qbanez / ibanezbass – kawalki na gitarze basowej :]

Witam

Chciałem zaprosić na stronke, którą ostatnio zrobiłem.

Zamieszczał tam będę kawałki, które uda mi się nagrać w wolnym czasie –
gram na Gitarze Basowej.

Narazie są tam 4 kawałki, w całości nagrane na Basie 😈

Bardzo bym prosił o jakieś Wasze komentarze i ewentualne ocenki

Jestem samoukiem nie sądze żebym grał dobrze 😕

Ale to już pozostawiam do oceny Wam – znawcom

A oto link do tej stronki: (www.ibanezbass.mp3.wp.pl)

Mam też swój profil na youtube – oto link:
https://www.youtube.com/ibanezbassr400

Zapraszam też na mój myspace:
www.myspace.com/qbanez

Będe wdzięczny za każdy komentarz, zaproszenie, subskrypcje i odpowiem na
ewentualne pytanka.

Pozdrawiam wszystkich!!

Podziel się swoją opinią

97 komentarzy

  1. Sluchac, ze nie masz pojecia o teorii, a przydaloby się. Kawalki ciekawe, ale
    przebieranie palcami i przester (metallica) to nie wszystko. Wogole co to za
    przester ? Jakis taki sam…. piach. Poucz się teorii, pocwicz i wystaw jakieś
    nowe kawalki 🙂

  2. boshe stary to solo- burtona nie umiesz calego chyba?? tylko się praktycznie
    jeden schemat powtarza przychylam się do rady poprzednika Poucz się teorii,
    pocwicz

  3. W tym ostatnim kawałku „30%…” bas jest całkiem, całkiem, ale tylko on 😛
    więc radziłbym połączyć siły z tym operatorem perkusji co się tam
    oferuje i będzie spox rox.

  4. @Manuel: dla mnie anasthasia bez ory wyszła

    co znaczy to że bez ory wyszła ❓

  5. @AdaM: boshe stary to solo- burtona nie umiesz calego chyba?? tylko się praktycznie jeden schemat powtarza przychylam się do rady poprzednika Poucz się teorii, pocwicz

    Cóż za profesjonalna krytyka. Proponuje samemu zagrać całe solo i
    podzielić się wrażeniami. :):)

  6. a wiedz ze zagram może (a raczej na pewno) nie tak jak burton ale zagram mniej
    więcej w 3/4 piosenki jest trudno ale może to wina tabow nie wiem a i jeszcze
    jedno ja nie nasmiewam się z kolegi ani go nie krytykuje zlosliwie tylkoto jest
    nagrane tak ze się powtarza caly czas ten sam schemat po pewnym czasie mnie to
    zirytowalo 😀

  7. AdaM – z tego co przesłuchałem to początek faktycznie jest parę razy za
    dużo, ale dalej leci już tak jak powinno (mniej więcej). Przester brzmi
    trochę zbyt sztucznie – i ma za dużo siary i dodatkowych zniekształcen –
    czego używasz?? Utwór ma faktycznie trudniejsze miejsca (z niektórymi sobie
    jeszcze nie radze – ale mam nadzieje że to kwestia czasu). Jak dla mnie po
    przesłuchaniu tego sola widze że masz już niezłą prędkość… Jak długo
    grasz na basie?

  8. nie nie to nie ja to grałem ja tylko krytykuje 😛 a i dalej nie leci jak
    powinno do konca chyba ze…ja mam jakaś inna wersje potem jest przeciez
    zupelnie inaczej

  9. Wiem że nie Ty 🙂 – może nie jest calkiem tak jak powinno, ale po tym
    „intrze” zagranym za dużo razy jest fragment który znajduje się w dobrym
    miejscu – po 56 sekundzie ale jak dla mnie prędkość jest niewłasciwa. A
    potem to już różnie, gdzieś po 2 minucie są jakie straszne herezje 😛

  10. Ja to grałem jakby co…

    Ta warjacja z prędkośćią na początku to tylko tak przy nagrywaniu
    śmiesznie wyśzło na łacha, i tak już pozostało;)

    Pozatym całej solówki nie umiem, ponieważ w późniejszej jej części ( tej
    z perkusją ) jest już tak pogmatwane, że nic nie mogę konkretnego usłyszeć
    :/

    Jest tam dodanych kilka małych smaczków ode mnie(między innymi przed
    rezkomym wejściem perkusjii, któej nie ma w mojej wersjii 😛 )

    Może niech AdaM zamieści tu też swoje wykonanie tego sola, albo każdy kto
    ma możliwość niech nagra… było by super jakby się znaleźli chętni
    🙂

