Marcis Miller Jazz Bass V7 by SIRE
cena od 1600zł w zależności od koloru i drewna
www.thomann.de/pl/marcus_miller_v7_swamp_ash_4_nt.htm
Marcus Miller by SIRE M3
Cena 1465zł
www.thomann.de/pl/marcus_miller_m3_br.htm
Największa zagadka to sama elektronika i przystawki . Wydaje mi się że Marcus
pod badziewiem by się nie podpisał , może wiec coś z tego będzie
Sztuka sztuką, pieniądze pieniędzmi. Ale zainteresować się na pewno warto,
zwłaszcza, że cena niezła a i ten V7 całkiem seksi 🙂
V7 ma piękny korpus, ale ta główka jest przykra 😀
To kwestia gustu , mnie nie drażni – za to nie trawie główek fendera które
masz w avatarze 🙂
Jak będą dobrze grały może być hicior
Hm, a tak ostatnio za mną chodzi 5 strunowy Jazz Bass…
http://www.thomann.de/pl/marcus_miller_gitary_i_basy.html – pełna oferta.
Od kiedy Marcus gra na SkyWayach???:D
Kompletnie mi się nie podoba, jakiś niedorobiony miks Schectera z kopniętą
główką od Hagstroma. Za te pieniądze wolałbym jakiegoś Squiera :P.
[quote=Kapral]Kompletnie mi się nie podoba, jakiś niedorobiony miks Schectera z kopniętą główką od Hagstroma. Za te pieniądze wolałbym jakiegoś Squiera :P.[/quote] Ja nie twierdze że są super i brać w ciemno – uważam że są warto zwrócić uwagę na kolejnego gracza który może zamieszać , zwłaszcza gitara V7 moim zdaniem wyglada dobrze . Struny przez korpus , elektronika dobrze przemyślana , dobre drewno i wykonanie [url=https://www.youtube.com/watch?v=2lvVCrLU76E ]TU[/url] Marcus mówi o tej linii co nieco
To fizycznie niemożliwe, żeby w tak tanim instrumencie było dobre drewno,
dobrze o tym wiesz Kolego :D.
I sądzę, że raczej nie zamiesza, żadna taka rewelacja jak do tej pory nie
wywróciła rynku do góry nogami (mieliśmy nawet lokalną: Mayones Forum Pi –
i gdzie są teraz te basy? :D).
A ja bym sobie chętnie Foruma kupił, z ciekawości. Poza tym ładne i
niedrogie, a żeby brzmiało to są paluchy, struny, elektrownia i Ampegi 😉
„Ładne i niedrogie” to argument turbosubiektywny, nowe struny powodują, że
wszystko brzmi, elektrownia nie spowoduje, że kiepski bas dobrze zabrzmi, a
Ampeg to oszukaństwo :D.
No racja, subiektywny, jak dla mnie mają w sobie coś do przyjęcia, a przy
tym cenę nieprzystającą mocno do reszty mayoproduktów 😉 Efekt
„wszystkobrzmienia” nowych strun, to nie efekt uboczny, ale główny i
pożądany 🙂 Ampeg faktycznie potrafi sporo zatuszować, ale ostatnio przy
okazji testowania ZNAKOMITEGO Jazz Bassa by Nexus okazało się, że tuszuje
zajebistość brzmienia tego wiosła, bo na moim zestawie marki …. Ashdown to
wiosło naprawdę złapało mega oddech. W przeciwieństwie do mojego precla na
flatach, który gra tylko na Ampegach 😉
a tu pierwowzór… wystarczy pogooglać
http://www.dame.co.kr/shop/data/intro/sub/bass-spec.html
zdjęcia realnego egzemplarza Lee-Tae-Yun-Signature
http://www.imageshack.com/i/n1lai9j
Niech Marcus wraca do Marcusa Jazza bo bez niego jak bez kapelusza.
Marcus rok w rok zagląda do naszego Mayonesa co warto podkreślic 😉 Grał
dość sporo w zeszłym rokku na Namm i BassPlayer live na Jabba’ch
W tym roku podobno długo grał na Patriocie
Pierwsze recenzje już są : V7
np tu
http://www.bassmusicianmagazine.com/2015/03/marcus-miller-v7-bass-from-sire-guitars/
No bardzo ciekawe.
