Help Mecseymour Duncan Klopoty W Studiu

Help! MEC/Seymour Duncan k艂opoty w studiu

Podczas nagrywania dem贸wek do drugiej p艂yty napotka艂em nieoczekiwane problemy z moj膮 bas贸wk膮 za spraw膮 preampa Seymour Duncan i pickup贸w MEC. Pr贸bowa艂em r贸偶nych wzmacniaczy, ale wci膮偶 s艂ycha膰 by艂o za du偶o 艣redniego basu, a ma艂o "przydatnego bassu".

Witam ladies and gentleman.

By艂em ostatnio w studiu nagrywa膰 pierwsze dema pod drug膮 p艂yt臋 i spotka艂a
mnie niemi艂a niespodzianka. Mianowicie po wgraniu gar贸w musieli艣my przerwa膰
sesj臋 przez problemy z m贸j膮 bas贸wk膮. Nasz realizator uzna艂, 偶e nie ma
sensu wgrywa膰 bas贸w poniewa偶 wios艂o wydaje z siebie za du偶o niskiego
艣rodka i “ma艂o przydatnego bassu”. Pisz臋 tu tylko i wy艂膮cznie o gitarze
poniewa偶 podchodzili艣my do tematu w r贸偶nych konfiguracjach je艣li chodzi o
wzmacniacze (by艂y kombinacje z Littlemarkiem III z paczk膮 GK albo Ampega,
p贸藕niej do akcji wszed艂 Hartke, w kt贸rym nawet korektor pasmowy nie
pom贸g艂, na koniec preamp MXR i dalej w艂a艣ciciel studia obstawa艂 przy tym
samym, czyli: “nagranie nie ma sensu”).

Nagrywa艂em ju偶 na tej gitarze nie raz i wcze艣niej si臋 z tym nie spotka艂em,
a nie chce do sprawy podchodzi膰 tak, 偶e go艣膰 (realizator) si臋 nie zna bo
znam jego referencje i wierze, 偶e faktycznie mo偶e by膰 co艣 na rzeczy.
Wstepnie ugadali艣my si臋 na najbli偶szy wolny termin, jednak wtedy mam
przyjecha膰 nagrywac na GMRze, co mi nie bardzo le偶y. Jedn膮 p艂yt臋 ju偶
nagra艂em na nie swoim brzmieniu i do dzi艣 podchodze do tego sceptycznie, a
niekt贸rzy znajomi mi nie chc膮 tego wybaczy膰 馃槢

Technikalia:

Gitara to Warwick Corvette FNA

a w niej (najprawdopodobniej, dane z w艂膮snego researchu)

preamp Seymour Duncan STC-3M3

pickup MEC M 60104

Stuny D’addario stalowe bodaj偶e 45-105

Muza: rock/indie rock/pop rock

Panowie moje pytanie jest jedno og贸lne: co mo偶e by膰 tego przyczyn膮, jak to
rozwi膮za膰?

Oraz dwa precyzyjne:

1. Elektronika Seymour Duncan STC-3M3 ma na p艂ytce dwa pokr臋t艂a pod
艣rubokr臋t gwiazdkowy, wie kto艣 mo偶e co dok艂adnie te pokr臋t艂a robi膮? Czy
to high/low pass, podbicie jakich艣 cz臋stotliwo艣ci czy jak? Czy mog臋 za ich
pomoc膮 jako艣 wyeliminowa膰 ten problem?

(na zdj臋ciu zaznaczy艂em czerwonym k贸艂kiem)

2. Moje wios艂o jak ka偶de z tej serii ma swoje lata, pickup MECa, a
dok艂adniej srebrne elementy (chyba magnesy) w r贸偶nym stopniu pokryte s膮
rdz膮. Znajomy lutnik-amator powiedzia艂, 偶e to nie ma znaczenia ale w obecnej
sytuacji powracam do tematu. To mo偶e by膰 pow贸d?

Oto pickup: (jak b臋dzie
trzeba to zrobi臋 zdj臋cie mojego i wrzuc臋)

Je偶eli to pomo偶e w diagnozie to mog臋 w tym tygodniu wrzuci膰 jakie艣 pr贸bki
brzmienia, na razie nie mam mo偶liwo艣ci nagrania. Siedz臋 w pracy i nie daje
mi to spokoju :P. Licz臋 na was Panowie, z g贸ry dzi臋ki!