    Zupełnie inaczej ?? to się nie zgodze… bo od tych kilku powtózeń na
    początku ze zmianami tempa aż do perkusjii gram to tak jak Cliff – chodzi o
    patenty (no i nielicząc tego mojego przed perką)

    Więc jeśli mówisz że się wciąż to samo powtarza – to sorry, ale
    „laryngolog” 😉

    A przester… używam niestety gitarowego multiefektu ZOOM 505 – bo na nic
    lepszego mnie niestać 🙁

    Rzeczywiście dałem przester na maxa – bo dla mnie siary nigdy za wiele – wiem
    że to złe podejście i staram się je od niedawna zmienić 😉

    Dzięki za komenty!! I proszę o więcej 🙂

    Pozdrawiam:)

  11. mi chodzilo o ten moment-wejscie perkusji potem u ciebie się powtarza intro

    ale zadzam się potem jest już strasznie pogmatwane i wez na dobre taby do tego
    traf 😛 mogles chociaz zakonczenie dograc 😀

  12. @AdaM: mi chodzilo o ten moment-wejscie perkusji potem u ciebie się powtarza intro
    ale zadzam się potem jest już strasznie pogmatwane i wez na dobre taby do tego traf 😛 mogles chociaz zakonczenie dograc 😀

    Sluchaj AdaM: intro jest tylko na początku kawałka, a później już się nie
    powtarza – to po pierwsze.

    Po drugie zakońćzenie jest takie jak w oryginale mniej więcej.

    Po trzecie – nie kożystałem raczej z tabów w tym wypadku 🙂

    Poazdrawiam.

  13. ja tego raz sluchalem wczoraj w nocy/(wieczorem?) i tak mi się wydawalo a
    pijany przeciez nie bylem 👿 ale niech ci będzie nie chce mi się sprzeczac
    ani szukac tego nagrania aby udowodnic kto ma racje mogę się mylic w kazdym
    razie naucz się calego (koniecznie z perka) dokladnie i zamiesc gdzies jeśli
    masz mozliwosc 😛 dla porownania będę miał

    a i jeszcze jedno naucz się trochę teorii bo jak wczoraj mowiels to slabo z tym
    a to niedobrze

  14. ok 🙂 poucze się teorii, ale narazie nie planuje rozwijać moich umiejętności
    w kwestii grania Pulling Teeth 😉

    Najpierw Ty nagraj swoją interpretacje tego sola i pogadamy o ewentalnych
    brakach, chociaż nie wątpie iż Twoja wersja będzie niemal tak idealna jak
    oryginał, no 3/4 oryginału 😉

    a wiedz ze zagram może (a raczej na pewno) nie tak jak burton ale zagram mniej więcej w 3/4 piosenki jest trudno ale może to wina tabow nie wiem a i jeszcze jedno ja nie nasmiewam się z kolegi ani go nie krytykuje zlosliwie tylkoto jest nagrane tak ze się powtarza caly czas ten sam schemat po pewnym czasie mnie to zirytowalo

    Mnie też z deka zirytowało że mówisz że powtarzam cały czas ten sam
    schemat, gdy tam w ogóle nie ma schematu…

    Pozdrawiam Cię i proszę o Twoje nagranie…

    ps. aha i pamiętaj – taby są ZŁE!! :mrgreen:

  15. sorki ale miałem takie wrazenie ze się powtarza (to był ten schemat o ktorym
    mowilem) i ze okropnie forsujesz tempo na zasadzie im szybciej tym lepiej ale
    to forsowanie nie trwalo na szczescie dlugo 😛 nie wiem może jak pozniej sobie
    przeslucham to ostatecznie zmienie zdanie

    nagram jak to tylko będzie mozliwe zgadam się tez z kumplem żeby perka była

    ps. mój master tez mi mowil ze taby sa zle i wrecz zakazal w nie patrzec 😉
    pozatym jak chcesz się uczyc czegoś ogolnie trudnego z tabow to niezbyt czesto
    sa one dobre niestety

  16. Hmm co do tej szybkości grania ,kiedy jesscze rok temu miałem bas to też tak
    dla zabawy przyspieszałem sobie to solo i inne kawałki też, i jak wiadomo im
    szybciej tym mniej precyzyjnie….

    A taka góra przesteru jaka tu jest (za dużooo) może sporo niedobrego
    ukryć………co nie wpływa dobrze na gre…..

    ja tam to solo zawsze ćwiczyłem (i ćwicze tyle że narazie na gitarze:D ) na
    klasycznym brzmieniu basu….i sądze że to lepsze rozwiązanie..

    Pozdr.

