Jaki sprzęt do nagrywania próby???

Witam. Szukam czegoś do nagrywania próby zespołu. Musi być to coś małego
tak żeby można było to bezproblemowo nosić przy sobie oraz żeby można
było odtworzyć w dobrej jakości i pograć do tego w domu. Nie znam się na
takich sprzętach więc pytam na forum. Cena w granicach 800zł. Najlepiej coś
nowego. Co polecicie???

Jakie jest najlepsze urządzenie do nagrywania prób zespołu?
Czym nagrywać nasze próby, żeby móc bez problemu z sobą nosić to urządzenie i odtworzyć w wysokiej jakości?
Jaki sprzęt będzie najlepszy do nagrywania prób, a jednocześnie będzie łatwy w przenoszeniu?
Co mogę kupić za 800 zł, żeby móc nagrać próby zespołu oraz odtworzyć je w dobrej jakości i potrzebować niewielkiej przestrzeni?
Co polecacie za sumę 800 zł, co będzie nowe i przydatne do nagrywania prób zespołu?
Jakie urządzenie będzie najlepsze do nagrywania prób zespołu i kosztować do 800 zł?
Czym nagrywać próby zespołu, aby uzyskać dobrą jakość dźwięku i jednocześnie łatwo przetransportować to urządzenie?
Jakiego sprzętu potrzebuję, aby bez trudności przenosić to urządzenie i jednocześnie nagrać w wysokiej jakości próby zespołu?
Co polecacie za 800 zł do nagrywania prób zespołu, które ma małe wymiary i dobrą jakość dźwięku?
Jakie urządzenie będzie najlepsze do nagrywania prób zespołu oraz dostępne w cenie do 800 zł?

Podziel się swoją opinią
leszekbas
leszekbas
Artykuły: 8

34 komentarze

  1. spytaj się grubego na WD on miał taki przenosny maly rejestrator Bosa czy to
    się nada… my nagrywamy próby z mastera mixera na kompa. Da się dużo ukrecic.
    Na takim zbiorczym urzadzonku bez korekcji może być roznie dodatkowo wbudowany
    mikrofon móglby się latwo przesterowac. Nie jestem jednak do konca pewnien czy
    tak będzie, ale podejrzewam, ze tak 🙂

  2. witt zomma miałem na próbie ostatnio całkiem ciekawe, choć jakość chyba
    mogłaby być nieco lepsza;)A może ktoś używał TASCAM DR-07????

    allegro.pl/item837274699_nowy_rejestrator_cyfrowy_tascam_dr_07_sklep_gram.html

  3. rejestrator zoom mieście się w tej cenie, jako roboczy nagrywacz prób
    powinien dać sobie radę

    allegro.pl/item848542743_profesjonalny_rejestrator_zoom_h2_fabryka_aukcji.html

    hmm, czyli mówisz, że ten zoomik słabo? a może mógłbyś udostępnić
    nagranie, żeby jakiś pogląd był na to? zastanawiałem się też nad tym
    zoomem wiesz

  4. U nas gitarzysta zakupił i jest świetne..

    allegro.pl/item844828999_zoom_h4n_rejestrator_cyfrowy_nowy_f_vat_gud.html

  5. Nie lepiej kupić jakiś mikser i laptopa brać zamiast jakichś śmiesznych
    dyktafonów? 😀

  6. Też bym chyba obstawiał laptok+dźwiękówka+mikser+mikrofony (albo nawet
    1-2, z pominięciem miksera, jak karta na to pozwala) i daje radę. Jakości
    studyjnej nie ma, ale jakośc studyjną mamy w studiu, albo za już odczuwalnie
    grubsze pieniądze.

  7. kapral – pewnie, ze lepiej. tylko to będzie wiekszy koszt raczej…

    bo perki “w linie” nie wepniesz. musisz mieć mikrofony…

    do nagrywania i sluchania czy dobrze idzie, czy się zespół zgrywa i czy pasuje
    to co każdy gra – idealne.

    ja z kumplem nagrywam próby aparatem – wczesniej z komorki to jakosc była do
    kitu – ale tanio. z aparatu dużo lepiej bo brzmienie lepsze. ale na wlasne
    potrzeby wystarczajace.

