Steve Lawson, znanym z jego płynnych improwizacji basowych, prezentuje swój nowy solowy projekt - podwójny album "Time Stops", który jest odzwierciedleniem jego osobistych walk i zwycięstw.
Zapraszamy na niezapomniany koncert Gerald Gradwohl Group z udziałem Kirka Covingtona w Free Blues Club w Szczecinie. To unikatowa mieszanka jazzu i fusion z niesamowitą dawką improwizacji.
Oferuję lekcje gry na gitarze basowej dla początkujących w Wrocławiu. Materiał dydaktyczny dopasowany do stylu muzycznego ucznia, z możliwością dojazdu do ucznia.
Zespół Böse z Oppeln łączy granice stonera z nieograniczonymi dźwiękami świata poprzez całkowitą improwizację. Planują wydanie kasety Triglav i organizację niekonwencjonalnych koncertów.
Autor tekstu dzieli się swoją frustracją wynikającą z braku zrozumienia, jak skale modalne są stosowane do improwizacji, i prosi o wyjaśnienie bez użycia specjalistycznych terminów muzycznych.
Czwarty dzień JazzAss upłynął pod znakiem pracy nad montażem pręta napinającego gryf gitary basowej. Dzięki precyzji i improwizacji, zadanie okazało się mniej trudne niż przewidywano, co pozwoliło także na postępy w obróbce korpusu i główki instrumentu.
Garaż Sound Production Studio, składający się z trójki młodych entuzjastów z Tychów, pragnie, by ich muzyka dotarła do każdego. Ich najnowszy projekt, Industrial Forest, łączy fascynację elektroniką z miłością do analogów i instrumentalną improwizacją.
Nowy członek zespołu Zgiełk opowiada o swoich doświadczeniach i planach na przyszłość. Zespół znany jest z koncertowych występów pełnych improwizacji i energii, a także z planów na nagranie nowych utworów.
Artykuł omawia kwestię improwizacji na dwóch akordach, Fm i Bb7, z zastosowaniem skali doryckiej. Zwraca uwagę na znaczenie pozostania w jednej pozycji i akcentowanie adekwatnych dźwięków akordów.
Artykuł porównuje dwie zasadnicze postawy wśród muzyków: tych, którzy grają 'tajtowo', ciesząc się maksymalną precyzją i dokładnością utworów, oraz tych, którzy preferują swobodne podejście, kładąc nacisk na improwizację. Dyskusja ta jest osobistym przemyśleniem autora, który zauważa własne preferencje i rozważa naukę nowego stylu gry.
Dyskusja na temat technik i podejść do improwizacji na tubie. Jest to zbiór rad dla muzyków na każdym poziomie zaawansowania, z akcentem na praktyczne porady dotyczące przejścia od teorii do praktyki.
Zauważyłem, że podczas improwizacji bazuję na trikach zamiast prawdziwego polotu. Brakuje młodych, pełnych pasji muzyków, którzy podjęliby się wyzwania odświeżenia sceny muzycznej.
Warsztaty gitarowe prowadzone przez Marcina 'Pendo' Pendowskiego w Warszawskim Ośrodku Kultury Ochoty to świetna okazja do nauki gry na gitarze basowej. Zajęcia oferują indywidualne podejście do każdego uczestnika, skupiając się na grze grupowej, harmonii, kompozycji i improwizacji.
Z okazji 10-lecia działalności ekipy swingowej, w której gram od ponad 3 lat, w Jeleniogórskim Centrum Kultury odbędzie się wieczór jubileuszowy z jam session jako afterparty. Wykorzystując standardowe kadencje harmoniczne, przygotowaliśmy repertuar znanych utworów, które wyjątkowo zagrałyśmy w różnych składach.
Kontynuacja serii poświęconej sztuce improwizacji na instrumentach basowych, eksplorująca różne techniki i podejścia do tworzenia solówek. Autor podkreśla znaczenie wrodzonego talentu, ale też pracy i ćwiczeń w osiąganiu poziomu pozwalającego na wykonanie przyzwoitych solówek.
Artykuł skupia się na wyjaśnieniu, jak wybrać odpowiednią skalę podczas improwizacji na basie. Znajomość kilku podstawowych skal i zrozumienie zasad ich budowy są kluczowe dla efektywnej improwizacji.
