Witajcie. Mam dwie basówki i każda (co wydaje się oczywiste) posiada różny poziom sygnału wyjściowego. W związku z tym wymyśliłem że przydałby mi się do pedalboardu jakiś switch przełącznik nożny z możliwością wpięcia dwóch basów i regulacji poziomu sygnału każdego z nich plus opcja „mute” każdego z kanałów niezależnie. Oczywiście wyjście pojedyncze. Czy spotkaliście się z takim urządzeniem ? Gdzie tego szukać ? Ewentualnie może ktoś ma jakiś schemacik ? Mógłbym spróbować nawet sam coś takiego uszyć 🙂 Pozdrawiam
Czy są tu klienci, którzy mają dwie basówki i potrzebują switch przełącznik nożny z regulacją poziomu sygnału dla każdej z nich?
Czy ktoś z was kojarzy gdzie mogę znaleźć switch przełącznik nożny do podłączenia dwóch basówek?
Czy wśród basistów znajduje się ktoś, kto zna jakieś urządzenie z opcją mute dla każdego kanału niezależnie?
Czy posiadacie jakieś schematy urządzenia, które pozwoli mi na wpięcie dwóch basówek do jednego wyjścia?
Czy ktoś z was próbował samemu uszyć switch przełącznik nożny z regulacją poziomu sygnału dla dwóch basówek?
Czy potrzebujecie switch przełącznik nożny, który pozwala na mute dla jednego z kanałów z dwóch podłączonych basówek?
Czy macie jakieś sugestie, gdzie mogę znaleźć switch przełącznik nożny do podłączenia dwóch basówek, z możliwością regulacji poziomu sygnału?
Czy ktoś z was zna urządzenie, które umożliwia wpięcie dwóch basówek i regulacje poziomu sygnału dla każdej z nich, z opcją mute każdego kanału niezależnie?
Czy jest tutaj ktoś, kto potrafi podzielić się schematem urządzenia, które pozwoli mi na wpięcie dwóch basówek do jednego wyjścia, z regulacją poziomu sygnału?
Czy potrzebuję switch przełącznik nożny z regulacją poziomu sygnału dla dwóch basówek, z opcją mute każdego z kanałów niezależnie, czy istnieje inna opcja?
Wpakuj mikser w pedalboard i po sprawie 😛 a tak serio wydaje mi się ze nikt
nie produkuje tak trywialnych urządzeń , bo to co po prostu potrzebujesz dwa
wejścia jack , przełącznik , i dwa potencjometry = > tak żeby ustawić
równy głośnościowo poziom dla dwóch basów. Ja po prostu do tego używam
efektu , na programach 41 do 43 mam ustawiony jeden bas ,39 do 41 mam ustawiony
drugi drugi bas.
Na grubo:
http://www.thomann.de/pl/radial_engineering_bassbone_v2.htm?ref=search_prv_4
A jak chcesz prościej i taniej to kiedyś zamówiłem taki przełącznik w tej
firmie:
http://www.emcustom.eu/
Policzyli mi jakieś 150zł. Tak naprawdę wystarczy regulacja głośności na
jednym wejściu, wpinasz tam to głośniejsze wiosło i ściszasz je do poziomu
tego cichszego. Sugeruję dwa przełączniku – jeden mute, drugi do
przełączania się między wiosłami.
Dzięki za podpowiedzi: mikser w pedalboardzie trąci wiochą moim zdaniem ;),
bardziej przychylałbym się do wersji którą zapodał tapchan – dwa kanały
wejściowe z tłumikami i przełączniki między instr 1 a instr 2 (a może i z
opcją oba naraz). Napiszę do emcustom.
Bierzesz A/B boxa i ściszasz ten bas, który jest za głośny. Najprościej,
jak się da.
Podasz przykład takiego A/B boxa ?
EDIT:
E, zły przykład, bo tu wyjście na dwa wzmacniacze. Ale Lehle ma takie graty.
Tu inny podobny grat, bardziej trafiający w Twoje potrzeby:
http://www.tonebone.com/mixblender.php
dzięki za info
A jeszcze tak idąc w dygresję kiedyś bawiłem się w wożenie na koncerty
dwóch basów i podmieniania ich w trakcie grania w zależności od numeru.
Koniec końców było z tym więcej problemów niż pożytku.
Zastanów się, czy na pewno chcesz iść tą drogą. Gwarantuję ci, że
któryś bas zawsze będzie brzmiał słabiej od drugiego. Praktycznie
niespotykanym jest by dwa różnej konstrukcji basy brzmiały równie dobrze
bez ingerencji w strukturę gainu czy eq. Zmiana brzmienia basu pociąga za
sobą zmianę brzmienia całego zespołu i jeśli ma to działać jako
całość trzeba włożyć w to dodatkową pracę na próbach. No i albo trzeba
mieć własnego realizatora albo wymodlić sobie, żeby na graniach trafiać
tylko na czujnych i takich, którym się chce 😉
IMO drugi bas na grania jak najbardziej ale jako backup, nie jako przyrząd do
torturowania realizatora 😉
Jest takie urządzenie:
Wśród wielu kreatywnych zastosowań tego ustrojstwa jest również takie,
którego potrzebujesz. Wpinasz dwa instrumenty, dla każdego ustalasz
indywidualny poziom, wypuszczasz na jedno wyjście, pedałkiem wybierasz z
którego instrumentu sygnał ma iść na wyjście.
Kostka jest niestety droga, używki nie tak łatwo kupić. Zapewne dla dlatego,
że jak ktoś opanuje różne zastosowania tego LS-a, to nie chce go sprzedać.
Ja używam np. do zrobienia brzmienia ala Royal Blood na jednym wzmaku.
Pozdroofka
Romek S.
Pogadaj, żeby Ci zrobił odwrotnie (ewentualnie dokładnie tego można użyć
odwrotnie, ale dopytaj):
http://www.chaos-fx.pl/portfolios/chaos-signal-splitter-x2/
dzięki wielkie za podpowiedzi – zamówiłem sobie na miarę szyty switch u
PUFFa 🙂 już do mnie dotarł – wygląda obiecująco – dam znać jak się
sprawdzi na „polu bitwy” 🙂