  8. Oj Kapralu uwierz mi że ten śmieszny dyktafon lepiej nagrywa niż Ci się
    wydaje ;>

  9. Wierzę, ale mikser jest trzy razy tańszy, trzy razy bardziej łatwy w
    obsłudze i można za jego pomocą nagrywać na setkę. Tym niby też możesz
    na setkę, ale wiesz chyba jak wygląda nagrywanie za pomocą mikrofonu całego
    zespołu :p.

  10. 1.Wokal podłączasz pod mikser do wejścia XLR

    2. Gitary podłączasz do pieców, a piece pod wejścia linowe(jacki) w
    miskerze

    3.Perkę nagłaśniasz mikrofonami i można je podłączyć jako liniowe. Musi
    być mikrofon do centrali, werbla i blach najlepiej.

    4. Taki zmiksowany sygnał podłączamy do kompa do wejścia mikrofonowego
    odpowiednim kablem (zależy od wyjścia w twoim mikserze).

    5.Nagrywamy to przez np. Audiacity.

    U nas np podłączyliśmy mikrofony pożyczone od innej kapeli. O ile centrale
    i werbel nagłośniliśmy osobno, to blachy nagrywaliśmy tak że koleś latał
    z mikrofonem i nagłaśniał to co akurat grało :D. Jak coś to mogę jakiś
    schemat dać 😀

    Ps.

    Apropos, za taką cenę to może mieć porządnego pevaya a nie jakieś
    noname.

    http://www.fan.com.pl/sklep/product_info.php?cPath=531_535&products_id=1844

  11. a może coś takiego

    allegro.pl/item847780954_alesis_multimix_4_usb_mikser_analogowy_nowosc.html
    2 gitary + bas z linii + perka z mikrofonu, hmm..

    to by dawało jakiekolwiek możliwości ustawienia głośności ścieżek bo o
    nagrywaniu każdej z osobna to chyba można zapomnieć bez pro sprzętu, chyba
    że jakaś wielokanałowa karta muzyczna na firewire/usb

    @Huczor – o takiej właśnie konfiguracji myślałem, z tym, że nie wliczyłem
    wokalu bo w mojej kapeli na razie taki nie występuje :), piece w linie, a
    perkę myślałem pojemnościówką i na stopę osobny, ale z tego się robi
    niezłe zamieszanie, i chyba wychodzi na to, że lepiej taki rejestator kupić,
    kurde ta perka strasznie wadzi bo ciężko nagłośnić

  12. Za te pieniadze wolabym wziasc mikser analogowy + ze cztery mikrofony nagrasz
    calosc zdecydowanie lepiej.

    Co do miksera warto brac z 3punktowym EQ na kanalach mono.

  13. Lepszym rozwiązaniem wg. mnie także jest mikser. Z perkusją zawsze był
    problem jak jest mikser a nie ma mikrofonów kilka. najlepiej włąsnie zrobić
    sobie własne studio gdzies w piwnicy i mieć tam swój sprzet. piece, , mikser
    i lapka przynoic i wiele innego sprzętu . my tak z kumplem chcemy zrobić swoje
    mini studio nagrań tak dla siebie. to jet trochę kosztowne bo sprzet tez
    kosztuje. ale za tanie pieniądze raczej dzisiaj nie będzie się miało
    pożądnego nagrania.

  14. Generalnie rzecz ujmując to zależy czy chcecie szkicować (nagrywać pomysły
    i później je opracowywać w domu, dopracowywać, dogrywać pomysły,
    przychodzić na próby dogrywać itd), czy chcecie nagrać i pochwalić się
    innym.