Czekam na jakieś filmy typu Squaier vs V7.
Ten ciemny chyba prezentuje się lepiej niż „natural” :
Marcus gra „Detroit” :
https://www.youtube.com/watch?v=cPKV0QF9Scg
Niestety , endorsement stal się dodatkowym zrodlem dochodow muzykow. Jest
również powodem , dlaczego niektore basy maja wyzsza cenę. Ten proceder
strasznie falszuje oceny instrumentow.
Poza tym , miedzy oryginalem granym przez znanego endorsera a produktem
seryjnym jest duza roznica. Niekiedy firmy daja do wykonania instrument
lutnikowi a seria jest klepana w fabryce z nalepka nazwiska odpowiedniego
pacjenta. Np. Joe Despagne robil gitary Jem dla Vaia sygnowane jako Ibanez ale
tych co stoja w sklepach , naturalnie już nie …
Fajnie że ten bas jest aktywny i ma do tego przełącznik na tryb pasywny.
Czy w tej cenie są jakieś aktywne JB które mogły by być konkurencja dla
tej gitary ?
gdzieś czytałem na basschat recenzje użytkownika że najlepsze Squiery VIBE
wymiękają .
Mi to brzmienie z filmu gdzie Marcus gra Detroit nie leży ale tyrzeba by było
ocenić na żywo samemu.
Dodam jeszcze że jedyne miejsce gdzie kupicie te gitary w europie to THOMMAN
No to trochę słabo bo nie będzie gdzie obejrzeć.
Ciekawe jak różnica w brzmieniu między jesionowym a olchowym korpusem..
ot, esencja problemu 🙂
Jak ktoś ogra to niech pisze 🙂
Ciekawe jak się mają do Fenderów JB MIM chociażby.
Miller by na basie od focus daro zabrzmiał. Fleabassy w sumie tyż sygnowane a
zajebiste i tanie. Trza czekać.
bardzo pozytywna recenzja kompletna na 3 strony recenzja po niemiecku – próbki
dźwięków
A tak teoretyzując w kwestii brzmienia (bo wypróbować trudno) — co byście
wybrali, jesion z gołym klonem, czy olcha z klonem pod palisandrem…
Pozdroofka
Romek
1 egzemplarz trafił w moje łapy:) czarna olchowa piątka V7
I jakie wrażenia?
to moja pierwsza piątka, wielkie bydle i jakiś czas się będę
przyzwyczajał. Na Corta założyłem jakiś czas temu flaty, więc różnica
manualna i brzmieniowa kolosalna.
wizualnie kilka detali mogłoby być bardziej dopracowanych, ale ogólnie jest
nieźle. Szczególnie w takiej cenie.
Generalnie kawał dechy, ciężka jak kloc, nie mieści mi się w thermobaga,
będę musiał go trochę dostosować.
Progi małe, równe choć nie wypolerowane na błysk
Binding skutecznie dystansuje dłoń od krawędzi
Znaczniki fantastyczne
Lakier nałożony równo, choć na gryfie przydałaby się satyna
Klucze proste, ale pracują płynnie
Śrubki powkręcane równo
Gniazdo jack trzyma mocno
Gitara po nastrojeniu (było ponad pół tonu niżej) gotowa do gry, w 5
standardowo struny przeciągnięte przez dechę.
Mostek choć prosty sprawia wrażenie solidnego. Kawał blachy.
Z uchybień raczej drobiazgi.
minimalnie odstająca w jednym końcu oprawa gniazda jack – do delikatnego
dogięcia
jakieś pojedyncze przybrudzenie od kleju nie doczyszczone przy progu
niewygładzone gniazdo do klucza – jest polakierowane ale wcześniej nie
wyszlifowane
Do mnie jedzie V7 czwórka
Niceeeeeee. To mamy budżetowego króla???
Kupiłbym nawet dzisiaj ale jestem burakiem niestety:( Tak jak nigdy bym nie
kupił Corta, tak ta gitara niestety ma brzydką główkę. Ja wiem, że to nie
jest najważniejsze, ale Jazz z taką mordą wygląda jak dziecko rodzone w
szpagacie.
