Witam wszystkich,
Po raz pierwszy i proszę o wyrozumiałość 🙂 ponieważ temat, który chcę
poruszyć, był wałkowany wielokrotnie.
Szukam brzmienia, które będzie pasowało do dźwięku gitary klasycznej i
żeńskiego wokalu (męskiego w zasadzie też).
Szeroko pojęta piosenka autorska, klimat samby, bosanowy. Piosenka studencka,
poezja śpiewana etc.
Forum czytam od niedawna, jednak nie znajduję w Waszych wypowiedziach
wystarczającej dla mnie informacji co kupić?
Osłuchałem w sklepach kilka gitar. Były to głownie marki LTD, Epiphone,
Stang, Warwick, Cort, Yamacha, Ibanez, w przedziale cenowym 2000- 2500zł.
Manualnie najlepiej podchodził mi gryf Ibaneza SR 705. Brzmienie czyste i
przejrzyste, jednak zbyt metaliczne. Pozostałe gitary, pewnie o brzmieniu nie
gorszym, nie pasowały w moim odczuciu do dźwięku strun nylonowych.
To czego oczekuje to dźwięk o barwie ciepłej, może trochę powiedzmy
kontrabasowej. Trudno opisać.
Jeżeli ktoś z Was ma ochotę podzielić się własną wiedzą,
doświadczeniem, proszę o napisanie kilku słów.
Być może forum czytają instrumentaliści poruszający się muzycznie w
opisanych powyżej klimatach.
Nie miałem okazji usłyszeć GMR Bassforce, Mayones BE EXOTIC, może te gitary
spełniłyby moje oczekiwania?
Pozdrawiam
Benek
Szukam ciepłego brzmienia basu, które będzie pasować do dźwięku gitary klasycznej i żeńskiego wokalu.
Jakie brzmienie bassu będzie najlepiej pasować do muzyki autorskiej, sambowej i bosanowej?
Jakie gitary basowe polecacie dla muzyki studenckiej i poezji śpiewanej?
Który z gitar LTD, Epiphone, Stang, Warwick, Cort, Yamacha, Ibanez będzie miał najlepsze brzmienie w przedziale cenowym 2000-2500zł?
Czy ktoś może polecić gitarę basową o ciepłym dźwięku, które będzie pasować do dźwięku strun nylonowych?
Jakie gryfy podchodzą najlepiej do basu?
Czy ktoś może polecić gitary bassowe GMR Bassforce lub Mayones BE EXOTIC?
Jak opisać dźwięk basu o barwie ciepłej lub kontrabasowej?
Jakie doświadczenia macie z basem w muzyce autorskiej, sambowej i bosanowej?
Która gitara basowa ma najlepsze brzmienie dla muzyki poezji śpiewanej?
Mayones Be Exotic to bardzo dobry pomysł do ogrania. Miałem proponować
precisiona ze skręconymi tonami na flatwoundach, ale Mayones będzie chyba
nawet lepszy. Taki cieplutki mułek.
Precel, flaty, tłumik pod mostem i skręcone tony.
Precel, flaty (nie Daddario) i skręcone tony. Obejdzie się bez tłumika.
Nie słuchaj się Mazdaha. Flaty Dadario są dobre ;).
Tudzież – coś z mahoniowym korpusem.
Są bardzo dobre, ale nie brzmią ani ciepło, ani jak flaty 😛
Powiedz ile masz kasy. Ja gram często gęsto takie klimaty a gram na EB-3 i
gada jak trzeba kontrabasowo 😉
Muzz nie chwal się bo ciężko zdobyć półwieczne basiwo tej klasy za mniej
niż 4 średnie pensje:P
No ale te nowe wypusty też ładnie gadają a nie są już takie drogie.
Forum jak widać żywe
Dzięki za odpowiedzi 🙂
Mogę na basa wydać 2000-2500, reszta na piec
Z tym kontrabasowym brzmieniem to mocno zasugerowałem
Ale jak sadzę od takiego brzmienia są basy bez progowe
Chciałbym tu podać przykład tylko jakoś nie znajduję w pamięci
Na ostatniej płycie Raz Dwa Trzy, w kilku kawałkach słychać … ale raczej
kontrabas
Za to w pozostałych fajnie wybrzmiewa zwykły bass i nie jest to EB-3
Czy takie brzmienie wychodzi z linii?
Czy to kwestia efektu, stołu mikserskiego, obróbki dźwięku?
Domyślam się, z przeczytanych wątków, że nie mały wpływ ma tu drewno,
przystawki.
Struny chyba również?
No właśnie?
Co można wykręcić za pomocą dobrego efektu?
I czy w ogóle są efekty dla basów?
Pozdrawiam i dobrej nocy życzę
Na 123 większość grana jest na kontrabasie z tego co mi wiadomo.
A propos efektów, brzmienia linii, stołu, nośnika, mikrofonów, strun,
realizatorów, przetworników, artykulacji, drewna, obróbki, itd.itp. jest
tyle wątków i książek, że może zycia zabraknąć na ogarniecie tego.
Ja też ostatnio szukam ciepłego brzmienia w moim SR-e ale nie wiem jak
kręcić gałkami.