Pozdrawiam!

Co mog臋 zrobi膰, je艣li podczas nagrywania dema na mojej bas贸wce wyst臋puj膮 problemy z niskimi d藕wi臋kami?
Czy kto艣 wie, co dok艂adnie robi膮 pokr臋t艂a na elektornice Seymour Duncan STC 3M3?
Czy pokr臋t艂a na elektornice Seymour Duncan STC 3M3 mog膮 pom贸c w wyeliminowaniu problem贸w z basami podczas nagrywania?
Czy istniej膮 jakie艣 sposoby na poprawienie brzmienia mojej bas贸wki podczas nagrywania?
Czy mog臋 zast膮pi膰 elektornik臋 Seymour Duncan STC 3M3 inn膮 cz臋艣ci膮?
Czy magnesy w pickupie MECa mog膮 wp艂ywa膰 na brzmienie basu podczas nagrywania?
Czy mog膮 wyst膮pi膰 problemy z basami podczas nagrywania, je艣li pickup MECa ma rdzewiej膮ce elementy?
Czy znany lutnik amator mo偶e pom贸c mi w obni偶eniu niskich d藕wi臋k贸w na mojej bas贸wce podczas nagrywania?
Co mog臋 zrobi膰, je艣li w艂a艣ciciel studia nie chce nagrywa膰 mojego basu?
Czy istniej膮 r贸偶ne sposoby na nagrywanie basu, aby uzyska膰 idealny d藕wi臋k?

Podziel si臋 swoj膮 opini膮
witekbass
witekbass
Artyku艂y: 0

13 komentarzy

  1. W mi臋dzyczasie nagrywa艂em du偶o w p贸艂profesjonalnym studio domowym wi臋c
    nie b臋d臋 si臋 do tego odnosi膰.

    Wcze艣niej w pro studiu nagrywa艂em 1,5 roku temu wi臋c ci臋偶ko mi
    przypomnie膰 sobie brzmienie, ale my艣l臋 偶e by艂o przynajmniej podobnie.

  2. To ja bym obstawia艂 po prostu charakterystyk臋 basu. Raczej z tym nic nie
    zrobisz. Cz艂owiek, o kt贸rym piszesz, nie jest jedynym realizatorem w kraju,
    kt贸ry ma o firmie Warwick bardzo z艂膮 opinii臋 w kontek艣cie brzmienia tych
    instrument贸w w miksie.

    I pami臋taj, dop贸ki nie nagrywasz p艂yty z basem jako jedynym 藕r贸d艂em
    d藕wi臋k贸w, nie ma czego艣 takiego jak “Twoje brzmienie”. Wszystkie
    instrumenty musz膮 wsp贸艂brzmie膰, i wzajemnie do siebie dostosowa膰 EQ.

  3. 1. Mo偶esz wzi膮膰 sobie do serca zdanie realizatora – skoro nagrywa艂 inne
    p艂yty na tym GMR i podoba ci si臋 brzmienie tych p艂yt, to nie widz臋 problemu
    w zagraniu na GMR. Najwa偶niejsze jest brzmienie ca艂o艣ci.

    2. Mo偶esz postawi膰 na swoim – masz swoje brzmienie i chcesz je zachowa膰.
    Bierzesz wtedy na siebie troch臋 wi臋ksz膮 odpowiedzialno艣膰, w efekcie
    wi臋ksze ryzyko.

    Niezale偶nie od wariantu warto nagrywa膰 bas jako ostatni. Mo偶na przygotowa膰
    pilota wcze艣niej 偶eby harmoniczni mieli do czego gra膰. Ja osobi艣cie bardzo
    lubi臋 nagrywa膰 piloty basowe przy okazji nagrywania b臋bn贸w. Pa艂ker nagrywa
    “na serio”, bas gra na 偶ywo w s艂uchawki przez wej艣cie liniowe i przy okazji
    jest nagrywany na dodatkowy 艣lad. Po dograniu reszty instrument贸w sprawdzam
    czy 艣cie偶k臋 basu nagran膮 przy okazji gar贸w mo偶na wykorzysta膰 i je艣li
    nie (brzmienie, zmiany itp.) to na ko艅cu nagrywam bas jeszcze raz. Bas wbrew
    pozorom jest jednym z najtrudniejszych do nagrania instrument贸w.

