Galeria

Fender Precision Bass Elite series

Chciałem poznać waszą opiniię NT brzmienia tego basu, jest to Fender
precision elite series z którego właściwie zostało tylko drewno i drobny
hardware;) Progi i mosiężne siodło to dzieło Adama Lewickiego – świetna
robota, jestem mega zadowolony. Mostek wymieniony na Badassa II, klucze to
hipshot vintage, pikap seymour duncan SPB-1. Struny to nikle D’addario. Gryf z
jednego kawałka klonu, a korpus to olcha.

Przez te modyfikacje nie brzmi to jak klasyczny precel. Dużo robi badass,
który dodaje „strzału” w brzmieniu przez co bas brzmi bardzo rockowo i
agresywnie przy mocnej artykulacji, a przy lekkim graniu jest bardzo
zrównoważony w brzmieniu (choć łatwo go z tej równowagi wyprowadzić i
sprawić żeby zawarczał). Moim zdaniem dzięki badassowi mamy o wiele więcej
brzmień „do wyboru” gdyż w zależności od artykulacji brzmienie basu odwraca
się o 180 stopni (co próbowałem pokazać w nagraniu). Mogę grać kostką
albo mocno paluchami i mam rockowy bas do punkowej czy rockowej (stonerowej?)
kapeli. Gram lekko palcami- wpasuje się do bluesa, ballad, popu. Wkładam
gąbkę pod struny i mam bas do motown/funku no i mogę jeszcze skręcić
barwę.

https://www.youtube.com/watch?v=vjTyh8d3yhU

37 komentarzy

  1. kububasek

    naprawdę, słuchając tego mam wrażenie że nie umiałbym na nim nic zagrać.
    Cholernie mi się to brzmienie nie podoba i mając coś takiego bym na tym nie
    grał.

  2. puciak

    całkiem interesujące

  3. Michal II

    Podoba mi się tylko w tym mocnym fragmencie w okolicy 1:00 – 1:10.

  4. Szergiel

    Świe-tny. Gdyby nie to, że w ogóle by mi się nie przydał, to już bym
    polował na podobny bas 😀

  5. Basoofka_NET

    No to Mroku pozostaje ci jeszcze kupić drugiego precla. Takiego, który
    będzie brzmiał jak precel 😛

  6. zakwas

    Strasznie brzęczy, nie tego oczekuję od precla 😛

    Jakie grube masz tu te Daddario?

    EDIT: O, Miś pierwszy z tym samym wyskoczył 😛

  7. mroku

    jak zdejmę badassa to będzie stary precel ale nie tego chciałem. Badass dodaje
    te wszystkie „syki” i trzaski.

    Edit: no i oczywiśćie mega niska akcja. Na idealnie wyszlifowanych progach to
    jest naprawdę NISKO.

  8. Basoofka_NET

    No ok ok rozumiem czego chcesz ale to nie precel 😛 A co to za klipy miejscami?
    Za wysoki poziom dałeś czy to wiosło tak strzela? Tak od 0:56

  9. mroku

    tak trochę przesadziłem z gainem na dźwiękówce

    wrzucam próbki w linie jakby co (wszystkie próbki są bez zadnej obróbki na
    kompie rzecz jasna)

    http://www.voila.pl/364/4zgu6/index.php?get=1&f=1

  10. chmura88

    zarzuć w galeri fotki tych swoich nowych instrumentów

    🙂

  11. Gurf

    Hmmm. W sumie fajna próbka, bo pokazuje wady (bądź zalety) badassa i tego
    seymoura. Teraz już wiem, że nie zmienię nigdy pupa na SD.

    Co do brzmień, to to ostatnie daje radę. Ile dałeś za tę robotę z
    progami? Bo w sumie to jest jedyna rzecz, jaką ze swoim chciałbym zrobić,
    żeby ciutkę akcję obniżyć.

    A co do próbki, to fajnie grasz Ty – bas niestety nie 🙂 co kto lubi.

