Witam zamierzam kupić big muffa do basu tylko nie wiem który się nadaję
który jest właściwy i który tak naprawdę używał Cliff Burton jaki
polecacie i czy oba efekty są do basowej:
ten?
www.guitarcenter.pl/catalog/bas/efekty-basowe/kostki-basowe/electro-harmonix-bass-big-muff-pi
czy ten?
www.guitarcenter.pl/catalog/gitara/efekty-gitarowe/kostki/electro-harmonix-little-big-muff-pi
Pomóżcie!
Który Big Muff jest najlepszy do gry na basie?
Jaki efekt basowy polecacie – Big Muff czy Little Big Muff?
Czym się różnią kostki basowe od gitarowych?
Który z tych efektów był używany przez Cliffa Burtona?
Jaki Big Muff polecają inni basiści?
Czy oba te efekty nadają się do gry na basie?
Jakie są najważniejsze różnice między Big Muff a Little Big Muff?
Czy moglibyście polecić konkretny model Big Muff dla basisty?
Co powinienem wziąć pod uwagę, wybierając Big Muff do gry na basie?
Czy ktoś mógłby doradzić, który Big Muff jest najlepszy do gitary basowej?
czy jeszcze ten bo ja już nie wiem ??
http://www.bigbeat.pl/efekty-gitarowe/kostki-efektowe-do-gitary/electro-harmonix-big-muff-pi-5776/
Jak nazwa wskazuje basowy jest tylko ten pierwszy. Ale Cliff grał zdaje się
tylko na tym ostatnim, bo basowego wtedy jeszcze nie było.
I tak w ogóle, żałosne zdaje mi się dokładne kopiowanie kropka w kropkę
instrumentarium danego muzyka. Nie potrafisz sam pokombinować żeby
osiągnąć swoje własne wymarzone brzmienie?
I EDYTUJ POSTY!
Dzięki wielkie, kombinować to ja umiem, tylko zamierzam kupić dobry efekt,
który daje dobre brzmienie, więc kupię zielony bass
big muff
MOD: litościwie poprawiłem wypowiedź, bo ni cholery się
nie dało zrozumieć bez przecinków i sensownej składni
Najlepszym Big Muffem do basu jest zielony Sovtek lub równie stary Civil War –
niestety kosztują krocie.
Inną świetną wersją z dodatkowym bonusem w postaci kontroli środka jest
Fuzzrocious Grey Stache:
http://www.fuzzrociouspedals.com/
A tak w ogóle weź pod uwagę, że Cliff Burtom grał swoje solówki
używając również kaczki.
wiem że kaczka to Morley Power Wah ale jak myślicie opłaca mi się kupić
Electro-harmonix Bass Big Muff Pi do takiego grania chodzi mi bardziej żeby
grać solówki to ten efekt będzie wart ?
to co mi byście tak polecili najbardziej?
który by się bardziej nadawał do solówkek
to?
http://www.bigbeat.pl/efekty-gitarowe/kostki-efektowe-do-basu/electro-harmonix-bass-big-muff-pi-9094/
to??
http://www.bigbeat.pl/efekty-gitarowe/kostki-efektowe-do-basu/Ashdown-drive-plus–6422/
czy to?
http://www.bigbeat.pl/efekty-gitarowe/kostki-efektowe-do-basu/Ashdown-james-lomenzo-hyperdrive–8228/
Jeśli koniecznie chcesz żeby ktoś zadecydował za Ciebie bo sam decyzji nie
potrafisz podjąć a nawet nie chce Ci się ruszyć palcem żeby przeszukać
forum (nie mówiąc już o ruszeniu czterech liter żeby przeszukać sklepy
muzyczne) to ten:
http://www.bigbeat.pl/efekty-gitarowe/kostki-efektowe-do-basu/electro-harmonix-bass-big-muff-pi-9094/
aha to dzięki a jakby co to nie że mi się nie chce bo ja już posprawdzałem
na każdej prawie stronie internetowej i nie mogę się zdecydować co wybrać
bo już raz kupiłem boss odb-3 i mi nie spasował nie che powtórzyć tego
błędu jeszcze raz
Jest w internecie masa próbek.
To raz, a dwa że na każdym piecu, na każdym basie i z kaym basistą ten
efekt zabrzmi inaczej.
Miałem go trochę czasu, jest nieco grzeczniejszy od gitarowych (czarnego i
srebrnego) ale lepiej przystosowany do basu – oprócz tego, że ma nieco
niższy gain (selektywniejszy) to jeszcze dwie opcje (mieszanie czystego
sygnału z przesterem i tryb z mocnym podbiciem dołu żeby nie zginąć w
kapeli).
Miałem też czarnego ruskiego, brzmiał rewelacyjnie ale ginął w zespole (za
mało dołu i selektywności).
Ogólnie to niemal każdy Big Muff brzmi tak samo. Cliff Burton używał Big
Muffa. Jeśli masz taki sam bas, taki sam piec i jesteś równie dobry jak on,
to też tak zabrzmisz.
ale czy można z tego uzyskać taki dobry skrzypcowy dźwięk jak na tym
filmiku miej więcej ??
https://www.youtube.com/watch?v=B_HmN4cHkvk
Można. Jak się jest Cliffem Burtonem 😉
I rozdzieli sygnał na dwa piece, bo tu ewidentnie delikatnie jest domiksowany
czysty sound dla zachowania ataku. Ponadto ciągle pracuje kaczka.