Podczas warsztatów na GRAJ(MI)DOLE, Krzysztof Ścierański omówił kilka kluczowych zagadnień muzycznych, takich jak rytmy latynoskie, wykorzystanie skali lokryckiej półzmniejszonej oraz substytuty trytonowe. Ta wiedza, choć nie zapewnia sukcesu artystycznego, jest niezmiernie ważna dla wszechstronnej edukacji muzycznej.
Wyjaśniam znaczenie i zastosowanie skal molowych harmoniczną i melodyczną oraz jak mogą one wpływać na zmianę tonacji w muzyce. Zawarte są również przykłady praktycznego zastosowania tych skal podczas gry solo i akompaniamentu w różnych tonacjach.
Odkryłem fascynującą dyskusję na temat podejścia do teorii muzycznej, korzystając z niespodziewanej nocy bez snu. Zainspirowany wymianą poglądów na forum, podzieliłem się wnioskami na blogu, podkreślając wartość intuicji i naturalnego podejścia do muzyki.
Jam Sessions organizowane w KLUBOKAWIARNI MAM OCHOTĘ w Warszawie są unikalną okazją dla początkujących muzyków i wokalistów do nauki sztuki improwizacji i odtwarzania standardów muzyki rozrywkowej. Zajęcia prowadzone przez doświadczonych muzyków odbywają się w każdą środę.
Autor opisuje swoje doświadczenia z improwizacją podczas prób i sesji jamowych, podkreślając trudności i satysfakcję płynącą z jazzowej improwizacji. Zaznacza, jak ważna jest znajomość harmonii i umiejętność szybkiego dostosowania się do dynamicznych zmian w muzyce.
Darmowe warsztaty gitarowe poświęcone muzyce blues-rockowej dla zarówno początkujących, jak i zaawansowanych gitarzystów. Sprawdź historię gitary i bluesa, naucz się standardów, technik i zagraj na koncercie!
Właśnie wróciłem z koncertu Maciej Fortuna Trio, gdzie muzykalność spotkała się z niebanalnym wykonawstwem. Największym odkryciem wieczoru okazał się jednak kontrabasista Piotr Lemańczyk, którego kompozycje i wykonanie skradły show.
Po przejściu z gitary elektrycznej na bas przedstawiam mój plan ćwiczeń na bas oraz wyrażam obawy dotyczące nadmiernego obciążenia dłoni podczas rozgrzewki.
Bobicz, młody basista z okolic Chełma, dzieli się swoją muzyczną podróżą grając na Ibanezie SR505 i wzmacniaczu Ashdown Mag300H. W swojej opowieści zaprasza do wymiany muzycznych doświadczeń i poszukiwania głębi wiedzy teoretycznej.
Autor opisuje swoje doświadczenie z basem w kontekście improwizacji na tematach standardowych. Wspomina o trudnościach związanych z solówkami w różnych stylach jazzu i o swoim podejściu do ćwiczeń.
Autor opisuje swoją przygodę z nauczaniem się gry walkingiem na basie, poczynając od bluesa, przez jazz, aż po improwizację. Podkreśla ważność zrozumienia harmonii i rozbudowanych progresji w tworzeniu płynnych linii basowych.
Tekst opisuje zainteresowanie muzykami określanymi jako 'basoofkowicze' w graniu jazzu - podstawowe elementy jazzu, ewolucję gatunku oraz ścieżkę autora w nauce i graniu tego stylu muzycznego.
Autor dzieli się swoimi frustracjami dotyczącymi współczesnego poziomu muzycznego i prób tworzenia muzyki jazzowej z lokalnymi muzykami. Opisuje wyzwania związane ze znalezieniem muzyków zdolnych do improwizacji i jego rozczarowanie aktualną sceną muzyczną.
Autor wyraża swoje zmartwienia dotyczące nauki gry na basie, skupiając się wyłącznie na improwizacji i technikach, z pominięciem nauki utworów na pamięć. Wyraża obawę, czy taki sposób nauki jest wystarczający do zostania dobrym muzykiem.
Opowiadam o jednym z wyjątkowych wieczorów, kiedy moje improwizowane granie na tubie zyskało uznanie jury, pomimo że był to spontaniczny akompaniament do utworu o rozbudowanej harmonii. To było tuż przed moim pójściem do wojska, kiedy towarzyszyłem amatorom na eliminacjach do festiwalu.