  12. mroku

    no dokładnie co kto lubi, w sumie ten bas teraz stał się taką sygnaturą
    S.Harrisa (którego w sumie nie cierpie) Olcha klon, badas, sejmury. Między
    sejmurami, a fenderami usa (elite) a japonskimi nie ma zbytnio dużej
    różnicy. Z tych wszystkich najwięcej góry mają japońce, a najmniej
    Fendery usa (elite) teraz się zastanawiam czy zostawić sejmury czy włożyć z
    powrotem fendery.

  13. gregOOs

    IMO świetnie by się sprawdził w stonerowych rozlazłych ciężkich riffach (w
    kapeli z jednym jazgoczącym gitarzystą byłoby cudo). O np: trochę jak bas na
    pierwszej płycie Superjoint Ritual

  14. Bjarni

    z*ebiście brzmi, tak Harrisowsko 😀

  15. jarbas

    Rzęzi pięknie. Troche dołu mu wg mnie brakuje. Ale brud jest cudowny. Mroku,
    ale to nie jest ten twój jesionowy Precl? Jak się ciebie codzień nie
    szpieguje, to można szybko się pogubić w twoich basach!

  16. mroku

    No myślałem, żę to jest jesion bo podobno tylko Elity z transparentnym
    lakierem mają olchowy korpus, a tu taka niespodzianka.

  17. mroku

    dodaje filma z jutuba;p

  18. sernik

    A ja dalej uważam, że wsadzanie do tego precla roundów to zbrodnia, za
    którą kara powinna być straszliwa.

    Ucz się do matury lepiej a nie siedzisz na basoofce;P

  19. SINGER

    Sernik ,się nie znasz.

    IMHO bas brzmi z ogromnym potencjałem ,jednak wsadzenie do niego sejmura było
    błędem.

    Co do nowego siodełka też bym się zastanowił…

    Teraz jest to bardzej rockowy przecinak który na pewno będzie słyszalny w
    miksie.

    Ja jednak wolę klasycznego ,kapciowatego precla.

  20. chmura88

    no to czekamy jeszcze na jazz bassa 🙂 recenzja foty i filmik

    i test swr-a

  21. hennoh

    nie jestem super znawcą precisionów ale próbka tego starego Squiera
    https://basoofka.net/opinie/19450,squier-precision-bass-made-in-japan-1983/ jest chyba bardziej charakterystyczna dla
    tego modelu ?

  22. mroku

    hennoh przeczytaj jeszcze raz wszystko co napisałem, porównujesz precla z mostkiem vintage na flatach do precla z badassem na roundach -stary to dwa kompletnie inne basy a kazdy z nich jest świetny. Nie wiem czemu się tak czepiacie tego piakpu. Tu macie mojego starego precla, który był właśnie zrobiony na vingage (flaty, mostek vintage i troche wyzsza akcja (3mm) i ten sam pikap, który siedzi w elicie: Ja chciałęm żeby ten bas tak brzmiał. https://www.youtube.com/watch?v=PjEDuCJRVJA Elite nie zabrzmi tak jak ten japończyk a japończyk nie zabrzmi jak Elite. proste. Obejrzyjcie oba filmy to usłyszycie jak bardzo różnią się dwa basy o właściwie tej samej konstrukcji, różniące się tylko strunami mostkiem i korpusem.

  23. hennoh

    ja się nie czepiam, pisze się tu fajne rzeczy których sam nie mam
    możliwości usłyszeć czy zobaczyć 😉

    Miałem kilka precli ale tylko SQ od jakiegoś modelu 89 przez p-bassy po
    wersję VM i żaden mi nie podszedł, a gdy słucham tu różnych przykładów
    to mimo że różne są przekonywujące !

  24. miklo

    Nie lubię precli. Tego też nie 😉

  25. kububasek

    kurde ze złego konta napisałem 😛

  26. psqdny

    Jeśli chodzi o precle to ten japończyk bardziej do mnie przemawia, no ale
    masz co chciałeś. Jedni wolą precle inni nie, itd.

