Elo,
Myślę, zaglądam, szukam i nasuwa mi się pytanie do Was, kolegów basistów
siedzących w muzie typu Djent/Modern. Jak radzicie sobie z tymi nowymi
trendami muzyki metalowej? Jakie macie patenty na strojenia, dobór sprzętu,
technikę itp. przy swoich gitarowych z ósemkami?
Jako że lubię brązowe nuty i większość moich ulubionych kapel zaczęła
używać ósemek, w pewnym sensie wymusza to na mnie podobną adaptację.
Swoją barytonową siódemkę stroję GDADGBE (swoją drogą bardzo fajny
patent!) i to samo pomyślałem o swoim basie, czy nie wrzucić na na B strunę
0.175 🙂
Przeglądam jednak internet i pomimo, że istnieją takie sety strun i nawet
gitara (Warwick) to jakoś nie zauważyłem by ktoś coś takiego praktykował.
Zauważam głównie w takich wypadkach unisono z gitarami. Co o tym myślicie,
jak wy robicie? 🙂
Jak radzicie sobie z nowymi trendami muzyki metalowej na gitarze basowej?
Jakich patentów używacie przy strojeniu oraz dobieraniu sprzętu na basy 8-strunowe w muzyce typu Djent/Modern?
Czym się kierujecie przy wyborze techniki gry na basie w muzyce Experimental?
Jakie są wasze doświadczenia przy adaptacji do gitarowych z ósemkami w muzyce typu Djent/Modern?
Jakie strojenia polecacie na barytonowej siódemce w muzyce ciężkiej?
Czy polecacie stosowanie na basie strun o grubości 0,175 w muzyce typu Djent/Modern?
Jakie sety strun polecilibyście na Warwickie basowej gitarze w muzyce Experimental?
Czy stosujecie unisono z gitarami w muzyce ciężkiej? Jak to robią inni basiści w muzyce Djent/Modern?
Jakie są wasze zachowania wobec nowych trendów w muzyce metalowej na gitarze basowej?
Jakie patenty oraz techniki stosujecie w grze na basie w muzyce Experimental?
Wiesz, że określenie muzyki per „modern / experimental” nic nie znaczy? 😀
Mógłbyś tak od Stockhausena zacząć i do dzisiaj znajdować różne
gatunki, które by się w to łapały ;P.
Ogarnij, czy takie strojenie ma dla Ciebie sens – żeby to jakoś zabrzmiało,
trzeba mieć naprawdę porządne nagłośnienie. I najlepiej menzurę z 36
cali.
Head z kurewnym zapasem mocy – przykładowo Trace Elliot AH1000 (poważnie
całkiem). Paczki… lodówka ampega i druga – coś w stylu 2×15. Jedna daje
brzmienie (powiedzmy, że grając w F# ktoś na nie zwróci uwagę), a druga do
dołu. Obie po 800-1000w. Wiosło 4strunowe wystarczy, bylebyś miał set z
Rotosounda, czy tam warwicka – 175 w każdym razie. Niedawno widziałem
Whitechapel. Basista grał na preclu. Konkluzja? Struny, head i paczki. Jak nie
masz wiosła za 2 stówy to da rady 😀
A ja nie widziałem Whitechapel… zrypany zasnąłem w namiocie ;( (domyślam
się że też byłeś na BA13)
Byłem – od 2010 jeżdżę co roku.
https://www.youtube.com/watch?v=HCp8vE1ZT0g
Polecam. To, jakie oni osiągają brzmienie basu jest dla mnie bajką, miodem.
Tak powinien bas brzmieć jeżeli chodzi o słowo MODERN.
A co do Whitechapel.. to widziałem, że w studio używają jazzbasów.
Aczkolwiek na żywca z precla leci basista.
No i Meshuggah. Tylko tam brzmienie basu to jest kilka gitar nastrojonych w
różnych tonacjach.. EDYTA: Oczywiście to nie jest kwestia samych basów 😉
Uuu, kupiłbym takiego Darkglassa…
Kilka gitar? Dick Lovgren po prostu przesterowuje swój sygnał 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=JOR0hUIGb4Y
Oglądaj od 7:20 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=oAFJmgA2G5E