  17. Planuje nagrac jeszcze raz to solo, więc jak nagram to wrzuce na
    stronke…

    Własnie na klasycznym brzmieniu je nagram tak dla checy… może trochę
    wah-waha 😀

    Pozdrawiam 🙂

  18. Witam flatowca! 😉

    nie przesłuchałem niestety Burtona, bo mnie nie jara ten basowy kawałek, a i
    za bardzo nie ma co oceniać poza interpretacją- na tym znają się z
    pewnością bardziej fani gatunku.

    przesłuchałem natomiast inne i oto moje odczucia:

    nie jest źle, momentami bym powiedział bardzo obiecująco. Przede wszystkim
    masz w dźwięku „punkt”, czego mogłoby Ci pozadrościć wielu bardziej
    doświadczonych basistów. Brzmienie jest tłuste i osadzone ale jednocześnie
    wyraziste rytmicznie dzięki artykulacji. Inna sprawa, że jest sporo
    niedociągnięć rytmicznych (niepunktualność) – i nad tym trzeba pewno
    popracować.

    Nie rozumiem natomiast zarzutów brzmiących „poducz się trochę teorii”-
    brzmi mi to trochę na wyrost. Wybór dźwięków nie jest do końca zły,
    natomiast momentami grasz intuicyjnie i stąd zgrzyty. Co naprawdę kuleje, to
    intonacja- i to pewnie zaburza odbiór nagrań.

    Upewnij się następnym razem, że głosy do siebie stroją, bo granie linii
    basowych w jednym rejestrze to już pułapka, a jeżeli są błędy czy też
    niedociągnięcia intonacyjne, to słychać to tym wyraźniej i dla słuchacza
    odbiór staje się delikatnie mówiąc, niekomfortowy.

    Nie wiem ile grasz i z jaką częstotliwością, ale dla mnie brzmi to
    obiecująco.

    Gdybym miał rzucić jakieś rady, to :

    -metronom, nie elektroniczne bębny. Ćwiczenie ciągle z elektronicznymi
    bebnami rozleniwia, bo tam rytm jest „rozczłonkowany” i ciągle słyszysz
    właściwy puls. A puls ma lecieć „w głowie”. Stąd metronom najpierw na
    ósemki, potem, jak czujesz się pewniej, na cwierćnuty i na koniec na dwa i
    cztery.

    -jeżeli chcesz grać szybko, nagrywaj krótkie frazy 2 czy czterotaktowe i
    krytycznie słuchaj tego, co nagrałeś. Na razie starj się nie grać szybciej
    niż potrafisz. Jeżeli nie potrafisz czegoś zagrać w danym tempie dłużej
    niż powiedzmy minutę, to na razie nie potrafisz tego zagrać 😉

    – jeżeli nie słyszysz na razie niestrojenia swojego instrumentu, poświęć
    trochę czasu na kształcenie słuchu (krytyczna analiza nagrań, ear master) i
    wyposaż się w dokładny, elektroniczny tuner (nie z komputera czy gtpro).
    Sprawdź, czy masz dobrze ustawioną menzurę.

    -unikaj nagrywania dwugłosów w tym samym rejestrze instrumentu. Różnicuj
    barwę głosów.

    -jeszcze raz analizuj krytycznie to, co nagrałeś- jesteś swoim najsurowszym
    sędzią 😉

    bo potencjał jest i jeżeli słychać rzeczy, które są dobre i są rzeczy,
    któe są do poprawy, to znaczy, że idziesz w dobrym kierunku. Gratulacje
    😉

    P.S. na jakim sprzęcie to nagrywałeś?

    http://www.myspace.com/wladekfoltynski

  19. @Pan Myszor: Witam flatowca! 😉

    nie przesłuchałem niestety Burtona, bo mnie nie jara ten basowy kawałek, a i za bardzo nie ma co oceniać poza interpretacją- na tym znają się z pewnością bardziej fani gatunku.

    przesłuchałem natomiast inne i oto moje odczucia:

    nie jest źle, momentami bym powiedział bardzo obiecująco. Przede wszystkim masz w dźwięku „punkt”, czego mogłoby Ci pozadrościć wielu bardziej doświadczonych basistów. Brzmienie jest tłuste i osadzone ale jednocześnie wyraziste rytmicznie dzięki artykulacji. Inna sprawa, że jest sporo niedociągnięć rytmicznych (niepunktualność) – i nad tym trzeba pewno popracować.

    Nie rozumiem natomiast zarzutów brzmiących „poducz się trochę teorii”- brzmi mi to trochę na wyrost. Wybór dźwięków nie jest do końca zły, natomiast momentami grasz intuicyjnie i stąd zgrzyty. Co naprawdę kuleje, to intonacja- i to pewnie zaburza odbiór nagrań.