    Jeśli to pierwsze to:

    – nagrywanie komórką jest do chrzanu, przesterowany dźwięk, w
    ostateczności jak już nie ma niczego innego pod ręką to dla potrzeb
    “szkicowania” obędzie się,

    – dyktafon, troszkę lepsza, podkreślam troszke, lepsza jakość niż
    powyżej, ale ogólnie pożytku mało,

    – przenośny rejestrator, np. boss – jest to wygodne urządzenie, można
    nagrywać np od razu na mp3, używaliśmy go do nagrywania prób. Niestety mimo
    korekt na czułości mikrofonu chwilami dźwięk był przesterowany. Ale jako
    “szkicownik” był wystarczający.

    – komputer, karta dźwiękowa i mikrofon pojemnościowy – to pierwszy krok do
    nagrywania próby na tzw. setkę i wykorzystania później do ćwiczenia,
    ogrywania nowych pomysłów

    – komputer, karta dźwiękowa, mikser, każdy instrument podłączony osobno do
    miksera , kilka mikrofonów na perkusję, nagrywanie na “setkę” – lepsze niż
    powyżej, bo daje możliwość późniejszego korygowania

    – dalej to już nagrywanie studyjne

    Ja najbardziej oponuję przy rozwiązaniu mikrofon pojemnościowy + coś co
    może zapisać nagranie w pliku. Nigdy nie próbowałem podłączać żandego
    dyktafonu czy rejestratora (np boss) pod taki mikrofon (o ile jest to w ogóle
    możliwe, niektóre mikrofony pojemnościowe wymagają zasilania fantomowego).
    Ale już laptop + karta dźwiękowa (np zewnętrzna z zasilaniem fantomowym) +
    mikrofon pojemnościowy to dobre rozwiązanie. Oprócz prób można również
    nagrywać jakieś występy w pubach.

  15. Dorzucę swoje trzy gorsze do pomysłu nagrywania się przez mikser na kompa –
    do nagrywania prób nie ma potrzeby kupować pełnego zestawu mikrofonów do
    perkusji. Można ją zebrać jednym sprytnie umieszczonym mikrofonem
    dynamicznym. Wystarczy go skierować pod kątem ok. 45 stopni w stronę frontu
    mocowania stelażu tomów na centrali w odległości ok. 3 cm od tego
    mocowania. Sprawdzone na SM-58. Słabo ściąga tom podłogowy, ale resztę
    słychać całkiem przyzwoicie. Gitary wszystkie w linię i mikrofon dla
    wokalu. Można zrobić całkiem niezłe nagranie mając do dyspozycji mikser,
    kompa, dwa dynamiczne mikrofony i trochę kabli.

  16. dobra. jeszcze się podepne do tematu.

    skoro już wiemy czym nagrywac (sprzet) – to jeszcze jaki sprzet doradzicie.

    Cos np do 600zł .

    I czy lepiej nagrywac : instrumenty w linie czy przez mikrofony.

    ktoś może wyjawic plusy minusy oraz niedogodnosci zwiazane ze sposobem
    pierwszym oraz drugim?

  17. Gitary z pieców pod linie, bo mikrofony to huuuuuujnia, pod mikrofony tylko
    wokal i perke i wszystko w mikser

  18. Gitary powinno się nagrywać przez mikrofon (np. SM57) przystawiony do
    głośnika. Bo niby po co się wydaje tyle kasy na paczkę? Popróbujcie
    różnych sposobów ale ja osobiście nie polecam nagrywać elektryków przez
    linię. Bas linią jak najbardziej ale mając odpowiedni mikrofon można
    uzyskać dużo ciekawsze i bogatsze brzmienie.

