W świecie rocka niewiele jest zespołów, które inspirowałyby tak wielu gitarzystów do naśladowania ich elektrycznego tonu gitary jak Queens Of The Stone Age. Ich rytmiczne brzmienie gitarowe jest niezaprzeczalnie uzależniające, a to jeszcze przed uwzględnieniem tych wszystkich dziwnych tekstur, które są obecne na wierzchu. Jednak musi być coś więcej niż tylko estetyka. Może to funkcja mitów, które zostały wokół tego zbudowane; taka była żelazna kurtyna wokół wczesnego dźwięku Josha Homme’a, że każdy okruch informacji był pochłaniany z apetytem.
Był to wielki moment 'Eureka’, gdy Homme ujawnił, że to wzmacniacz Peavey Decade został użyty w albumie 'Songs For The Deaf’, a w szczególności dla tonu gitary basowej w utworze 'No One Knows’. Nagle ten niemal zapomniany wzmacniacz stał się obiektem wojen aukcyjnych, jego tranzystorowy obwód był rozkładany na czynniki pierwsze, klonowany, a następnie przywrócony do życia w formie efektu stompbox. Efekt 'Acorn Solid State’, który został wydany w zeszłym roku, zrobił właśnie to; pełna replika obwodu. W tym roku Funny Little Boxes wypuściło pedał o nazwie 'Skeleton Key’ w cenie 99 funtów, który obiecywał kompaktowe rozwiązanie na pedałboard dla tonów Queens.
Ale uśmiech na twarzy Troya Van Leeuwena, gdy pytamy go o tę całą kulturę poszukiwania tonu QOTSA, jest znaczący; jest w tym coś więcej, i oczywiście rozciąga się to poza samą ścieżkę sygnału. Chociaż przyznaje, że sam chciałby spróbować 'Skeleton Key’.
Jak Queens Of The Stone Age uzyskują swoje brzmienie?, Jaki sprzęt używa Troy Van Leeuwen?, Czym jest 'Skeleton Key’?, Jak wpływa technika gry na brzmienie?, W jaki sposób nagrywano 'Songs For The Deaf’?