    Upewnij się następnym razem, że głosy do siebie stroją, bo granie linii basowych w jednym rejestrze to już pułapka, a jeżeli są błędy czy też niedociągnięcia intonacyjne, to słychać to tym wyraźniej i dla słuchacza odbiór staje się delikatnie mówiąc, niekomfortowy.

    Nie wiem ile grasz i z jaką częstotliwością, ale dla mnie brzmi to obiecująco.

    Gdybym miał rzucić jakieś rady, to :

    -metronom, nie elektroniczne bębny. Ćwiczenie ciągle z elektronicznymi bebnami rozleniwia, bo tam rytm jest „rozczłonkowany” i ciągle słyszysz właściwy puls. A puls ma lecieć „w głowie”. Stąd metronom najpierw na ósemki, potem, jak czujesz się pewniej, na cwierćnuty i na koniec na dwa i cztery.
    -jeżeli chcesz grać szybko, nagrywaj krótkie frazy 2 czy czterotaktowe i krytycznie słuchaj tego, co nagrałeś. Na razie starj się nie grać szybciej niż potrafisz. Jeżeli nie potrafisz czegoś zagrać w danym tempie dłużej niż powiedzmy minutę, to na razie nie potrafisz tego zagrać 😉
    – jeżeli nie słyszysz na razie niestrojenia swojego instrumentu, poświęć trochę czasu na kształcenie słuchu (krytyczna analiza nagrań, ear master) i wyposaż się w dokładny, elektroniczny tuner (nie z komputera czy gtpro). Sprawdź, czy masz dobrze ustawioną menzurę.
    -unikaj nagrywania dwugłosów w tym samym rejestrze instrumentu. Różnicuj barwę głosów.

    -jeszcze raz analizuj krytycznie to, co nagrałeś- jesteś swoim najsurowszym sędzią 😉

    bo potencjał jest i jeżeli słychać rzeczy, które są dobre i są rzeczy, któe są do poprawy, to znaczy, że idziesz w dobrym kierunku. Gratulacje 😉

    P.S. na jakim sprzęcie to nagrywałeś?

    Myszor – przede wszytkim wielkie, naprawdę WIELKIE dzięki za najbardziej
    konstruktywny komentarz jaki było dane mi czytać! Naprawde masz u mnie
    DUŻEGO browara, za to że chciało Ci się poświęcić ten czas na dokładne
    przesłuchanie tego co tam sobie plumkam. 🙂

    Postaram się zastosować do Twych rad. Niektóre rzeczy z tego co mi
    napisałeś będą chyba decydujące w moim dalszym basowaniu 😉

    A na jakim sprzęcie to nagrywałem? Więc tak:

    Bass: Ibanez sr400

    Struny: wiesz jakie 😉

    Podłączyłem bass do kompa pod wejście mikrofonowe (w linię) a czasem
    używałem też zooma 505 (sic!)

    Komp mój to stary grat – pentium III 900 mhz. Karta dźwiękowa jakaś zwykła
    zintegrowana. A te bębny to oczywiście najgorsze z najgorszych – MIDI z
    Guitar Pro :/

    Ale jeszcze raz dzięki wielkie za komentarz – normalnie sobie ułoże z tego
    10 basowych przykazań w notesie 😀

    Pozdrawiam!!

  20. Sorry, że post pod postem, ale musiałem 😉

    Nagrałem ostatnio wspólnie z moim kumplem utwór – tzn, to jest jego utwór,
    a ja tylko skromnie dograłem bass. Powstało kilka wersji a ta ostatecznie
    się przyjęła. Bardzo bym prosił o pozostawienie na stronce jakichś
    komentarzy 😉

    Utwór nazywa się „Soft” i jest w klimatach rhcp/funk – zresztą jest loop z
    „if you have to ask” 😉 Więcej o kawałku poczytacie na stronce 😉

    Oto link do kawałka:
    http://www.mp3.wp.pl/p/strefa/artysta/41154,utwor,170493.html

    Z góry dzięki za komentarze 🙂

  21. O mi się nie podoba ten kawałek jakoś tak nie bardzo szczególnie początek
    puźniej jest już trochę lepiej a co do pulling (czyy jak tam się to pisze)
    to ci nawet wyszło z tym że faktycznie tempo trochę się zgubiło ale pewnie
    jakbyś chciał to lepiej byś to zagrał 🙂 ale pulling to chyba nie jest
    takie trudne skoro ja początkujący basista grający od kilku miechów umiem
    sporą część dalej też może bym się nauczył ale mi to trochę zabardzo
    skomplikowanie wyglądało i nie chciało mi się tego rozszyfrowywać 😛 .Ale
    mniejsza z tym bo najlepiej to ci mario wyszło wszystko ok. nic dodać nic
    ująć i to chyba dość trudne jest 😉 Pozdrawiam .

