jak zrozumiec akordy?

mam pytanie do szanownych forumowiczow. mam już trochę praktyki z teoria zawsze
gorzej mi szlo, nie potrafie zrozumiec jednej rzeczy np w bluesie Bb, gdzie
dźwięki skali to Bb C D Eb F G A Bb, zapisane sa nad pieciolinia akordy np Bb7,
czyli Bb D F Ab, gdzie Ab już nie jest dźwiękiem skali lub Eb7 czyli Eb G Bb Db
gdzie Db tez nie jest dźwiękiem skali, pytanie po co pisac znaki przykluczowe
(tutaj 2 bemole), wystarczylo by same akordy, choc z tym tez zawsze dziwnie bo
zwykle znjaduja się oprocz dźwięków akordu inne uzupelniajace dźwięki których
nie ma w akordzie, to sprawia mi wiele zamieszania i wychodzi na to ze zapis w
ogole nie jest potrzebny i tak trzeba grac z paly, jak zrozumiec zapis tak by
stal się od razu czytelny, skad wiedziec jakie dźwięki uzupelniajace uzyc,
proszę o podpowiedz , pozdrawiam, dolaczam kwit na blues Bb

Jak mogę zrozumieć akordy, zwłaszcza w bluesie Bb?
Jakie są sposoby na lepsze zrozumienie nut i akordów?
Dlaczego w niektórych akordach występują dźwięki spoza skali?
Czy możecie mi pomóc z rozszyfrowaniem zapisu dla bluesa Bb?
Co zrobić, by zrozumieć, jakie dźwięki uzupelniajace uzyc?
Jakie są najważniejsze informacje, jakie powinny znaleźć się w zapisie akordów?
Jak lepiej zrozumieć zawiłości teorii muzyki?
Czym jest akord Bb7 i jak go zagrać?
Jak włączyć dodatkowe dźwięki do akordów?
Co zrobić, by zapis akordów był dla mnie czytelny?

2 komentarzy

  1. flageton

    bo Bb jest tonacja bluesa, zwana tonika. a blues ma swoj schemat gdzie pojawia
    się zmiana tonacji na subdominante i dominante, czyli w tym wypadku Eb i F. ale
    znaki przykluczowe zaleza od toniki. i musisz pamietac ze podstawa bluesa nie
    sa zwykle akordy tylko akordy dominantowe(np. Bb7), gdzie jest septyma mala. i
    do ich ogrywania nie uzywasz zwyklej skali durowej, zwanej jonska, tylko skale
    miksolidyjska, gdzie się ta septyma mala pojawia zamiast septymy wielkiej.

  2. m3nd3l

    dzięki wielkie, to mi sporo wyjasnilo,…

Inni czytali również