1194H x 597W x 508D

Weight: 150 lbs/ 68 kg

Na początku ogrywając head zastanawiałem się, czy wystarczy wersja 100W.
Pełen obaw pojechałem pograć. Na pierwszy ogień Head podłączony do paczki
Ampega 4×10, nie pytajcie jakiej dokładnie bo nie wiem, zabrzmiał naprawdę
fajnie. Rasowo ciepło i lampowo. Jednak paczka nie pozwalała na pełne
odczucie tego co poczułem kilka tygodni później. Dla porównania na tej
samej paczce pograłem przez chwilkę na Ampegu SVT4 pro i tu miłe
zaskoczenie. MG wypadł dla mnie lepiej. Ampeg był jakiś taki… nie podobał
mi się tak jak to co wydobył z siebie MG. Więc dalej pełen obaw
postanowiłem kupić MG. Po podłączeniu do moich starych paczek 4×10 + 2×15,
zabrzmiał jeszcze lepiej niż na jednej Ampegowej 4×10. Jednak to nie dało mi
spokoju, szybki nurek w internet i znalazłem w sklepie Thoman paczkę Kustoma
za 2000zł. Głośniki Eminenca, zawsze były tymi które podobały mi się
najbardziej. Szybkie kliknięcie kup teraz. Stary zestaw poszedł na sprzedaż.
Po kilku dniach kurier postawił pod salą prób wielki karton na palecie.
Daliśmy rade z perkusistą wnieść to w dwóch bez większych problemów. Do
paczki producent dodaje porządny 3 metrowy kabel kolumnowy. Drżącymi
dłońmi podłączyłem kabelki, odpaliłem lampę, po kilku minutach stałem
przed paczką i MG z moim pięciostrunowym BTB. Pierwszy test, który oblał
mój stary head Warwicka i stare paczki. p*rdolnięcie w niskie H opuszczone o
ton niżej. Na mej twarzy pojawił się uśmiech, nie zamula, czysto i aż
wątroba skacze. Po pograniu z perkusją i z zespołem, okazało się, że head
MG w wersji 100W spokojnie daje radę, pozostawiając zapasu ponad połowę na
potencjometrze, spokojnie zagłuszając resztę zespołu. Więc ciut ciszej,
dalej czuć i słychać. Paczka idealnie wpasowała się w to co chciałem
uzyskać. Zawsze podobały mi się brzmienia basu przypominające warkot
ciężarówki. Chwilka kręcenia i mam. Przy graniu palcami też jakoś nie
traci p*rdolnięcia i selektywności. Paczka dysponuje regulacją drivera,
bardzo fajnie to działa, i wzbogaca dodatkowo możliwości ustawiania
brzmienia całości zestawu. Uważam, że sprzęt wart jest swej ceny, a Ci
którzy nie wierzą w możliwości polskich konstruktorów takich jak MG
zapewniam, że można mieć naprawdę dobry sprzęt, nie ustępujący
jakością wykonania i brzmieniem takim gigantom jak Ampeg. Oczywiście
większość odczuć może być tylko moimi własnymi odczuciami, ktoś inny
może powiedzieć, że czuje inaczej, jednak są gusta i guściki, a każdy
sprzęt przed zakupem lepiej sprawdzić samemu. Ja tylko polecam rozpatrzenie
przy zakupie paczki Kustom G810H JM JOHN MOYER, oraz heada MG 100W. Dla tych co
uważają, że 100W im nie wystarczy podejrzewam ze 200W wersja urwie Wam jaja.

W skrócie:

Plusy

MG:
Cena, selektywność, brzmienie, wygląd, głośny i polski.

Kustom G810H JM JOHN MOYER:
Cena, brzmienie, głośniki Eminenca, regulacja drivera, wykonanie, porządne rączki do noszenia w kilka osób.

Minusy

MG:
Brak speekonów, tylko wyjście liniowe, niektórym może brakować equalizera graficznego, mi to nie przeszkadza. Tak jak w przypadku lamy rozmiary i waga.