    Realiztor s艂ysza艂 jakie艣 wasze demo albo koncert? Wie jak brzmicie jako
    ca艂o艣膰? Wie jak chcecie zabrzmie膰 i robi to pod was czy nagina was do
    swojej wizji brzmienia?

  4. Witam.

    Poprosz臋 o numer seryjny gitary.

    Te dwa ma艂e pokr臋t艂a na zdj臋ciu odpowiadaj膮 za dodatkow膮 korekcj臋
    cz臋stotliwo艣ci.

    Czy pr贸bowa艂 Pan delikatnie przekr臋ca膰 te ma艂e ga艂ki na 艣rubokr臋t? Ten
    bli偶ej kraw臋dzi to Mid Cut , a dalej od kraw臋dzi to Bass Boost (obie ga艂ki
    polecam delikatnie zredukowa膰. By膰 mo偶e mi臋dzy nimi s膮 “szalone”
    proporcje, i brzmienie nie jest zr贸wnowa偶one. To takie “pierwotne” regulatory
    wa偶ne przy “budowie” sygna艂u dalej przetwarzanego.

    Ma艂a rdza na nadbiegunnikach nie przeszkadza.

    Czy jest Pan pierwszym w艂a艣cicielem tego basu/jego cz臋艣ci?

    Prosz臋 o bie偶膮ce info, postaramy si臋 jako艣 Pana wesprze膰, by tym razem
    艣cie偶ka basu nie wzbudzi艂a 偶alu w艣r贸d Pana znajomych 馃檪

  5. @Micha艂 II – s艂ysza艂em to te偶 kiedy艣, jednak kiedy艣 nagrywa艂em te偶
    jednego singla z go艣ciem, kt贸ry by艂 t膮 gitar膮 zachwycony…

    @tapchan – rozwa偶am obecnie 1 i 2 wariant. Jeden z dw贸ch numer贸w b臋dzie
    prowadzi膰 fajny groove po zwrotkach dlatego chcia艂bym go wpyka膰 na swoim
    wio艣le, drugi b臋dzie g艂臋boko pulsowa膰 wtedy no problem with GMR. Btw, te偶
    tak nagrywam z drummerem, on twierdzi, 偶e jak gram z nim na 偶ywca to lepiej
    mu panowa膰 nad dynamik膮 i ma lepszy feeling, a ja w mi臋dzyczasie uk艂adam
    sobie wszystkie nutki do ko艅ca :D. Dobra opcja.

    @Warwick distribution, odpisz臋 na facebooku

    edit do tapchan: Tak, realizator nas艂ucha艂 si臋 nas ju偶…

  6. Na koniec nie zapomnij napisa膰 jak rozwi膮za艂e艣 spraw臋 i czy Warwick
    Distribution pom贸g艂. Bo imho jak ju偶 zak艂adasz temat to pisz tu nie na
    fejsach.

  7. Stawiam na to, 偶e to nie wina basu, preampu, po艂膮cze艅, ustawie艅, tylko
    g贸wniany realizator z zap臋dami producenckimi.

  8. Te dwa “mikro potki” s艂u偶膮 do ustawiania tzw. “slap konturu”. Przestawianie
    ich ma sens wy艂膮cznie gdy grasz na “wyci膮gni臋tym” potencjometrze
    g艂o艣no艣ci.

    Sam u偶ywam takiego w艂a艣nie preampu (z dedykowanym do niego pickiem SD
    SMB-5A) i nie zaobserwowa艂em 偶adnych trudno艣ci z uzyskaniem brzmienia.

    Edit

    Na ile 偶y艂 ma wyprowadzenie ten przetwornik? Jak jest po艂膮czony?

    Pod艂膮cz go r贸wnolegle, b臋dzie mia艂 wi臋cej do艂u i bardziej MM brzmienie.

  9. R贸wnolegle czyli tak jak na obrazku “wy偶szym” Standard Parallel Wiring

  10. Ok, pokombinuje co艣 i w pi膮tek pode艣le jakie艣 pr贸bki, pos艂uchacie,
    ocenicie 馃檪

  11. Ja oczywi艣cie nie twierdz臋, 偶e masz po艂膮czone szeregowo, ale wiem 偶e przy
    szeregowym po艂膮czeniu jest wi臋cej 艣rodka a mniej do艂u.

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.