takie pytanko: czy występuje różnica głośności (poziomu sygnału)
pomiędzy pickupem EMG DC a EMG J?
Tak się zastanawiam, czy by jeden z pickupów DC zamienić na J. Tak, żeby
zachować charakter Spectora na EMG, ale jednocześnie wyeliminować niedobory
w środkowym paśmie.
Wiem, że problem jest z pikapami serii TW, tylko to trochę inna konstrukcja.
Czy próbowałeś korzystać z pickupów serii TW i napotkałeś na problemy?
Czy uważasz, że EMG DC i EMG J różnią się od siebie poziomem sygnału?
Czy znajdziesz czas na porównanie pickupów EMG DC i EMG J i podzielenie się swoimi spostrzeżeniami?
Czy wolisz charakterystykę EMG DC czy EMG J i dlaczego?
Czy masz jakieś sugestie co do pozbycia się niedoborów w środkowym paśmie przy użyciu pickupów EMG?
Czy zastanawiałeś się nad innymi markami pickupów i ich porównaniem z EMG DC i EMG J?
Czy masz jakieś doświadczenie z pickupami innych marek, które mogą być alternatywą dla EMG DC i EMG J?
nikt? nic?
To nie jest problem z TW. Po prostu tak jest, że sygnał z J, jest dużo
słabszy, niż z DC – za to z wiekszą ilością średnicy.
TW – to po prostu połączenie DCS z JCS (z opcją przełączania i dodatkiem
stali w magnesach). Jak chcesz podobny charakter do J (więcej środka), ale z
mocniejszym sygnałem (w kierunku DC) i trochę tłuściej, to tylko i
wyłącznie same P.
Ja tak mam w swoim Spectorze – obsadziłem pełny set EMG 40P5, niezależnie od
dawnej mody na DC w basówkach do łojenia cieżarów.
Jak chcesz spróbować 40J – to mam taki pickup na zbyciu – możesz sobie
sprawdzić, czy Ci pasuje pod gryfem , czy pod mostkiem (osobiście
obsadzałbym go pod gryf). Kupiłem go kiedyś, żeby sprawdzić typowy układ
PJ, ale ten J brzmi dla mnie za chudo, na tle P. Także zostawiłem 2xP i się
nie bawię.
BTW – masz bas 4 czy 5 strunowy (założyłem, że 5)?
Co do TW – użyłem skrótu myślowego, choć wypada zauważyć, że cewka J
jest w nim osadzona „głębiej”, w większej odległości od strun.
Nie przeszkadza mi charakter J, obawiam się znacznego spadku głośności po
przełączeniu na niego, a nawet zblendowaniu z DC. Przy J od strony gryfu,
szarpiąc struny pomiędzy pikapami jest szansa na sensowne brzmienie.
Akurat 4-strunowy Rebop (więc byłby „mały problemik”), w którym pikapy
ulokowane są w dość blisko „sweet spot-a”.
Korzystając z chorobowego poczytałem tych kilka nielicznych wątków na
pewnym znanym ,anglojęzycznym forum basowym, gdzie dość popularna jest Twoja
konfiguracja (przypadek?).
W jednym z nich faktycznie znalazłem potwierdzenie, że J w połączeniu z DC
to spadek głośności, na który panaceum jest wlutowanie w układ (taki jak
mój – BTS) dodatkowego elementu. Nie mam jasności co do połączenia DC+P,
ale ciekawa wydaje się konfiguracja DC+CS. Szkoda, że EMG nie publikuje, jak
inni producenci wykresu poziomów dla dołu/góry/środka.
Ale się rozpisałem.
P.S. poszukując alternatywy, natknąłem się na pikapy Merlin Bassblaster
Active – humbucker, mięsko jest, środek jest, nawet szybkozłączka jest –
tylko ciekawe czy zgodna ze standardem EMG…
A gdzie to podają konkretnie? Bo takie rzeczy, to raczej w cewkach
phantomowych… Powiem Ci, że tutaj nie ma żadnej filozofii. Weź sobie
jakiekolwiek 2 single (w sensie taką sama parę) – sprawdź jak mocny sygnał
wygenerują sparowane w szeregu, jak równolegle, a jak pojedynczo?
Kiedyś ten .jpg wisiał na stronie EMG:
http://www.casalibertella.com/uploads/9__emg-35-cstw–2-.jpg
a aktualnie jest częścią instrukcji do każdego TW
Zajrzałem do diagramu na stronie EMG – miałes rację. Jedna cewka jest pod
spodem, ale nie gra sama, tylko również jako dwie (jedna nad drugą). Przy
czym ja obstawiałbym właśnie, że gra własciwie ta blisko strun, a dolna
robi za cewkę phantomową (żeby nic nie brumiało)
Wracając do Spectora – jak mu wywalisz EMG, to nieco pozbawisz go integralnej
części brzmienia, typowej dla tej marki. Z drugiej strony bolt-on w Rebopie
tez trochę zmienia jego właściwości. Może po prostu zastanów się nad
dobrymi pasywnymi pickupami? Merlin robi całkiem charakterne te pasywne
Bassblastery. Ewentualnie uderzyć dużo wyzej (Nordstrand)?