  19. Nie jestem zbyt obeznany w temacie nagrywania czegokolwiek, więc pozwólcie,
    że zadam być może głupie pytanie.

    Czy nagrywając próbę/kawałki sposobem – “komputer, karta dźwiękowa,
    mikser, każdy instrument podłączony osobno do miksera , kilka mikrofonów na
    perkusję” – wpływu na wszystko nie będzie miał fakt, ze mikrofony od perki
    będą zbierały sygnał również z piecy gitarowych? Chodzi o to, że chcąc
    nie chcąc, poziom hałasu będzie wystarczający by przechwyciły go mikrofony
    od perkusji (od wokalu też, ale moja kapela akurat nie ma wokalu, więc to dla
    nas nie problem; poza tym wokal zawsze można dograć później). Czy to nie
    będzie przeskadzac?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

  20. No w takim sensie, że jeśli ścieżka garów będzie dodatkowo “zaopatrzona”
    w dźwięki wydobywające się z pieców gitar i basu, to czy to nie będzie
    chu*owo brzmiało :]

  21. casper – poczytaj w internecie o odwracaniu w fazie ścieżek.
    Przegłosy przy takim nagrywaniu zawsze będą ale można je całkiem
    skutecznie eliminować. Tu: [url]http://d%C5%BAwi%C4%99k.org/vbulletin/forumdisplay.php?6-Forum-Gwne[/url] KLIK! był
    kiedyś całkiem ciekawy artykuł o tym, ale nie chce mi się teraz szukać –
    wierzę, że sam sobie poradzisz 🙂

  22. Odświeżam temacik z takowym zapytaniem:

    Lapek jest, zapas miejsca na dysku wystarczający, teraz pozostaje tylko
    pytanie, jak? No kurka, jak nagrać, żeby nagrać i się nie denerwować?
    (karta standardowo w lapku integra). Czy kupować zewnętrzną kartę USB typu
    ESI Maya (mam w stacjonarnym i sobie chwalę), czy lepiej mieć dobry
    sterownik/program i wpinać jeden mikrofon bezpośrednio do gniazda w lapie? Im
    mniej sianka tym lepiej, ale przewiduję dwa progi: studencki (500- 600zł) i
    burżuj-studencki (maks. 1000zł). Bóg Zapłać za to, jeśli komuś się
    będzie chciało odpisać.

  23. Zoom, taki jak ma Zakwas (H1?) . Kumpel używał u nas na próbach i ja
    pierdziele, stosunek “pierdzielenia się z ustawieniami” do jakości dźwięku
    chyba najlepszy na rynku.

  24. Ja dobrze widzę, że to cacko ma wejście liniowe? Jeżeli jeszcze ta maszynka
    zgrywa elegancko do jednego śladu wszystko z konsoli to jesteśmy w domu!

  25. O takie rzeczy pytaj np właśnie Zakwasa, ja tego w ręku nie miałem,
    leżało koło mnie jedynie 😉

  26. Tego drugiego na pewno nie kupuj, bo to od Muzyka21, ten człowiek jest
    >bardzo specyficzny<, poszukaj o nim info na Basoofce :D.

  27. Proszę od podpowiedz. Czy opłaca mi się kupować w ogóle mikrofon
    pojemnościowy ? czy lepiej dynamiczny

  28. Cóż, my używamy :

    – mikrofon pojemnościowy pomiarowy (np. do drive racka), – jest dookólny i
    rewelacyjnie zbiera, wymaga 48V, naprawdę wystarczy jeden

    – mały mikserek behringera – tylko dla uzyskania zasilania do mikofonu

    – zwykły komputer z trochę lepsza kartą muzyczną

    – audacity.

    mikrofon jakieś 200zł nowy, mikser za 150 używka, pc jakieś 200zł
    (stacjonarka używka z neta z monitem), karta pci – mielismy, ale sadzę, że
    jakieś 50zł, no i 50zł kabel do mikrofonu.

    w sumie 600- 700zł.

    może nie tanio, ale dla nas to okazało się idealne, stoi w salce prób,
    muzę bierzemy na pendriveach.

    Tak na marginesie, gramy raczej głośno, zwłaszcza bębniarz.

    Jakby ktoś chciał próbki

    [email protected]

    TF

  29. No właśnie tylko zasilanie phantom mnie nie urządza… Nie mam tyle
    pieniędzy na zwykłe zgrywanie prób. a może coś takiego ??
    allegro.pl/shure-pg-58-mikrofon-z-kablem-tani-i-dobry-i2623016349.html

Możliwość komentowania została wyłączona.