GMR Soundboard 5
przetwornik Bassculture
elektronika NOLL
przełącznik push-pull atyw/pasyw
klucze Gotoh
mostek ETS
Zgodnie z tradycją, jako że „u mienia niet sjestry”, pokazuję swój bas.
Jako dodatkową atrakcję ogłaszam konkurs pt.: Nazwij to drewno! 😀
Chodzi o top i korpus, a bardziej o top bo body zrobione z jakiegoś egzotyku,
a one ciężko rozróżnialne są.
da się obnizyc akcje strun?
Wszystko się da 😉
Może taka perspektywa (na zdjęciu 4 struna jest rozmazana i wydaję się
wyżej), ale struny wg mnie są normalnie ustawione.
Nad 12-tym progiem dla struny B są 4 mm, dla G 3,5 mm.
Pewnie jeszcze można obniżyć zmniejszając nieco łódeczkę na gryfie, ale
póki co jest optymalnie, żeby nie brzęczało. Strasznie nie lubię kiedy
brzęczy 😉
zajebisty basior :), drewno to myślę że jakaś „zebra” 😉
widzę, że pozostał Ci sentyment do piątek i złotego osprzętu jak yamashce
która btw. spisuje się bardzo dobrze, podoba mi się drewniana obudowa
pickupa no i kształt b. ładny, jaki rozstaw na mostku?
Kupiłem go dlatego, że to była bardzo duża okazja, a ja zawsze marzyłem o
Soundboardzie.
Basik był (jak pisał sprzedawca) 3-miesięczny praktycznie w dziewiczym
stanie. Teraz powoli zaczyna się rozegrywać (fajne słowo).
Rozstaw na mostku 19mm, nad pickupem 18mm. Jak dla mnie mogłoby być wężej
(węziej? – do sprawdzenia).
A co do złota to nie mam żadnych preferencji w tej kwestii. Nawet gorzej by
wyglądało z innym osprzętem. Kolega podpowiadał mi jeszcze drewniane
gałeczki i w sumie się z nim zgadzam.
A co do Yamaha został mi sentyment, tam olcha robiła swoje, fajnie się
grało. No ale trzeba iść do przodu.
Bas mi się w ogóle nie podoba. Ale musi to być naprawdę dobry bas 🙂
Gratulację.
Mam dokładnie taką samą przystawkę (ten model, 5 str, tak wyglądająca i
też bassculture wyjęty z mojego poprzedniego basu) do sprzedania za 150
złodziejaszków jak ktoś chętny to pisać na priv 🙂
co do rozstawu to mam podobne odczucia – ciut wężej by mogło być, ale nie
jest też źle 18 17,5 chyba by było optimum, no i ciut bliżej mostka
przystawka, tak czy inaczej bardzo fajny bas sobie sprawiłeś, szczególnie
że ma rozłączaną na singla przystawkę 🙂
editen: to widać coś mi się pomyliło 😀
a tak apropo Yamaha jeszcze (omg) przeszła etap bejcy, i zdzierania jej
ponownie i teraz czeka na bezbarwny lakier w naturalnym kolorze, tak jej jest
najlepiej, pozdrawiam
btw. masz możliwość nagrania jakichś próbek?
nie napisałem nic o przełączaniu na singla, mam przełącznik push-pull w
potencjometrze głośności i służy on do przechodzenia z aktywnej
elektroniki na pasywną elektrykę 😉 (chyba, że się nie znam)
edit: też tak myślę, gruba warstwa lśniącego lakieru będzie
najlepsza.
Mam możliwość nagrania próbek i pewnie to zrobię, ale muszę mieć na to
dzień 😉
dramat w ch…..j…… pozdrawiam
Nie. Po stokroć nie:)
Ładny 🙂
Powiedz mi czy ten bassculture ma nieco słabszy (mniej głośny) sygnał od
innych wioseł – masz rozeznanie?
Bo mój GMR w porównaniu do Squiera gra o jakieś 30 % ciszej – ale pełniej i
teraz nie wiem czy te pickupy tak mają czy to NTB macza w tym palce.
Podzielam Twoją opiniię. Sygnał z gitary jest trochę cichszy od innych
gitar, ale na brzmienie nie narzekam. Trzeba tylko obcinać środek, ale nie
wiem czy to wina pickupa, czy egzotycznego drewna.
Wcześniej miałem, wspomnianą już w tym temacie, Yamahę BB-G5, miałem
jakiś tydzień na użytkowanie obu równocześnie. Na ampegu BA210SP o dziwo
lepiej brzmiała Yamaha 😉
PS. Nagrywałem dziś jakieś plumkanie na próbę i się do siebie
uśmiechnąłem po odsłuchaniu 😉
Ale jeszcze nie dam próbek 😛
Mój również sieje mocno środkiem , ale ja go akurat nie ścinam za mocno bo
to akurat plus. Czyli to bassculture narzucają swój charakter. Głośność
da się obejść ale problem jest gdy podkręcam górkę w preampie i pojawia
się szum, który w połączeniu z poziomem sygnału przystawki jest trochę
słyszalny.
Same pickupy są fajne, lecz brzmią szczególnie, inaczej, oryginalnie dlatego
nie każdemu może to przypasować:). Mi pasują na razie.
Najs:D aczkolwiek wykończenie korpusu przypomina mi stare meble, ale i tak
zazdroszcze:D