Witam serdecznie.
Pytanie do ludzi którzy siedzą w realizacji dźwięku więcej niż ja oraz
temat nagłośnienia i studio jest im powszedni.
Otóż:
poszukuje dobrego mikrofonu który ładnie ściągnie partie basu Live i
dopełni linie Sansampa i DI – jako, iż z linią jest dobrze, ale nie bardzo
dobrze.
Świetnie by było jeśli znajdowałby zastosowanie w studio – ładnie
przenosząc charakterystykę 5-ecią strunowego basu, głownie dołu.
Zwykle, w naszym maleńkim studio zespołowym do nagrywania używam cholernie
dobrego audio-technika AE2500 (dynamiczny i pojemnościowy w jednym, efekty z
linią – naprawdę cieszą ucho), który znajduje się w stajni mojego
gitarzysty – jednak nie stać mnie na sprzęt za 2800zł, a potrzebuje czegoś
co da rade na scenie.
Najlepiej jakby ktoś, obeznany z tematem pomógł mi, opisując parę modeli
zamykających się w przedziale 600- 1000zł lub wyżej – do wypatrzenia na
aukcjach.
Parę pochlebnych recenzji słyszałem o Sennheiser e902.
Dzięki serdecznie za pomoc – wcześniej nie znalazłem pokrewnego tematu z
odpowiedzią.
Pozdrawiam Darth.
Czy szukasz dobrego mikrofonu do nagrywania basu na żywo i w studiu?
Jaki jest najlepszy mikrofon do nagrywania partii basu na scenie?
Czy możesz polecić dobry mikrofon do nagrywania basu?
Jaki model mikrofonu ładnie przenosi charakterystykę 5-elektrowego basu?
Czy masz sugestię co do marki mikrofonu, który ładnie ściągnie partie basu na scenie i w studio?
Czy szukasz mikrofonu, który połączy partie basu z linii Sansamp i DI?
Jaki jest najlepszy mikrofon do nagrywania dołu basu w studio?
Czy potrzebujesz pomocy w znalezieniu modelu mikrofonu w przystępnej cenie?
Czy interesujesz się modelem mikrofonu Sennheiser e902?
Czy możesz polecić model mikrofonu do nagrywania basu w przedziale cenowym 600-1000zł?
Sam na co dzień używam:
http://www.thomann.de/pl/ev_nd868_ndymserie.htm ale do
basu odradzam – trochę za bardzo przebasawia i ubarwia w dole brzmienie i jak
do stopy jest świetnym mikorfonem, tak pod bas nie lubię go podstawiać, już
wolę zwykłego SM57.
Myślę, że dobrym strzałem byłby po prostu Shure:
http://www.muzyczny.pl/111660_Shure-Beta-52-mikrofon-dynamiczny-do-centrali-lub-basu.html
Spotkałem się z nim na scenie nie raz i nie dwa, mikrofon do takiego
zastosowania o jakim mówisz. W budżecie mieści się bardzo dobrze. 🙂
Ja dorzucę swoje 5 groszy, częściowo na temat (bo z basem nie miałem okazji
tego testować). Podejrzewam, że nie zyskam uznania tym postem, ale trudno
🙂
Być może mógłbyś wypróbować gdzieś i sprawdzić jakiś mikrofon
wstęgowy? W zakresie cenowym który podałeś np.
lub też wielki wybór tanich chińskich wynalazków, które wcale aż tak złe
nie są, no chyba że się je z neumannem porównuje albo z colesem. Np. Nady,
Sinn7 (ja wiem, że tu straszne nazwy wymieniam) i inne (z naciskiem na inne).
Są te wstęgi lampowe, ale to już powyżej 1000zł.
Nie miałem okazji sprawdzać ich na basie, natomiast na dętych i na wokalu
parę chwil się bawiłem, nie wybitnie długo, ale różnica wstęgi i reszty
jest niesamowita. Daje, jak by to określić, błyszczącą ciepłą
przestrzeń (tak to jest opisywać subiektywne wrażenia). Patrząc na
charakterystyki, pasmo przenoszenia powinna wstęga bez problemu udźwignąć 5
strun.
Co się dowiedziałem od ludzi, to że trzeba też patrzyć na max. SPL, bo
wstęgi są delikatne, i jeśli nie jest za duże, to trzeba pop-filtr
przystawiać, bo basowe podmuchy mogły by mikrofon uszkodzić.
