moje pytanie:
moja yahama bbg4s po podpieciu w linie w ogole nie nagrywa góry, mimo ze na
osluchu wszystko jest dobrze.
pytalem znajomego, , który się trochę więcej zna i mowi ze to jakaś zaleznosc
humbuckerow.
co z tym zrobić?
Co mam zrobić, gdy mój bas Yamaha BBG4S nie nagrywa góry, nawet pomimo dobrego osłuchu?
Czy ktoś wie, jak rozwiązać problem z nagrywaniem góry na moim basie Yamaha BBG4S?
Jakie są przyczyny braku nagrywania góry na moim basie Yamaha BBG4S?
Czy to normalne, że mój bas Yamaha BBG4S nie nagrywa góry, gdy podłączony jest do linii, ale wszystko jest ok na odsłuchu?
Czy ktoś miał podobny problem z nagrywaniem góry na basie Yamaha BBG4S?
Jakie kroki powinienem podjąć, aby rozwiązać problem z nagrywaniem góry na moim basie Yamaha BBG4S?
Co to jest zależność humbuckerów i jak może wpływać na brak nagrywania góry na moim basie Yamaha BBG4S?
Czy istnieją jakieś rozwiązania problemu z nagrywaniem góry na basie Yamaha BBG4S, które mogę sprawdzić samodzielnie?
Czy to problem z basem czy może z kablem, jeśli nagrywanie góry jest zablokowane na moim Yamaha BBG4S?
Czy ktoś ma pomysł, co zrobić z moim basem Yamaha BBG4S, który nie nagrywa góry, nawet pomimo dobrego osłuchu?
W linię tzn jak?
Jak brzmi z głośnika kolumny której używasz?
Odsłuchy mają to do siebie, że strasznie jazgoczą.
z glosnika brzmi cud-miód. ale na scierzce nagranej po prostu nie ma nic góry.
probowalem wszystkiego i nic, facet w studiu tak samo
Czyli problem pojawia się przy próbie nagrywania basu z WYJŚCIA liniowego z
pieca (xlr?) i tak samo jest przy Diboxie? Może coś nie tak z kablem? Gdyby
coś było nie tak z humbami, to byłoby to słyszalne zawsze. Nie masz może
za bardzo dowalone góry na preampie?
Spróbuj przełączyć wyjście liniowe (jeśli się da) żeby podawało
sygnał „post preamp”
Cóż, tymczasowym (i bardzo dobrym) rozwiązaniem jest nagranie basu przez
mikrofon dostawiony do paki. Najlepiej na dwa odpowiednio ustawione mikrofony –
gitarowy i do stopy.
preamp nie był rozkrecony mocno. zobaczymy co z tylko post preampem.
a jak nie to z mikrofonow.
mozesz rozwinac mysl jak ustawiac mikrofony?
Podobno najlepszy AKG D112 przy ktoryms z glosnikow, blisko i na srodku. Jak
masz gwizdek, to Shure SM 57 np tez blisko i do srodka. Sam jeszcze nie
probowalem z mikrofonow naglasniac, zawsze z linii. ale przy nastepnej okazji
sprobuje się przerzucic na micy
zobaczymy co wyjdzie. do glownej nagrywki jeszcze trochę czasu. narazie bawilem
się u znajomego w sutdio.jakby problemy jeszcze byly to dam znac.dzięki
Shure SM 57 (jest podobno w instrukcji jak go ustawić do nagrania basu) +
Shure Beta 52A lub AKG d12
Trzeba pobawić się z ustawieniem względem paki obu mikrofonów – to już
powinien wiedzieć i robić realizator nagrania.
57 będzie łapał ewentualny przester, środek i górę, mikrofon do stopy
dopełni pasmo fajnym dołem.
Powinno być potężnie i dynamicznie, chociaż wszystko zależy od pieca i
paczki.
Najłatwiejszą opcją jest pożyczenie Sansampa 😉
sansamp? a może być mxr m80?
Jasne. piec powinien być zbędny 🙂
Zamiast kupować – pożycz. Albo nagrajcie bas mikrofonami.
W ogóle jakiego pieca używasz z jaką paką?
no to tylko trzeba się w cierpliwosc uzbroic i czekac na wyplate;]
szczerze mowiac to jestem posiadaczem tylko Hartke a70(ktorego uzywam w domu).
na probach podpinam się pod glowke Ashdown MAG 300H i pake high power(lepsze to
niż harciak). na nagrywke będę kolowal coś lepszego
Noo cóż.
Mag sam z siebie jest dość mocno nastawiony na dół i środek … a ta
paczka to totalna pomyłka.
Hartke A70 nie jest takie straszne.
Jeśli miałbym nagrywać z mikrofonu to chyba prędzej zdecydowałbym się na
zabranie Hartke niż HighPower.
Na szczęście MXR/Sansamp uratuje sytuację na nagraniach i większych
koncertach, gdzie własny zestaw robi tylko za odsłuch a całe brzmienie
ustawia się na przodzie 🙂
Magówka przez wielu uważana jest za najgorszy shit, ale mnie tam się podoba
(poza paczką)
mi się MAG calkiem podoba i przyznaje ze lepiej to brzmialo kiedy podpiolem
po prostu głośnik 480W no name niż na tej paczce.
zaznaczyc tez trzeba ze nie jestem wyjadaczem jak chodzi o brzmienie