Czy najpierw ustawić preamp w basie i dopiero potem, gałkami na wzmaku a na
końcu jeszcze suwakowym equalizerem (mam SVT 4 pro) ? Jak usatwiać gąły i
suwaki żeby było tłusto ale ciepło 😉 Chyba, że ciężo będzie usatwić
na takim sprzęcie ? aktualnie mam set 50-105 Daddario niklowane.
O, to może jeszcze i ja skorzystam na odpowiedzi
Pozdr.
p.s.
Basu jeszcze nie kupiłem ale … zasadzam się na Mayonesa 🙂
Ja robię tak. Najpierw wszystko na płasko, zero korekcji. Podchodzisz do
pieca i kręcisz gałami bez tykania suwaków. Odchodzisz kilka kroków i
robisz drobne korekty na basie. Jeśli brakuje Ci czegoś w paśmie lub coś za
bardzo buczy/dzwoni to delikatnie możesz suwakami podbić/obciąć jakiś
zakres. Generalnie staram się nie używać korekcji graficznej.
Ważna uwaga. Wzmacniacze i kolumny o większej mocy (powiedzmy powyżej 80W)
aby dobrze zagrały trzeba trochę podgłosić. Poniżej pewnej granicy sprzęt
po prostu nie brzmi, gra płasko i tekturowo. Czasem wystarczy przekręcić
gałkę gain (volume) o 2 kreski i od razu dźwięk dostaje kopa. Najlepiej
ustawić żądaną głośność i dopiero potem kręcić pozostałymi
gałkami.
To samo z Volume na gitarze, szczególnie pasywnej. wiosło najlepiej gada jak
jest odkręcone na max.
Bracia w flatach:
Mam zastrzyk kasy i myślę o zmianie flatów. Teraz tak, wariantów jest
sporo, a więc:
1. Nie sprzedaję chromów:
a. kupno fenderów – dla brzmienia bliżej takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=tu4XawBelwg (sztywność strun)
b. kupuję nylony fendera,
2.sprzedaję chromy:
a. kupno labelli/thomastików – dla czegoś bardziej takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=sFgFFNXahcg
b. kupuję inne flaty firmy ….. ? rotosy?
najbardziej się skłaniam ku wariantowi 1.a. kupiłbym jakieś bardzo sztywne
fendery może 55-105 nawet, gryf jakoś to przeboleje.
1a – dobra opcja, natomiast czy najlepsza – nie wiem. Raz, że nie masz
humbuckera przy gryfie, dwa że Fendery teraz robi ktoś inny i nie wszędzie
trafisz stare. A tu raczej grają stare. Obecnie struny Fender robi DAddario.
Co prawda z tego co lud pisze, flaty DAddario-Fender nie brzmią jak Chromy,
tylko cieplej.
1b – nylony są bardzo miękkie. Basista Bena Harpera takich używa, nie
pamiętam tylko nazwy kapeli :/
2a – albo labelle:
https://www.youtube.com/watch?v=NfjkgoMC9x4
https://www.youtube.com/watch?v=zLiw5Az7hR8
https://www.youtube.com/watch?v=HCTJeT2i9QU
albo Thomastiki jak Pino :]
2b – nie wiem. Ja nie kupuję flatów innej firmy 😉
1b. nylony odpadają, nie wspominam ich za dobrze, a jednak palcami w 100% nie
gram, potrzebuję czegoś sztywnego w miarę..
– tu znalazłem, z trudem, choć
nie do końca normalnie kostkowane, bo wskazującym palcem :< fajnie brzmią
la belle.. cholera, trza będzie ciężką rozkminę zrobić. A najlepiej
spotkać się z Tobą, mazdahu, i ograć:)
benk, na twoim miejscu bym pomyślał o basie typu półpudło ,sam mam taką
basówkę z początku lat 60tych Harmony H22.
Tutaj kilka przykładów brzmienia takich basów.
https://www.youtube.com/watch?v=YjzkppZGUVY
https://www.youtube.com/watch?v=K9K4LQ2Nh94
https://www.youtube.com/watch?v=15HvA-HEglQ
W cenie trochę ponad 2,5k warto się np zainteresować Epiphonem Jack
Casady
Tutaj Baardzo dobra cena
allegro.pl/epiphone-jack-casady-eb-gitara-basowa-gratis-i1337588489.html
a tutaj używka
allegro.pl/gitara-basowa-epiphone-jack-casady-i1342751801.html
I trochę tańszy Allen Woody ale na nim nie grałem
allegro.pl/epiphone-allen-woody-rumblekat-bass-piekny-i1355633632.html
Na allegro jest też wspomniany przez Muzza Gibson EB w okazyjnej cenie
allegro.pl/bas-gibson-ebo-rocznik-1970-i1355949608.html
szkoda, ze ten EB ma jeden pikap i do tego nieoryginalny…
Witam ponownie,
Może to nie istotne, ale ponieważ prosiłem o rade i wiele osób życzliwie
odpowiadało na moje posty, pragnę poinformować, że zakupiłem
pięciostrunowego Mayonesa be5 exotic
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Benek
p.s.
Pewnie niebawem zapytam o piec, póki co kasy wystarczyło na bassa 🙂