GMR Bassforce Custom 6 NTB

Recenzja GMR Bassforce Custom 6 NTB po wymianie mostka z schaller 3d na ETS i innych modyfikacjach. Brzmienia zosta艂y nagrane z wykorzystaniem multiefektu rp50, pokazuj膮c dynamik臋 i charakterystyk臋 bassu przy u偶yciu zu偶ytych strun D'addario.

Pr贸bki brzmienia GMR 6 po wymianie mostka z schaller 3d na ETS. Pickupy
bassculture, aguilar obp3, drewno to gryf klon z paskami mahoniowymi, dolne
boki jesion ameryka艅ski. top topola. Nagrywane z multiefektu rp50 prosto w
linie komputera. 4 miesi臋czne, zmasakrowane struny D’addario nikle dla
pokazania, jak brzmi bez n贸wek sztuk. Dlatego s艂ycha膰 taki dziwny
klekot.

Co do ustawie艅.

EQ – g贸ra maks, reszta 艣rodek.

seria 1

humbackery – gryf/ balans 艣rodek/ mostek

seria 2

roz艂aczone cewki (single) – przystawki jak wy偶ej.

I na ko艅cu Rush – show don’t tell.

EQ – g贸ra 75 % reszta bez zmian. balans 艣rodek.

Je偶eli s膮 jakie艣 b艂臋dy to sorry, motywy zagrane ze s艂uchu i ogl膮dania
film贸w na youtubie.

I te偶 przepraszam za ewentualne krzywizny. Nadal nie do ko艅ca opanowa艂em
perfekt artykulacji na NTB a jest przy tym troch臋 pracy. Ale powoli si臋
przyzwyczajam.

Dawa艂em ju偶 kiedy艣 pr贸bki jak jeszcze mia艂em schallera – bez por贸wnania
je偶eli chodzi o dynamik臋.

Podziel si臋 swoj膮 opini膮

12 komentarzy

  1. Przera偶a mnie ilo艣膰 g贸ry w tym basie. Je艣li tak brzmi na 4 miesi臋cznych
    niklach, to a偶 si臋 boje zgadywa膰 co si臋 dzieje jak 艣wierzynki
    za艂o偶ysz.

    A poniewa偶 si臋 dzi艣 nie wyspa艂em, to sobie jeszcze offtopowo pomarudz臋.
    Mam jedn膮 lu藕n膮 uwag臋, w sumie do wszystkich nagrywaj膮cych na tym forum –
    postarajcie si臋 dobiera膰 grane fragmenty tak, 偶eby pasowa艂y one do
    brzmienia jakie chcecie pokaza膰. O ile w przypadku fragmentu Rush ten bas
    zagra艂 ok, o tyle Runaway Jamiroquaia zagrany na tej gitarze pokaleczy艂 mi
    b臋benki uszne – to zupe艂nie nie to brzmienie. Mo偶na by si臋 zastanawia膰,
    czy nie chcia艂e艣 po prostu pokaza膰, 偶e ta gitara si臋 do takiej muzyki nie
    nadaje, ale wydaje mi si臋 偶e pr贸bki powinny dzia艂a膰 raczej w drug膮
    stron臋. Kiedy s艂ucham pr贸bek gitar, chc臋 si臋 dowiedzie膰 w jakim graniu
    gitara siedzi, a du偶o 艂atwiej to stwierdzi膰 kiedy dobierze si臋 ogrywany
    fragment tak, by pasowa艂 on do prezentowanego brzmienia.

    Zdaje mi si臋, 偶e Runaway zabrzmia艂 by du偶o lepiej, gdyby艣 nie odkr臋ci艂
    g贸ry. Gdzie艣 tam pod t膮 szklank膮 s艂ycha膰 fajny ciep艂y 艣rodek,
    zw艂aszcza w trybie singla przy szyjce, ale na pierwszy rzut ucha brzmi to
    paskudnie. Przykry艂e艣 g贸r膮 brzmienie basu i o ile w Rushu o to w艂a艣nie
    chodzi, to w Jamiroquai takie co艣 nie zadzia艂a.

  2. Dzi臋ki za uwag臋. Zgodz臋 si臋. Da艂em za du偶o g贸ry w preampie, ale to te偶
    chcia艂em pokaza膰 co przynosi taki zlepek drewna i dobry preamp. Mo偶e
    rzeczywi艣cie z艂y motyw do tego wzi膮艂em. My mistake. Usi膮d臋 dzi艣,nagram z
    brzmieniem nieco mniej wysokim;) i wklej臋 w to co ju偶 jest.

