Ampeg pf 210 – głośność

Witam,

przeczytawszy wiele pozytywnych opinii o kombinacji Ampegów pf500 + pf210
nurtuje mnie ostatnia kwestia: jak jest u niego z głośnością? Kolumna
posiada moc RMS 450W (ma wejść w nią 300W ze wzmacniacza na 8ohm) ale tylko
dwa głośniki po 10 cali. W dodatku jest dość mała w porównaniu np. z
4-głośnikowymi Hartkami. Zależy mi na tym żeby dała ognia w sali rozmiaru
przeciętnego klubu. Czy jakiś posiadacz jest w stanie się wypowiedzieć czy
paka w takim zestawie daje radę? 😛

Czy myślisz, że Ampeg pf210 jest wystarczająco głośny na koncert w klubie?
Czy uważasz, że 450W RMS to wystarczająca moc dla kolumny basowej?
Czy Ampeg pf210 jest dobrym wyborem dla bassisty grającego w klubach?
Czy ktoś z Was próbował Ampeg pf210 z pf500 i może powiedzieć, jak jest z głośnością?
Czy Ampeg pf210 jest dobrym wyborem dla bassisty grającego w małych salach koncertowych?
Czy obawiasz się, że Ampeg pf210 może być zbyt mały dla sali koncertowej?
Czy jakaś osoba grająca na Ampeg pf210 może powiedzieć, czy kolumna daje radę na koncertach?
Czy Ampeg pf210 jest wystarczająco głośny do gry z zespołem rockowym?
Czy bassista zadowolony z Ampeg pf210 może powiedzieć, jakie wrażenie robi kolumna na żywo?
Czy ktokolwiek używał już kolumny basowej Ampeg pf210 i może się wypowiedzieć na temat jej głośności?

9 komentarzy

  1. mazdah

    Nie da rady. Z głośnością moim zdaniem kiepsko, u mnie znacznie lepiej
    samodzielnie wypada PF-115HE. Razem grają bardzo ładnie, sama 2×10 zawsze
    robi mi problemy i ciężko na niej zagrać nawet próbę.

  2. ikciwor

    Jeśli chodzi o kolumnę mam budżet do 1500zł. Czy np Hartke 4.5 XL mógby
    okazać się lepszym rozwiązaniem?

  3. Anonim

    Moim zdaniem lepszy byłby Markbass 104HR BK, trochę mniejsza niż Hartke (BR
    z tyłu) ale głośna.

  4. mazdah

    Hartke 4,5 jest znacznie lepszym rozwiązaniem od tego Ampega. Do tego zamiast
    szajsowatego gwizdka ma rasowy głośnik wysokotonowy, coś raczej
    niespotykanego, chociaż znakomicie podkreślającego górę.

    Paczek z bassreflexem z tyłu raczej nie polecam.

  5. Anonim

    Co do paczek z bas refleksem z tyłu, też miałem wątpliwości przez
    niektóre posty na forum ale przekonałem się jak miałem możliwość pograć
    na orange obc 410, że nie taki diabeł straszny. Eksperymentalnie, z
    możliwością zwrotu, kupiłem takiego Marka HR, co prawda na dostawkę do
    drugiej 4×10 (z BR z przodu) ale samodzielnie się też sprawdził i
    zostawiłem go sobie. Za cenę do 1,5 tyś. nie narzekam, chociaż jest dosyć
    ciężki jak na tak małe wymiary. Na Hartke XL nie grałem ale patrząc na jej
    skuteczność 99 db vs 102 w markbassie (o ile tych wszystkich pomiarów
    producentów nie należy potraktować z przymrużeniem oka) wybrałbym tą
    drugą, pomiajając kwestię aluminiowych membran, które nie każdemu mogą
    się spodobać.

  6. ikciwor

    Widzę że do gry wszedł jeszcze Markbass 😀

    Interesuje mnie również kwestia czy 2 głośniki łącznie 400w == 4
    głośniki ł. 400w? Interesowały mnie początkowo Hartki hx, wprawdzie mocne
    ale z jednym tylko głośnikiem, jednak szczerze mówiąc boję się takiego
    rozwiązania.

    Marksbass 104hr podoba mi się pod kątem specyfikacji, ale mam małe
    możliwości ogrywania i szczerze mówiąc nie wiem co o tym myśleć :p

  7. J and D JD110

    Grałem chwilkę w sklepie na Marksbass 104hr black edition i sprawił
    wrażenie takie se.

  8. ikciwor

    Ten bass reflex dużo daje?

  9. mazdah

    @ikciwor: Widzę że do gry wszedł jeszcze Markbass 😀
    Interesuje mnie również kwestia czy 2 głośniki łącznie 400w == 4 głośniki ł. 400w?

    Niestety nie, moc w zasadzie żadnym wyznacznikiem głośności nie jest.

    Wszystko się rozbija o skuteczność, ale przy czterech głośnikach i takiej
    samej mocy będzie albo dużo głośniej albo bardzo dużo głośniej 😉

Inni czytali również