Witam serdecznie.
Pytanie do ludzi kt贸rzy siedz膮 w realizacji d藕wi臋ku wi臋cej ni偶 ja oraz
temat nag艂o艣nienia i studio jest im powszedni.
Ot贸偶:
poszukuje dobrego mikrofonu kt贸ry 艂adnie 艣ci膮gnie partie basu Live i
dope艂ni linie Sansampa i DI – jako, i偶 z lini膮 jest dobrze, ale nie bardzo
dobrze.
艢wietnie by by艂o je艣li znajdowa艂by zastosowanie w studio – 艂adnie
przenosz膮c charakterystyk臋 5-eci膮 strunowego basu, g艂ownie do艂u.
Zwykle, w naszym male艅kim studio zespo艂owym do nagrywania u偶ywam cholernie
dobrego audio-technika AE2500 (dynamiczny i pojemno艣ciowy w jednym, efekty z
lini膮 – naprawd臋 ciesz膮 ucho), kt贸ry znajduje si臋 w stajni mojego
gitarzysty – jednak nie sta膰 mnie na sprz臋t za 2800z艂, a potrzebuje czego艣
co da rade na scenie.
Najlepiej jakby kto艣, obeznany z tematem pom贸g艂 mi, opisuj膮c par臋 modeli
zamykaj膮cych si臋 w przedziale 600- 1000z艂 lub wy偶ej – do wypatrzenia na
aukcjach.
Par臋 pochlebnych recenzji s艂ysza艂em o Sennheiser e902.
Dzi臋ki serdecznie za pomoc – wcze艣niej nie znalaz艂em pokrewnego tematu z
odpowiedzi膮.
Pozdrawiam Darth.
Czy szukasz dobrego mikrofonu do nagrywania basu na 偶ywo i w studiu?
Jaki jest najlepszy mikrofon do nagrywania partii basu na scenie?
Czy mo偶esz poleci膰 dobry mikrofon do nagrywania basu?
Jaki model mikrofonu 艂adnie przenosi charakterystyk臋 5-elektrowego basu?
Czy masz sugesti臋 co do marki mikrofonu, kt贸ry 艂adnie 艣ci膮gnie partie basu na scenie i w studio?
Czy szukasz mikrofonu, kt贸ry po艂膮czy partie basu z linii Sansamp i DI?
Jaki jest najlepszy mikrofon do nagrywania do艂u basu w studio?
Czy potrzebujesz pomocy w znalezieniu modelu mikrofonu w przyst臋pnej cenie?
Czy interesujesz si臋 modelem mikrofonu Sennheiser e902?
Czy mo偶esz poleci膰 model mikrofonu do nagrywania basu w przedziale cenowym 600-1000z艂?
Sam na co dzie艅 u偶ywam:
http://www.thomann.de/pl/ev_nd868_ndymserie.htm ale do
basu odradzam – troch臋 za bardzo przebasawia i ubarwia w dole brzmienie i jak
do stopy jest 艣wietnym mikorfonem, tak pod bas nie lubi臋 go podstawia膰, ju偶
wol臋 zwyk艂ego SM57.
My艣l臋, 偶e dobrym strza艂em by艂by po prostu Shure:
http://www.muzyczny.pl/111660_Shure-Beta-52-mikrofon-dynamiczny-do-centrali-lub-basu.html
Spotka艂em si臋 z nim na scenie nie raz i nie dwa, mikrofon do takiego
zastosowania o jakim m贸wisz. W bud偶ecie mie艣ci si臋 bardzo dobrze. 馃檪
Ja dorzuc臋 swoje 5 groszy, cz臋艣ciowo na temat (bo z basem nie mia艂em okazji
tego testowa膰). Podejrzewam, 偶e nie zyskam uznania tym postem, ale trudno
馃檪
By膰 mo偶e m贸g艂by艣 wypr贸bowa膰 gdzie艣 i sprawdzi膰 jaki艣 mikrofon
wst臋gowy? W zakresie cenowym kt贸ry poda艂e艣 np.
lub te偶 wielki wyb贸r tanich chi艅skich wynalazk贸w, kt贸re wcale a偶 tak z艂e
nie s膮, no chyba 偶e si臋 je z neumannem por贸wnuje albo z colesem. Np. Nady,
Sinn7 (ja wiem, 偶e tu straszne nazwy wymieniam) i inne (z naciskiem na inne).
S膮 te wst臋gi lampowe, ale to ju偶 powy偶ej 1000z艂.
Nie mia艂em okazji sprawdza膰 ich na basie, natomiast na d臋tych i na wokalu
par臋 chwil si臋 bawi艂em, nie wybitnie d艂ugo, ale r贸偶nica wst臋gi i reszty
jest niesamowita. Daje, jak by to okre艣li膰, b艂yszcz膮c膮 ciep艂膮
przestrze艅 (tak to jest opisywa膰 subiektywne wra偶enia). Patrz膮c na
charakterystyki, pasmo przenoszenia powinna wst臋ga bez problemu ud藕wign膮膰 5
strun.
Co si臋 dowiedzia艂em od ludzi, to 偶e trzeba te偶 patrzy膰 na max. SPL, bo
wst臋gi s膮 delikatne, i je艣li nie jest za du偶e, to trzeba pop-filtr
przystawia膰, bo basowe podmuchy mog艂y by mikrofon uszkodzi膰.