  22. Joł ludzie, dziś dodano do strefy mój nowy kawałek, który przedpremierowo
    słyszało już kilku forumowiczów wczorajszego dnia 😉 Jest to kawałek pod
    tytułem „Low Tank” i jest tam(kilka taktów) szczyt moich możliwości grania
    slapem :mrgreen: więc jak ktoś chce się pośmiać z tego że można ćwiczyć
    slap przez ponad 6 lat i nie umieć grać tą techniką to zapraszam 😉 Oto
    link do utworu: http://www.mp3.wp.pl/p/strefa/artysta/41154,utwor,170598.html

    Patent slapem jest tylko dla tego, że wiele osób nalegało i prosiło mnie
    abym coś slapem zaczął grać – teraz się im odechce :mrgreen:

    Jeśli to możliwe to poprosze o komentarze.

    No i zamierzam w najbliższym czasie tak jak to obiecałem w tym temacie –
    nagrać jeszcze raz solówke Cliffa „Pulling Teeth” lecz tym razem graną na
    czystym basie (bez żadnych efektów) 🙂

    Cierpliwości – mam teraz mało czasu a wiele na głowie 😉

    Pozdrawiam 🙂

  23. Jako, że powstała w tym temacie dyskusja, a nawet i kłutnia w sprawie sola
    na bass „Pulling Teeth” i tego kto to jak nie potrafi tego super
    zagrać(oczywiście żadna z tych wypowiedzi nie została jakoś wsparta
    nagraniem mp3 mimo obiecanek), no i oczywiście tego, że ja nie potrafie tego
    poprawnie zagrać – postanowiłem wtedy nagrać wersje tej solówki bez
    przesteru(Clean) co dopiero nie dawno uczyniłem.

    Jedyne efekty jakich użyłem to lekki chorus i reverb z Zooma B2.

    Oto link do mp3: http://www.mp3.wp.pl/i/sciagnij?id=175756

    Nagrane to zostało na raz, bez żadnych powtórek, więc słychać wszystkie
    błedy, zgrzyty, nierówności, i brzęczenia.

    Wcześniej nagrywałem to po kawałeczku tak aby wyszło idealnie,
    bezbłędnie, lecz wywaliłem tamtą wersje bo to byłoby nie sprawiedliwe z
    deka 😛

    Bass brzmi jak brzmi, a brzmiał by lepiej gdyby nie stary komp ze
    zintegrowaną kartą dźwiękową(czyli najsłabszą z najsłabszych).

    Ciekaw jestem czy teraz ktoś się odważy w końcu zamieścić mp3 ze swoim
    nagraniem tej solówki, i czy mnie ktoś zjedzie za to, iż nie umiem tego
    grać 😛

    Oczywiście pozwoliłem sobie na mały dodatek na początku(takie mini intro),
    pozowliłem sobie też na częste zmiany tempa, a po momencie gdzie w oryginale
    wchodzi perkusja jest to już praktycznie czysta improwizacja, ponieważ z
    oryginału nie wiele da się usłyszeć, a co za tym idzie zagrać – po prostu
    szybciej się końćzy wszystko 😉

    Zapraszam do komentowania i krytykowania(weźcie pod uwagę że to jest zagrane
    „na raz”)

    Pozdrawiam i sorki za post pod postem (inaczej nikt by tego nie przeczytał)
    😉

  24. Mi to zupełnie inaczej wychodzi jak gram na czysto .Bym swoje nagrał jak bym
    miał możliwość bo tak to tylko prosto do kompa mogę … nie jestem specem
    od Pulling… ale jakoś ci to licho wychodzi … no i tempo mylisz

  25. Ibanezbass, coś Ty się tak uparl na to, żeby grac jak najszybciej, ale „ze
    wszystkimi bledami, zgrzytami, nierownosciami i brzeczeniami”?

  26. @Xeon: Mi to zupełnie inaczej wychodzi jak gram na czysto

    Pokaż zatem jak Ci to wychodzi 😉

    @Xeon: Bym swoje nagrał jak bym miał możliwość bo tak to tylko prosto do kompa mogę

    No i tak właśnie ja nagrywałem swoje, więc masz możliwość
    jak najbardziej – a jak byś chciał inaczej to nagrać ? Mikrofonem? :O

    @Xeon: nie jestem specem od Pulling… ale jakoś ci to licho wychodzi

    Pokaż jak Ty to grasz – porównamy 😉 Ja też za speca się nigdy
    nie uważałem, ani nie uważam.

