Moje cudeńka :]
Witajcie. Postanowiłem się pochwalić moim dosyć nowym rig’iem.
Łamiąc wszystkie stereotypy na temat basowego sprzętu Yamahy postanowiłem
pójść pod prąd i tym sposobem w moich rękach znalazł się head BBT-500H.
Na czystym kanale z podpiętą paczkę Warwicka 1×15″ (niestety nie ma na
zdjęciach) dogadywał się bardzo dobrze. Po wcześniejszych doświadczeniach
z Ashdownem serii MAG oraz Hartke HA3500 byłem mile zaskoczony.
Uniwersalność brzmienia dzięki rozbudowanej korekcji jest ogromna. Od mruku
do czystego fortepianowego dźwięku. Zamontowany w piecu kompresor także daje
radę. A teraz najciekawsza część czyli cyfrowy procesor efektów. Mimo że
do dyspozycji jest tylko 10 gotowych opcji to można je ze sobą mieszać
uzyskując ciekawe efekty.
Następnie wyposażyłem się w paczkę Yamahy 410s. Jest ona wykonana na
głośnikach Eminence z bass refleksami. Moc jest dostosowana do tego
head’u-250 W RMS przy 4 Ohm. Dźwięk wydobywający się z głośników jest
dynamiczny, szybki posiadający może nieco za mało dołu, jednak przy
dodatkowej kolumnie 1×15″ na ogólny jego brak nie narzekam. Jedyne do czego
można się przyczepić w tej kolumnie to tweeter-mógłby być nieco
lepszy.
Wiosło to nielubiany przez część użytkowników forum Ibanez SR500. Decha
mahoniowa, gryf bubbinga, palisandrowa podstrunnica. Humbacki Bartollini’ego
oraz preamp tejże firmy MK-1. O preampie chodzą plotki że nie powinien być
sygnowany logo firmy, wiadomo Augillar to nie jest, ale w basie tej klasy
naprawdę daje radę. Polecam to wiosło z czystym sumieniem 🙂
4 komentarze
Możliwość komentowania została wyłączona.
“Na czystym kanale”… Tzn ma też kanał przesterowany? Czy może mylisz to z
dwoma preampami – lampa i tranzystor?
A jak ty te kolumieny łączysz? 4 ohmowa i jeszcze jakaś 15 do tego? Dobrze
kojarzę że to ten wzmacniacz który chodzi na 2ohmach i twoim był ten
kontrowersyjny temat o szukaniu paki 2ohmowej? łączysz 410 4 ohm z 115 8ohm?
W sumie fajne rozwiązanie. Ile watów ci wydziela przy tej impedancji?
A co o SRce gadasz. Zdawało mi się że opinie o niej są dobre, przynajmniej
o wersji 505. Miałem i pozytywnie wspominam (co z tego że przegrała ze
Spectorem :P)
Nie tylko preamp ale i te przystawki nie powinny być sygnowane tą nazwą:)
ja się przekonałem do Yamaha i zazdroszczę Ci tej paczki 410, zwłaszcza,
że przeważnie obcinam trochę dołu w korekcji, ale dodaję za to niskiego
środka :), powiedz o reszcie sprzętu, no i jak się w warunkach bojowych
sprawdza stack
Chodziło mi o kanał flat-czyli czysty bez żadnych dodanych cyfrowych cudów.
Ma symulację przesterowanej lampy jak i fuzz czy distortion.
Misiu-Podaj mi w tym przedziale cenowym coś lepszego to oddam honor.
W warunkach bojowych dotąd sprawdzany na scenie-mimo iż mój perkusista
napierdziela głośno na 3/10 mocy nie miałem problemu z usłyszeniem siebie a
w odsłuchach były gitary głośno przesterowane.
W małym klubie ok.50 osobowym grałem jedynie z 1×15″ na tych 8 Ohm ma jakieś
125 W mocy a przy tym wybrana korecja cyfrowa o nazwie R&B do bluesowego
grania dawało radę bez problemu 🙂