Oczywi艣cie nie wiem jakie brzmienie preferujesz i jak膮 muzyk臋 grasz, no i
wypada艂o by wst臋g臋 z basem sprawdzi膰. To tyle zasadniczo.
EDIT: tutaj bardziej fachowo napisane, co chcia艂em przekaza膰 – Estrada i
Studio
Wygl膮da na to, 偶e na thomannie du偶o ta艅szy ni偶 podaj膮 na eis, a na necie
s膮 u偶ywki (allegro.pl/mikrofon-wstegowy-electro-harmonix-eh-r1-oktava-i1598140079.html)
Nie pr贸bowa艂em wst臋gowych – w艂a艣nie z tego powodu – aby nie uszkodzi膰
mikrofonu, kt贸ry nawet przy nagrywaniu wokalu potrzebuje pop filtr贸w.
Posiadamy takowy – wokalistka znaczy – jednak firmy nie p[amietam, ale przyznam
racje ze ciep艂o i jasno艣c nagran na tym mikrofoni jest zdecydowanie wieksza
ni偶 ze standardowych mikrofon贸w wokalnych.
Dzieki ch艂opaki za odpowied藕. Jak si臋 kto艣 wi臋cej rozpisze to podsumuje
temat jakim艣… podsumowanie i list膮 sprz臋tu chwalonego w poslce i za
granic膮.
Mo偶e by艣 spr贸bowa艂 z t膮 wst臋g膮, zawsze mnie ciekawi艂o jaki by艂 by
efekt. Nie 偶ebym namawia艂, ale m贸g艂by艣 potem podsumowa膰 tak膮
konfiguracj臋 ku chwale ludzko艣ci 馃檪
pytanie tylko czy przy takim nat臋偶eniu d藕wi臋ku pop filtr wokalowy to nie
b臋dzie “troszk臋 ma艂o”. Obawiam si臋, ze mog臋 spieprzy膰 mikrofon przez
takie zabawy.
Mo偶na by sprawdzi膰 co to za mikrofon, zobaczy膰 charakterystyki, i zapyta膰
kogo艣 m膮drego czy mo偶na spr贸bowa膰 z basem. Ale to tylko jak ci si臋 chce,
nie namawiam 馃檪 sam raczej nie b臋d臋 mia艂 w najbli偶szym czasie mo偶liwo艣ci
przetestowania takiego zestawu. W ka偶dym razie temat jest 馃檪
Min臋艂o p贸艂tora roku od ostatniego wpisu i ciekawi mnie czy kto艣 na forum
wzbogaci艂 si臋 o nowe do艣wiadczenia w mikrofonowej transmisji basu live.
Wdzi臋czny by艂bym r贸wnie偶 za sugestie odno艣nie ustawienia mikrofonu przy
kolumnie/g艂o艣niku.
Wst臋g臋 raczej bym odradza艂 do basu, chyba ze jaki艣 daleki ambient. 艁atwo
porostu zerwa膰 wst臋g臋 dynamicznym podmuchem, a z basu takich co nie miara. Z
mojego niezbyt obszernego do艣wiadczenia do nagrywania basu mikrofonem
dynamicznym to si臋 dobrze sprawdzaj膮 jakie艣 szybkie mikrofony
ma艂o-membranowe, typu perkusyjne do kot艂贸w np Shure pg59 itd., je偶eli
chcemy z艂apa膰 odpowied藕 paczki i podkolorowa膰, domiksowa膰 sobie troch臋
tego do sygna艂u z linii. Natomiast stawiaj膮c na sam sygna艂 z paczki no to
trzeba i艣膰 w typowo basowe mikrofony, typu Shure beta52 czy akg d112, albo
pr贸bowa膰 wielkomembranowych pojemno艣ci贸wek, aczkolwiek nagrywanie kolumny
basowej w s艂abo zaadoptowanym pomieszczeniu troch臋 wychodzi s艂abo, je偶eli
trafimy na rezonanse pomieszczenia, trzeba dobrze kombinowa膰 z ustawieniem
samej kolumny w pomieszczeniu 偶eby tego unikn膮膰.
Na Gearslutz jest do艣膰 nowa dyskusja na ten temat. Par臋 modeli wymieniaj膮
http://www.gearslutz.com/board/low-end-theory/766270-favorite-low-end-mic-bass-cabs.html
Ja si臋 wzbogaci艂em o do艣wiadczenie – zamiast SM57 stosuj臋 Audixa i5 – ta
sama p贸lka cenowa, zupe艂nie inne efekty – dla mnie lepsze, ale to trzeba
pos艂ucha膰 i samemu oceni膰 co si臋 komu podoba…
Witam, a ja kiedy艣 pracuj膮c w teatrze znalaz艂em w szafie mikrofon Shure Beta
Green 2.0 i zacz膮艂em go u偶ywa膰. 艢wietnie brzmia艂 bas z pieca i kontrabas
by艂 te偶 fajnie s艂yszalny
sm57, md421
Jako sygna艂 do domiksowania do linii fajnie sprawdza si臋 te偶 AKG P2 –
stosunkowo tani mikrofon a bardzo 艂adnie zbiera.
Dobrze sprawdzaj膮 si臋 mikrofony dedykowane do stopy perkusyjnej. Ja sam
nagrywam przed dibox i AKG D112 przed kolumn膮.
Uzywam do basu, gitary, werbla, tomow Sennheiser MD421 – w kazdym przypadku
swietny!