Mam głowę Ashdowna mag 300 i do tego paczkę LDM 300W 1×15 na 8 Ohm. Mam
teraz dylemat jak wzmocnić brzmienie, czy dokupic do tego paczkę 2×10 Hartke
210XL lub G&K 210 BLX czy też zrobić woltę wywalić LDM i kupić paczkę
Noisy Box 300W/4Ohm na głośnikach 2 x Eminence Alpha-12A + GDWT. W każdym
wypadku mowa o uzywanym sprzęcie. Jak myślicie co da lepszy rezultat?W obu
przypadka mowa o używanych kolumnach. Napewno paczka 2×12 będzie bardziej
mobilna i nie ukrywam że to by mi pasowało ale brzmienie przede
wszystkim.
Co myślicie o dodaniu kolumny basowej do mojej głowy Ashdowna mag 300?
Czy warto dokupić kolumny basowej 2×10 Hartke 210XL lub G&K 210 BLX do mojego systemu Ashdowna mag 300?
Jakie są wasze sugestie dla wzmocnienia brzmienia mojego systemu basowego Ashdown mag 300?
Czy nowa kolumna basowa Noisy Box 300W/4Ohm z głośnikami 2 x Eminence Alpha 12A + GDWT da lepszy rezultat niż moja obecna kolumna LDM 300W 1×15 na 8 Ohm?
Czego potrzebuję, aby poprawić brzmienie mojego systemu basowego Ashdown mag 300?
Czy powinienem zmienić kolumnę basową czy dodać jeszcze jedną do mojego systemu Ashdown mag 300?
Jaki będzie najlepszy wybór dla wzmocnienia brzmienia mojego systemu basowego Ashdown mag 300?
Czy macie jakieś sugestie, jak poprawić moje brzmienie basowe z moim systemem Ashdown mag 300?
Co myślicie o dodaniu drugiej kolumny basowej do mojego systemu Ashdown mag 300?
Jakie wskazówki macie dla mnie w celu ulepszenia brzmienia mojego systemu basowego Ashdown mag 300?
Patrząc po firmach to w brzmieniu też prowadzi Noisy Box. Nie wahałbym się
zbyt długo.
Noisy Box, przy czym ja bym szukał paki na Celestionach TF 1225.
Po doświadczeniach z tą głową, w niskiej cenie poleciłbym pakę 410 mag
asha – ludzie na tym psy wieszają, a wbrew pozorom można z tego niezłego
hopla zrobić.
No tak ale nie planuje na niej grać zbyt długo i jest raczej będzie do
wymiany. A ktoś miał doświadczenie z tymi głosnikami: Eminence Alpha-12A.
Pytam bo taka paczka jest wystawiona na necie i się nad nia intensywnie
zastanawiam.
W LDMie masz pewnie Celestiona Truvoxa, wiec tak naprawdę to ten LDM to to samo
co paczki Trace Eliott (, które tez sa na Truvoxach).
Ale oczywiście na forum się udzielaja fachowcy którzy ci powiedza zebys tego
LDMa wymienil na Truvoxa (LOL:))))
Ja bym dokupil 210 Hartke TP i się cieszyl pelnym pasmem, bo 2×12 to ani
jebniecia nie ma ani bassu (sorry prywatna opinia), do basu musisz mieć 15ke a
do wysokich 10ki i tak po prostu jest. A 2×10 + 1×15 to ci już daje prawie
fullstacka. A Hartke 210tp ci rozjasni trochę tego MAGa. No i 511zł to naprawdę
dobra cena.
Ja widze jakaś na necie 2×12 500w 4ohm jak to będzie ta na Celestionach to
łykaj za tysiaka dobra cena i sama paczka dobrze gada o ile wszystko z nią ok
bo z używkami różnie bywa…
Alpha12 sobie odpusc to taki sobie głośnik.
Zielony, jeśli to ja jestem tym „fachowcem” – skoro nie widzisz różnicy
między 1×15 a 2×12, i skoro uważasz, że brzmienie paki to tylko głośnik, a
nie jego konstrukcja, użyte materiały, etc, no to pogratulować. I
niekoniecznie siedzi tam Truvox. W moim LDM-ie mam jakiegoś innego Celestiona,
niestety dokładnego modelu nie pamiętam – w starszych egzemplarzach było to
częste. Zaś co do tego, że 2×12 nie ma jebnięcia ani basu – czy aby na
pewno słyszałeś kiedyś taką pakę? Bo śmiem powątpiewać. A jeśli tak,
to tylko oznaka, że albo jej właściciel, albo Ty po prostu nie potrafisz
ustawić brzmienia. Na koniec pozostaje dodać, że GENIALNYM argumentem jest
ten dotyczący „pełnego pasma”, przy użyciu paczki 2×10, która nie posiada
gwizdka, i która „kończy się” na 4 kHz :-D. paczka na 2×12 z GDWT dojdzie do
kilkunastu kHz. Zaś wg. danych z Noisy Box 15″ TF-y schodzą do 50 kHz,
podobnie jak 12-tki, które wymienił kolega. Niecierpliwie czekam na jakąś
błyskotliwą odpowiedź :-*.
Gralem na 2×12 epifani i to było TO!!! Tylko ta paka kosztuje 4k.