od kiedy mam aktywne pikapy bas mnie nie kopnął 🙂 Nordstrand? w sumie tak, ale planuję w przyszłości do zupełnie innego instrumentu. Z nimi z reszta też nie tak różowo – raz że cena, a dwa dostępność, szczególnie w obudowach 3,5″. Wracając do tytułowej kwestii, znalazłem takie coś w układzie DC + J:
http://www.schecterguitars.com/bass/stiletto-4-session-detail Wydawać by się mogło, że dzięki konstrukcji Rebopa dałoby radę z niego zrobić Spectorową wariację na temat Yamahy TRB 🙂
Odświeżę temat, może kogoś zainteresuje albo pomoże – Pewien Dobry Człowiek (saimonbas) zrobił uczciwe porównanie brzmieniowe kilku konfiguracji EMG w Spectorze Euro:
czyste:
https://www.youtube.com/watch?v=GAXK8WDuzaU
przesterowane:
https://www.youtube.com/watch?v=h8VWbaaO00I
może jestem dziwny ale najbardziej mi leży J+J
Nagranie co prawda z telefonu, ale w miarę odwzorowuje ogólne różnice. Wiem, bo u mnie nagrywane 😉
Nie raz pisałem, że soapbary DC są za mocno napompowane, a przy tym mają najmniej punchu w zestawieniu porównawczym soapbarów EMG: DC vs. J vs. P. Na tym tle zwyczajnie zmulają instrument… Jak ktoś się nastawia na ciężkie granie, szuka klarowności i jebnięcia growlem, to sam sobie właściwie strzela w prącie idąc za modą, zamiast wstawiać PJ, JJ lub PP. Osobiście preferuję PP (brzmi najpełniej wg mnie i od kilku lat jestem zadowolony z podjęcia takiej decyzji dotyczącej doboru setu w Spectorze).
Edit: Na porównaniu przesterowanym od Simona ten pojedynczy mostkowy DC tez nie gada źle. On dawał blend max na niego, czy trochę też zostawiał z neckowego?
Tak jak przeważnie jestem otwarty na przeróżne brzmienia, tak nie mogę zdzierżyć rzężenia z powyższego filmiku :C
[quote=J and D JD110]Tak jak przeważnie jestem otwarty na przeróżne brzmienia, tak nie mogę zdzierżyć rzężenia z powyższego filmiku :C[/quote]
Eee ale to przecież Spector Euro w zasadzie bez korekcji. Nawet nie był specjalnie nisko ustawiony 😛
Nagranie co prawda telefonem, ale takie były warunki.
Przester to Darkglass Vintage Deluxe, jest całkiem OK.
[quote=OMSON]
Edit: Na porównaniu przesterowanym od Simona ten pojedynczy mostkowy DC tez nie gada źle. On dawał blend max na niego, czy trochę też zostawiał z neckowego?[/quote]
Blend full, chodziło o pokazanie konkretnego pickupa.
To brzmienie to dramat. Nigdy nie słyszałem tak kiepskiego Darkglassa. Albo nagrywane na ziemniaka albo nie wiem. Po tym filmikuy bym nawet nie spojrzał na Spectora.
Chłopaki, ale tak to po prostu brzmi złapane na komórkę… Osobiście wyłapuję dość dobrze różnice miedzy przystawkami. Mimo wszystko lepiej, ze to ujecie z paczki a nie DI, bo wiadomo jak amp+paka reagują na konkretne przystawki. Reszta jest kwestią przyjęcia poprawki na sposób/urządzenie do rejestracji. Takie jest moje zdanie.
Nie no wiadomo. Niemożliwe by ten Spek tak brzmiał :D.
Zajebiste basy – nawet te budżetowe modele fajnie mruczą.
Odsłuchałem tylko wersję CLEAN. Swoje spostrzeżenia wypunktowałem poniżej:
1. Całkowicie nie moje brzmienie – za mało typowego reagee’owego dołu.
2. Granie kostką przy samym mostku samo w sobie determinuje określone brzmienie. To nie jest naturalna pozycja prawej (dla mnie – lewej 🙂 ) ręki.
3. Na scenie, w miksie, poszczególne brzmienia nie do rozróżnienia przez przeciętnego słuchacza.
BTW: szkoda, że w samplu nie jest wykorzystywana najgrubsza struna. Słyszałem kiedyś opinię, że jakość odtwarzania dźwięku przez najgrubszą strunę w gitarze V (nieważne, czy strojona w standardzie czy w dropie) jest miarą jakości gitary. I to zarówno od strony lutniczej jak i zastosowanej elektroniki.
Tylko taka dygresja niemerytoryczna — miałem EMG 35 TW, dostałem nówkę, nie założyłem, odsprzedałem. Jeżeli te pickupy tak brzmią rzeczywiście, to cieszę się że sprzedałem. Zgadzam się z chłopakami — rzeczywiście rzeźnia. Antyreklama dal Spectora i EMG.
Co powiecie na to, ze czytałem ostatnio ciekawy wywiad z basistą znanej amerykańskiej kapeli death metalowej i typ pytany jakie przystawki i bas wybrałby do studia a on że ostatnie 2 albumy na Spectorze Euro na EMG-HZ.