    @Xeon: no i tempo mylisz

    Specjalnie gram to w zmiennym tempie, według mnie urozmaicam to w
    ten sposób, a nie gram w jednym stałym tempie – raz przyśpieszam a raz nagle
    spowalniam – celowo to robie. Tak wolę, to czyni tę solówkę mniej nudną, a
    bardziej ciekawą według mnie. To się nazywa interpretacja – po co miałbym
    grac jaknajidentyczniej jak jest w oryginale? Na tym chyba polega istota
    coverów 😉

    @medoramas: Ibanezbass, coś Ty się tak uparl na to, żeby grac jak najszybciej

    Nie uparłem się żeby grać to jak najszybciej – po prostu tak mi
    się bardziej podoba, pozatym gram raz szybciej, raz powolutku – mieszam tempa
    jak i kiedy mi się podoba, a jak najszybciej nie staram się grać w żadnycm
    momencie – staram się grać w takiej prędkości jakiej umiem, mógłbym
    szybciej, ale to już by wyszła kaszana duża 🙂

    @meodramas: ale „ze wszystkimi bledami, zgrzytami, nierownosciami i brzeczeniami”?

    A to dla tego, żeby wypadło naturalnie a nie sztucznie z
    milionem poprawek. Poprostu tak to gram i tak samo to brzmi na żywo… Każdy
    popełnia błędy… Celowo ich nie popełniłem 😉

  27. No chodziło mi z tym nagrywaniem właśnie przez mikrofon albo ze wzmacniacza do
    kompa w sumie to jak sobie życzysz to mogę to nagrać i ci pokazać ale na
    forum nie chcę tego dawać 😛 a poza tym nie umiem całej solówki tam gdzie
    się wszystko gmatwa tio mi się tego nie chce uczyć ani grać 😉 No i powiedz
    mi co to znaczy : „wypadło naturalnie a nie sztucznie z milionem poprawek” co
    to znaczy jak ty to poprawiasz ? Przecież jak grać to zawsze jak
    najdokładniej i bez poprawek tak jak na koncertach mym skromnym zdaniem 🙂 i
    ja się tak ucze żeby tak grać właśnie 😉 ale w sumie to jak ty ze słuchu
    to grasz to się nie dziwie 😛 (oczywiście nic do tego nie mam jestem wręcz
    pełen podziwu :D)

  28. @Xeon: No chodziło mi z tym nagrywaniem właśnie przez mikrofon albo ze wzmacniacza do kompa w sumie to jak sobie życzysz to mogę to nagrać i ci pokazać ale na forum nie chcę tego dawać

    Ok, moje gg: 1947809 Mój mail: [email protected] 🙂

    @Xeon: a poza tym nie umiem całej solówki tam gdzie się wszystko gmatwa tio mi się tego nie chce uczyć ani grać 😉

    To tak jak mi – jak się wszystko gmatwa to nawet nie wiem o co
    chodzi – nie da się wręcz tego tak samo zagrać – trza być Cliffem chyba
    😛

    @Xeon: No i powiedz mi co to znaczy : „wypadło naturalnie a nie sztucznie z milionem poprawek” co to znaczy jak ty to poprawiasz ? Przecież jak grać to zawsze jak najdokładniej i bez poprawek tak jak na koncertach mym skromnym zdaniem 🙂

    Chodziło mi o to że zanim nagrałem to na raz to nagrywałem to
    prawie cały dzień wcześniej po kawałeczku jak najdokładniej, powtarzając
    krótkie frazy po kilkadziesiąt razy – tak aby wyszło jak najidealniej i bez
    żadnych brzęczeń strun, a tym bardziej bez błędów moich. Zaniedbałem to
    po kilku godzinach, bo stwierdziłem, że to oszukiwanie innych i samego siebie
    w tym wypadku – ponieważ na żywo na raz bym aż tak dobrze tego nie zagrał.
    (Takie oszukanie jest w kawałku „Low Tank” z mojej stronki – partia slapem –
    ponieważ nie potrafie grać slapem to grałem dosłownie po sekundce/dwie
    może, a później to kilka godzin sklejałem aby całość wypadła jak
    najlepiej. Na żywo bym tego nigdy tak nie odegrał 😛 Mniejsza o to.)

