Moje zabytki [próbki ze studia]

gitara gibson eb 3

1517-74.
Właśnie nabyłem aparat i uczę się tej mendy, wiec postanowiłem strzelić
fotkę moim staruszkom. Latami szukałem tego brzmienia i nie sprzedałbym tego
muzeum za żadne skarby swiata.

www.w710.wrzuta.pl/film/1bgKvXn9NAc/gibson_eb3_fender_studio_bass Tak to
wygląda w AV 😉

A tutaj próbka ze studia, sprzęt z obrazka, nagrany sm 57, bez żadnej
korekcji, czyli czysty ślad prosto z pieca.

Podziel się swoją opinią

45 komentarzy

  1. wszystko ładnie i pięknie 🙂 szkoda tylko że ten Gibson ma badassa i kilka
    drobnych modyfikacji o których już pisałeś :/

  2. Westchnąłem jak zobaczyłem je razem, mimo że wiem jaki sprzęt posiadasz
    przecież…

    Cudnie razem wyglądają 🙂

  3. Dex oryginalny most jest tak dupiaty, ze aż boli, a zmiana prożka wyszła mu
    tylko na dobre.Kluczami się nie przejmuje bo takie same zaczęli wkładać już
    kilka lat później (myslę, że coś w tym jest)

  4. zajebiste graty, mnie tez się marzy taki oldskulowy sprzęt.

    najważniejsze, że trafił do człowieka u którego się nie marnuje

    Latami szukałem tego brzmienia

    no stary, to trzeba było mnie od razu zapytać haha 😛

    (tak, to ironia 🙂

  5. ładna parka.

    gratulacje

    @Muzz: oryginalny most jest tak dupiaty, ze aż boli

    zgadzam się. ja tez zastanawiam się nad wymianą, ale na hipshota
    supertone.

    te są robione specjalnie pod gibony.

    ktoś coś wie na temat tych mostów?

  6. @macius: Robi wrażenie ;D fajnie te lampy z tyłu wyglądają. Jak z próbkami? 😀

    Na razie nie mam żadnego fajnego mikrofonu w domu, a po za tym piec strasznie
    łapie syf z kompa. Dzisiaj próbowałem i raczej dupiastość. Jak będzie
    czas i okazja to nagram coś konkretnego dla potomności 😉

  7. Nie wiem czy się nie mylę a na podobnym wzmaku w latach 80-tych grał Beno
    Otręba:P

  8. @Franz Maurer: Nie wiem czy się nie mylę a na podobnym wzmaku w latach 80-tych grał Beno Otręba:P

    Na tym samym 😉

  9. Hehe nie mów, że masz sprzęcior od Bena;D Osobiście za Dżemem nie
    przepadam ale jednak to taki miły akcent a może i inspiracja;)

  10. To zostałem wprowadzony w błąd, całe szczęście zostałem także
    wyprowadzony i nie rozpowiadałem zbytnio głupot. 🙂 Uff.

  11. się gra na takim samym wzmacniaczu tylko w wersji head (ktoś użył piły)i na
    plus wyszło!

    Plus-mogę grac na różnych kolumnach, minus brak możliwości zmiany oporu
    gł. tylko 8 OHM.

    Sprawdzałem ostatnio org. combo i jakoś cicho gra ,mimo że w środku
    pomarańczowy JBL był.

    Głównie napędzam dwie kolumny Dynacord (czy ktoś jeszcze pamięta?) 16 OHM
    na głośnikach 18`Goodmans wielkie jak 8×10.

    Przez to uzyskuje bardzo dobre brzmienie “z tamtych lat” wzmacniacz-USA
    głośnik-UK.

    Jeszcze ciekawostka -wyjście studio line out jest po wszystkich (6 dużych i 5
    małych)lampach co daje esencje brzmienia lampowego i komfort doboru paczki
    tylko dla siebie.

    Jeśli chodzi o gibona to grałem kilka miesięcy na tym zestawie na EB-3`71
    zostawiając sobie tę basówke mogłem prawdopodobnie zostać
    najszczęśliwszym człowiekiem na świecie.

  12. Roobas używanie piły do tego wzmacniacza było błędem bardzo wielu ludzi… Ten
    wzmacniacz idealnie pasuje w obudowę bassmana, a przekręcenie go to kwestia
    pięciu minut.

    Mój Fender posiada oryginalny głosnik i powiem szczerze, ze brzmi jak dla
    mnie doskonale o to mi chodziło, natomiast co do głośności wcale nie jest
    taki cichy (grałem już na nim wielkie sceny i się nie gubił) a plusem jest
    to, ze można na nim odkręcić się minimalnie i brzmi, co często w przypadku
    lampiaków nie jest takie proste.

    a i cieszę się, ze ktoś coś takiego jeszcze posiada na forum 😉

  13. Wiem że szkoda oryginalnej obudowy combo ale wzmacniacz dotarł do mnie z germanii
    w wersji samo chassis a to co odcięto zostało i nie chciałem już tego.