Artykuł porusza zagadnienie teoretycznych aspektów improwizacji i skali modalnej w muzyce. Tłumaczy, jak stosować skale modalne do różnych akordów oraz porusza kwestię różnic pomiędzy skalami harmonizowanymi.
Opowiadając o pięknych wspomnieniach muzycznych, autor przywołuje emocjonujące momenty związane z wykonaniem wyjątkowej improwizacji na trąbce podczas spektaklu teatralnego. Wspomina również niezwykłe postacie, które miały wpływ na jego muzyczną ścieżkę.
Autor dzieli się swoją podróżą muzyczną, rozpoczynając od gry na gitarze, przez porzucenie instrumentu, aż do odkrycia pasji do kontrabasu. Podkreśla również problemy związane z kształceniem muzycznym, takie jak brak umiejętności gry w zespole i ograniczone podejście do muzyki.
Autor dzieli się swoimi nostalgijnymi wspomnieniami dotyczącymi lat spędzonych na graniu. Opowiada o niezapomnianych, pełnych przygód wyjazdach muzycznych, w tym o improwizowanym koncercie w Czechosłowacji, który zakończył się nieoczekiwanymi profitami.
Autor dzieli się swoimi pierwszymi doświadczeniami jako początkujący basista, grając na gitarze Dimavery SB-201 Black. Zawiera pytania dotyczące wyboru kolejnej gitary, technik gry, zasobów edukacyjnych, wyboru stylu muzycznego i metody grania.
Prezentacja nietypowego koncertu zagrane w undergroundowych pieczarach bez żadnej edycji. Jammowane improwizowanie, które może niebawem zyskać formalniejszy charakter.
Użytkownik forum z dwuletnim doświadczeniem w graniu na basie szuka porad na temat improwizacji i teorii muzycznej. Mimo dobrych umiejętności podstawowych, staje przed wyzwaniem nauki skal i improwizacji.
Zastanawiasz się, jak grać solo basowe do akordów e-moll, a-moll, G-dur, i czy zmieniać skalę? A może interesuje cię, jak tworzyć podkład pod gitarę używając pentatonik? Ten artykuł pomoże rozwiązać twoje wątpliwości.
Pete Trewavas, znany z zespołów Marillion, Transatlantic oraz Kino, jest prawdziwym innowatorem na scenie basowej. Jego unikalne podejście do gry i inspiracje sprawiają, że jego linie basowe są niepowtarzalne, skupiając się na nietypowych technikach i improwizacji.
W artykule przedstawiam podstawowe techniki tappingu oburęcznego, które pomogą Ci opanować tę metodę gry na gitarze. Przedstawiam trzy ćwiczenia, dzięki którym zrozumiesz zasadę tappingu i zaczniesz cieszyć się lepszą kontrolą nad instrumentem.
Pascal Lovergne, wszechstronny basista, zaprezentował światu swój najnowszy EP, "Palace Sessions", który jest esencją jego muzycznych podróży, łączących bas akustyczny z jazzem oraz muzyką świata. Każdy utwór na EP jest wyjątkowym połączeniem kompozycji i improwizacji, tworząc niepowtarzalną dźwiękową podróż.
Max Gerl, wraz ze słynnym producentem Stanleyem Clarke, zapowiada wydanie swojego solowego albumu zatytułowanego własnym imieniem. Album, będący pełną eksploracją możliwości basu, ukaże się 28 lipca.
Virtuozo kontrabasu, Bruno Råberg, po pięćdziesięcioletniej karierze współpracy z największymi gwiazdami jazzu, prezentuje swój pierwszy solowy album „Look Inside”. Album łączy standardy jazzowe, improwizacje oraz elementy muzyki świata.
Trio Xolo, złożone z kontrabasisty Zachary'ego Swansona, saksofonisty Derricka Michaelsa i perkusisty Daliusa Naujo, debiutuje na scenie muzycznej albumem 'In Flower, In Song'. To eksperymentalna podróż przez jazzową improwizację, w której każdy z muzyków głęboko wsłuchuje się nie tylko w siebie, ale też w swoich towarzyszy, tworząc unikatową muzyczną konwersację.