    Później wieczorkiem gdy wziąłem bass to włączyłem nagrywanie i za
    pierwszym razem (z wcześniejszą rozgrzewką) zagrałem to solo i nagrałem po
    prostu „na raz” tak jak bym grał to na koncercie załużmy 😉

    A że wyszło to do przyjęcia – jak na raz zagrane(co mnie zdziwiło) to
    zostawiłem tak jak jest i zamieściłem tu.

    Dla tego napisałem, że jest to bez żadnych poprawek.

  29. tak BTW to samemu Cliffowi nie chciało się tego grac jak na albumie, wiec
    wspierał się improwizacjami :). Polecam wideło Cliffem All – tam sa chyba 2
    alternatywne wersje ;}

  30. Na Cliffem All są chyba z 3, albo 4 pozmieniane wersje tego sola o ile dobrze
    pamiętam 🙂 I to wszystkie czadowe 🙂

  31. OKA Spróbuje coś nagrać nie długo (co jest pojęciem względnym) A jeśli o
    Cliffa chodzi to on specjalnie to zmieniał i dorzucał coś jeszcze w
    wywiadzie mówił że nudno jest grać coś cały czas tak samo 😛 niezły
    koleś był z niego no nie ? 😛 …

  32. siemka. jestem nowy, więc napiszę krótko. dość ciekawa interpretacja
    pullinga. inny niż orginał, lecz nie mówię,że marny. po prostu inny

    . misie tam on podobał. jestem pod wrażeniem efektu brzmieniowego uzyskanego z bezpośredniego, jak mniemam, podłączenia do kompa.

  33. Osobiście to bardzo mi się podobało;] po pierwsze sam bym tak nie zagrał, a
    po drugie sam bym takiego czego nie wymyślił i w takich ilościach;] ale
    uważam że przez te pickupy bass stracił trochę swojego „uroku”;P.

  34. Maron i Ziemniak – dzięki za opiniię, ale Maron przesadzasz z tą ilością –
    ja strasznie mało wymyślam patentów/riffów a 90% z nich po prostu
    zapominam… Jak już coś wymyślę to chciałbym to nagrać, ale często
    dochodzę do wniosku, że to denne i nie ma sensu tego kontynuować… Gdybym
    wszystko zapisywał i nagrywał to by może i było tego teraz dużo, a tak to
    trochu mało. Pozatym nie wszystko co na tej stronce jest to jest moje… Takie
    naprawdę moje kawałki to:

    – „Bass Experiment”

    – „Low Tank”

    – „30% Funky Bass”

    – „Basowe Kufno z Sz(h)item”

    – „BnB”

    😉

    Dzięki za opinie i czekam na więcej 🙂

    Pozdrawiam 😀

  35. ibanezbass wiec tak.

    1. skoro wystawiasz coś pod publiczną ocenę na forum nie dziw się ze ludzie
    piszą to co myslą.

    2. ja nie gram tego rodzaju muzyki….ba nawet nie słucham

    3. jeżeli miałbym być szczery to……..dramat w 3 aktach

    4. jeżeli odtwarzasz czyjes pomysly to graj to tak jak oryginał żeby można
    było to ocenic w stosunku do oryginalu

    5. jeśli grasz swoje rzeczy a ktoś cie krytykuje to się nie denerwój bo każda
    krytyka jest konstruktywna.

    tyle, pozdrawiam i wez się chloie za ksztalcenie sluchu :d

  36. Uzeb:

    1. Wiem o tym, ale nie wiem jakie wypowiedzi masz na myśli 😉 Kiedy się
    dziwiłem jakiejś ocenie?

    2. A jaki rodzaj muzyki według Ciebie ja gram?? :O Staram się nie ograniczać,
    a Ty mi mówisz że gram jakiś tam jeden rodzaj muzyki? 😕

    3. Dzięki za szczerą popartą argumentami opiniię 😉

    4. Ciekawe podejście do coverowania – mam niestety odmienne. Moim zdaniem
    cover to własna interpretacja – jak chcesz posłuchać jak najbliższego
    wykonania w porównaniu do oryginału to… włącz se oryginał 😉

    5. Nie każda krytyka jest konstruktywna. Komentarz w stylu „do d*py” albo
    „takie sobie” lub „fajne” nie jest jak dla mnie konstruktywny, może daje
    jakiś zarys, że komuś się podoba a komuś nie podoba, ale konstruktywnego
    nic w tym nima 😉 Zresztą prawie to samo napisałeś w pkt. 1 😉

    Pozdrawiam i życzę sukcesów 😉

  37. 4. jeżeli odtwarzasz czyjes pomysly to graj to tak jak oryginał żeby można było to ocenic w stosunku do oryginalu

    Bullshit. Jeśli coś jest własną aranżacją danego utworu – to jasnym jest,
    że jest to własne spojrzenie. Kopiować kogoś można ćwicząc, ale
    kopiować kogoś i to publikować, to każdy głupi potrafi.

