Czy Istnieje Efekt Pedału Sustain … jak w pianinie

Poszukuję efektu który za przyciśnięciem magicznego pedału potrafi
stworzyć wrażenie tak jak pedał Sustain w Pianinie czyli zatrzymać dźwięk
który jest grany … coś na zasadzie Boss CS3 ale żeby było tak że jak
oderwę palce z Gryfu ten dźwięk dalej brzmiał i mógłbym nałożyć na
niego kolejny … proszę o pomoc 🙂

Czy istnieje efekt pedału sustain dla basistów, który zatrzymuje dźwięk podobnie jak w pianinie?
Czy ktoś może polecić efekt pedału, który umożliwia stworzenie efektu sustain na basie?
Czy próbowałeś już znaleźć efekt na zasadzie Boss CS3, który zapewniłby utrzymanie dźwięku po oderwaniu palców od gryfu?
Czy ktoś ma doświadczenie w używaniu pedałów sustain dla basów?
Czy możecie polecić jakiś dobry efekt pedału sustain do użytku na basie?
Czy ktoś zna skuteczny sposób na uzyskanie efektu sustain na basie?
Czy istnieje efekt pedału, który umożliwia nałożenie kolejnych dźwięków na utrzymywany dźwięk po oderwaniu palców od gryfu?
Czy basiści często używają efektu sustain podczas grania?
Czy wiesz, jakiego efektu pedału użyć, aby uzyskać efekt sustain na basie?
Czy ktoś może polecić konkretny model efektu pedału sustain dla basów?

Podziel się swoją opinią
ironsiara
ironsiara
Artykuły: 2

26 komentarzy

  1. nie sądzę. nawet nie mam pomysłu jak takie coś miałoby działać. zawsze
    możesz nagrać coś na loop station i do tego dogrywać.

  2. w syntezatorze rolanda można takie coś zrobić. tylko to niestety koszt
    około 2000zł. Interfejs + pikap midi. ale to chyba za drogie:)

  3. Kurcze dobrze by było jak by to miało 2 pedały … 1 do zatrzymywania
    dźwięku 2 do czyszczenia i żeby to było na zasadzie szybkiego wyciszenia
    albo urwania dźwięku w zależności czy by się Trzymało tą stopkę czy od
    razu puściło 🙂 może ktoś znajdzie jakiś taki patent 😛

  4. W PODzie Lajnsixa są różne delaye, które można jako tako ustawić na
    długi sustain. Jak go odpalę któregoś dnia, to napiszę.

    Ja używam Reverse Delay, gdzie Mix jest ustawiony na 100% – co daje tylko
    dźwięk odwrócony. Można mu ustawić fade out w taki sposób że dźwięk
    nie będzie zanikał. W zależności od tego jaką długość nuty wybierzemy.
    Możemy zrobić w ten sposób efekt nieskończonego sustainu. Nie możemy
    jednak nuty przerwać – można tylko wyłączyć efekt. Poza tym – jeśli
    ustawimy nieskończony fade out, a nutę np. szesnastkę, będziemy słyszeli
    dźwięk powtarzany cały czas, takie „pompowanie”.

  5. z Gimnastyką między 1 a 12 progiem na 2 strunach 😛 przy menzurze 10 ” niema
    problemów 🙂 ale to jest Bas 😀 Zastanawiałem się czy jednak to nie powinien
    być taki bardzo długi Fade Out tylko z takim chwilowym Sustainem (ok 2
    sek.):P bo przecież na tej zasadzie działa Pedał pianina że ten dźwięk
    zostaje ale zanika w długim okresie czasu 🙂 chyba napisze do Boss-a 😛 o ten
    patent 🙂

  6. Tylko w zasadzie czy takie coś o czym piszesz jest warte kilkuset złotych
    wydanych na kostkę? a zamiast 12 progu na strunie A mozesz nacisnąć 2 próg
    na strunie G. Przyciskac takie coś to żaden problem chyba:


    G:|-2----|
    D:|------|
    A:|------|
    E:|-1----|
  7. no takie nie 😛 a załóżmy że mamy inny patent



    G:|----12|
    D:|----10|
    A:|----12|
    E:|-1----|

    i żeby w Tle brzmiało to niskie F 🙂

    PS. Nie chcę stosować techniki Tap 😛 Jest mało płynna 😛

  8. Jeśli nie potrafisz jej używać to rzeczywiście jest mało płynna. Możecie
    też zagrać kawałek pół tonu w dół..

  9. Myślę że po prostu wynajdujesz sobie problemy. Bas ma pewne ograniczenia
    techniczne (jak każdy instrument) i nie przeskoczysz tego. A takie bajery jak
    podajesz są złymi przykładami, bo jak Papabear zauważył, może po prosty
    nie umiesz grać płynnie, nie zwalaj tego na tapping

  10. W tym drugim przypadku walisz prawą ręką w te dźwięki jak w tapingu 😉 od
    tego jest parę strun w końcu… nie lepiej tak, umiejętnością zamiast
    sprzętem? 😛

  11. Panowie nie chodzi o konstrukcje utworu czy płynność gry Tappingiem 🙂
    chciałbym Trochę „Sfortepianizować” basówkę 😛 tam był tylko przykład a
    chciałbym mieć coś takiego po to by upłynnić grę

    Wiem że basówka ma ograniczenia ale właśnie od tego są Zabawki 😛 i nie
    wymyslam sobie problemów

    PS: postaram się na swoim loopie nagrać wam mniej więcej to, co chciałbym
    osiągnąć 🙂

    „MICH” Dziękuję Sprawdzę jak będzie w jakimś Muzycznym w okolicy 🙂

  12. @ironsiara: hciałbym Trochę „Sfortepianizować” basówkę 😛

    To przeskocz na fortepian i graj tylko niskie dźwięki.

    Pewnych rzeczy się nie przeskoczy, jak to chyba ktoś wyżej napisał, musisz
    się z tym pogodzić. Ja też bym chciał różne rzeczy zagrać, ale nidyrydy
    😉

  13. Szergiel, przecież to mu nic nie da, bo i tak będzie musiał dźwięk
    trzymać, tyle, że będzie on ciągle wybrzmiewał.

  14. Manring używał takich rzeczy, Shawn Lane chyba też, jak grał z Hellborgiem.
    To jakieś takie syntezatory / loopery. Jest to wykonalne, ale zapomnij, że
    uda Ci się zmieścić w cenie Bossa CS3.

  15. Może i tapping jest mało płynny, bo żeby dźwiek wybrzmiał musisz uderzyć
    z większą mocą. Ale do tappingu przydaje się kompresor- taki sam dźwięk z
    nim uzyskasz miękko naciskając strunę

  16. No ale do sfortepianizowania basu chyba najbardziej się właśnie tapping
    nadaje. Mi w każdym razie zawsze gdy widzę naprawdę dobrze tappującą
    osobę, przychodzi na myśl gra na fortepianie. Bo w końcu palcami obu rąk
    naciska się na podstrunnicę w sposób dosyć podobnie wyglądający do
    uderzania klawiszy 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.