Ponieważ jestem jeszcze leszcz, swoją 5 pokazałem dobremu lutnikowi – żeby
sprawdził czy warto zatrzymać, powiedział co poprawić itp. Powiem tylko,
że był bardzo zaskoczony ceną…
Zaokrąglij główkę jak w fenderach i masz pięknego fenderowskiego like
jazza. Ja bym tak zrobił.
W sumie:))) Z drugiej strony M3 wygląda dosyć ciekawie. I te ceny – Szwab ma
nawet za 1400zł niektóre kolory.
Właśnie za to lubię to forum – za słowotwórstwo 😀 Skąd Wy bierzecie
takie teksty?
Fajne instrumenty, też mam ochotę na taką samą 4-kę 🙂 Grzegorz74 i
Stagnacja — czy na Wasze ucho w tych basach tkwią zwykłe single czy mają
rozdzielone cewki? Chodzi mi o podatność nałapanie zakłóceń przy
rozkręconym tylko jednym pickupie. Sire coś się tam miesza w
zeznaniach.
Pozdroofka
Romek
trochę zbiera przy nierównym balansie, ale współczynnik S/N jest wysoki
Dlatego to forum jest zajebiste bo jest pro i do tego ma Klimat jak Secret
Service;)
Single czyli problem brumienia jest ale delikatny – mniejszy niż w Fenderze
jazz bass japan .
Grzegorz74 i Stagnacj – dzięki 🙂
Napiszcie jeszcze jakie wrażenia po paru dniach użytkowania.
Pozdroofka
Romek
V7 ALDER czwórka do mnie doszła i w ogóle mnie nie zaskoczyła … jest tak
dobra jak myślałem .
http://www.sire-usa.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/l/alder4ts_2.jpgSIRE chwali się że w odróżnieniu od konkurencji w tym przedziale cenowym nie
używa agathis czy basswood a połnocno amerykańskiej olchy (lub jesionu
bagiennego) . Trzeba przyznać że drewno ma bardzo ładną strukturę (choć
na fotkach promocyjnych wygląda jak by było z jednego kawałka drewna a w
rzeczywistości są są 2-3) a sam bas gra dobrze na sucho co też może
świadczyć o jego jakości .
Lakier położony bez skaz zarówno na gryfie jak i na korpusie , maskownica 3
warstwowa , masywny mostek , struny zakładane przez korpus (również
rzadkość w tym przedziale cenowym), świetnie osadzone markery , dobre
stroiki , 20 progów (tyle ile lubię) . Generalnie na pierwszy rzut oka nie ma
się do czego przyczepić .
Pierwsze co się rzuca w oczy to … 7 (!) potencjometrów + przełącznik
pasywny/aktywny . Nie pamietam jakiegokolwiek jazz bassa z taką mnogością
opcji korekcji
Od prawej
1/2 Master Volume / Tone
3 wybór przystawek
4 Treble
5/6 middle / middle boost cut
* przełącznik aktyw/pasyw
7 bass
Nazwy przystawek i elektroniki nic nam nie powiedzą – ot Marcus Super Jazz
Pickups i Marcus hentage czyli generalnie własna produkcja. Całość zasilana
dwoma bateriami
Spodziewać by się mogło rozczarowania po podłączeniu ale nic takiego o
dziwo nie nadchodzi . Na codzień używam i gram na japońskim Fenderze Jazz
Bass Reissue 62 , który moim zdaniem stawia wysoko poprzeczke i dystansuje
wiele basów na których grałem . Z Marcusem jest podobnie ale dystans ten nie
jest tak wielki jak można by było przypuszczać . Brzmienie jak typowy jazz
bass jednak w odróżnieniu od Fendera jest bardziej agresywne , chciało by
się powiedzieć warczące ze sporym dołem. I to wszystko na strunach zapewne
NO NAME dostarczonych przez producenta . Mysle że pewnie będzie lepiej po
wymianie.