    5. jeśli grasz swoje rzeczy a ktoś cie krytykuje to się nie denerwój bo każda krytyka jest konstruktywna.

    At first – denerwuj.

    Moim zdaniem w ogóle „krytykowanie” muzyki to jeden wielki bullshit –
    krytykować możesz ew. techniczną jakość i wykonanie, ale nie czyjś
    pomysł na dany kawałek. Możesz wyrazić swoją opiniię – subiektywną
    jednak, czyli motywowaną najprostszym mechanizmem świata – podoba się/nie
    podoba się, ale dopisywanie sobie do tego religii to już śmieszność.

  38. no widzisz…nie zrozumiales. mi naprawdę nie chodzi o to czy słuchasz tego
    czy tamtego a ze ja słucham tego czy innego. wydaje mi się ze jeżeli już coś
    się robi to trzeba to robic pozadnie i do konca. jak miałem 9 lat rodzice
    zapisali mnie do szkoly muzycznej i chodzilem do niej 12 lat skonczylem i
    obronilem dyplom. teraz mam 33 lata i przez ten caly okres mam stycznosc z
    muzyka i tego typu sprawami i wydaje i się ze mam trochę o tym pojecia a
    wszystko co pisze i odpowiadam roznym ludziom ma na celu im pomoc. nie chce cie
    pouczac ale przez te 12 lat grałem z nut i jak cokolwiek kombinowalem to
    dostawalem za to ze tego się tak nie gra tylko tak. wiec jak już chcesz
    pokazywac jakieś solo , które ktoś wczesniej wymyslił to graj je tak jak powinno
    być a nie sciemniasz i piszesz ze koncowki nie umiesz albo ze gary masz z midi
    itp. albo to umiesz i w*ierdalasz albo nie. Dalej..niechce cie w zaden sposob
    ograniczac i jak chcsz grac to co grasz w tej chwili to bardzo proszę.
    napisalem to bo prosiles o komentarz. nic więcej. jak chcesz jutro mozemy isc
    się najebac. peace brother. :d

  39. Czytaj: „obaliłeś moje światłe argumenty, poza tym – gnojek jesteś i twoje
    zdanie nie jest ważne”…

  40. No, dobra, już nie będę (ociera łzy ;P ).

    Ale aż przykro się robi, jak dorosły człowiek takie głupoty wygaduje.

  41. Nie wiem jak dlugo i czesto grasz , ale mi się podoba , to sa klimaty , które
    lubię, konstruktywne krytyki kolegow sa na zawsze miejscu. Ja nie jestem
    wymiataczem, gram bo lubię.

    MUZYKA MA SPRAWIAC PRZYJEMNOSC I BAWIC.

    Wydaje mi się ze tak jest w twoim przypadku, tak trzymac 🙂

  42. Herakless – dzięki za pozytywne słowa 🙂

    Przetstaw też coś swojego co bym i ja mógł ocenić jak i co Ty grasz 🙂

    pozdrawiam.

  43. Wow!! Już zapomniałem o tym temacie prawie :mrgreen:

    Herakless – niezłe to to, fajnie grasz… tak inaczej 🙂

    Btw założyłem sobie jakiś czas temu profil na
    https://www.youtube.com
    Narazie są tam tylko dwa nagrania – obydwa w słabej jakości i obydwa to ten
    sam utwór w dwóch wersjach… Oczywiście stare dobre Pulling Teeth 😉 Ale
    jak będzie kamerka i trochę czasu to nagram jeszcze nie jedno video 🙂 No i
    nie tylko basowe… Powrzucałbym chętnie jakieś utwory z koncertów moimch
    starych zespołów, ale nie wiem jak z kaset 8mm poprzegrywać na .avi 😉

    Oto link do profilu:

    Polecam poobczajać basowe filmiki z moich „ulubionych” – większośc basowej
    śmietanki z youtube 😉

    A oto dwa moje filmiki bezpośrednio tutaj:

    Wersja distortion:

    https://www.youtube.com/watch?v=b0VrOJGD3yA

    Wersja Clean:

    https://www.youtube.com/watch?v=adTWin4SX9c

    Ps. Tak wiem, że bywalcy irca to już widzieli i już mnie wyśmali 😛

    pozdrawiam. :mrgreen:

    =======================================================

    zapraszam do posłuchania i komentowania moich basowych wypocin

    —>
    http://www.ibanezbass.mp3.wp.pl

Możliwość komentowania została wyłączona.