Oczywiście nie wiem jakie brzmienie preferujesz i jaką muzykę grasz, no i
wypadało by wstęgę z basem sprawdzić. To tyle zasadniczo.
EDIT: tutaj bardziej fachowo napisane, co chciałem przekazać – Estrada i
Studio
Wygląda na to, że na thomannie dużo tańszy niż podają na eis, a na necie
są używki (allegro.pl/mikrofon-wstegowy-electro-harmonix-eh-r1-oktava-i1598140079.html)
Nie próbowałem wstęgowych – właśnie z tego powodu – aby nie uszkodzić
mikrofonu, który nawet przy nagrywaniu wokalu potrzebuje pop filtrów.
Posiadamy takowy – wokalistka znaczy – jednak firmy nie p[amietam, ale przyznam
racje ze ciepło i jasnośc nagran na tym mikrofoni jest zdecydowanie wieksza
niż ze standardowych mikrofonów wokalnych.
Dzieki chłopaki za odpowiedź. Jak się ktoś więcej rozpisze to podsumuje
temat jakimś… podsumowanie i listą sprzętu chwalonego w poslce i za
granicą.
Może byś spróbował z tą wstęgą, zawsze mnie ciekawiło jaki był by
efekt. Nie żebym namawiał, ale mógłbyś potem podsumować taką
konfigurację ku chwale ludzkości 🙂
pytanie tylko czy przy takim natężeniu dźwięku pop filtr wokalowy to nie
będzie „troszkę mało”. Obawiam się, ze mogę spieprzyć mikrofon przez
takie zabawy.
Można by sprawdzić co to za mikrofon, zobaczyć charakterystyki, i zapytać
kogoś mądrego czy można spróbować z basem. Ale to tylko jak ci się chce,
nie namawiam 🙂 sam raczej nie będę miał w najbliższym czasie możliwości
przetestowania takiego zestawu. W każdym razie temat jest 🙂
Minęło półtora roku od ostatniego wpisu i ciekawi mnie czy ktoś na forum
wzbogacił się o nowe doświadczenia w mikrofonowej transmisji basu live.
Wdzięczny byłbym również za sugestie odnośnie ustawienia mikrofonu przy
kolumnie/głośniku.
Wstęgę raczej bym odradzał do basu, chyba ze jakiś daleki ambient. Łatwo
porostu zerwać wstęgę dynamicznym podmuchem, a z basu takich co nie miara. Z
mojego niezbyt obszernego doświadczenia do nagrywania basu mikrofonem
dynamicznym to się dobrze sprawdzają jakieś szybkie mikrofony
mało-membranowe, typu perkusyjne do kotłów np Shure pg59 itd., jeżeli
chcemy złapać odpowiedź paczki i podkolorować, domiksować sobie trochę
tego do sygnału z linii. Natomiast stawiając na sam sygnał z paczki no to
trzeba iść w typowo basowe mikrofony, typu Shure beta52 czy akg d112, albo
próbować wielkomembranowych pojemnościówek, aczkolwiek nagrywanie kolumny
basowej w słabo zaadoptowanym pomieszczeniu trochę wychodzi słabo, jeżeli
trafimy na rezonanse pomieszczenia, trzeba dobrze kombinować z ustawieniem
samej kolumny w pomieszczeniu żeby tego uniknąć.
Na Gearslutz jest dość nowa dyskusja na ten temat. Parę modeli wymieniają
http://www.gearslutz.com/board/low-end-theory/766270-favorite-low-end-mic-bass-cabs.html
Ja się wzbogaciłem o doświadczenie – zamiast SM57 stosuję Audixa i5 – ta
sama pólka cenowa, zupełnie inne efekty – dla mnie lepsze, ale to trzeba
posłuchać i samemu ocenić co się komu podoba…
Witam, a ja kiedyś pracując w teatrze znalazłem w szafie mikrofon Shure Beta
Green 2.0 i zacząłem go używać. Świetnie brzmiał bas z pieca i kontrabas
był też fajnie słyszalny
sm57, md421
Jako sygnał do domiksowania do linii fajnie sprawdza się też AKG P2 –
stosunkowo tani mikrofon a bardzo ładnie zbiera.
Dobrze sprawdzają się mikrofony dedykowane do stopy perkusyjnej. Ja sam
nagrywam przed dibox i AKG D112 przed kolumną.
Uzywam do basu, gitary, werbla, tomow Sennheiser MD421 – w kazdym przypadku
swietny!