Kustom G810H JM JOHN MOYER:
Waga, rozmiar: Jednak kupując takie paczki powinno zdawać się sobie z tego sprawę. Może ktoś znajdzie więcej wad, mi pasi taka jaka jest.

Podziel się swoją opinią
JacekOverKill
JacekOverKill
Artykuły: 6

12 komentarzy

  1. To jest ta głowa co wisiała na necie z Zabrza ?

    Nie wiem czy to wada ta waga. Jak ktoś wybiera wygode to po prostu kupuje TC
    Electronic i neodymke od markbassa, np ja 😀

  2. Nówka około 3000zł. Ale warte tej kwoty jest. Za nowego SVT-3Pro
    zapłaci się więcej.

  3. Świetnie się prezentuje ten zestaw, aż chce się grać. 🙂

    Waga i rozmiar to raczej nie wada, bo to trzeba do innych 8×10 i lampiaków
    porównywać, a pewnie przy tych to zestaw ciężki jakoś nie jest.

    Chętnie posłucham jakichś próbek. 🙂

    MG podobno 2,5k zł.

  4. Paczka 4×10 Kustoma była jedyną kolumną zbudowaną na Eminencach, która
    mnie zmiotła (reszta delikatnie mówiąc mi nie odpowiadała). Jeżeli to
    brzmi jeszcze lepiej, niż tamta, to gratuluję szczerze.

  5. 810 nie są aż tak ciężkie i wielkie. Lodówka Ampega przy mnie nie jest
    taka wielka :).

    Ponawiam pytanie rzucone wcześniej – czy to ten MG z neta za 1300?

  6. Eh mam coraz większego smaka na heada MG 🙁 i Tak bartekr, z tego co
    widziałem, to właśnie ten head…

  7. Tak bartekr. Co do próbek to będę dogrywał bas za niedługo w studiu, to
    pewnie nagram jakieś próbki przy okazji z MG.

  8. Ja bym brzmienie MG wpisał w rubrykę tak plusy, jak minusy. Moim zdaniem to
    nieuniwersalny wzmacniacz, brakuje mu pasm które z marszu sytuują bas w
    kapeli – dół jest “punchy” a na dodatek przeziębiony (niewyraźny), w
    przeciwieństwie do CLki, która rozlewa niskie pasmo od sufitu po same dywany.
    W środku jest nieco sucho i beznamiętnie i generalnie niedynamicznie bez
    wysokiego wysterowania przedwzmacniacza. Za to góra jest fenomenalna,
    przestrzenna i “puszysta”. Ten piec właściwie nie jest ani ciepły, ani
    chłodny, ani nowoczesny, ani w starym stylu. Takie to brzmienie oderwane od
    rzeczywistości ale – wcale niezłe i warte pieniędzy, choć różnicę w
    cenie z chociażby ze wspomnianym Ampegiem słychać.

  9. @zombine: …Jak ktoś wybiera wygode to po prostu kupuje TC Electronic i neodymke od markbassa, np ja 😀

    Mógł byś coś bliżej na temat konfiguracji Twojego sprzętu? Zadowolony
    jesteś z tego TC?

  10. @Pyton:

    @zombine: …Jak ktoś wybiera wygode to po prostu kupuje TC Electronic i neodymke od markbassa, np ja 😀

    Mógł byś coś bliżej na temat konfiguracji Twojego sprzętu? Zadowolony jesteś z tego TC?

    Yyy ja tylko miałem przyjemność grać jakiś czas na takiej konfiguracji i
    do tego zmierzam żeby na takie graty się przesiąść. Generalnie jak masz
    fajne, brzmiące, dobrze wyregulowane wiosło to ci zagada, ja nie miałem
    obiekcji. Ale lepiej popytaj ludzi którzy takie graty mają dłużej.

Możliwość komentowania została wyłączona.