Do tego musisz mieć wiosło z bardzo mocnym sygnałem, z moim precisionem
basowy Big Muff był trochę za łagodny do tak mocnego drajwu.
Naprawdę, na brzmienie takich gigantów nie składa się tylko jedna
kosteczka. Ani nawet dwie. Na tym koncercie za Cliffem pracuje ciężarówka
sprzętu i sztab ludzi. A on sam doskonale wie co robi, bo nad tym soundem
pracował kilka lat, jeszcze zanim dołączył do Metalliki. To nie jest takie
proste, że kupisz sobie Big Muffa i Morleya i zagrasz jak ten gość.
Niestety, życie nie jest takie proste i dlatego w Metallice gra teraz Robert
Trujillo a nie np. ja (pomimo tego, że miałem Big Muffa i kaczkę)
tyle to ja wiem ale chodzi mi czy są jakieś lepsze efekty czy twoim zdaniem
ten będzie najlepszy ??
posiadasz w tej chwili ten efekt??
Do typowo takiego brzmienia mój ranking wygląda tak:
– Sovtek Big Muff (czarny, rosyjski. Niestety trudny do dostania i już
nieprodukowany. Bardzo często używany przez basistów)
– EHX Bass Big Muff (nie przesteruje tak dziko, ale jest łatwiejszy do
opanowania, dostosowany do basu
– EHX Big Muff (srebrny USA, czyli taki którego używał Cliff. Może mieć
trochę za mało dołu, zwłaszcza jeśli byś chciał go używać w utworze z
gitarami, a nie tylko do grania solo)
I gdzieś daleko w tyle Boss ODB-3. Ale sam stwierdziłeś, że to nie to.
Nie wiadomo co kupić efekt chciałbym używać raczej tylko do solo i kupił
bym
EHX Big Muff (srebrny USA, czyli taki którego używał Cliff ale nie jestem
pewny czy to tak powinno się używać gitarowego efektu do basu co o tym
sądzisz ??
jakbym chciał kupić tylko do solówek co proponujesz?
Jasne ze można.Skoro on uzywal, podobnie jak wielu innych basistow, to chyba
można, nie? Kup jeszcze kaczke morleya, wstaw ja koniecznie za przester i
jestes w domu. 🙂
to o ten efekt chodzi tego używał czy jest jakiś inny??
http://www.guitarcenter.pl/catalog/gitara/efekty-gitarowe/kostki/electro-harmonix-little-big-muff-pi
Nie. Nie ten. Chociaż podobno to jest to samo co zwykły, ja na nim nie
grałem więc nie mogę potwierdzić. Częśc ludzi twierdzi, że gra
inaczej.
Konkretnie chodzi mi o tego:
allegro.pl/ehx-electro-harmonix-big-muff-pi-classic-i1398868350.html
Ja mam EHX Bass Big Muffa i jest spoko. Szczególnie podoba mi się opcja “dry”
– miesza czysty z przesterem… Może czystego jest ciut za dużo, ale jest
naprawdę fajny.
Dzięki wam bardzo a Arivald jak masz ten efekt teraz w domu
do mógłbyś mi jakieś próbki nagrać i np wysłać tu linka albo mi na
gg:3681202, bo chce usłyszeć jakie jest brzmienie tego efektu na basie.
z góry dzięki
to tak w ogóle który będzie lepszy
Electro-harmonix Big Muff Pi
http://www.bigbeat.pl/efekty-gitarowe/kostki-efektowe-do-gitary/electro-harmonix-big-muff-pi-5776/
ten czy ten ??
Electro-harmonix Little Big Muff Pi
http://www.guitarcenter.pl/catalog/gitara/efekty-gitarowe/kostki/electro-harmonix-little-big-muff-pi
?? chce używać do solówek
dzięki!
Little to wersja zminiaturyzowana, a więc niekoniecznie lepsza. Mazdah
napisał o tym 3 posty wyżej.
2 minuty u wujka Google 😛
To co ostatecznie proponujecie mi doradzić jaki distortion do solówek mi
pasuję?
nie wiem co wybrać bo ten basowy big muff to czasem nie pierdzi ?? bo
overdrive boss odb-3 już miałem i nie byłem zadowolony
takie brzmienie chciałbym uzyskać
https://www.youtube.com/watch?v=ng_JeIyPRvo
A przy tym swoim bossie, jak skręcisz na equalizerze mocno dół i podbijesz
mocno środek to nie uzyskasz czasem czegoś podobnego?
nie uzyskam próbowałem już na różne sposoby ale teraz już nie mam tego
efektu sprzedałem
Witam, odświeżam temat odnośnie EHX Bass Big Muff. Chciałem sobie kupić
ten efekt. Mam pytanie odnośnie podłączania tego efektu do head (mam head
Hartke HA 3500). Czy podłączać to pod pętle efektów, czy od gitary do
efektu, a potem do heada? Jaka jest różnica i jak jest lepiej? Z góry
dziękuję za odpowiedź.
Lepiej w pętlę efektów.
Technicznie im więcej elementów i im dłuższa jest droga od instrumentu do
preampu, tym gorzej, ale często ta różnica jest niezauważalna.
Ja preferuję przestery przed headem, ale HA3500 ma taką fajną opcję (o ile
dobrze pamiętam), że możesz sobie zmieszać sygnał czysty z efektami, co da
Ci więcej możliwości i lepszą przebijalność