    Mnie się podoba sposób przedstawienia całego tematu. Kiedyś też coś
    nagram .)

    Ogólnie nieźle Ci to idzie, bo można słuchać nie nudząc się, a ścieżka
    długa. Ogólnie czad.

  27. omen93

    Ja bym tam chapnął obydwa 😉

  28. Left-handed

    Mógłbyś Mroku założyć flaty do tego Ferdka z BadAssem, i nagrać podobną
    próbkę?

    W sumie nie wiem o co chodzi, czy czytasz w moich myślach, czy jaka cholewcia,
    ale ukradłeś mi pomysł z mosiężnymi progami, siodełkiem i mostkiem!
    😀

    Ogólnie, to bardzo podoba mi się brzmienie tego PB. IMO nie ma do czego się
    przyczepić, chyba że do koloru basu 😛

  29. mazdah

    Na flatach badass moim zdaniem nie zagra.

    Brzmienie świetne, jeśli kiedyś dorobię się drugiego precla to tak
    właśnie będzie brzmiał. No może nie idealnie tak, bo to będzie albo
    Ibanez Blazer albo Fender sygnatura Mikea Dirnta :]

    No ale do motown to się jednak nie nadaje nicholery 😛

  30. mroku

    nie mam flatów i nie mam zamiaru tam zakładać flatów. Jak dla mnie ideą flatów jest to, że bas ma brzmieć „ch**o” czyli mieć krótki sustain, mulić, brzmieć kartonowo i mieć deficyt góry + wysoka akcja i gąbka pod strunami która sprawia że na wyższych pozycjach bas nie stoi – no i to jest piękne bo mamy totalnie oldskulowe brzmienie ala motown – tak był zrobiony ten stary japończyk którego nagranie tu też wrzuciłem i jak widać nawet udało się. Jak oddawałem tego amerykańca do lutnika to powiedziałem „ma być żyleta” no i jest. No i badass nie jest do flatów (Harris gra na specyficznych flatach, które nie brzmią jak zwykłe flaty no i ma swoje charakterystyczne brzmienie – Przeważnie nie lubimy jak flaty trzaskają o progi – on to uwielbia;) )

  31. Warbellbass

    nie lubię precli. ale jeśli miałbym już mieć jakiegoś… to właśnie tak
    brzmiącego, potem bym sprzedał i kupił jazza 😀

  32. Gurf

    bu. uwielbiam jak flaty mi czaskają o progi 🙁 jednakże gąbkę muszę
    skołować też do niektórych numerów. 😉

  33. sernik

    @Gurf – całe 1, 50zł za komplet 8 gąbek. I jakie kolory!

  34. sZ

    kolejny raz nie dodało mi posta, wkurzające

    precel jak precel, struny jak dla mnie za nisko, przystawka jak dla mnie za
    wysoko (w stos do strun), operator mógłby poćwiczyć tłumienie palcami
    prawej łapy i zaprzyjaźnić się bardziej z metronomem ;0

  35. mroku

    operator ma aktualnie mature i ostatni miesiąc zakuwał i się trochee
    rozregulował, poza tym spróbuj grać przynajmniej 5-6 minut bez przerwy jak
    najróżniejsze rzeczy bez metronomu i się nie pomyl ani raz:) Mam
    świadomość tego, że jest nierówno i niedokładnie o czym wspomniałem
    wcześniej, po maturze wracam do ćwiczeń;)

  36. sZ

    🙂 to j e s t wytłumaczenie, a próbować – no próbuję, gdybym nie
    próbował nie śmiałbym wspomnieć, pozdrawiam

  37. baton

    ale on szuka takich vintagowych;P

    mnie to brzmienie by się nadalo tylko pod przester ale za cholere na sucho ,a
    chce wsadzic te seymory i wacham się bo nie wiem czy to zladuba z flatami sa
    winne czy właśnie seymour:(

Inni czytali również