Witam, mam prośbę. Czy ktoś mógłby mi napisać, jakie dźwięki
należałoby zagrać na basie do powyższych akordów gitarowych, aby zagrać
możliwie najprostszą linie basówą.
W utworach pojawiają się m.in. takie chwyty: C, D, h, h7, G, g, A, A7, a,
fis, cis, F, e, E, E/a, D/a, D9, D7+, B.
Rozumiem, że dla akordu C wystarczy zagrać nutę C na basie? A dla np. h lub
H7, fis to już nie mam pojęcia. Z góry dzięki za pomoc.
Jakie dźwięki należy zagrać na basie do akordów C, D, h, h7, G, g, A, A7, a, fis, cis, F, e, E, E/a, D/a, D9, D7+, B?
Czy ktoś zna sposób na zagranie prostej linii basowej do powyższych akordów?
Jaki sposób gry na basie polecacie przy powyższych akordach?
Czy jest ktoś w stanie pomóc mi z grą na basie do podanych akordów?
Jakie techniki gry na basie sprawdzą się przy powyższych akordach?
Czy wie ktoś, jakie dźwięki należy grać na basie do chwytów C, D, h, h7, G, g, A, A7, a, fis, cis, F, e, E, E/a, D/a, D9, D7+, B?
Czy jest ktoś w stanie napisać prostą linie basową do podanych akordów?
Jakie nuty należy wygrać na basie przy powyższych akordach gitarowych?
Czy ktoś jest w stanie pomóc mi zagrać prostej linii basowej do akordów C, D, h, h7, G, g, A, A7, a, fis, cis, F, e, E, E/a, D/a, D9, D7+, B?
Jakie dźwięki należy zagrać? Takie, żeby było dobrze. Mogę Ci
podpowiedzieć kilka prostych zasad dotyczących budowy akordów, żebyś
wiedział co będzie pasować, a co nie.
Z grubsza:
Akord to 3 dźwięki. Możesz je grać jednocześnie, ogrywać albo ułożyć
na nich riff.
Gitarzyści grając akord chwytem, grają (najczęściej) te 3 dźwięki w
różnych oktawach (oktawa: dźwięk o 12 progów wyższy od podstawowego, to
jest ten sam dźwięk tylko wyżej).
Budowa akordów:
– akord molowy (inaczej minorowy; nazwa pisana małą literą, jak g)
— dźwięk podstawowy,
— dźwięk o 3 progi wyższy od podstawowego
— dźwięk o 7 progów wyższy od podstawowego
– akord durowy (inaczej majorowy; nazwa pisana wielką literą, jak G)
— dźwięk podstawowy,
— dźwięk o 4 progi wyższy od podstawowego
— dźwięk o 7 progów wyższy od podstawowego
Czyli różnią się drugim dźwiękiem, który decyduje o „nastroju” akordu.
Dźwięk podstawowy, podstawowy + 7 progów jest neutralny. Oktawa, czyli + 12
progów, czyli ten sam dźwięk, tylko wyżej, również jest neutralny i
zawsze będzie pasował, nie ma bata. Dźwięk + 7 progów od podstawowego
możesz obniżyć o oktawę i zagrać – 5 progów od podstawowego. Pozostałe
dźwięki mogą pasować lub nie w zależności od tonacji i samego utworu.
Lol, to jest wytłumaczone lepiej i bardziej „po ludzku” niż robiła to
jakakolwiek książka z której się uczyłem swego czasu 😀
J and D MISTRZ!
Bez kitu nie wiedziałbym jak lepiej to ująć!
Gdy nie wiesz co grać graj prymy. Jak C to graj C. Jak h graj H. Przy zapisie
E/a, D/a na ogół bas gra akord po slashu więc tutaj na dwóch akordach
prawdopodobnie masz grać a.