Do komfortu gry nie można się czepić – Przypomina mi trochę gre na Mayones
JABBA – bardzo podobny gryf . Trzeba dodać że dostałem egzemplarz
praktycznie ustawiony – menzura , krzywizna , akcja strun – nic nie musiałem
robić . Jeśli każdy egzemplarz jest tak przygotowany to nie mam pytań .
SIRE podaje że do każdej gitary dostaniemy dobrej jakości pokrowiec oraz
blachę na przystawkę . Niestety pokrowca w opakowaniu nie dostaniemy . Jako
że w Europie jedynym dilerem Marcusa jest THOMANN węsze tu spisek cenowy 🙂
Thomman może sprzedawać gitarę w cenie rynkowej jednocześnie obniżając
koszty zamawiając u SIRE wersje bez pokrowca . A szkoda bo w opinii
użytkowników to gigbag naprawdę wysokiej jakości .
Wady jakie na razie dostrzegam są czysto kosmetyczne – jakaś śrubka krzywo
wkręcona , podwójny potencjometr volume/tone czasami nie chodzi jak powinien
(zmiana tone czasami powoduje przekręcenie również volume – zbyt ciasno
dopasowane potencjometry) Zbyt krótko grałem aby napisać więcej o tym ,
może z czasem coś wyjdzie.
SIRE „ameryki nie odkrywa” . Rewolucji nie ma ale dostajemy za to zgodnie z
zapowiedzią Marcusa Millera wysokiej jakości instrument w świetnej cenie .
Moim skromnym zdaniem zjada na śniadanie całą seria Squiera Vintage Modyfied
razem wziętych .
Mamy nowego jazz bass króla w przedziale cenowym do 2 tys a jestem pewien
niejedną gitarę pokonała by w przedziale cenowym dwa razy większym .
Ze swojej strony polecam ten bas.
Bardzo pozytywne i nadziwić się nie mogę za za każdym razem gdy „odpalam” go
na próbie słysząc rasowy sound (piec Taurus SL-12). Zastanawiam się jak za
tą cenę można mieć taki dźwiek …
Zaryzykuje (zaraz mnie ktoś wyśmieje) i powiem że to obok japońca Fendera
najlepszy bas na jakim grałem a miałem każdej produkcji Fendera oraz 2
Mayones’y . To moja subiektywmna opinia , ktoś inny może wziąć i
powiedzieć coś dokładnie przeciwnego choć czytając na światowych forach
opinie – na razie negatywnych brakuje . Lubie często zmieniać basy ale z tym
planuje zostać dłużej .
Stagnacja — zamówiłeś w dobrym momencie. Aktualnie Thomann sprzedał
wszystkie V7 takie jak Twoja i następna dostawa będzie dopiero w lipcu.
Ciekawe, czy kolejne sztuki będą też takie udane, czy czasem nie puszczą
teraz niedorobionej masówki… :\
Pozdroofka
RomekS
Słyszałem właśnie że idą jak bułeczki… Z czwórek została Ci jeszcze
czarna 🙂
A przy okazji zamawiania w Thomann dla wielbicieli noszenia basów na plecach
polecam ten pokrowiec
http://www.thomann.de/pl/thomann_gigbag_ebass_deluxe.htm
Sztywny z twardą grubą pianką . Solidna ochrona .
Mój pokrowiec Fender METRO – teoretycznie grubszy a przy tym dwa razy droższy
wymięka.
Chyba jednak poczekam 🙂
Niestety kto się nie załapał – Cena dość mocno w górę . Pomimo tego po
kilku miesiącach mogę powiedzieć że v7 wart jest każdej złotówki .
Dla wątpiących i niezdecydowanych .. i znających angielski :
https://www.youtube.com/watch?v=bfUKDpJgG6w
Recenzja instrumentu od producenta instrumentu? 😀
Dwa pytanka do właścicieli.
1. Tryb pasywny działa bez baterii?
2. Tone pod masterem działa zawsze czy tylko w trybie pasywnym?
1 Jak baterie padają włączam pasywny – działa bez baterii
2 W obu trybach
Witam! Czy ktoś mógłby mi zważyć to basidło? 😉 Pozdrawiam!
Z Internetu o pierwszym modelu: „The weight is moderate at less than 9.5
pounds”
4,3 kg na polskie.