  3. A dla mnie bez sensu podkr臋ca膰 cokolwiek. Za艂o偶ysz nowe struny, nagrasz
    nowe pr贸bki. Teraz czuj臋 si臋 oszukany.

  4. Nagram w pasywie prosto w linie. Nowszych strun nie za艂o偶臋 bo uwa偶am 偶e to
    bezsens na takich nagrywa膰 pr贸bki. Poza tym napisane jest w opisie 偶e g贸ra
    na maksa odkr臋cona, wi臋c nie wiem gdzie kogo艣 oszuka艂em?;)

  5. No przek艂ama艂e艣 prawdziwe brzmienie basu;) Jak dla mnie ten preamp brzmi tak
    sobie no i nie jest integraln膮 cz臋艣ci膮 basu.

  6. Bez przesady. preamp jest po to, 偶eby go 艣wiadomie u偶ywa膰. Mo偶na nagra膰
    pr贸bki w pasywie i w aktywie dla por贸wnania. No i struny w miar臋 艣wie偶e
    powinny by膰.

  7. Dok艂adnie miklo. Je偶eli preamp nie jest integraln膮 cz臋艣ci膮 basu to czego?
    Statywu? Pickupy te偶 nie bo mo偶na regulowa膰 ich wysoko艣膰, maj膮 r贸偶ne
    brzmienia i mog膮 k艂ama膰, tak samo struny nadaj膮 charakterystyk臋.
    Musia艂bym nagra膰 z dechy, ale jak?;>

    Spoko b臋dzie pasyw;)

  8. Dla mnie preamp jest po to, 偶eby go wylutowa膰 i sprzeda膰;) Zw艂aszcza te
    aguilara, bartolini, o mecach itd nie wspominaj膮c;) S膮 wios艂a, w kt贸rych
    preamp jest ich integraln膮 cz臋艣ci膮. Tw贸j G&L Miklo, MusicMany, Wale,
    bas贸wki z elektronik膮 Solartrona, kt贸ry nie robi mas贸wki tylko preamp
    buduje specjalnie pod ka偶dy bas. A tu jest wsadzony raczej dla satysfakcji
    w艂a艣ciciela;) Mia艂em ju偶 w swoim basie elektronik臋 razem z przystawkami
    wart膮 jakie艣 1500- 1600z艂. Wywali艂em to i wstawi艂em pasywne single.
    Nareszcie s艂ysza艂em bas a nie pickupy i preamp:)

  9. To s膮 kwestie gustu wszystko. Mi zaprezentowany tutaj sound za bardzo nie
    podszed艂 (tzn. ma wg mnie potencja艂, ale zosta艂 zjechany z艂ymi ustawieniami
    EQ), ale zapewne w innej pr贸bce b臋dzie inaczej 馃榾

  10. Nie wiem o czym m贸wisz PapaBear. Mam switcha i jak za艂膮czam preamp maj膮c
    potki na 艣rodek nie ma 偶adnej r贸偶nicy. Jak ju偶 to ledwo wyczuwalna, wi臋c
    nie wiem po co wylutowywa膰 preamp? wystarczy doda膰 switcha…A/P. preamp
    bardzo si臋 przydaje jak grasz r贸偶nymi technikami…

    Mia艂 by膰 jeszcze slap, ale czeka chyba na autoryzacj臋;)

  11. Panowie i Panie 馃槈

    Z preampami trzeba ostro偶nie – one nie s艂u偶膮 ukr臋cania brzmienia i to
    zar贸wno te w bas贸wkach jak i wzmacniaczach. S艂aby instrument nie da rady
    nawet na najlepszym nag艂o艣nieniu ;). To 偶e potencjometry maj膮 jaki艣 zakres
    nie oznacza 偶e kr臋cimy nimi do oporu – przeciwnie dostosowujemy jedynie
    brzmienie do akustyki pomieszczenia (jad膮c samochodem pr臋dko艣膰 tez musimy
    dostosowa膰 a nie 0 albo max ;). R贸偶nica mi臋dzy preampami polega g艂贸wnie
    na tym, ze jedne bardziej a inne mniej narzucaj膮 swoj膮 tonalno艣膰.

    Aguilar tu akurat do czo艂贸wki nie nale偶y 馃槈

    MPB – ma oczywi艣cie racj臋 – nie ma preamp贸w, kt贸re nie zmieni膮
    brzmienia basu 馃槈 ale s膮 gatunki muzy, w kt贸rych naturalne i nasycone
    艣rodkiem brzmienie nie jest idea艂em – tu masowo wykorzystywane s膮 (przez
    najwybitniejszych bassmen贸w) tzw onboard – co osobi艣cie bardzo mnie cieszy
    馃槈

    艢wiat by艂by nudny gdyby by艂y tylko pasywy albo aktywne – a tak „pasywni”
    marudz膮 na preampy a „aktywni” na ich brak 馃槈

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.