mam pytanie do szanownych forumowiczow. mam już trochę praktyki z teoria zawsze
gorzej mi szlo, nie potrafie zrozumiec jednej rzeczy np w bluesie Bb, gdzie
dźwięki skali to Bb C D Eb F G A Bb, zapisane sa nad pieciolinia akordy np Bb7,
czyli Bb D F Ab, gdzie Ab już nie jest dźwiękiem skali lub Eb7 czyli Eb G Bb Db
gdzie Db tez nie jest dźwiękiem skali, pytanie po co pisac znaki przykluczowe
(tutaj 2 bemole), wystarczylo by same akordy, choc z tym tez zawsze dziwnie bo
zwykle znjaduja się oprocz dźwięków akordu inne uzupelniajace dźwięki których
nie ma w akordzie, to sprawia mi wiele zamieszania i wychodzi na to ze zapis w
ogole nie jest potrzebny i tak trzeba grac z paly, jak zrozumiec zapis tak by
stal się od razu czytelny, skad wiedziec jakie dźwięki uzupelniajace uzyc,
proszę o podpowiedz , pozdrawiam, dolaczam kwit na blues Bb
Jak mogę zrozumieć akordy, zwłaszcza w bluesie Bb?
Jakie są sposoby na lepsze zrozumienie nut i akordów?
Dlaczego w niektórych akordach występują dźwięki spoza skali?
Czy możecie mi pomóc z rozszyfrowaniem zapisu dla bluesa Bb?
Co zrobić, by zrozumieć, jakie dźwięki uzupelniajace uzyc?
Jakie są najważniejsze informacje, jakie powinny znaleźć się w zapisie akordów?
Jak lepiej zrozumieć zawiłości teorii muzyki?
Czym jest akord Bb7 i jak go zagrać?
Jak włączyć dodatkowe dźwięki do akordów?
Co zrobić, by zapis akordów był dla mnie czytelny?
bo Bb jest tonacja bluesa, zwana tonika. a blues ma swoj schemat gdzie pojawia
się zmiana tonacji na subdominante i dominante, czyli w tym wypadku Eb i F. ale
znaki przykluczowe zaleza od toniki. i musisz pamietac ze podstawa bluesa nie
sa zwykle akordy tylko akordy dominantowe(np. Bb7), gdzie jest septyma mala. i
do ich ogrywania nie uzywasz zwyklej skali durowej, zwanej jonska, tylko skale
miksolidyjska, gdzie się ta septyma mala pojawia zamiast septymy wielkiej.
dzięki wielkie, to mi sporo wyjasnilo,…