MXR M-80 D.I. vs SansAmp Bass Driver DI

MXR M-80 D.I. vs SansAmp Bass Driver DI – co lepsze? doradźcie.

Próbki mile widziane

Podziel się swoją opinią

40 komentarzy

  1. Tak samo dobre, tylko gadają inaczej.

    MXR jest brzęcząco-siakawy a SanSamp piaskowo-gruzwy.

    SanSam nie ma regulacji średnich tonów, MXR ma.

  2. Mam MXRa, wcześniej bawiłem się też SanSampem. Moim zdaniem MXR jest
    bardziej elastyczny – można ukręcić z niego więcej ciekawych wariantów
    brzmieniowych, przester nie sieje piachem, jeden z lepszych jakie słyszałem.
    Dodatkowo w MXR masz bramke na kanale drive. Najlepiej jakbyś sam
    przetestował oba i wybrał który Ci bardziej odpowiada.

  3. Właśnie, który lepiej zasymuluje brzmienie Toola? Bo SansAmp + Jazz Bass =
    RATM z tego co wiem i słyszę ;p

  4. Plusy MXR względem Sansa- gałka Mid, osobny kanał na przester, bramka
    szumów i brak żółtych napisów 😉 ALe możesz olać wszystkie te zalety jak
    okaże się że brzmienie Sansampa CI się bardzije podoba 😀

  5. Największy plus i zarazem minus Sansa – jeśli Twój idol go używa, to
    zabrzmisz niemalże tak samo. Polecam zajrzeć do recenzji w czytelni.

    PS. Przester MXR sieje piachem.

  6. Sledz- fakt faktem- przester o ile jak gram w domu jest spoko, ale z kapelą
    już tak średnio brzmi i nie mówię tylko o głównej kapeli w której gram
    (Morfina- raczej cięższe brzmienie). Nawet chciałem zasiać przesterem
    podczas gry z kapelą kościelną i się przebić przez akustyka nie mogłem 🙁
    Moze to wina flatwoundów, ale teraz używam go praktycznie tylko do
    przedmuchiwania kaczuchy (envelopoe filtra znaczy się 🙂 ).

    Obecnie używam go prawie tylko jako preamp i mimo że chciałem kilkukrotnie
    szukać brzmienia bez jego użycia- nie udało się i póki nie będę miał
    lepszego basu to MXR będzie grzał miejsce w łańcuszku 🙂

    W skrócie- MXR bardzo dobry do podbarwienia dźwięku- średni jako przester.

  7. Przester SanSampa nie ma moim zdaniem takiej dynamiki jak MXR. Używam go pod 2
    wiosłami – GMR Bassforce 4 i Spector ReBop5DLX FM i w obu przypadkach przester
    uzyskany z MXRa jest bardzo czytelny i fajnie komponuje się z pozostałymi
    instrumentami. Jasne, że przy ekstremalnych rozkręceniach może być piach na
    przesterze, ale w większości kostek/preampów ten piach jest udręką. W MXR
    można moim zdaniem uzyskać fajny, selektywny przester bez piachu.

  8. Sansamp to gruz łomot i rozpierducha świetnie znajduje się z nisko
    zestrojonymi gitarami dodając im mięcha i przypier…nia, może nie ma takiej
    przebijalnosci jak gra coś zupelnie innego niż gitara ale jak gra się
    bezpośrednio pod riffy gitarowe to świetnie go słychać. Nagrałem na nim
    jeden kawałek i dużo nie musiałem korygowac po nagraniu-swietnie słychać
    bas. co do mxra to osobiscie nigdy na nim nie grałem, ale po posłuchaniu
    próbek, myślę, że to fajny przester który nabierze gruzu po przepuszczeniu
    przez dobry preamp, jest taki bardziej “tranzystorowy” -typowy distortion
    (mówiąc o kanale przesterowanym) A sansamp nadaje charakterystykę brzmienia
    preampu lampowego, który ulega naturalnemu przesterowaniu. Hehe to żem
    głupot nagadał, że nikt nie zrozumie:P

  9. Ja wielokrotnie słyszałem opinie, że MXR jest do napie..lania, a Sansamp do
    poprawienia swojego brzmienia ;). Wiadomo jak się ma możliwość to najlepiej
    ograć. Sam mam MXR-a od wczoraj i póki co w pełni mnie zadowala, a jeszcze
    nie odkryłem pełni jego możliwości. Muszę się jeszcze trochę “pomocować
    z gałami”.

  10. Ja mam MXRa od 3 dni. Chłopak przeżył już próbę z zespołem i granie w
    domu. Mogę powiedzieć, że dostałem to na co liczyłem. Na czystym kanale
    może bardzo fajnie podbić doły a distortion można ustawić od warczenia po
    fajny pomruk na slapie. Ogólnie to polecam… I jeszcze jaki on ładny ^^

  11. Phantom_Lancer no wiesz, ja wpinałem Sansampa między bas a mikser i grałem
    dla szatana aż portki fruwały.

  12. Ja sprzedałem sansa ale jest w okolicy i właśnie idzie do mnie mxr wiec może
    jak się ogram z mxrem to coś napisze

    pozdrawiam.

