Tak jak zasugerował mroku w innym temacie: [quote=Mateusz Piotrowski] Fajnie jakbyś coś nagrał ze skręconym jednym tonem, a potem z dwoma na raz bo jestem ciekawy czy coś to zmieni w brzmieniu. Żeby mieć oddzielną regulację tonów dla każdego pikapu osobno musiałbyś w układzie zastosować jakieś bufory i podać każdy sygnał osobno, bo w standardowym pasywie nie da się zrobić regulacji volumne tylko dla jednego pikapu.[/quote] Nagrałem zatem: -Oba poty tone rozkręcone -Skręcony jazz -Skręcony precel -Skręcone oba Rożnica jest IMO wyraźna między każdą z kombinacji, pomimo, że nagrane na flatach na fretlesie i do tego w linie zintegrowanej karty 😛 Nagrania nie kompresowane, ani nie odszumiane. EDIT: Jak posłuchałem co mp3 z tym zrobiło stwierdziłem, że trza wrzucić wava:
www.sendspace.com/file/g2b04o 😛
Nie wiem, czy to kwestia nagrania, ale różnice są na tyle minimalne, że nie
warte zachodu jak dla mnie. Ciekawe, jak by to wypadło na roundwoundach.
Zdecydowanie lepiej to słychać na tym wavie co wrzuciłem na sendspace.
Tam jest różnica wyraźnie słyszalna 🙂
a kondensatory do obu potencjometrow masz takie same?
Ta jest – 0.47 jednostki której nie potrafię napisać móją klawiaturą 😛
masakra, prawie nie ma różnicy, może niech ktoś wrzuci na basoofke próbki
nagrane normalnym interfejsem bo karta na pasywie obcina gore tak ze bas brzmi
już jakby byly tony skręcone, u mnie po skręceniu góry gitara brzmi jak
zupełnie inny instrument, tu jest drobna różnica w porównaniu do tego.
No bo o trochę bez sensu – bas z mahoniu, flaty, brak progów. 😛
Normalnie na roundach w moim Corcie jest różnica łatwa do usłyszenia nawet
na tak samo kijowym nagraniu:
http://www.zakwasny.wrzuta.pl/audio/2LBfEAY6IAx/track_1_002
Tyle że tu jest 2xVol i 1xTone więc lipa – nie zrobię porównania.
A na tym nagraniu wyżej – fakt nie ma tej różnicy co na żywo, poza tym ten
mój fretless jest sam w sobie bardzo kontrabasowy i ma masę dołu.
W sumie mam tez podobną opcję ale czy jest sens wrzucania takiej próbki?
Było „zapotrzebowanie” to wrzuciłem 😛
muzz wrzucaj, tylko nagraj to czyms porzadnym
Zakwas: kup roundy, nabij progi i wtedy daj próbkę. ;D
Jutro podłącze zabawki i się zabiorę.
Może powiesz jeszcze co to za bas?!
Nie wiem.
Nikt nie wie. :<
https://basoofka.net/galeria/10282,zakwasa-basy/
Jest różnica, najbardziej słyszalna w pierwszym nagraniu. Pierwsze jakby
bardziej klarowne.
mi to ewidentnie wygląda na Langowskiego
nie róbmy tu offtopa na temat tego basu – Langowski się nie
przyznał do niego. Jego strata, bo każdy kto na nim grał uśmiechał się
jak głupi do sera, taka to maszyna 😉
zakwas
Na twoim Corcie wyraźnie czuć różnicę, ale na tym fretlessie są bardzo
małe.
Oki to nagrałem. Bas wpiety w piec,wyjscie line recording w kartę.
-gały rozkrecone
-przygryfowy tone skręcony
-mostkowy tone skręcony
-oba skręcone
http://www.sendspace.com/file/xj5pvg
U Muzza czuć wyraźną różnicę moim zdaniem. Mi się w każdym basie
najbardziej podoba brzmienie rozkręconych na maxa gałek :]
A czy grając na samym neckowym brzmienie zmienia się kiedy kręcisz tonem od
mostkowego?
Bo kolega Mateusz cały czas próbuje udowodnić, że jest właśnie tak, a ja
cały czas twierdzę że jest inaczej, bo gdyby tak nie było to cały sens
elektrowni w Les Paulu mijałby się z celem!
Pyt. do mnie Mazdahu?
Tak jest. Bo ten próbkowy temat wywiązał się właśnie z tejże dyskusji na
temat działania 2xtone.
Moim zdaniem to całkiem logiczne, że jak się ma układ vol/tone, vol/tone
oddzielnie dla każdego pickupa to każdy tone działa tylko na „swój” pickup.
No ale niektórzy twierdzą inaczej a sam nie mam 100% pewności jak naprawdę
jest.
Słuchaj ja mam zrobione to tak, ze jak chodzą dwie na raz to volum od
mostowego odpowiada za priorytet pomiedzy pikapami vol od gryfowego działajet
normalnie.
Tony działaja normalnie i jak gram powiedzmy na samym neckowym i kręce tonem
z drugiego brzmienie nie zmienia się absolutnie.
w rickach tak jest mazdahu. Nawet jak wyciszysz neckowy pickup to krecac
neckowym tonem, zmienia się lekko brzmienia mostkowego picka. Bo tam
potencjometry sa jakoś liniowo połączone, czy coś 😉