Jed Chlebowski powraca z drugim solowym albumem „All Alone”, eksplorując dźwięki wyłącznie za pomocą basu, pedałów i oprogramowania. To unikalne podejście do muzyki basowej otwiera nowe możliwości wyrazu artystycznego.
House of Waters, dzięki swojemu najnowszemu EP zatytułowanemu „Where I Wander” przedstawia unikalne połączenie melodii i emocji. Zespół, który tworzą Max ZT na cymbałach młotkowanych i Moto Fukushima na sześciostrunowej gitarze basowej, serwuje mieszankę nowych utworów, przearanżowanych kompozycji oraz otwartej improwizacji.
Norweska legenda jazzowego basu, Arild Andersen, wraz ze swoim kwartetem zaprezentowała światu nowy album „Affirmation”. Album, to hołd dla improwizacji i niesamowitego zgrania muzyków.
Album "Electric Blue" Marka Egana i Danny'ego Gottlieba jest wyjątkowy nie tylko ze względu na długą historię wspólnych występów duetu, ale również przez unikatowe podejście do muzyki. Odkryjmy jego tajemnice, ścieżka po ścieżce.
Mark Deutsch i JD Parran przygotowali muzyczną ucztę na albumie California Street Sessions, który jest fascynującą eksploracją dźwięku z wpływami muzyki jazzowej, klasycznej i światowej.
Transkrypcja solówek, melodii i linii basowych to tylko początek. Dowiedz się, jak wykorzystać zapisane transkrypcje, aby rozwinąć swoje umiejętności muzyczne i wzbogacić własny język muzyczny.
Grając z doświadczonymi muzykami jazzowymi, szybkie tempo może stanowić wyzwanie, zarówno podczas chodzenia, jak i solowania. Odkryj, jak przyspieszyć myślenie i opanować szybkie improwizacje.
Znajomość tradycyjnego jazzu i standardów może w znaczący sposób wpłynąć na umiejętności i styl gry muzyka, nawet jeżeli jego pasją są nowoczesne kierunki muzyczne. Sprawdzamy, czy jest to konieczny element edukacji każdego basisty.
Zdobycie umiejętności improwizacji na basie może wydawać się trudne, zwłaszcza przy zmieniającej się harmonii. Jednak z odpowiednim podejściem można osiągnąć płynność i ekspresję w swojej grze.
Jazz może wydawać się zaawansowany i nieosiągalny dla początkujących muzyków. Ten przewodnik pokaże Ci, jak łatwo rozpocząć przygodę z jazzem, od podstaw do pierwszych kroków w improwizacji.
Niezliczone metody nauki improwizacji w jazzie mogą być przytłaczające. 'Początki solowania jazzowego: Podejście oparte na melodii' przedstawia łatwiejszą drogę dla początkujących.
Odkrywamy, co sprawia, że muzyka Charliego Parkera, zwanego 'Bird', jest niezastąpionym skarbem dla każdego muzyka. Zapraszamy do poznania pięciu aspektów, które czynią jego kompozycje wyjątkowymi.
Podróż przez świat interwałów na basie otwiera nowe możliwości dla każdego basisty, nie tylko w zakresie poznania gryfu, ale również w kreowaniu unikalnych linii melodycznych i riffów. Sprawdź, jak eksploracja interwałów może odmienić Twój sposób gry.
Rozwinięcie własnego stylu gry na basie w Latin Jazz może być niezwykle satysfakcjonujące. Poznaj wskazówki eksperta, które pomogą ci nadać twoim liniom basowym unikalny charakter.
Przemyślenia na temat tego, co naprawdę oznacza określenie 'muzyka jako język' i jak ma się to do improwizacji. Poznajemy wspólne pułapki i drogę do prawdziwej muzycznej ekspresji.
Artykuł opisuje drogę muzyka klasycznego, który pragnie nauczyć się improwizacji w bluesie i jazzie na basie, pomimo wcześniejszego rygorystycznego szkolenia.
Rozważając, czy warto studiować muzykę przeznaczoną dla innych instrumentów, należy zastanowić się nad tym, jak może to wpłynąć na rozwój naszych umiejętności i percepcji muzycznej. Studiowanie materiałów pochodzących z różnych dziedzin muzycznych może znacząco poszerzyć nasze horyzonty i pomóc w odkrywaniu nowych perspektyw.