    ***********************
    (www.lastfm.pl/user/Mosess/?chartstyle=BlackSimple)

    Cort EVL Z4B—…—Hartke HA2000—Warwick 1×15

  13. Pytanko:

    Mam zamiar coś kupić do poprawy brzmienia, żeby uzyskać bardziej czytelny,
    czysty bas, bez żadnego przesteru a jednocześnie uzyskać takie
    “tompnięcie”.

    Który z tych byście polecili? a może coś poza tym?

    Pzdr!

  14. Polecam każdy z tej trójki: Sansamp, MXR, Sadowsky

    Każdy gada inaczej, każdy zawodowo.

    “Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”

  15. Napisze coś, bo ostatnio się pobawiłem przesterkeim MXRa. Odszczekuję to co
    wcześniej napisałem- można ukręcić naprawdę super rzeczy- jak choćby
    wstęp do “H” Toola. Co do nowonabyłych ten preamp- ja go doceniłem w pełni
    po pół roku wiec jeszcze sporo przed Wami 😉

    Ogólnie ostatnio z tego co słysze, dużo ludzi przekonuje się do tego
    sprzętu, wcześniej wiekszość była po stronie SanSampa 🙂

  16. Interesowałem się nim, ale nie ma gały mid i przester brzmi beznadziejnie

    Takie wszystko i nic-

    -eq jest, ale tylko dwu pasmowy

    -przester jest, ale sterowany jedna gałką (?!)

    -jest także kompresor, ale jedyne co można z nim zrobić to właczyć i
    wyłączyć (żadnych kontrolek)

    W dodatku jest duży, brzydki i jest zasilany na więcej niż 9V co jest
    wrzodem na tyłku

  17. ajuishkur: ja mam tego el grande aktualnie :] i powiem, że robi ladna “niską
    sciane” a sprawdza się bardzo ladnie szczególnie w mocnych gatunkach
    muzycznych. Jak pierwszy raz podłaczyłem to uznałem, że to jest “dzieło
    szatana” \m/ 😉 lecz jak dla mnie to za mocny efekt i będę go sprzedawać
    (jeśli byłbys zainteresowany 😉 )

  18. Ale sam fakt że trzeba do niego nosić osobny zasilacz jest już wrzodem 😉
    Zwłasza jak ktoś jeździ 30km na próbe autobusami 🙂

    A mieć dwa preampy to super sprawa, tylko kosztowna 😛 Było0 zdjęcie
    pedalboardu jakiegoś kolesia który miał i sansampa i MXRa wiec nic nie stoi
    na przeszkodzie.

    Co do przesterów, to basista Toola używa tego Tech21 bodajże, posłuchaj ich
    nagrań. Blowtorch ludzie chwalą, ale na ich stronie z próbek brzmi zbyt
    radykalnie jak dla mnie,ale pewnie to kwestia ustawień.

  19. lecz sa zasilacze, które moga zasilać kilka efektow na raz , wiec nie byłoby
    problemów chyba, że z cena takiego zasilacza 🙂

  20. Ale nie wiem czy są takie które obsługują różne napięcia jednocześnie

  21. a co myślicie o posiadaniu w jednej “podłodze” zarówno mxr m 80 i metaphorsa
    ? ponieważ ich przestery brzmią zupełnie inaczej. A jeśli nie methaphors to
    co 🙂 zastanawiam się nad El grade Fuzz, Blowtorch, bass blogger, tech 21 xxl
    bass, z próbek na youtubuie najbardziej mi się podobał el grande , ale tez
    nie wiem czy nie jest on za bardzo podobny od przesteru w mxr m80

    Klejpull ; metaphors sprzedawany jest z zasilaczem, wiec chyba problem z
    zasilaniem nie jest taki duży 🙂

    edit: ze względu na rosnącą cenę dolara decyzja została podjęta 🙂 mxr m-
    80 i polish love 🙂

  22. W końcu kupiłem MXRa kosmos trochę :), trzeba przy nim posiedzieć 😛

  23. Grałam na tym MXR i naprawdę świetny – bass brzmi jak nieco z wyższej
    półki, ale przester mi się nie spodobał.

    Od tamtej chwili stwierdziłam, że będę zbierać aby takowy kupić.

  24. mxr vs sansamp ?? jak dla mnie to razem kopią dupsko parę osób słyszało

    prawda ??

    ***********************
    (www.lastfm.pl/user/Mosess/?chartstyle=BlackSimple)

    Cort EVL Z4B—mxr -Hartke HA2000—Warwick 1×15

  25. Podepnę się pod temat…

    Planuję zakupić preamp i właśnie zastanawiam się nad wyborem między
    SansAmpem i MXR M-80. Chodzi mi głównie o poprawienie brzmienia czystego basu
    (pomijam póki co przester) – narazie gramy z kapelą coś w okolicy
    akustycznego, lżejszego rocka, trochę wpływów jazzu.