Jeśli mowimy o budzetowym sprzecie to dalej będę obstawial przy swoim ze
210+115 da dużo więcej czadu niż 212. Ja na 212 swojego brzmienia nie ukrece.
Jak grasz jakiś sofciak to może taka paka da rade. Ale jak masz mieć kopa i ma
targac trzewiami to niestety nie jest opcja, chociaz do jakiegoś Rocka lekkiego
to by to dalo rady. Tak jak w piecach gitarowych 212 to rozsadna opcja tak do
Basu MI to srednio siedzi. Jedyna paka na 12 , która do mnie przemawia to 412
Marshalla z serii VBA albo JCM.
A z tymi wszystkimi parametrami to jest tak ze powinienem teraz grac na glowie
NUKE Behringera (3600W) i paczce Powersounda (bo ma ponoc 101Db skutecznosci) a
te informacja do jakiej czestotliwosci schodzi paka to czesto marketingowy
belkot :-*
Za troszke więcej niż te 1000zł to można se kupić 115TP +210TP NOWE u Niemca z
gwarancja na rok. Mozesz LDMa sprzedac i masz nowy fullstack. Ja bym uzywanej
paki nigdy nie kupil. Raz kupilem i mi się głośnik po 2ch tygodniach posypal.
Niestety ale na necie wszyscy graja tylko w domu i nigdy nie brali 810 na
koncert mimo , że jest podrapana jakby w schronisku dla psow stala:)))
Takie male dygresje powstale w pracy.
Zielony ma racje co do używanych kolumn. Jest to loteria, głośniki łatwo
jest zajechać przez nie umiejętne uzytkowanie a ich naprawa jest nie
opłacalna bo niekiedy zestaw naprawczy kosztuje połowe nowego
głosnika+robota a czesto nie ma takich zestawów w ogóle…
Co do kolumn 2×12. Jeżeli mamy na uwadze na głośnikach Celestion TF1225 500W
4ohm z odpowiednim napędem to gwarantuje, ze ma to wszystko czego potrzeba do
czadu, kopa czy jak tam piszesz.
Ludzie lecą ciężki metal na takich kolumnach i nie ma narzekań.
Gdybym miał wybierać to zdecydowanie stawiam na taką paczkę niż zestaw
Hartke 2×10+1×15 z prostej przyczyny, Hartke nie brzmi i się nie przebija. To
moje zdanie i wiem, ze fani kartonu się ze mną nigdy nie zgodzą.
Miałem keidyś aluHartke (a jak) za młodych lat i miałem ją dokładnie
jedną próbe była to paczka 4×10.
Nie dało się na tym grac.
Druga kwestia. Masz jedna paczkę a nie targasz zestaw dwóch kolumn.
Opcja z jedna paczką bardzo do mnie przemawia ze wzgledu na wieksza łatowsc w
transporcie. Ale będę musiał to obsłuchac i się wtedy zdecyduję.
Z tańszych rzeczy 4×10 Ashdown a jeszcze przejdzie, ale jest ciężkie i ma
nie wyważone uchwyty.
Mańku, co Ty wiesz o kolumnach, nie produkujesz wiernej kopii Epifani za 4
tysiące złotych, więc Twe wyroby to na pewno szajs ;-)! W dodatku masz
czelność przejmować się parametrami, które – jak powszechnie wiadomo od
czasu odkrycia, że Hartke jednak nie zagra „pełnym pasmem” – są tylko
marketingowym bełkotem!
A już bez ironii i całkiem na serio, to zwrócę uwagę, iż kolega piotrwal
napisał:
Może więc opowiesz coś o tym konkretnym modelu, i tym, czy ewentualne
naprawy takowej w ogóle są możliwe, bo w Twej ofercie tej paczki już nie
widzę.
Na zamówienie zrobie, ale nie polecam Alphy12. Co tu więcej pisać, cienias z
tego głośnika.
Koszt zestawu naprawczego to ok 120zł jednak jego dostępność jest nie
potwierdzona. Jakiś spec może cewke wymienić zawsze, ale jak długo
pociągnie po naprawie to nie wie tego nawet najstarszy Kaszub.
Aktualna cena Alpha12 to 309zł vs cesleton TF1225 300zł ceny Detal w cennikach
dystrybutora.
A co myślicie o połączeniu LDM 1×15 i 1×12 z tweeterem, jeśli chodzi o sprzet
to nie mam praktycznie żadnego doswiadczenia ale połaczenie chyba żadko
spotykane. Na necie jest taka paczka Noisy Boxa 1×12.
Ta 1×12 na necie jest na emi beta12LT. Dołu za bardzo nie ma. Jak chcesz żeby
nadrabiała srednica i górka to ok. Z tego co pamietam to do grania w domu ja
robiłem.
Nigdzie nie napisalem ze Noisy Box to szajs. Wrecz przeciwnie uwazam ze to
bardzo dobre kolumny.
Bardzo proszę nie pisac o czyms o czym nie mowilem bo to nie Sejm a ja nie
jestem ani z PO ani z PiS.
Pamietasz każdą kolumnę, którą zrobiłeś;)?
Oczywiście tą 1×12 jako uzupełnienie LDM. Fajna rzecz, dziś puściłem
sygnał z MAGa przez powermixer Yamaha do kolumn JBL nagłasniajacych wokal i
bardzo ładnie uzupełniły paczkę ldma.