Opanowanie techniki chodzących linii basowych wymaga równowagi pomiędzy rozumieniem harmonii a słuchaniem wewnętrznej muzyki. Jak ćwiczyć, aby grać naturalnie i intuicyjnie?
Wielu basistów zastanawia się, czy słuchanie i nauka jazzu jest konieczna do poprawy umiejętności gry na basie. Omawiamy, jak podejście do jazzu może wpłynąć na rozwój muzyczny.
Pary triad na basie to technika, która może całkowicie odmienić Twoje podejście do gry na tym instrumencie. Dowiedz się, jak je wykorzystać, by wzbogacić swoje linie basowe i sola.
Odkrywanie własnego 'dlaczego' w muzyce to nie lada wyzwanie. Artykuł ten rzuca światło na różne aspekty motywacji stojącej za praktyką muzyczną, od występów na scenie po tworzenie oryginalnych kompozycji.
W „Ścieżce improwizatora” Damian Erskine dzieli się nie tylko swoją techniką, ale przede wszystkim podchodzi do harmonii i rytmiki w sposób, który ożywi twoją kreatywność. Ponad 180 stron wiedzy i ćwiczeń, które zabiorą Twoją grę na zupełnie nowy poziom.
Explorowanie nowych technik gry na basie może być porównywane do szukania alternatywnych dróg w zatłoczonym mieście. Oto kilka wskazówek, jak uniknąć muzycznych korków i wnieść świeżość do Twojej gry.
Przesłuchanie do programu muzycznego na studiach to ważny krok dla każdego basisty. Dowiedz się, jak najlepiej się przygotować i na co zwracać szczególną uwagę.
Doskonała komunikacja muzyczna to klucz do efektywnej gry zespołowej. Dowiedz się, jak osiągnąć mistrzostwo poprzez słuchanie, uznanie i reagowanie.
Arpeggia są fundamentem dla basistów w każdym gatunku muzycznym. W tym artykule pokazujemy, jak przejść od mechanicznego wykonywania do płynnej, muzycznej ekspresji.
Jeśli twoje improwizacje brzmią bardziej jak ćwiczenia niż muzyka, nie jesteś sam. Oto kilka wskazówek, jak przekształcić wiedzę teoretyczną w prawdziwą ekspresję muzyczną.
Nauka gry na basie może być kreatywna i pełna zabawy. Damian Erskine w swoim najnowszym materiale video dzieli się swoim podejściem do ćwiczeń basowych, które łączy zabawę z nauką.
Stosowanie lizów z transkrypcji w praktyce gry na basie może być wyzwaniem, szczególnie w kontekście jazzu. Nasz ekspert dzieli się swoimi spostrzeżeniami, jak przekształcić to wyzwanie w unikalny styl gry.
Przejście od muzyki klasycznej do jazzu to droga pełna wyzwań, szczególnie dla basistów. Oto kompleksowa lista kroków, która pomoże Ci przebrnąć przez ten proces.
Wiele osób w świecie muzyki twierdzi, że basiści nie powinni opierać się na dźwięku podstawowym podczas solówek. Jednak czy rzeczywiście istnieje uniwersalna zasada na każdą sytuację?
Przegląd najbardziej wartościowych książek do nauki gry na basie, które pomogą zarówno początkującym, jak i zaawansowanym basistom w rozwijaniu swoich umiejętności.
Rozmowa z Jeremym Shermanem odkrywa głębię i filozofię stojącą za efektywnym i ekspresyjnym solo na basie, podkreślając znaczenie 'poważnej zabawy' w muzyce.
Jam sessions to doskonała okazja do nauki i networking dla muzyków. Przedstawiamy kluczowe zasady etykiety na jam session, niezbędne dla każdego basisty.
Rozstrzyganie, w jakim kluczu jest utwór, wydaje się banalnie proste, jednak może być niesamowicie skomplikowane. Przez zgłębianie teorii muzycznej możemy jednak znaleźć odpowiedzi, które uprościca nasze podejście do grania i interpretacji.
Gra nad długotrwałymi akordami może stanowić wyzwanie dla wielu basistów. Explorujemy różne metody i podejścia, które pomogą Ci przezwyciężyć te problemy i podnieść Twoje umiejętności improwizacji na nowy poziom.