    Na próbach, jak i na koncertach mam zamiar wpinać się poprzez preamp w
    konsolę i dalej na końcówkę (nie mam własnego nagłośnienia dedykowanego
    dla basu, a mamy w zespole przody 2x250W + odsłuch 180W oraz wyżej wspomniany
    mixer). Widziałem już wątki poruszające temat grania bez comba(lub
    heada+kolumny) – zdania są podzielone. Ja jestem raczej zdecydowany na to
    rozwiązanie, dopóki nie będę mógł sobie pozwolić na nagłośnienie, ze
    średniej półki cenowej.

    No i właśnie, który z powyższych preampów widzielibyście jako lepsze
    rozwiązanie w moim przypadku? Dodam że mam yamahe RBX 374 – może ktoś
    używał któregoś z preampów z tą gitarą i wie jak to się sprawuje?

  26. Ja używam MXR praktycznie tylko do cleana i choćby tylko dla niego mógłbym
    kupić ten sprzęt. GRając na boku w kościele na próbach wpinam się z MXRa w
    linię i nie brzmi to już niestety tak dobrze jak MXR>piec>mikser, ale
    to może wina miksera, kolumn itd.

  27. Kopiemy 😉

    Pytanie trochę do przodu, ale daję Wam czas na odpowiedź 😉

    Mam F J-bassa Geddy Lee, SWRa SM-400 i (niestety) pakę Ashdupę MAG deep 4×10″
    8ohm.

    Wkurza mnie niemiłosiernie ten ashowy muł. Niszczy całe brzmienie basu i
    pieca.

    I tu pytanie – lepiej zainwestować w coś pokroju SansAmpa czy też MXRa i
    poprawić sobie brzmienie czy może lepiej dozbierać ten tysiak więcej i
    fundnąć jakąś porządną kolumnę od Demanufacture?

    Gryzę się z tym mocno, bo mam na SansAmpa chrapkę już od dawna, a w tym
    systemie znalazłby niejakie zastosowanie, z kolei kupno nowej paki może mi
    dużo bardziej poprawić brzmienie, ale braknie wtedy fajnego drivea. Jedno i
    drugie rozwiązanie jest przyszłościowe…

  28. MXR poza fajnm chrupnięciem dodaje także dość dużo dołu, wiec akurat do
    tego Asha bym nie kupował

  29. Właśnie Szergiel, tego się obawiam. Sam preamp/efekt może gówno dać, a
    może i dźwięk jeszcze bardziej zamulić. Niestety mam średnią możliwość
    przetestowania tych cacuszek z zespołem. Co najwyżej gdzieś w sklepie ;/

    Co do kolumny to czekam na werdykt Alfika dotyczący Demanufacture z bassreflexem.
    Jeśli okaże się tak dobra jak reszta to za dużo mniejszą kasę można
    mieć Demanufacture, które zagra jak te markowe.

    Gryzę się cały czas z tą decyzją, co powinienem wybrać, ale mam jeszcze
    trochę czasu do namysłu.

  30. zdecydowanie wymień paczkę żaden preamp-przester nie rozwiąże Ci
    problemów słabej kolumny. Wybierasz się na 18 do S7????

  31. Niestety nie mogę. 18tego mam zawalony dzień totalnie cały i się nie wyrwę
    nawet na godzinę. Ale spokojnie, jeszcze wpadnę 😉

  32. Swr jest ponoć dość sterylny i nie muli. Słyszałem ostatnio cały stack
    Ash-a na koncercie. The Whispering-taki metal z jazzem, coś jak Cynic albo
    Pestilence. Była potęga i muła raczej mało. Może to wiosło przymula?
    Może inne struny załóż. Najlepiej, zanim wydasz kasę i znowu ją stracisz,
    próbując sprzedać nieudany zakup, umów się z kimś na pożyczenie bądź
    ogranie u niego. W jakich warunkach muli? Spróbuj inne ustawienie gratów na
    scenie/sali prób. Czasem pomaga.

  33. pinio, wiosło mulić nie ma prawa, nowe strunki, pickup mostkowy 😉 Wcześniej
    grałem na piecu taurusowym mojego kumpla. combo na bazie 15″ i mułu było
    mniej. A różne ustawienia i na piecu i ustawienia “akustyczne” były robione
    na samym początku. Jestem niemalże pewien, że to wina Asha.

    Swoją drogą ogrywałem raz właśnie cały set Asha. Taka kolumna jak moja i
    dedykowany do niej head. Jeśli to nie było zamulanie i totalnie nieselektywne
    brzmienie, to ja chyba jestem głuchy.

Możliwość komentowania została wyłączona.