 
         Zastanawiam się nad zmianą przystawek. Mam Fendera Jazz Bassa made in Japan.
Zastanawiam się nad zmianą przystawek. Mam Fendera Jazz Bassa made in Japan.
Nie jest to nic pilnego. Chce się dowiedziec czy warto ,na jakie i dlaczego.
Chcialbym wiedziec od czego zalezy brzmienie przystawek na przykladzie tych
dwoch modeli. Glownie dlatego ,ze myślę o, ktoryms z tych dwoch. Przede
wszystkim dlatego ,ze te przystaki co mam teraz w moim Jazzie brzmi naprawdę
spoko (może im minimalnie srodka brakuje, ale to bardziej wina mojego stylu
gry/drewna), a jedyna ich wada to to, że po prostu jak wszystkie klasyczne
dżezowe single szumią. No i do tego wszystkiego fajnie grać na basie majac
swiadomosc, ze to bas dostosowany specjalnie pod swoje preferencje.
Tak czy inaczej. Które lepsze (a bardziej ,, które sa jakie) i dlaczego.
Fender Vintage Noiseless
Specs:
Bridge Pickup:
DC Resistance: 12.0K
Inductance: 4.5Henries
Neck Pickup:
DC Resistance: 12.0K
Inductance: 4.5Henries
Fender Samarium Cobalt Noiseless MOD SHOP
Specs:
Bridge – DC Resistance: 11.6K, Inductance: 3.8 Henries
Neck – DC Resistance: 11.6K, Inductance: 3.8 Henries
Jak te parametry przekladaja się na brzmienie?
Czy myślisz o zmianie przystawek na Fender Vintage Noiseless lub Fender Samarium Cobalt Noiseless pod Jazz Bass?
 Jaka jest Twoja opinia na temat Fender Vintage Noiseless i Fender Samarium Cobalt Noiseless pod Jazz Bass?
 Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad zmianą przystawek w swoim Fender Jazz Bassie?
 Jaki jest Twój ulubiony rodzaj przystawek do gry na basie?
 Czy wiesz, jak te dwa modele przystawek wpływają na brzmienie Twojego Fender Jazz Bassa?
 Co sądzisz o szumie, jaki wydają klasyczne dżezowe single?
 Czy są jakieś inne modele przystawek, o których myślisz w zamian za Fender Vintage Noiseless lub Fender Samarium Cobalt Noiseless pod Jazz Bass?
 Jak myślisz, czym się różnią Fender Vintage Noiseless i Fender Samarium Cobalt Noiseless pod Jazz Bass?
 Czy wiesz, jakie są parametry brzmienia Fender Vintage Noiseless i Fender Samarium Cobalt Noiseless pod Jazz Bass?
 Czy wiesz, jakie czynniki wpływają na brzmienie przystawek w basie, takich jak Fender Vintage Noiseless i Fender Samarium Cobalt Noiseless pod Jazz Bass?
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
        
Lepsze? A nie za duży jesteś na takie głupie pytania?
Moim zdaniem one są przede wszystkim inne.
Nieno kurcze chodiz mi o to właśnie jak ich specyfikacje przekladaja się na
brzmienie. tak jak wiadomo ze klon jest raczej jasny i szklisty a heban ciemny
i basowy chciałbym wiedziec jak to rozroznic w przystawkach.
Heban ciemny to tylko z koloru chyba… 😉
Proponuję zapytać kogoś takiego jak Merlin or soł.
Spłuka
Te pierwsze brzmią jak Fendery Vintage 60 tylko że bez brumu – tak pisze na
stronie fendera
A drugie to takie bardziej rockowe pickupy
„DC Resistance: 12.0K
Inductance: 4.5Henries”
A czy mógłby ktoś mi wyjaśnić co właściwie oznaczają te parametry?
Inductance – to podstawowy parametr cewki – indukcyjność, wyrażany w
Henrach. Z tego co pamietam dokladnie to jest stosunek miedzy strumieniem
magnetycznym cewki a prądem który go wytworzyl… czy jakoś tak.
no bycmoze ale jakt to się przeklada na brzmienie.
hmm to może ja się wypowiem jako ze handluje tymi pickupami 🙂
otoz.. przystawki te pierwsze: vintage noiseless maja klasyczne brzmienie
starego jazz bassa z lat 60, jak to powiedzial herpetolog, w tych przystawkach
szumy sa zniwelowane w 100 %
cobaltowe pickupy:
sa to jedne z lepszych, a może i nawet najlepsze fenderowskie pickupy do
basów.
sygnal dawany z tych przystawek w porownaniu ze zwywklymi noiselessami jest o
wiele glosniejszy, brzmienie bardziej rockowe, nie przypomina to raczej basów z
dawnych lat..
sygnal dawany z prztstawki pod mostkiem daje taka ,,moc,, jak gra na dwoch
przystawach vintage noiseless.
ogolnie to sa to montowane przystawki do basów z aktywna elektronika 🙂
aaa.. no i te przystawki sa niby typu noiseless ( bez szumow ) ale nie niweluje
ich w 100 % jak tamte przystawki, tutaj idze uslyszec delikatne szumy, ale może
to dlateg ze sygnal jest nieporownywalnie mocniejszy .
jeżeli bylbys zainteresowany kupnem albo coś to pisz 🙂
czyli brzmienie bardziej marcusowskie slapem na których przystawkach będzie
bardziej zbliżone ?
Of course na Vintagach
Marcus ma je w swoim basie. Te same dokładnie
Jest jeszcze seria Fender oryginal noisless. Na stronie jest napisane ,że
pasują niby do wszystkich stylów muzycznych i są monotawne w Kustom Shopach.
Vintage są w Marcusie. Sprawa jasna.
A co do tych original to nie wiem.
chciałbym odświeżyć temat. montuję niedlugo vintage noiseless…
objaśnijcie mi jakie dokładnie eq trzeba tam montować?
Eeeee, montowanie eq? Bo nie kapuje ;]
na to wygląda że by się przydało…vintagi są np w american deluxe
upgrade- w schematach widnieje i jak pisałem do dystrybucji to też o tym
prawili. ale na wszelakich parametrach eq się nie znam – wiem że bas ma mieć 4
gały- w tym jedną podwójną treble-bas , środki, master oraz balans.
eq jest z bateryją także lekki dopał sygnału pewnie jest dzięki temu.
z resztą raczej to zaniosę do elektrolutników ch6yba że mnie dociśnie
fundusz to może ta informacja się przyda wtedy. ktokolwiek słyszał
ktokolwiek wie niech powie ;]
Ej no ale eq to już oznacza montaż preampu, a ty chyba chciałeś tylko
pickupy zmienić:D?
dziś byly wykonane telefony do aplauza i wyjaśnilem kilka kwestii. spece
Fender mowili że cała dodatkowa elektronika była dośyć nieużyteczna w
deluxach i często użytkownicy wymontowywali ją. po weekendzie będę
montował czystopasywnie swoje picki i zamieszczę jakieś próbki