Rok 2023 przynosi ze sobą nowe cele i wyzwania dla basistów. Sprawdź, jak możesz zadbać o swój rozwój muzyczny i stać się jeszcze lepszym muzykiem.
W świecie muzyki, szczególnie basowej, sposób podejścia do tworzenia muzyki może wykazywać zasadnicze różnice. Niektórzy artyści pozwalają, aby to muzyka prowadziła ich, inni zaś dokładnie planują każdy dźwięk.
W świecie muzyków basowych wiele dyskusji dotyczy rutyny ćwideceń. Jak znaleźć złoty środek między regularnością a kreatywnością?
W tym artykule dowiesz się, jak przygotować się do prób oraz jak zarządzać czasem i zasobami, by każda sesja była jak najbardziej efektywna.
W świecie muzyki, granie z pamięci może otworzyć drzwi do większej wolności artystycznej i lepszego zrozumienia muzykalności. Ale jakie są konkretne korzyści płynące z memorizacji utworów?
Moda muzyczna może wydawać się złożonym tematem dla wielu muzyków, ale rozmowa na ten temat ujawnia, że może mieć ona znaczący wpływ na improwizację i ogólną zdolność do nawigacji po instrumencie.
Zapamiętywanie akordów i skal jest kluczowym elementem dla basistów jazzowych i nie tylko. Oto kilka metod, które ułatwią Ci ten proces.
Harmonia jazzowa pełna jest zawiłości, jednak znajomość stosowania skal melodycznych moll i skal zmniejszonych nad akordami dominantnymi może otworzyć przed Tobą nowe wymiary improwizacji. Odkrywamy, jak te skale wpływają na dźwięk i jak można je stosować, aby osiągnąć niepowtarzalne efekty.
Eksperymentowanie z materiałem muzycznym na pojedynczym utworze przez długi czas może mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju osobistego stylu w improwizacji. Metoda ta skupia się na komfortowym eksplorowaniu, zamiast na szybkim osiąganiu znaczących postępów.
Improwizacja jest istotnym elementem w różnych gatunkach muzyki, jednak nie zawsze jest kluczem do sukcesu. Ten artykuł omawia, jak znalezienie równowagi między improwizacją a wiernym trzymaniem się basowych linii może prowadzić do bogatszego doświadczenia muzycznego.
W świecie basu często pojawia się pytanie, czy warto uczyć się utworów dokładnie tak, jak zostały zagrane na nagraniu, czy może lepiej jest tworzyć własne linie basowe. Ten artykuł bada zalety obu podejść, pomagając zrozumieć, co najlepiej sprawdza się w praktyce.
Transkrypcja solówek może wydawać się rytuałem przejścia dla każdego instrumentalisty. Ale co, jeśli tradycyjne podejście do tego zadania wcale nie jest jedyną drogą do artystycznego rozwoju?
Ten artykuł wprowadza w świat konstruowania linii basu kroczącego, przedstawiając podstawy i metody, wraz z interesującym ćwiczeniem na koniec.
Substytucje harmoniczne otwierają przed basistami nowe perspektywy muzyczne, pozwalając na eksperymentowanie z dźwiękami i tworzenie bogatszych harmonii.
Uczestnicząc w jam sessions, basiści często znajdują się w sytuacji, gdy to od nich zależy pchnięcie muzyki na nowe tory. W artykule opisujemy, jak basista może skutecznie kierować grupą i wprowadzać świeże pomysły.
Nauka improwizacji na basie to fascynująca przygoda. Dowiedz się, jak skupić swoje wysiłki na ćwiczeniach, aby móc swobodnie grać z innymi muzykami.
Artykuł wprowadza początkujących basistów w świat improwizacji, podkreślając, że nie jest to wcale tak trudne, jak może się wydawać na początku. Przedstawione są trzy podstawowe koncepcje: riffy, arpeggia oraz chodzenie po basie.
Balansowanie pomiędzy pracą zawodową a czasem na rozwijanie swoich pasji może być trudne. Odkryj metody jak maksymalnie wykorzystać ograniczony czas na ćwiczenia na basie.
Jazzowa teoria muzyczna oferuje fascynujący wgląd w skalę molową, rozróżniając skale relatywne i równoległe. Poznaj, jak te pojęcia wpływają na tworzenie muzyki.