    Grałem na nim w obudowie bassmana100 ale rozwaliłem ją-się rozkleiła.

    mam tera “zrobioną” obudowę trochę głębszą i przewiewną.

    Rewelacyjnie brzmi i dlatego na nim gram.

    Pokonał już wiele wzmacniaczy i jeszcze pokona-jak się mu dobierze szafę to
    trzęsienie ziemi.

    Mam przyjemność słuchać go nawet jak wynajmuje back line na jakieś
    festiwale.

    Ostatnio grał na nim basista country od Tomasza Szweda i było pięknie.

  14. miałem kiedyś okazje nagrywac na takim wzmaku, pożyczonym od basowego
    wrocławskaiej kapeli majahba – rewelacyjny sound bez zamuły z ladnym
    srodkiem, prawdziwy oldskul.

    załączam foto

    …swoja droga muszę adasia wrzucic na basmacho 🙂

  15. Bleh nie podoba mi się. Zabrakło tu 2 podstawowych rzeczy:

    1.Gain do oporu w prawą

    2.Volume do oporu w prawą

  16. @MPB: Bleh nie podoba mi się. Zabrakło tu 2 podstawowych rzeczy:
    1.Gain do oporu w prawą
    2.Volume do oporu w prawą

    Ja mieszkam w bloku… mogłyby ściany paść 😉

    Pomimo tego, kot przestraszony do teraz siedzi pod łóżkiem.

  17. chciałbym widzieć miny Twoich sąsiadów za każdym razem kiedy taszczysz do
    mieszkania taki sprzęt.

    jakby ten gibon był bez progów to sound jak kontrabas 😛

  18. Powinieneś na moim TE kiedyś zagrać, najlepiej bez kolumny tylko samo combo,
    jestem pewien, że by Ci się spodobało;)

    Od 1:30 brzmienie zabija, wcześniej, jak na mój gust trochę mało basu w
    basie. Świetne vibrato, mocne te paluchy hehe. Gratuluję rasowych gratów,
    bardzo ten Gibol pasuje do Ferdka.

  19. tak obejrzałem filmik i zauważyłem że identycznie trzymamy prawą rękę.
    Pół miasta ryje ze mnie że niczym się nie różnię od pedała. 😀

  20. @kububasek: tak obejrzałem filmik i zauważyłem że identycznie trzymamy prawą rękę. Pół miasta ryje ze mnie że niczym się nie różnię od pedała. 😀

    Bo to jest bardzo słuszne ułożenie ręki, rzadko się zdarza , żeby mi się
    prawa ręka zmęczyła 😉

  21. Ale Muzzy nie ma zakoli.

    :D:D:D

    P.S. WYPLUJ TO! To trucizna! (nie, nie zezwalam na offtop o kostkach!!! :P)

  22. @Kedziu: a tak lapa tez się liczy? 🙂

    Ale masakra… toż to łapa może odpaść 😉

  23. nie porywa mnie brzmieniowo ten basik.. ale wiadomo to vintage i zupełnie inny
    klimat od fenderowatych 🙂

  24. @Muzz: no to próbki ze studia, więcej w opisie.

    Bardzo ładne brzmienie! To ten Twój Dzibson ?? Bardzo kontrabasowo –
    pięknie.

  25. @Triptical:

    @Muzz: no to próbki ze studia, więcej w opisie.

    Bardzo ładne brzmienie! To ten Twój Dzibson ?? Bardzo kontrabasowo – pięknie.

    To są dokładnie graty ze zdjęcia. A coi do kontrabasowego brzmienia, można
    wykręcić bardziej, ale to było by przegięcie w tym numerze.

  26. The ultimate bass tone, Fender + Gibson w komitywie. Super sprzęcik na całe
    życie, gratulacje. P.S. zazdroszcze ci solidnego muzycznego wykształcenia, to
    bardzo słychać w twojej grze. Co jest z twoją kapelą, co grała covery
    Allmanów, bo bardzo bym chciał kiedyś gdzieś posłuchać.

  27. Osły niestety bardzo mało grają, zbyt duży skład i zbyt dużo muzyków
    grających w różnych bandach z których się utrzymują… oprócz tego
    skrzypek zrobił band i właśnie nagrywamy płytkę 😉

  28. Muzz, ile dałeś za Fender studio bass, bo mam takie combo do kupienia i facet
    pyta mnie ile mogę dac a ja nigdzie nie mogę znaleźć informacji ile to może
    być warte, dla Ciebie pewnie jest bardzo wartościowe to słychać ale co
    można zaoferować obecnie za taki sprzęt

Możliwość komentowania została wyłączona.