Gitara basowa, a ekstremalne brzmienia? [Djent/Modern/Experimental]

Artykuł przygląda się adaptacji gitar basowych do nowych trendów w metalu, koncentrując się na Djent/Modern. Udostępnia spostrzeżenia na temat strojeń, doboru sprzętu i technik, które pozwalają basistom na nowatorskie brzmienie.

Elo,

Myślę, zaglądam, szukam i nasuwa mi się pytanie do Was, kolegów basistów
siedzących w muzie typu Djent/Modern. Jak radzicie sobie z tymi nowymi
trendami muzyki metalowej? Jakie macie patenty na strojenia, dobór sprzętu,
technikę itp. przy swoich gitarowych z ósemkami?

Jako że lubię brązowe nuty i większość moich ulubionych kapel zaczęła
używać ósemek, w pewnym sensie wymusza to na mnie podobną adaptację.
Swoją barytonową siódemkę stroję GDADGBE (swoją drogą bardzo fajny
patent!) i to samo pomyślałem o swoim basie, czy nie wrzucić na na B strunę
0.175 🙂

Przeglądam jednak internet i pomimo, że istnieją takie sety strun i nawet
gitara (Warwick) to jakoś nie zauważyłem by ktoś coś takiego praktykował.
Zauważam głównie w takich wypadkach unisono z gitarami. Co o tym myślicie,
jak wy robicie? 🙂

Jak radzicie sobie z nowymi trendami muzyki metalowej na gitarze basowej?
Jakich patentów używacie przy strojeniu oraz dobieraniu sprzętu na basy 8-strunowe w muzyce typu Djent/Modern?
Czym się kierujecie przy wyborze techniki gry na basie w muzyce Experimental?
Jakie są wasze doświadczenia przy adaptacji do gitarowych z ósemkami w muzyce typu Djent/Modern?
Jakie strojenia polecacie na barytonowej siódemce w muzyce ciężkiej?
Czy polecacie stosowanie na basie strun o grubości 0,175 w muzyce typu Djent/Modern?
Jakie sety strun polecilibyście na Warwickie basowej gitarze w muzyce Experimental?
Czy stosujecie unisono z gitarami w muzyce ciężkiej? Jak to robią inni basiści w muzyce Djent/Modern?
Jakie są wasze zachowania wobec nowych trendów w muzyce metalowej na gitarze basowej?
Jakie patenty oraz techniki stosujecie w grze na basie w muzyce Experimental?

Podziel się swoją opinią

8 komentarzy

  1. Wiesz, że określenie muzyki per „modern / experimental” nic nie znaczy? 😀
    Mógłbyś tak od Stockhausena zacząć i do dzisiaj znajdować różne
    gatunki, które by się w to łapały ;P.

    Ogarnij, czy takie strojenie ma dla Ciebie sens – żeby to jakoś zabrzmiało,
    trzeba mieć naprawdę porządne nagłośnienie. I najlepiej menzurę z 36
    cali.

  2. Head z kurewnym zapasem mocy – przykładowo Trace Elliot AH1000 (poważnie
    całkiem). Paczki… lodówka ampega i druga – coś w stylu 2×15. Jedna daje
    brzmienie (powiedzmy, że grając w F# ktoś na nie zwróci uwagę), a druga do
    dołu. Obie po 800-1000w. Wiosło 4strunowe wystarczy, bylebyś miał set z
    Rotosounda, czy tam warwicka – 175 w każdym razie. Niedawno widziałem
    Whitechapel. Basista grał na preclu. Konkluzja? Struny, head i paczki. Jak nie
    masz wiosła za 2 stówy to da rady 😀

  3. A ja nie widziałem Whitechapel… zrypany zasnąłem w namiocie ;( (domyślam
    się że też byłeś na BA13)

  4. https://www.youtube.com/watch?v=HCp8vE1ZT0g

    Polecam. To, jakie oni osiągają brzmienie basu jest dla mnie bajką, miodem.
    Tak powinien bas brzmieć jeżeli chodzi o słowo MODERN.

    A co do Whitechapel.. to widziałem, że w studio używają jazzbasów.
    Aczkolwiek na żywca z precla leci basista.

    No i Meshuggah. Tylko tam brzmienie basu to jest kilka gitar nastrojonych w
    różnych tonacjach.. EDYTA: Oczywiście to nie jest kwestia samych basów 😉

Możliwość komentowania została wyłączona.