Przymierzam się powoli do wymiany pickupów w basie/basach (zobaczymy czy
wygram aukcję 🙂
Jeden bas (J/P) będzie do thrash metalu i podobnych, drugi (jazz bass) do
rocka i bluesa. Mój wstępny plan wygląda tak, że do J/P wrzucę Seymour
duncan quarter poundy (SJB-3 i SPB-3) a do jazza SJB-1 neck i SJB-2 bridge. Co
o tym sądzicie? Co byście zmienili/doradzili?
Co myślicie o wymianie pickupów Seymour Duncan w moim basie/basach?
Czy próbowałeś już wymienić pickupy w swoim basie/basach?
Co byś mi poradził co do wymiany pickupów w moim basie/basach?
Jaki masz ty pomysł na wymianę pickupów w swoim basie/basach?
Czy ktoś używał już pickupów Seymour Duncan i może podzielić się swoją opinią?
Co myślisz o zakupie Seymour Duncan quarter poundy do basu J/P?
Czy myślisz, że pickupy Seymour Duncan są warte swojej ceny?
Czy zmieniłeś już kiedykolwiek pickupy w swoim basie/basach i jakie były efekty?
Co myślisz o zamianie pickupów w swoim basie/basach, aby uzyskać lepszy ton?
W jaki sposób mogę dostosować pickupy w swoim basie/basach do mojego stylu gry?
Po mojemy brzmi rozsadnie. Tylko czemu dwa rozne single do jazza?
Jakie to basy?
Squier jazz bass vm, a p/j to jakaś firma krzak, który zamierzam wypucować i
niemalże zrobić na nowo. Dwa różne single raz żeby mieć różne brzmienia
(pewnie zaraz mnie ktoś wyśmieje :), dwa że nie jestem jeszcze 100%
zdecydowany czy wybrać vintage jazz czy hot jazz.
Polecam pick up`y lindy Fralin
Myślę że bardzo dobre pickupy wybrałeś tylko nie wiem czemu PJ do łojenia
metalu chcesz brać a Jazza do rocka/bluesa?
Ja osobiście kupiłbym dwa SJB-3 do jazza i na tym łoił metal, do a PJ
kupiłbym właśnie SJB-2 i jakiegoś SPB i to by było wiosło do
bluesa/rocka. Ja bym tak to ustawił i myślę że taka konfiguracja lepiej
się sprawdzi.
Wydawało mi się, że to precle mają więcej jebnięcia, przetwornik przy
moście bym podgłaśniał jakbym potrzebował spokojniejszego brzmienia ;]
Dzięki za rady wszystkim
jest dokładnie na odwrót jak mówisz 😉
Deman, a czemu nie STK-J2? SJB-3 to zwykłe single i będą brumieć, a STK-J2
to humbucker.
Znalazłem jeszcze na stronie S-D taką różnicę:
SJB-3
Resonant Peak
Neck: 5.1 KHz
Bridge: 4.9 KHz
DC Resistance
Neck: 13.9 k
Bridge: 14.61 k
STK-J2
Resonant Peak
Neck: 6.9 KHz
Bridge: 5.5 KHz
DC Resistance
Neck: 17.8 k
Bridge: 25.2 k
—–
Jest mi to ktoś w stanie przetłumaczyć czym się będą różniły w
brzmieniu te dwa pikapy?
Racja, źle spojrzałem na stronce, tam są „charakterystyki dźwięku” i
dla
SJB-3
Bass/Mid/Treble
7 /3 /6
STK-J2
Bass/Mid/Treble
6 /6 /6
Mi się pokrzaczyło i myślałem, że to jest T/M/B, i dlatego byłem
zdziwiony, że te o niższej częstotliwości rezonansowej brzmią wyżej.
Co do Lindy Fralin – na widok cen chciałem podziękować.. potem zauważyłem
że to ceny za komplet a nie sztukę 😀
Zaskoczony jestem tymi jazzami do metalu, no ale musisz mieć rację – ja
jestem żółtodziobem 😛
Moglibyście wskazać mi różnice między lindy fralin a duncanami?
W takim razie będę brał jazzy lindy fralin vintage jazz lub duncany quarter
poundy, a do PJ lindy franklin precision set lub duncan hot jazz.
Myślałem o przerobieniu tego PJ na fretlessa jeśli pickupy do jazza
będą sobie nieźle radzić również w pozostałych gatunkach, ale to sprawa
zdecydowanie drugoplanowa. W takim wypadku tamte pickupy do PJ też się
sprawdzą?
@Up: Większa oporność = większa głośność. A co do brzmienia nie jestem
pewien, te drugie będą miały chyba mniej dołu (wyższa częstotliwość
rezonansu)
Te pickupy wyglądają obiecująco, ale póki co za wysoka cena 🙁